Škoda Fabia: Dvouletá bilance

29 komentářů

Hassan Abdurrachman
17. prosince • 12:56

Rad bych se pridal - zatim mam pul roku fabii sedan 1.9 sdi - uz ma nalitano nejakej 48 - az na prasklou mlhovku bez problemu. Spokojenost s komfortem 100% - presedaval jsem na ni z prastareho passata a zpocatku jsem si nadaval co jsem to koupil za lenocha linyho, ale postupne jsem si docela zvyknul - hlavne na tu spotrebu. Jezdim k pumpe stejne casto, akorat ze ta fabie ma 45 a passat mel 70 litru.....

Petr
19. prosince • 18:50

Přechod z Passata jsi prodělal kvůli spotřeby nebo se začala prodražovat jeho údržba ?  Od řidiče Passata bych spíše očekával přechod na minimálně Octavii 1,9 TDI. Připadne mi to jako dost neobvyklý odchod z kategorie slušných aut do low endu.

Hassan Abdurrachman
20. prosince • 11:50

Ten passat byl rv81 a kupoval jsem ho loni v lete vicemene z nouze - kazdopadne ho porad mam. No a taky jsem prehodnotil potreby - na jezdeni do prace opravdu nepotrebuju takovej korab.....

Petr
21. prosince • 17:36

Rozumím, dvě auta jsou rozumné řešení. Taky to tak provozuji, ale používám na cestu do práce raději ojetinu. Nový vůz je na našem sídlišti příliš velké lákadlo pro vandaly a různé "zdobiče". Ti co bydlí v rodiném domku s garáží mají o starost míň.

Jiří Kaplan ml.
11. prosince • 22:53

Myslím, že dnes už spolehlivost Fabií i jiných škodovek není problémem.  Vím i o několika feliciích, které mají najeto hodně přes dvěstě tisíc bez větších problémů. To o svém Renaultu říct nemůžu. Co mě však od Fabie spolehlivě odradilo byly pocity při jízdě. Motor 1,4 české produkce na jedenáctimetrákové auto prostě nestačí. Motor 1,9 TDI je dobrý, co mi ale vadí u všech Fabií je drncavý a zbytečně tvrdý podvozek.  Když k tomu přičtu tvrdá nepohodlná sedadla (zadní mi připomínají spíš motorák) a málo místa - na posouvání předního sedadla víc dopředu, aby se za mě někdo vůbec vešel jsem si v Renaultu odvykl- tak sorry, ale na trabanta za třista tisíc nejsem zvědavý.

Sedan
12. prosince • 11:13

Sedačky jsou tvrdé a mají dobré boční, což mi naopak vyhovuje. Jsem rád, když v zatáčce nevypadnu ze sedačky. Jinak měkké sedačky nejsou vhodné pro delší cesty, bolí me z nich záda.

RedBaron
30. prosince • 13:27

No, asi byste měl vyzkoušet americké "měkké" sedačky, já jsem například zvyklý na ty z Dodge Caravan 3.3 Taková pohodlná křesílka, ze kterých po osmi hodinách jízdy vyskočíte jako rybka. Na evropské a japonské sedačky se potom dost špatně zvyká. Nedávno jsem jel Mazdou 626 a bylo to naprosté utrpení. Celou cestu jsem se ošíval a měl jsem dřevěný zadek.

Honza
12. prosince • 8:40

K tomu motoru 1.4: Také jsem měl možnost jezdit s Fabií 1.4 - 55kW. To auto prostě nejede a nejede, tam kde byl člověk z pitomý Felicie zvyklý "vystřelit" a odpíchnout to, u Fábie to muselo být hodně hodně přemlouvání, podřazování, vytáčení motoru do vysokých otáček, což se okamžitě projevovalo na spotřebě. V kdejakým kopci mne i Felicie 1.3 v klidu předjížděli... Ale to jsou jen moje subjektivní dojmy z motoru 1.4, na takové auto je to prostě málo...

Milan Tych
12. prosince • 9:25

Před nákupem Fabie Combi (nahradila Felicii Combi se stavem tachometru 316 000km BEZ PROBLÉMŮ!)  jsem vyzkoušel verze 1,4 50kW a 1,4 55kW a jednoznačně i přes o něco horší akustický projev jsem dal přednost tuzemskému, papírově slabšímu motoru, protože jeho dynamika alespoň vzdáleně připomíná Felicii. Udušený 16ventil s 55kW je podle mého názoru pro tak těžké auto nepoužitelný, navíc v nízkých otáčkách netáhne vůbec a nad 3600 otáček netáhne už zas, je tam hodně znát uškrcení proti stokoňové verzi.

Jinak se na Fabii za 18000km zatím žádná závada neprojevila, jen mám při jízdě pocit, že nejedu autem ale autíčkem a ten jsem i pře podstatně horší komfort ve Felicii neměl.

Petr
13. prosince • 23:34

Tak to se Milane zkus někdy projet novou 16ventilovou Ladou a zjistíš, že jsi dost nešťastně investoval. Když jsem s bývalou služební Octavií nechával za sebou v kopci Felicie a Fabie, připadalo mi to vzhledem k ceně normální. Po přesedlání na 16ventilovou 2111ku mne ovšem předjíždění těchto novodobých "Trabantů" začalo bavit. Při srovnání ceny bych musel ve Fabii na dálnici trpět syndromem vyhozených peněz.

Milan Tych
16. prosince • 23:03

Jdi s tím ruským krámem někam. Fabie má lak, slícované karosářské díly, interiér z materiálů odpovídajících letopočtu a design rovněž tak (i když se někomu líbí, jinému ne) a jízdní vlastnosti jako auto, lze ji objednat s klimatizací, ABS, ....... Žigul je paskvil otřesného provedení, konstrukce předpotopních materiálů atd. Vrať se onanovat do rubriky Lada 211111111. Čest práci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vlastik F.
19. prosince • 2:17

Co to proboha Milane meleš za nesmysly ! Já blb se nechal na podobné kecy prodejce nachytat a koupil si před 14 dny Fabiu Junior. Během týdne jsem byl dvakrát na záruční opravě s motorem a nyní jen čekám na třetí stejnou závadu a jdu si pro peníze. Brácha utratil v létě přibližně stejnou částku za 16ti ventilovou Ladu 2112 a má 67kW místo mých 37, menší spotřebu, podstatně větší výbavu a hlavně žádné problémy ! Śkodovku už nechci ale na nové BMW bohužel nemám. Podívám se ještě i po jiných značkách, protože Lada má nejbližší servis 30km. (brácha je na tom podstatně lépe)

Milan Tych
30. prosince • 0:06

Fabii Junior? Prosímtě, příště až budeš kupovat auto, počkej a vyber si ho až za střízliva.

Petr
19. prosince • 0:28

Klidně si onananuj nad svým Škodováckým "Traboškem" odpovídajícího letopočtu. Já už jednou Škodovku "mlsal" a nebylo to auto pro trpaslíky ale Octávka, která alespoň vypadá jako normální auto a ne vozítko pro invalidy. Jestli si myslíš, že klimatizace a ABS Ti z novodobýho Traboše udělají auto, tak jseš na velkém omylu. Podívej se do Škody MB1000 co je tam za motor a pak do svýho auta. Potom můžeš povídat něco o předpotopních konstrukcích a materiálech ! Dle Tvého soudružského pozdravu je patrné, že patříš mezi poslední zbytky bolševiků, kteří se ukájí pocity blaha nad jízdou s komunistickým supermotorem ze 60 let a hřeje je pocit z jízdy v nejlepším voze světa.

Sedan
12. prosince • 11:11

Také mám lepší pocit z 50 kW motoru, protože má jepší dynamiku při rozjezdu. Ovšem platí za to vyšší spotřebou než 16V motor.

JJK
11. prosince • 13:59

skodovky nejsou auta na normalni jezdeni..jest etak maximalne Octavie....ja mam Ford Mondeo 98 (kulate) 1.8 16 115PH a nemel jsem zatim jediny problem a to nalitam hodne km....dolivam jen benzin, sem tam olej a vodu do ostriukovace. jak tak koukam tak ty vase skodovenky se kazi hned prvni rok:))))j aosobne mam ve felicii strach jezdit..je to parodie na auto..

michal
11. prosince • 17:31

To je sice hezké. Ale první mondea (nekulatá) měla problému se spolehlivostí dost. Dá se řict, že jako ojetina je to víc než nevíhodná koupě.

JJK
12. prosince • 8:00

no nevim...mam dva kamarady co si koupili tusim..94 a 95 rocniky (prvni model) a slapou.....ale je vseobecne znamo ze skodovka je testovaci znacka VW.:)

Honza
11. prosince • 14:27

Mondeo 98?? - tak to máte štěstí, nevím, ale co si koupíte, když vám "dojde" - nové mondeo už zdaleka není tak povedené...

JJK
11. prosince • 15:04

to je pravda))))ale myslim ze mi jeste nejaky ten cas vydrzi...zatim slape jak hodinky.

Honza
10. prosince • 9:08

Mne by spíš než výčet ocenění (že by reklama???) zajímal výčet závad a chyb (každý nový model má nějaké ty "mouchy"), které musela Škodovka na autech za ty dva roky na novém modelu Fábie odstraňovat. A ať mi nikdo netvrdí, že na Fábiích nic nebylo, na Feldách i Octaviích se "mouchy" vychytávali několik let... 

Jirka R
10. prosince • 21:09

Po roce a půl provozu Fabie 1.4 50 kW bylo (zatím) jediným problémem prasklé těsnění pod hlavou. To bylo uznáno jako výrobní vada a i po uplynutí záruky bezplatně opraveno (údajně za to může špatný materiál pro těsnění v prvních sériích). Asi nejde vyrobit nové auto bez "porodních bolestí ". I takový ford musel stahovat tisíce Focusů (desetitisíce?) z podstatně závažnějších důvodů... Jinak s Fabií 100% spokojenost.

Martin
10. prosince • 16:34

Jo, ještě sem si vzpoměl, občas nejde zařadit jednička. Pouze silou je třeba přetlačit takový "hup" na konci. Stává se to jen občas (každý desátý až patnáctý rozjezd..), takže v servisu nic nenašli a neopravili. Ale asi to bude taky větší problém, v nějakém testu jsem četl, že se jim stávalo totéž, ale u trojky.

Martin

Petr Broža
10. prosince • 17:10

Jednička a zpátečka mi také docela blbne, mám 1,4 50 kW... U verze 16V tento problém není, tam je jiná převodovka.

Expert
12. prosince • 9:33

Hmm... tak to je teda vážně super auto ta Škodovka. Sice se nedá zařadit jednička a zpátečka, občas ani trojka, podvozek drnčí a motor na to auto nestačí (viz. ostaní příspěvky)... ale je to prostě ta nejlepší koupě na trhu (jak mě v různých fórech stále někdo přesvědčuje). Někteří lidé jsou skutečně hloupí až to svítí!

 

Martin
16. prosince • 17:02

třeba ty...

to že mi občas nejde zařadit jednička ještě neznamená, že je FABIA shit. 1.9 SDI je dobrej motor. Slušná dynamika, skvelá spotřeba.

Pořád si nemyslim, že bych svoje peníze utratil špatně.

Petr Broža
12. prosince • 11:10

Nikdo netvrdí, že je to nejlepší koupě... Mimochodem, s drčícím podvozkem jsem se zatím nesetkal a motor mi stačí.

Martin
10. prosince • 16:29

Na mojí fabii měnili jen elektromotor servořízení. Prý to byl problém rozšířenější. Za jízdy se menila účinost posilovače (velmi příjemné v zatáčce, když volant najednou "uhnul" pod rukou). Prý docházelo i k vybíjení baterie, což se mě nestalo. Jinak 19000km bez dalších problémů. O tom, že je to skvělé auto nemá cenu psát...

(mám rok starou 1.9 SDI Classic)

Roman
9. prosince • 11:48

Fabie ano, ovsem pokud by neskoncil prodej Felicii, byla by nejprodavanejsi a neoblibenejsi Felicie. Proc asi ? Nebot Skoda auto nam za podstatne vic penez nabidla mini auto, dle mne vhodne spise pro duchodce nez symbol pokroku. Ani nasledujici sedan neni designersky nicim zajimavy, spise naopak. Jedine skutecne auto ze Skody auto je Octavia. Zatim.

Doporučujeme

Články odjinud