Škoda Fabia druhé generace: 1,5 milionu vyrobených kusů

Škoda Fabia druhé generace: 1,5 milionu vyrobených kusů

Mladoboleslavská Škodovka slaví úspěch modelu Fabia. Z výrobní linky sjel exemplář s pořadovým číslem 1 500 000, tedy abychom byli přesní, jde o exemplář druhé generace tohoto modelu. Ten se světu poprvé představil v roce 2007, první generace Fabie se na trhu ukázala o osm let dříve. V případě konkrétního jubilejního automobilu šlo o provedení osazené motorem 1.2 TDI.

Místo ostrých Škodovek pakety. Zůstane pouze Octavia RS

Místo ostrých Škodovek pakety. Zůstane pouze Octavia RS

Z celkového počtu 1,5 milionu exemplářů má na svém kontě klasický hatchback 1 081 488 kusů, u kombi to pak je 418 512 kusů. Drtivá většina z tohoto počtu byla vyrobena v Mladé Boleslavi (1 218 088), přibližně 200 000 Fabií vzniklo v čínské Šanghaji, Fabia se ale také vyrábí v Rusku (Kaluga) nebo v Indii (Aurangabad).

Škoda GLX a SLX se vrací, jde o výbavy pro Fabii

Škoda GLX a SLX se vrací, jde o výbavy pro Fabii

Jen pro zajímavost pár čísel týkajících se Fabie první generace, která byla na varianty bohatší. Za osm let působení dosáhl tento model na konečný výsledek 1 788 063 kusů. Hatchback se dostal téměř na jeden milion (992 921), kombi skončilo s číslem 654 765 kusů, 134 541 zákazníků zvolilo karoserii sedan a necelých šest tisíc sáhlo po užitkovém provedení Praktik. Sečteno a podtrženo, od roku 1999 do 20. září 2013 vyprodukovala Škoda 3 288 063 Fabií.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků