Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu oficiálně představila limitovanou edici Fabia edition R5. Máme kompletní informace i vybraná technická data.

O Škodě Fabia edition R5 jsme psali už minulý týden a naše dosavadní informace se po zveřejnění těch oficiálních potvrzují. Jak jsme již dříve uvedli, jde o limitovanou edici na oslavu úspěchů Škody Fabia R5 v seriálu WRC 2, nevyznačuje se však pouze specifickým barevným provedením.

Škoda Fabia přichází ve verzi WRC R5! Má 1.4 TSI a 125 koní (+video)

Škoda Fabia přichází ve verzi WRC R5! Má 1.4 TSI a 125 koní (+video)

Hlavní novinkou je motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 koní), který se do současné generace Fabie nikdy nedodával. Vůz je s ním podle oficiálních informací schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy a dokáže se rozjet až na 203 km/h, pochopitelně tedy jde o nejrychlejší trojkovou Fabii. Stejně jako u Škody Rapid, ze které tento motor pochází, je nabízena výhradně sedmistupňová převodovka DSG s dvojicí suchých spojek.

Jak jsme již uvedli, edition R5 vychází ze sportovněji založené linie Monte Carlo. Vůz stojí na sedmnáctipalcových kolech, tužší tlumiče, sníženou světlou výšku, a co jsme dosud nevěděli, tak také přepracovaný koncový tlumič výfuku, díky kterému má podmanivější zvuk.

Škoda Fabia edition R5: Přímo z automobilky unikly další informace

Škoda Fabia edition R5: Přímo z automobilky unikly další informace

Vůz vznikne v počtu 1300 kusů, z nichž 200 bude vyhrazeno pro český trh. Vedle České republiky se dočkají i zákazníci v Německu, Belgii, Dánsku, Francii, Islandu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Polsku, Maďarsku, Nizozemsku, Lucembursku, Bulharsku, Slovinsku, Slovensku, Švédsku, Finsku, Norsku, Estonsku a Litvě.

V základní výbavě jsou vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigace Amundsen, automatická klimatizace Climatronic, bezklíčkové odemykání, zamykání a startování KESSY, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat nebo světelný i dešťový senzor.

Škoda Fabia edition R5 - základní technická data
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Výkon [kW/min] 92/5000-6000
Maximální točivý moment [N.m/min] 200/1400-4000
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Maximální rychlost [km/h] 203
Pohotovostní hmotnost [kg] 1182
Cena [Kč] 470.000 Kč*
*odhad redakce

Prohlédněte si snímky z premiéry Škody Fabia edition R5:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků