Škoda Fabia autem roku v Polsku

Autem roku 2000 se v Polsku se stala Škoda Fabia. Zlaté kolo - Auto roku získala Fabia v hlasování 83 polských motoristických novinářů, když od odborné poroty obdržela 147 bodů.
Škoda Fabia autem roku v Polsku
Autem roku 2000 se v Polsku se stala Škoda Fabia. Zlaté kolo - Auto roku získala Fabia v hlasování 83 polských motoristických novinářů, když od odborné poroty obdržela 147 bodů. Na druhém místě skončil Fiat Punto (131 bodů) a Peugeot 607 (129 bodů).

Zlaté kolo - cenu za polské Auto roku 2000 na poznaňském autoveletrhu, kde dnes byla Škoda Fabia oficiálně uvedena na trh, převzal místopředseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig.

Ještě před zahájením prodeje na tamní trhu získala Fabia u polské veřejnosti pozornost a oblibu, když ve čtenářské anketě o Auto roku získala 6969 hlasů a stala se třetím nejoblíbenějším vozem v Polsku.

Škoda Fabia bude podobně jako velmi úspěšný model Felicia vyráběn také v pobočném závodě koncernu Volkswagen v Poznani. V letošním roce se v poznaňském závodě, kde nadále pokračuje výroba populárního modelu Felicia, počítá s výrobou přibližně 10.000 kusů fabií. V roce 1999 prodala Škoda Auto na polském trhu celkem 44.500 vozů.

Po loňském růstu odbytu o 6 % na 385.330 vozů, v roce 2000 Škoda Auto plánuje zvýšit celosvětový prodej o 14 % na 440.000 automobilů.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků