Škoda Fabia edition R5: Přímo z automobilky unikly další informace

Ve středu jsme vás jako první informovovali o nové edici Škody Fabia, která vznikla na oslavu úspěchů modelu R5 v rallyovém seriálu WRC 2. Nyní přinášíme další exkluzivní informace.

Se speciálními edicemi vozů Škoda jsme se v minulosti už mnohokrát setkali. Naposledy třeba s akční Fabií Kofola, které se vyrobilo pouze 99 kusů, ještě o patnáct let dříve to byla stokusová série Octavie RS WRC Edition. Fabia R5 WRC, o které jsme vás jako první informovali už ve středu, je však odlišná i jinak než pouze designem a výbavou. Pod kapotou se totiž objeví motor, který se v současné generaci modelu nikdy nenabízel. Připomeňme, že aktuálně vůz pořídíte pouze s tříválci.

Fabia edition R5, jak se vůz nakonec jmenuje, dostane motor 1.4 TSI kombinovaný výhradně s převodovkou DSG. Nejdříve to vypadalo, že jej automobilka vyžene až na 125 kW, tedy 170 koní, nakonec je z toho ale „jenom“ 92 kW (125 koní). Stejnou kombinaci známe už ze Škody Rapid. A teď to začíná být zajímavé – informaci o výkonu známe díky snímku uniklému z interní prezentace automobilky (máme jej k dispozici), na němž toho ale najdeme ještě mnohem, mnohem více.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Standardem jsou litá 17palcová kola Savio v zeleném nebo černém provedení, čalounění sedadel kombinuje látku a alcantaru, nechybí ani sportovní multifunkční volant s červeným prošíváním nebo prahy předních dveří s nápisem Fabia. Výchozí linií je sportovnější Monte Carlo.

Snímek z prezentace dále informuje o nápisech WRC na zástěrkách, nálepce „edition R5“ na víku kufru či pouze jediné barevné kombinaci karoserie – bílý lak Candy a černá střecha. Perličkou je fakt, že vůz, který v prezentaci figuruje, je už přihlášen na běžných středočeských značkách. Dost možná jej už tedy můžete potkat v běžném provozu.

Vůz bude dále vybaven infotainmentem Amundsen Online s 6,5palcovým dotykovým displejem, bezklíčovým odemykáním a startováním, zadními parkovacími senzory a couvací kamerou, adaptivním tempomatem, sportovním podvozkem, světelným a dešťovým senzorem a digitálním příjmem rádia DAB.

Škoda Fabia RS nemusí být tabu. Navíc by mohla dostat hybridní pohon!

Škoda Fabia RS nemusí být tabu. Navíc by mohla dostat hybridní pohon!

Zatím není úplně jasno o základní ceně (spekuluje se o zhruba 470.000 korunách), základní informace o prodeji ale přesto máme. Fabia edition R5 bude na našem trhu limitována počtem 200 kusů, produkce odstartuje v sedmém kalendářním týdnu příštího roku (polovina února) a skončí o devatenáct týdnů později.

Připomínám, že vůz nejprve na svých stránkách odhalilo polské zastoupení Škody Auto a oficiálně bude představen nejpozději 12. prosince.

Podívejte se na snímky Škody Fabia edition R5:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků