Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu oficiálně představila limitovanou edici Fabia edition R5. Máme kompletní informace i vybraná technická data.

O Škodě Fabia edition R5 jsme psali už minulý týden a naše dosavadní informace se po zveřejnění těch oficiálních potvrzují. Jak jsme již dříve uvedli, jde o limitovanou edici na oslavu úspěchů Škody Fabia R5 v seriálu WRC 2, nevyznačuje se však pouze specifickým barevným provedením.

Škoda Fabia přichází ve verzi WRC R5! Má 1.4 TSI a 125 koní (+video)

Škoda Fabia přichází ve verzi WRC R5! Má 1.4 TSI a 125 koní (+video)

Hlavní novinkou je motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 koní), který se do současné generace Fabie nikdy nedodával. Vůz je s ním podle oficiálních informací schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy a dokáže se rozjet až na 203 km/h, pochopitelně tedy jde o nejrychlejší trojkovou Fabii. Stejně jako u Škody Rapid, ze které tento motor pochází, je nabízena výhradně sedmistupňová převodovka DSG s dvojicí suchých spojek.

Jak jsme již uvedli, edition R5 vychází ze sportovněji založené linie Monte Carlo. Vůz stojí na sedmnáctipalcových kolech, tužší tlumiče, sníženou světlou výšku, a co jsme dosud nevěděli, tak také přepracovaný koncový tlumič výfuku, díky kterému má podmanivější zvuk.

Škoda Fabia edition R5: Přímo z automobilky unikly další informace

Škoda Fabia edition R5: Přímo z automobilky unikly další informace

Vůz vznikne v počtu 1300 kusů, z nichž 200 bude vyhrazeno pro český trh. Vedle České republiky se dočkají i zákazníci v Německu, Belgii, Dánsku, Francii, Islandu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Polsku, Maďarsku, Nizozemsku, Lucembursku, Bulharsku, Slovinsku, Slovensku, Švédsku, Finsku, Norsku, Estonsku a Litvě.

V základní výbavě jsou vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigace Amundsen, automatická klimatizace Climatronic, bezklíčkové odemykání, zamykání a startování KESSY, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat nebo světelný i dešťový senzor.

Škoda Fabia edition R5 - základní technická data
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Výkon [kW/min] 92/5000-6000
Maximální točivý moment [N.m/min] 200/1400-4000
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Maximální rychlost [km/h] 203
Pohotovostní hmotnost [kg] 1182
Cena [Kč] 470.000 Kč*
*odhad redakce

Prohlédněte si snímky z premiéry Škody Fabia edition R5:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků