Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v jediném případě, rozdíl tisícovky však příliš nepoznáte. V nabídce nadále zůstávají pouze litrové tříválcové motory.

Modernizovaná Škoda Fabia měla premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě a do prodeje se chystá na přelomu července a srpna. Na stránkách českého zastoupení Škodovky byste ještě našli ceník stávajícího provedení, z konfigurátoru už však vůz zmizel a ceny výběhové verze nám proto nyní poslouží pouze pro srovnání s cenami modernizovaného provedení. Ty už totiž nyní máme k dispozici.

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Nová Škoda Fabia naživo: Seděli jsme v ní ještě před ženevskou premiérou!

Fabia třetí generace prošla v rámci modernizace designovými změnami (nárazníky, světla, litá kola o velikosti až 18 palců - pro hatchback), hlavně ale došlo k doplnění výbavy. Facelift přinesl například plně diodové světlomety, diody v zadních svítilnách, druhou generaci infotainmentu Swing, sledování slepého úhlu, sledování provozu za vozidlem bez brzdné funkce, nové dekory a potahy v interiéru, držák na tablet pro zadní cestující či dvojitý koberec v kufru. A samozřejmě filtry pevných částic pro motory TSI.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Zároveň došlo k přeskládání jednotlivých výbavových linií a jejich doplnění o prvky, které byly dříve za příplatek. U linií Active a Ambition je to například manuální klimatizace, dříve součástí paketů Plus (za 5000, respektive 10.000 Kč), nebo samostatně za 20.000 Kč.

Zmíněné pakety zůstanou zachovány, avšak pouze u linií Ambition (Maxi Dot, bluetooth, tempomat, přední loketní opěrka), Style (Swing Plus 6,5“, Sunset, Winter paket, světelný a dešťový senzor, couvací kamera) a Monte Carlo (KESSY, tempomat, světelný a dešťový senzor). Všechny stojí 10.000 Kč a zvýhodnění vzhledem k hodnotě obsažených prvků činí až 60 procent.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

A nyní k tomu, co asi neuslyšíte rádi: Fabia s faceliftem podražila. Zatímco verze současného modelového roku začíná na 243.900 korunách, novinka bude o 16.000 Kč dražší. Základní litrové MPI/44 kW vypadne z nabídky linie Ambition, 55kilowattová verze podraží o 20.000 Kč, a připravit si tak musíte přinejmenším 299.900 Kč.

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Největší zdražení nastane u linie Style a motoru 1.0 TSI/81 kW (+23.000 Kč), jediné zlevnění se týká Monte Carla a 1.0 TSI/70 kW (-1000 Kč). Za kombi se bude připlácet 14.000 Kč (+4000 Kč), příplatek za DSG naopak spadne o šest tisíc na 30.000 Kč.

Výbava Motor Cena MY18 [Kč]

Změna [Kč]

Cena MY19[ Kč]
Active 1.0 MPI/44 kW 243.900 +16.000  259.900
1.0 MPI/55 kW 263.900 +16.000 279.900
1.0 TSI/70 kW 283.900 +11.000 294.900
Ambition 1.0 MPI/44 kW 262.900 - nebude
1.0 MPI/55 kW 279.900 +20.000 299.900
1.0 TSI/70 kW 299.900 +15.000 314.900
1.0 TSI/81 kW 309.900 +21.000 330.900
Style  1.0 TSI/70 kW 327.900 +17.000 344.900
1.0 TSI/81 kW 337.900 +23.000 360.900
Monte Carlo 1.0 TSI/70 kW 375.900 -1000 374.900
1.0 TSI/81 kW 385.900 +5000 390.900
Příplatky DSG 36.000 -6000 30.000
provedení kombi 10.000 +4000 14.000

V přímém srovnání cen vynikne zdražení nejvíce, kompenzací je však bohatší základní výbava u všech zmíněných linií. Škoda v dokumentu, který má redakce Autorevue k dispozici, uvádí, že jde o prvky, které byly u Fabie před modernizací žádané. Kompletní soupis najdete v tabulce níže.

Škoda Fabia po faceliftu: prvky výbavových linií nově v základu
Active Ambition Style Monte Carlo
Střešní nosič černý (combi) Střešní nosič černý (combi) Střešní nosič černý (combi) Dodatečně odhlučnění
Dodatečné odhlučnění Dodatečně odhlučnění Dodatečné odhlučnění Full LED přední světla
Manuální klimatizace Manuální klimatizace LED zadní světla Černý strop interiéru
Ocelová kola 15“ Dentro ALU kola 15“ Tempomat LED zadní světla
Easy light assist Easy light assist Asistent rozjezdu do kopce Osvětlení středové konzole
El. ovl. oken vpředu + el. zrcátka Malý kožený paket Multifunkční volant Červené prošití výplní dveří
Rádio Blues Zadní kotoučové brzdy Full LED přední světla  
Dálkový centrál a pal. počítač Infotainment SWING 6,5“    
LED denní svícení LED denní svícení    

Všechny změny vejdou v platnost v 31. kalendářním týdnu tohoto roku (přelom července a srpna). Na oficiální ceník ke stažení, jakožto i na technická data nabízených motorů, si však budeme muset ještě počkat. Podle jednoho z českých prodejců Škodovek zatím nejsou k dispozici hodnoty spotřeby paliva podle přísnější emisní normy platné od září.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků