Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Dnes vstoupil v platnost ceník nejrychlejší Škody Fabia třetí generace. Edition R5 oslavuje úspěchy značky ve WRC2 a nechá si za sebe poměrně dost zaplatit.

O Škodě Fabia edition R5 jsme v loňském roce napsali téměř vše, co bylo možné. Mezi českými motoristickými médii jsme o ní tehdy informovali jako první, dokonce došlo i na první statické dojmy nasbírané během tiskové konference v Mladé Boleslavi. Zbývalo už zjistit pouze cenu.

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Nebudu to protahovat – Fabia edition R5 startuje na částce 474.900 korun, a pokud pominu záruku Mobilita Plus (2000 a 8500 Kč) a předplacený servis (od 14.900 do 59.490 Kč), nemáte si už u ní za co připlatit. Jde o edici limitovanou počtem 1300 kusů, se „skladovkami“ se tedy zřejmě nepočítá. V jednom z dřívějších článků padl tip na základní cenu okolo 470.000 Kč, takže jsme se v podstatě o moc nezmýlili, navíc výbava není vůbec špatná.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Dostanete vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kameru, infotainment Amundsen s navigací, automatickou klimatizaci, bezklíčkové odemykání, zamykání a startování KESSY, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, světelný i dešťový senzor, litá 17palcová kola, šest airbagů, sportovní podvozek, tříramenný sportovní volant s červeným prošíváním a spoustu dalšího.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

To nejpodstatnější se ale nachází pod kapotou. Fabia edition R5 totiž jako jediná dostala čtrnáctistovku TSI o výkonu 92 kW a točivém momentu 200 N.m, která je kombinovaná výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Akcelerace z klidu na 100 km/h za 8,8 sekundy a maximální rychlost 203 km/h dělají z této limitované edice nejrychlejší trojkovou Fabii vůbec.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Jedná se o ústrojí, které zcela běžně nabízí Rapid i Rapid Spaceback. Jenom pro srovnání: Rapid Spaceback Monte Carlo 1.4 TSI/92 kW DSG vychází na 479.900 korun, liftback je o 3000 Kč levnější.

Škoda Fabia edition R5 - základní technická data
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Výkon [kW/min] 92/5000-6000
Maximální točivý moment [N.m/min] 200/1400-4000
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Maximální rychlost [km/h] 203
Pohotovostní hmotnost [kg] 1182
Cena [Kč] 474.900 Kč
TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků