Škoda Fabia: Dvouletá bilance

Nejprodávanější automobil v Čechách je Škoda Fabia. Jaké byly minulé dva roky pro nástupkyni slavné a oblíbené Felicie?
Škoda Fabia: Dvouletá bilance
Fabia byla poprvé představena na mezinárodní automobilové výstavě ve Frankfurtu v září 1999 a novinářská prezentace se konala v listopadu téhož roku v portugalském Algarve a na začátku prosince 1999 byl model uveden na trh v České republice a v dalších zemích.

Sběratel ocenění

Hned po svém představení se novinka české automobilky postavená na bázi nové koncernové platformy těšila velkému zájmu laické i odborné veřejnosti. Již v listopadu 1999 přišlo pro Fabii první ocenění - od německého magazínu Bild am Sonntag získala prestižní cenu „Zlatý volant“, krátce nato pak v celoevropské anketě „Auto roku 2000“ získala v silné konkurenci celkově čtvrté místo. Škoda Fabia se stala Autem roku 2000 v Litvě, Chorvatsku, na Slovensku a v Polsku. Stala se též Autem roku 2000 ve Velké Británii (vítěz ankety časopisu What Car? a ankety časopisu Auto Express) a Autem roku 2001 v Dánsku.

K prestižním evropským cenám patří i celkové třetí místo v soutěži Auto 1 v roce 2000, kterou pořádá skupina časopisů Auto Europe; Fabia se přitom stala vítězem národních anket Auto 1 v České republice (časopis Auto TIP) a Rakousku (časopis Auto BILD). Německý odborný časopis „Autoflotte“ zase ocenil Škodu Fabia titulem „Nejhospodárnější vůz“ a regionální noviny Brandeburska, Meklenburska, Saska, Saska-Anhaltska a Durynska oceněním „Naše auto roku 2000“.

Proč je oblíbená

Novináři i zákazníci oceňují na Fabii mimo jiné využití nejmodernějších technologií, dílenské zpracování a především jízdní vlastnosti. Na podzim roku 2000 byla Škoda Fabia, spolu s dalšími konkurenty na trhu, podrobena nezávislému crash testu sdružení EuroNCAP. Celkovým bodovým hodnocením a ziskem čtyř hvězdiček z testu vzešla jako jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy vůbec.

Přichází kombi a sedan

Zhruba po roce byla v září 2000 na Autosalonu v Paříži představena prodloužená verze Fabie, model Fabia Combi, který byl poprvé uveden na trh v listopadu téhož roku. K jeho hlavním přednostem patří, kromě vlastností převzatých od „krátké“ Fabie, především velice elegantní a přitom praktická a prostorná karoserie. Fabia Combi bývá označovaná jako jeden z nejhezčích kombíků na trhu. V zemi svého původu, v České republice, navíc získala Fabia Combi titul „Auto roku 2001 v České republice“.

Nejmladší karosářskou variantou modelové řady Fabia je verze Fabia Sedan. Vůz byl představen na mezinárodním ženevském Autosalonu v únoru 2001, o dva měsíce později se s ním seznámila odborná novinářská veřejnost na mezinárodní prezentaci v Aténách. Fabia Sedan byla uvedena na trh v České republice v květnu téhož roku. Tento model byl odpovědí firmy Škoda Auto na časté požadavky zákazníků na vůz s karoserií typu Sedan.

Kolik jezdí Fabií

O úspěchu modelů řady Fabia hovoří především zájem zákazníků. K dnešnímu dni se pro vůz Škoda Fabia již rozhodlo více jak 400 000 zákazníků.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků