Škoda Fabia: Dvouletá bilance

Nejprodávanější automobil v Čechách je Škoda Fabia. Jaké byly minulé dva roky pro nástupkyni slavné a oblíbené Felicie?
Škoda Fabia: Dvouletá bilance
Fabia byla poprvé představena na mezinárodní automobilové výstavě ve Frankfurtu v září 1999 a novinářská prezentace se konala v listopadu téhož roku v portugalském Algarve a na začátku prosince 1999 byl model uveden na trh v České republice a v dalších zemích.

Sběratel ocenění

Hned po svém představení se novinka české automobilky postavená na bázi nové koncernové platformy těšila velkému zájmu laické i odborné veřejnosti. Již v listopadu 1999 přišlo pro Fabii první ocenění - od německého magazínu Bild am Sonntag získala prestižní cenu „Zlatý volant“, krátce nato pak v celoevropské anketě „Auto roku 2000“ získala v silné konkurenci celkově čtvrté místo. Škoda Fabia se stala Autem roku 2000 v Litvě, Chorvatsku, na Slovensku a v Polsku. Stala se též Autem roku 2000 ve Velké Británii (vítěz ankety časopisu What Car? a ankety časopisu Auto Express) a Autem roku 2001 v Dánsku.

K prestižním evropským cenám patří i celkové třetí místo v soutěži Auto 1 v roce 2000, kterou pořádá skupina časopisů Auto Europe; Fabia se přitom stala vítězem národních anket Auto 1 v České republice (časopis Auto TIP) a Rakousku (časopis Auto BILD). Německý odborný časopis „Autoflotte“ zase ocenil Škodu Fabia titulem „Nejhospodárnější vůz“ a regionální noviny Brandeburska, Meklenburska, Saska, Saska-Anhaltska a Durynska oceněním „Naše auto roku 2000“.

Proč je oblíbená

Novináři i zákazníci oceňují na Fabii mimo jiné využití nejmodernějších technologií, dílenské zpracování a především jízdní vlastnosti. Na podzim roku 2000 byla Škoda Fabia, spolu s dalšími konkurenty na trhu, podrobena nezávislému crash testu sdružení EuroNCAP. Celkovým bodovým hodnocením a ziskem čtyř hvězdiček z testu vzešla jako jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy vůbec.

Přichází kombi a sedan

Zhruba po roce byla v září 2000 na Autosalonu v Paříži představena prodloužená verze Fabie, model Fabia Combi, který byl poprvé uveden na trh v listopadu téhož roku. K jeho hlavním přednostem patří, kromě vlastností převzatých od „krátké“ Fabie, především velice elegantní a přitom praktická a prostorná karoserie. Fabia Combi bývá označovaná jako jeden z nejhezčích kombíků na trhu. V zemi svého původu, v České republice, navíc získala Fabia Combi titul „Auto roku 2001 v České republice“.

Nejmladší karosářskou variantou modelové řady Fabia je verze Fabia Sedan. Vůz byl představen na mezinárodním ženevském Autosalonu v únoru 2001, o dva měsíce později se s ním seznámila odborná novinářská veřejnost na mezinárodní prezentaci v Aténách. Fabia Sedan byla uvedena na trh v České republice v květnu téhož roku. Tento model byl odpovědí firmy Škoda Auto na časté požadavky zákazníků na vůz s karoserií typu Sedan.

Kolik jezdí Fabií

O úspěchu modelů řady Fabia hovoří především zájem zákazníků. K dnešnímu dni se pro vůz Škoda Fabia již rozhodlo více jak 400 000 zákazníků.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků