Škoda Fabia: Dvouletá bilance

Nejprodávanější automobil v Čechách je Škoda Fabia. Jaké byly minulé dva roky pro nástupkyni slavné a oblíbené Felicie?
Škoda Fabia: Dvouletá bilance
Fabia byla poprvé představena na mezinárodní automobilové výstavě ve Frankfurtu v září 1999 a novinářská prezentace se konala v listopadu téhož roku v portugalském Algarve a na začátku prosince 1999 byl model uveden na trh v České republice a v dalších zemích.

Sběratel ocenění

Hned po svém představení se novinka české automobilky postavená na bázi nové koncernové platformy těšila velkému zájmu laické i odborné veřejnosti. Již v listopadu 1999 přišlo pro Fabii první ocenění - od německého magazínu Bild am Sonntag získala prestižní cenu „Zlatý volant“, krátce nato pak v celoevropské anketě „Auto roku 2000“ získala v silné konkurenci celkově čtvrté místo. Škoda Fabia se stala Autem roku 2000 v Litvě, Chorvatsku, na Slovensku a v Polsku. Stala se též Autem roku 2000 ve Velké Británii (vítěz ankety časopisu What Car? a ankety časopisu Auto Express) a Autem roku 2001 v Dánsku.

K prestižním evropským cenám patří i celkové třetí místo v soutěži Auto 1 v roce 2000, kterou pořádá skupina časopisů Auto Europe; Fabia se přitom stala vítězem národních anket Auto 1 v České republice (časopis Auto TIP) a Rakousku (časopis Auto BILD). Německý odborný časopis „Autoflotte“ zase ocenil Škodu Fabia titulem „Nejhospodárnější vůz“ a regionální noviny Brandeburska, Meklenburska, Saska, Saska-Anhaltska a Durynska oceněním „Naše auto roku 2000“.

Proč je oblíbená

Novináři i zákazníci oceňují na Fabii mimo jiné využití nejmodernějších technologií, dílenské zpracování a především jízdní vlastnosti. Na podzim roku 2000 byla Škoda Fabia, spolu s dalšími konkurenty na trhu, podrobena nezávislému crash testu sdružení EuroNCAP. Celkovým bodovým hodnocením a ziskem čtyř hvězdiček z testu vzešla jako jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy vůbec.

Přichází kombi a sedan

Zhruba po roce byla v září 2000 na Autosalonu v Paříži představena prodloužená verze Fabie, model Fabia Combi, který byl poprvé uveden na trh v listopadu téhož roku. K jeho hlavním přednostem patří, kromě vlastností převzatých od „krátké“ Fabie, především velice elegantní a přitom praktická a prostorná karoserie. Fabia Combi bývá označovaná jako jeden z nejhezčích kombíků na trhu. V zemi svého původu, v České republice, navíc získala Fabia Combi titul „Auto roku 2001 v České republice“.

Nejmladší karosářskou variantou modelové řady Fabia je verze Fabia Sedan. Vůz byl představen na mezinárodním ženevském Autosalonu v únoru 2001, o dva měsíce později se s ním seznámila odborná novinářská veřejnost na mezinárodní prezentaci v Aténách. Fabia Sedan byla uvedena na trh v České republice v květnu téhož roku. Tento model byl odpovědí firmy Škoda Auto na časté požadavky zákazníků na vůz s karoserií typu Sedan.

Kolik jezdí Fabií

O úspěchu modelů řady Fabia hovoří především zájem zákazníků. K dnešnímu dni se pro vůz Škoda Fabia již rozhodlo více jak 400 000 zákazníků.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků