Další rány pro Fabii. Kombi zůstal jediný motor, lepší brzdy už jenom za příplatek

Řada automobilek v minulém týdnu aktualizovala nabídku vozů prodávaných na českém trhu. Pokud jste měli zálusk na novou Fabii, je dost dobře možné, že si vybraný motor již neobjednáte.

Když pominu uvedení na trh v roce 2014, kdy Škoda Fabia třetí generace zákazníkům nabídka širokou škálu pohonných jednotek (včetně naftových) a příznivé ceny, byla na vrcholu loni v létě, kdy dorazila v modernizovaném provedení. LED světlomety, motory o výkonu až 110 koní, byť pouze tříválcové, lepší materiály uvnitř, to všechno připravilo Fabii na poslední část životního cyklu. Kompletní nabídka jí ale moc dlouho nevydržela.

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Už letos v březnu jsme informovali o omezení nabídky pohonných motorů. Zatímco do té doby jste u silnějšího litru TSI (81 kW) mohli vybírat mezi manuální a automatickou převodovkou, krátce před ženevským autosalonem z nabídky vypadla přímo řazená skříň a nejnižší cena nejsilnější verze nabídky vyskočila na 365.900 Kč. Podle ceníku na stránkách Škody tento stav trvá, konfigurátor si ale v současnosti myslí něco jiného.

Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Právě na přelomu května a června, s přechodem na verze modelového roku 2020, došlo v nabídce Fabie k dalším změnám. Vypadl motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW a jediným nepřeplňovaným motorem nabídky tak zůstává slabší verze MPI s výkonem 44 kW. Ta se v konfigurátoru objevuje také u linie Ambition, přestože dle ceníku z února letošního roku byla vyhrazena nejlevnější linii Active u krátkého provedení. Kombi nemělo slabší MPI nikdy, zájemci o něj se tak budou muset spokojit s turbomotorem.

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

A dlužno dodat, že jediným. Z konfigurátoru totiž zmizela také silnější verze motoru 1.0 TSI/81 kW kombinovaná výhradně s automatem, což znamená, že Fabii Combi nyní můžete pořídit pouze s jedním jediným motorem a převodovkou – 1.0 TSI/70 kW 5MT. Na volbě linie nezáleží. Základní Active za 318.900 Kč od nynějška pohání ten samý tříválec, jako sportovní Monte Carlo (od 400.900 Kč) či dobrodružně založený Scoutline (od 387.900 Kč). Zdroj ale uvádí, že výpadek motoru 1.0 TSI/81 kW je pouze dočasný.

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Článek vychází ze seznamu změn publikovaných na Škodahome.cz. Vedle motorů se v rámci modelové péče Fabie se z nabídky odporoučely zadní kapsy v předních sedadlech, 12V zásuvka v kufru, odhlučnění kapoty a v paketu Simply Clever, který byl bez rozdílu linie za příplatek 3500 Kč, vypadl držák multimediálních zařízení. Hlavně ale Fabia přišla o zadní kotoučové brzdy coby standardní prvek výbavy u motorů TSI (pro 1.0 MPI nešly nikdy). Od nového modelového roku se za ně připlácí 2000 Kč.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT
Active 269.900 Kč 304.900 Kč
Ambition 289.900 Kč 324.900 Kč
Style - 354.900 Kč
Monte Carlo - 386.900 Kč
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT
Active - 318.900 Kč
Ambition - 338.900 Kč
Style - 368.900 Kč
Monte Carlo - 400.900 Kč
Scoutline Ambition [Kč] - 387.900 Kč
Scoutline Style [Kč] - 415.900 Kč
*ceny uvedeny v oficiálním konfigurátoru Škoda
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků