Škoda Fabia facelift oficiálně

Od srpna je v nabídce upravená Fabia v modelovém roce 2005. K nejvýznamějším změnám patří volant z nové Octavie, upravený předník nárazník s kulatými mlhovkami a jiná zadní světla. Nová jsou také barevná provedení a další drobnosti.
Škoda Fabia facelift oficiálně

Škoda Auto zahajuje od pondělí 9. srpna 2004 po skončení celozávodní dovolené dodávky vozů Škoda Fabia v modernizovaném provedení nového modelového roku 2005. Vedle technických změn a úprav designu byl větším inovacím podroben také interiér. Změny v souvislosti s modelovým rokem 2005 se projevily na celém voze a jejich cílem bylo zatraktivnit a oživit nabídku této úspěšné modelové řady. Nejvýraznější změnou vnějšího designu inovované Fabie je nový přední nárazník.

Od dosavadního se liší především oblejšími tvary a novým řešením otvorů pro vstup vzduchu ve spodní části. V krajních otvorech bylo rovněž vytvořeno místo pro mlhové světlomety, které mají nově kruhový tvar. Upravená byla také maska chladiče, kde byl změněn především tvar lamel mřížky masky. Došlo také k úpravě zadních skupinových světel, jejich nový design ještě více opticky rozšiřuje zadní část vozu. K oživení vnějšího vzhledu přispívá i nová nabídka velkoplošných krytů kol, příp. nových kol z lehkých slitin. Rozšířená byla rovněž škála bezpříplatkových „uni“ barev, kterou budou tvořit: bílá Candy, červená Corrida, modrá Dynamic a zelená Petrol. Zákazník si může dále zvolit z celkem osmi metalických barev.

Velká pozornost byla věnována interiéru. Kompletně byl změněn jeho barevný sortiment s možností volby hned z několika barevných provedení, čímž došlo k oživění a k zatraktivnění vzhledu vnitřku vozu. Pro všechny potahové látky (kromě provedení Junior a RS) byly použity nové druhy materiálů a barev. Došlo také k modifikaci přístrojové desky, která je vyrobena z kvalitního materiálu tzv. technologií „slush“, v současnosti běžně používané spíše ve vozech vyšších tříd. Upraven byl povrch přední části desky pod čelním sklem a zcela byla přepracována konstrukce kontrolních přístrojů, jejichž design více koresponduje s ostatními modely značky Škoda. Na přístrojové desce je rovněž osazen nový ergonomicky tvarovaný volant.

Nové ceny, nové výbavy

Upravena byla i nabídka výbav - v souvislosti s tím dochází ke změně názvu středního výbavového stupně Comfort na Ambiente. Škoda Fabia se tak v současnosti nabízí v těchto verzích výbavy: základní Junior a Easy, dále Classic, Ambiente a Elegance a sportovně laděná varianta RS. Standardní výbava byla rozšířená mimo jiné i o třetí hlavovou opěrku s tříbodovým bezpečnostním pásem vzadu uprostřed. Nabídka mimořádných výbav obsahuje také prvky jako například xenonové světlomety s automatickou regulací nastavení sklonu, parkovací senzor nebo navigační systém s dynamickým modulem, který nyní umožňuje komunikovat také v českém jazyce (ve spojení s novým navigačním CD ČR).

Doporučená prodejní cena vozů Fabia v provedení modelového roku 2005 začíná na českém trhu již od 224.900 Kč (model Fabia Junior 1.2 HTP/40 kW), základní cena modelu Fabia Easy je 247.900 Kč a verze Fabia Classic 1.2 HTP/40 kW - 262.900 Kč. Škoda Fabia je i nadále, jako jeden z mála vozů ve své třídě nabízen ve třech verzích karoserie – hatchback, sedan a kombi.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků