Škoda Fabia facelift: omlazení pro rok 2010

68 komentářů

:)
6. března • 22:58

Snaha byla ale výsledek nic moc

Ráďa
28. února • 21:45

Škaredému autu už tato komická berlička nepomůže:-/ Jedinným pozitivem je přidání 1.2 TSI do nabídky:-P (už taky bylo na čase)

ferinosk
27. února • 21:37

No neviem,nejak ma dizajnovo tieto Škodovčičky neoslovujú.Sú také zvláštne,ale každému sa páči niečo iné.Akosi nemôžem zabudnúť na Felície.

buly
24. února • 23:59

ja chci starý dobrý pumpe dýze :-( beeeeee co sme se spolu nachrochtali :-( beeeeee

Petr
24. února • 21:16

Základní motor bude 1,2 (44Kw) dvanáctivetil a ne šestiventil jak se píše v článku, šestiventil se přestane vyrábět:-)

Thom
24. února • 21:49

Hmm, že by jako současný 12V HTP downgradovali? Tahle wattáž odpovídá 6V...

Radek.
26. února • 10:48

Počkej rok-dva, v příští iteraci konzern možná přidá i osvědčený dvoutaktní dvouválec 650ccm, doplněný bi-turbem...

AgentOrange
24. února • 21:26

Takže už nebude táhnout ani dole :-D

yoggi
24. února • 20:01

si robia srandu s tym ze chcu vyradit postupne aj 1,4 motor. ty voe cela paleta benzinovych motor fabie bude 1,2. na vyber bude bud 3 hrnec alebo 1,2 T. dal by som im jeden navrh htp vyradit a nechat iba 1,2 TSI, kde v najslabsej variante odmontuju turbo a v dalsej ho nahodia a poslu na chip podla toho kolko bude chcet zakaznik. p.s.: paneboze ked uz tam ma byt iba 1,2 vsetko tak nech tam daju aj 1,4 TSI 90kW ( okrem RS)

Antiautomat
26. února • 8:37

Ide o to, ze to bude totiz cele lacnejsie /samozrejme pre vyrobcu, nie pre kupujuceho/.
Viac spolocnych dielov znamena lacnejsiu vyrobu.
Ten 1.4 tam naozaj chyba a na auto co by fabia je optimalny /ci uz s turbom alebo bez/

AgentOrange
24. února • 21:25

Přesně tak, tříhrnek prostě vůbec nevyrábět a nahradit ho dvouventilovým 1.2 BEZ turba, těch 51 kW a 112 Nm by to taky dalo líp by se to poslouchalo. Ten tříhrnek není špatný JEN proto, že je to tříhrnek, ale celá jeho konstrukce je v jmému šetření za každou cenu p**** (přehřívání oleje a jeho následá degradace, odchází ventil i celé hlavy...)

Naskok diky technice
24. února • 20:35

Nejak jsem nepochopil co je super na 63kW z preplnovane 1.2 TSI. Znam par automobilek ktery ve stejnem segmentu malych aut nabizeli 85 koni z 1242 ccm pred 15 lety (napr. Punto) nebo i dnes (Corsa MY2010) u spolehliveho ATMOSFERICKEHO motoru. Zrovna minuly tyden jsem mel cest na 800km s jednim zazrakem ve jmenu downsizeingu. Kombinovana spotreba dle papiru 6,8litru, realna pri dodrzovani predpisu 8,9 po dotankovani /palubak zase ukazoval o pullitr min jak je dobrym zvykem/. Uz se tesim na ty sluzebaky obchodnich zastupcu s instantni polivkou co ten motor po 50tkm poslou zakarbonovany na srotak, jejich sefove budou mit urcite radost - Simly Never.

julo9
27. února • 9:19

tak veru daihatsu z 89 litrik s turbom 74kW a je to fakt skoro neznicitelne

Jouya
25. února • 18:55

Az se s tou 1,2 TSi svezes, tak sam reknes ze ty atmosfericky motory vubec nejedou, musej se tocit a podobne .... Teda pokud to tvoje EGO vubec dovoli.

Naskok diky technice
26. února • 22:32

Sorry, nemam problem s EGEM. Par stovek kilometru jsem najezdil pred par tydny s novym motorem 1.6T jedne evropske znacky a spotreba je vyssi nez u prehistoricke a vykonove stejne 2.4 od volva bez TURBA a primeho vstriku. Never vsemu co pisou v katalogu.... Ve jmenu zelenych budou za par let penezenky majitelu ojetych TSI zet prazdnotou. Nejsem zastancem dieselu nebo V6 v benzinu, ale atmosfericka 1.8 se 103 kW od Hondy nebo Opelu bude bez problemu fungovat v rodinnem aute i za 10 let. Proc Mitsubishi rychle opustilo v Evrope GDI ? Stejny krok udelal Ford s jejich 1.8 direct injection a dalsi evropske automobilky, proc Honda jako nejvetsi svetovy vyrobce spalovacich motoru neprodava primy vstrik benzinu ? Motor TSI je usporny pouze v rezimu nizkeho zatizeni = rezim duchodce. Ve meste sci-fi...

pepa
25. února • 15:09

Jenze tenkrat se ten motorum nezdalo o emisich a EU4, EU5 ani v tech nejdivocejsich snech.
Proste jely, ale s vyfuku litalo co motor dal

Jan Tomášek
24. února • 19:01

To jsou ale škaredé auta...

Antiautomat
24. února • 18:32

--> a zaujimava bude hlavne cena, konkretne by som sa zaujimal 1.4 vs 1.2TSi a hlavne o to, ci 1,2 TSI/63 kW (86 k) sa bude kombinovat s 5 alebo 6-kvaltom. Skratka a dobre, ci normalny zakaznik z toho celeho nieco bude (konecne) mat. Vzhladom na aktualny cennik ale dost pochybujem....Jednym z nezmyslov je napriklad taka fabka sportline 100k s cenou 13 724 €, pricom cela ta nehoraznost je dokonca oznacena ako akcia (????).
Dalsim nezmyslom v zakladnom cenniku moze byt doslova priepastny rozdiel medzi 1.2 HTP 12v a 1.4 16v, pricom to dosahuje doslova extrem pri cenach dieselov.
Pokial sa toto nezmeni, nijaky facelift nepomoze, hoci tento sa da oznacit ako relativne vydareny, lepsie povedane nevyhnutne potrebny.

Uvazujem to dalsom aute do rodiny a kedze to cele musi splnat iste kriteria na aktivnu bezpecnost, zahrna to vykon 85-100k. Na adresu fabie v silnejsich motorizaciach (diesel vo fabii neuvazujem a stale mi unika zmysel takej kombinacie) sa da povedat asi to, ze pokial za to uzke a vysoke auto (vyuzitelnost?) v kombinacii s 1.2TSi budu pytat 11500+, potom radsej beriem octaviu tour za tu istu cenu. Je to jednoducho vacsie a tazsie auto a nakoniec ten stary klasicky jednoduchy 8-ventil ma stale svojich 1600 kubikov a 100k.Priblble argumenty typu ''ale je to modernejsie auto'' fakt neriesim, koho to bude o dva roky, pripadne pri predaji zaujimat, ze...

Honza
27. února • 12:12

Díky bezpečnosti jsou ty auta těžká a "přetechnizovaná".Proč myslíte, že ty auta ( ne jen motor) mají tam malé výkony proti podobný vozům z 70 a 80let? Takže pokud stím chce jezdit někdo svižněji, musí hold sáhnout o poznání výkonnějším agregátu, protože výkon vám spolyká vyšší hmotnost a "důležité" věci navíc.

homer
25. února • 8:58

ježiši proč řešíš škodovácký úchylnosti - prostě bež do jinýho autosalonu mudrlante

Nomád
24. února • 17:26

HU MÁČ Přesně jak tu někdo psal. S každým dalším faceliftem jsou malý škodovky čím dál hnusnější. Podobnou tendenci má už snad akorát Peugeot. Škodovka přidá větší gril mezi gigantický světlomety, peugeot použije způchýřovací plyn, aby auto ještě víc opuchlo... Smeťte tu fabii komplet do hnoje a navrhněte ji znova. Bóže! Proč musí jinak skvělý auto ve svojí kategorii vypadat jako hromada... kakání.

Pepa z depa
24. února • 15:36

tak panum z designu davam maly plus - z predchozi obludy je to na prvni pohled docela pekny auto. Na druhy a blizsi pohled uz zase vidim tu puvodni hruzu s kapku lepsim predkem.
Co se tyka auta jako takoveho - dobry svezeni - nic me vylozene na posledni Fabii nevadilo.
Ovsem pro mne je porad nejpovedenejsi Skoda Octavia.

Caddy
24. února • 13:19

Ja nevim, proc se soustredili na cumak, ten se prekousnout dal.....a na naprosto nechutny odporny zadek ani nesahnou....mozna se stitili

Petr
1. října • 21:20

Mě se teda fabie před FL absolutně nelíbila!! A to hlavně zepředu. Po FL se mě natolik předem líbil a celkový styl auta že jsem si nakonec koupil fabii 2 FL v kombiku .. zadek je hezkej předek nestál za nic! Teď to jde . Jen by měla mít v těch hezkých světlech xenony ..

pepa
24. února • 13:53

Presne cumak se jeste jakz takz dal, nejhorsi je to auto zezadu ...

ker
24. února • 15:28

Někdo to popsal výstižně;závidím těm co v tom sedí,ty se na to nemusí dívat z venku,ale co ti ostatní :-))

Radek.
26. února • 10:41

Já občas lituju i ty vevnitř - když se člověk podívá co za blba si podobnou plečku mohlo pořídit, zatížit rodinný rozpočet spoustou let splácení něčeho co bylo hodné sešrotování už okamžikem vyrobení...

pepa
26. února • 12:28

A pak se pochvalis jakej se dobrej kluk s striknes si radosti do textlilu ;-)

philcol
24. února • 10:47

Když se tak na to koukám, tak mám pocit, že ve chvíli, kdy budu chtít u škodovky kvalitní atmosférický motor a nebudu chtít zrovna Superb, tak mám smůlu.

Tom_82
24. února • 10:32

Tohle prodeji moc nepomůže, pořád je to hnusná ženská, akorát si dala trochu více make-upu.. Celkové zpracování silně připomíná "made in Asia" a když jsem u známého seděl uvnitř, interiér taky nic moc - moc obyčejné, bez nápadu a laciné.. Tohle je nám asi souzeno - za komančů jsme nesměli být v popředí kvůli Rusům a dnes zjevně kvůli Němcům (VW).. Alespoň takový mám z toho pocit..

pepa
24. února • 10:57

Interier ma lepsi nez predchozi generace, na tom se obecne shoduje vic lidi.
Exterier je pak kapitola sama pro sebe

Honza
24. února • 10:26

Klasika, Schade tradičně opíjí českého člověka rohlíkem, vezme starý model, hodí na to čumák z předchozí Ochcávky a má vystaráno. A ten slavný 1,2 turbo - však se budou uživatelé divit, pokud to má jen trochu jet, že to žere jak dvoulitr. Při svižné jízdě a ve městě 9 - 11 l no problem. Jet za 6 se dá, ale ustálenou 90 po dálnici po rovině.

Jouya
25. února • 18:45

Za 6 jsem s tim jezdil v Yetim v rychlostech 100-120km/h .... Tak nemel o necem o cem nemas ani tuseni!Pri vyuziti plneho vykonu si trochu vezme, ale zas to jede ... a reknu ti ze jede mnohem lip nez jakekoli stavajici stejne vykonne motory u Skodovky ...

Radek.
26. února • 10:38

Jasně - jenže po dálnici, dolů z kopce a s větrem v zádech jde překážet všem ostatním řidičům se "100-120 za 6" i se starou 105-kou...

pepa
24. února • 10:55

Ze je benzin kdyz se mu slape na krk schopny vzit si po meste i 9-11 to je fakt hluboka myslenka :-D

Gautama
24. února • 10:26

Je to jen auto, jezdí to, vrčí to, nic víc se od toho nedá očekávat. Hodnotit auta jen podle designu je dle mého názoru hloupé.

Karel
24. února • 9:13

Všechny novinky vyjdou nejdříve na auto.cz nebo autoweb.cz až teprve tady. Vzniká podezření, že sledujete oba weby a pak to napíšete tady...nevím:-D

Georga
24. února • 22:08

Věříš tomu, že třeba mě je to úplně jedno?

mates
24. února • 9:24

ses drzej, dostanej ban, kam jde dav tam autorevue nemusi, kazda informace se musi nejdrive poradne promyslet a overit nez se objevi i ve undovanem zdroji

Skyline
24. února • 9:10

Koukam, ze omlazeni probehlo asi tak, jako kdyz osmdesatileta krasavice pouzije vyraznejsi rtenku a vic vyvali oci.:-D

Brouk
24. února • 9:37

Skyline: Naprosto souhlasim s prirovnanim. Meli to nechat tak, jak to bylo. Facelift se dela z duvodu osvezeni designu, ne pohnojeni.

Karel
24. února • 9:17

Náhodou se jim to povedlo fabka ted vypada ze pradu jako octavka, což je dobré. S motorem 1,2 TSI 77 kw to bude skvelé auto. Skoda, že nebude mít šestku. Slabší verze s tímto motorem 63Kw bude stát doufám pod 300 tisíc, takže to bude nejlevnější benzínové auto s turbem na trhu. (Nepočítám pochopitelně Renault clio, které se nemůže se škodovkou vůbnec měřit)

Honza
24. února • 16:25

Na 1,2 TSI pod 350 zapomeňte, nemůžou prodejní řadu rozhodit tím, že by do nižších pater daj 120koňový motor.

Skyline
24. února • 10:38

:-D Ty jsi to Clio jeste nikdy nevidel, ze?:-DDesignem je to to stejne, tj. obluda (Clio po f/l je des). Kvalita, technika i vybava jsou srovnatelne, nevidim zadny zasadni rozdil. A porad jsou tu vetsi auta, ktera budou stat podobne - ze bude mit Fabka turbo neni pro kazdeho zasadni info a nevim, proc by z toho mel kazdy slintat. Prave zminene Clio ma turbo uz nejaky ten patek a taky nemam dojem, ze by kvuli tomu psali zaznam do "gynesofky".

eMKejx
24. února • 8:25

riaden odpad, predne hmlovky ako reflektory na futbalovom stadione, riaden hnus, neviem preco skodovka miniatirizuje superb... otras fakt nemam slov

dado
26. února • 12:16

jj zlati hosi toho moc nevedia :-) made in DDR

Leszek
24. února • 10:30

A co jste udelali vy, sedlaku? :-)

Radek.
27. února • 23:12

No zrovna ohledně výroby aut na Slovensku bych se být tebou z Čech vůbec neozýval - v BAZ se už montovalo všechno možné, včetně Passatů a velkých Porsche; Fabrika Hyundai je kapitola sama o sobě kterou dokáže přehlížet leda sebestřednej a mladoboleslavskou fabrikou na mrdky zaslepenej českej nácek...

buly
24. února • 12:13

kráječ halušek B-]

julo9
27. února • 9:12

vždy viac ako narod kočišov a potulnych "hudobnikov"

David
28. února • 21:14

:-D To sedí od příslušníka národa, který ani neexistoval a byl by bez čehunů témě negramotný. Hlavně nemáte žádnou hostorii.

aaa
24. února • 8:35

tam bude asi i denni sviceni, ale mas pravdu, je to hrozny a nejvic to bije do oci u te tmavy barvy :-D

ElBastardo
24. února • 8:10

Zatimco vetsina automobilek nabizi s kazdym faceliftem modernejsi a povedenejsi vzhled, Skoda jde zase proti proudu. Dari se jim prasit uz od pocatku hnusny design cim dal vic.

cccp
24. února • 17:20

S každým FL povedenější vzhled? Když si představím Punto EVO, Clio po FL apod, tak se tomu musím jen smát...

x.point
24. února • 8:47

naprosty souhlas, nez jsem si obrazek zvetsil, tak jsem premyslel, zda je to pred nebo po faceliftu...motoru milion a vsechno slabe sunky, ani jeden neni pres 100kW, coz je ubohost, alespon do toho roomstera mohli dat neco silnejsiho, kdyz testovali 1,4 TDI a nedalo se s tim ani predjet na dalnici aniz byste zbrzdili nekoho jineho a to v anglii dodrzuji predpisy, u nas zbrzdite nekoho i s temi nejsilnejsimi, ze uvedenymi, motory...vzdycky kdyz musim v levem pruhu brzdit a ozyva se klakson, tak vzdycky pak do praveho pruhu uhne mala fabie...jezdil jsem s tim tri mesice a uz bych to nechtel ani zadarmo

Thom
24. února • 21:56

100 kW? Na co v tak malým autě bohajeho?? Kdo chce silnej motor, tak si koupí snad úplně jiný auto...

cccp
24. února • 17:19

Si počkej do příštího týdne na RS...

Thor
24. února • 21:40

Tý naleštěný bídě řikáš RS? Ha ha. Fabie s 96 kW to bylo fakt RS. Stejně jako je Octavia s tou 147 kW bídou. To si nedovolí ani Seat :-P

cccp
24. února • 23:14

Jen jsem reagoval na stížnost, že tam není motor přes 100 kW... a v RS bude...

mates
24. února • 9:00

aby ti neprasla zilka pozor....

mates
24. února • 8:02

jsme zvedav na prodeje v roce 2010, minuly rok to bylo zmanipulovano nesmyslem s nazvem srotovne, mezitim ceny ostatnich automobilek padly o o dalsich 10-15 procent dolu a za stene penize jako trochu vybavenou fobii s vetsim motorem nez HTP lze bez problemu poridit jeste vybavenejsi o tridu vetsi auto (Megane III, Bravo atd.) takze hodne stesti s cenovou politikou skodovky, minimalne v CR dostava stale vic na pr..el, i kdyz je to tady pro ne zanedbatelny trh jen dobre pokud lidi zacnou trochu premyslet co za stejne penize je mozne vsechno koupit.... a k designu, s absolutne hnusnyho auta lze malym zasahem udelat jen min hnusny nebo osklivy, a to se take povedlo, Roomster tak nejak totez, Octavia i Superb naopak IMHO velmi pekna auta...

Thor
24. února • 21:32

No .... Superb max. průměr a Octavia? Po tom faceliftu vypadá jak omlazenej Hyundai Sonata. To je nej hnus v nižši střední třídě. I když Superb vlastně ve střední taky. Nic hnusnějšího mě v daných třídách nenapadá :-(

Skyline
24. února • 9:13

Delas, jako kdyby melo srotovne vliv jen na prodeje Skody. Vsichni vyrobci predevsim malych aut meli moznost z nej tezit stejnym zpusobem. Ze je ovsem za cenu Fabie mozne koupit o tridu vetsi auta je vec jina. Bohuzel, designove si clovek ani v jednom z citovanych pripadu nijak nepomuze.

Tom_82
24. února • 10:33

Ale když trochu oprášíš staré noviny, tak zjistíš, že v Německu byla Fabia nejprodávanějším vozem..

Thor
24. února • 21:37

Heh němci jsou taky nevkusný vepři. Sorry za ten výraz, ale když vidim co nakupujou od rákosníků v pohraničí .... a na co tam vlezou ..., tak ten Schade hnus je jen třešničkou na dortu. Na zadní sedačce s ušmudlanou cikánkou, v kufru trpaslík na kapotě okřídlený znak :-D:-D:-D

Skyline
24. února • 10:34

Ja snad pisu neco jineho?

JiVi
24. února • 8:17

jak zmanipulovano? prodalo se? prodalo. tak o co jde?

davpro
24. února • 7:47

Tento úlet v podobě hurvínka už moc opravit nejde. Jediné potěšující je zavedení konečně použitelných motorů. V podání Škoda Auto ale bude cenová politika u silnějších agregátů dost tragická.

Doporučujeme

Články odjinud