Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Dnes vstoupil v platnost ceník nejrychlejší Škody Fabia třetí generace. Edition R5 oslavuje úspěchy značky ve WRC2 a nechá si za sebe poměrně dost zaplatit.

O Škodě Fabia edition R5 jsme v loňském roce napsali téměř vše, co bylo možné. Mezi českými motoristickými médii jsme o ní tehdy informovali jako první, dokonce došlo i na první statické dojmy nasbírané během tiskové konference v Mladé Boleslavi. Zbývalo už zjistit pouze cenu.

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Nebudu to protahovat – Fabia edition R5 startuje na částce 474.900 korun, a pokud pominu záruku Mobilita Plus (2000 a 8500 Kč) a předplacený servis (od 14.900 do 59.490 Kč), nemáte si už u ní za co připlatit. Jde o edici limitovanou počtem 1300 kusů, se „skladovkami“ se tedy zřejmě nepočítá. V jednom z dřívějších článků padl tip na základní cenu okolo 470.000 Kč, takže jsme se v podstatě o moc nezmýlili, navíc výbava není vůbec špatná.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Dostanete vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kameru, infotainment Amundsen s navigací, automatickou klimatizaci, bezklíčkové odemykání, zamykání a startování KESSY, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, světelný i dešťový senzor, litá 17palcová kola, šest airbagů, sportovní podvozek, tříramenný sportovní volant s červeným prošíváním a spoustu dalšího.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

To nejpodstatnější se ale nachází pod kapotou. Fabia edition R5 totiž jako jediná dostala čtrnáctistovku TSI o výkonu 92 kW a točivém momentu 200 N.m, která je kombinovaná výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Akcelerace z klidu na 100 km/h za 8,8 sekundy a maximální rychlost 203 km/h dělají z této limitované edice nejrychlejší trojkovou Fabii vůbec.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Jedná se o ústrojí, které zcela běžně nabízí Rapid i Rapid Spaceback. Jenom pro srovnání: Rapid Spaceback Monte Carlo 1.4 TSI/92 kW DSG vychází na 479.900 korun, liftback je o 3000 Kč levnější.

Škoda Fabia edition R5 - základní technická data
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Výkon [kW/min] 92/5000-6000
Maximální točivý moment [N.m/min] 200/1400-4000
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Maximální rychlost [km/h] 203
Pohotovostní hmotnost [kg] 1182
Cena [Kč] 474.900 Kč
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků