Škoda Fabia 4 má nejlepší aerodynamiku ve třídě. Přečtěte si, jak si k ní pomohla

28 komentářů

Cjoctavian
1. srpna • 14:37

Scala mala mat podla tlacovej spravy 0,29. Pozrite si ake ma hodnoty v katalogu...

Zlobr
31. července • 20:48

Velikost čelní plochy nemá vliv na součinitel odporu vzduchu, ale na odpor vduchu celkový. Možná by si pan Hubáček mohl zopakovat vzorečky anebo se přestat vyjadřovat do médií:-)

Jouda
1. září • 13:57

On tam nepsal, že by koeficient byl ovlivněn čelní plochou.

petr r. (petrumr)
31. července • 20:31

p.Hubáčka bych na hodinu propustil za ty jeho slova, každý ví, že v práci si dělá soukromý věci a tady nás oblbuje, že na normálním počítači by to neudělal. Jakto dělali před xx lety třeba s UNem? Zvládli to rychleji a nebyl ani mobil. Kdyby Hubáčka kontrolovali, tak fabia by stála polovinu peněz, ale manažer k manažérovi a majitel to nevidí. Ten vývoj by se měl přesunout do jedné budovy v rámci koncernu, ušetřilo by se a mohli tam dát nějaký motor, co má CO2 pod 80gr. Nebo ty jeho keci míří jen mezi mladé?

Mirek
31. července • 22:00

Vidím, že rozumíš všemu...., jen to základní vzdělání ti chybí.

Mirek
1. srpna • 14:54

Kdo mi dal mínus, tak evidentně ví stejný prd, jako on, o tom, jak to ve vývojích a konstrukcích firem funguje. Tak ono teoretici od lopat to vždy věděli nejlépe a něco přes 40 let jsme to tady zažívali.

petr r. (petrumr)
1. srpna • 19:56

budeš si stěžovat na mínus u ROH? Tam budeš pít kafé a nikomu nebudeš chybět. Jsi normálně nahraditelný, co děláš zvládne i uklizečka, jenom ty prohlašuješ, že je to těžký, na vše jsou programy, ani nepotřebuješ ty redispera a ten stojan.

Mirek
1. srpna • 20:27

Ty jsi opravdu mimoň první třídy. Víš prd o druhých, co dělají, čím se živí, ale pitomosti nasmolit do pár vět teda umíš obdivuhodně. Ty jsi jeden z těch od lopat a budeš mudrovat, jak se co tvoří a jak by to mělo v této oblasti fungovat.

smějící se bestie 2
31. července • 17:06

To je tak platné, když motory jsou téměř k ničemu.

JAC
31. července • 18:40

Blab, blab blab . Kdyby se ti někde splašilo těch 150 koní, tak by ses asi nesmál.
Jestli to nebude tím že na tu vrcholovou verzi prostě nemáš prašule.

Nornik
31. července • 20:47

Na tu 1.5tsi a delší cesty už je lepší Scala.

petr r. (petrumr)
1. srpna • 8:58

správně, ten kdo najede nad deset tkm snad si koupí něco dražšího nebo spytuje svědomí a změní zaměstnání a koupí něco kratšího a lépe vybavenýho než fabia na ježdění kolem komína.

smějící se bestie 2
31. července • 18:54

Většina lidí potřebuje lidové auto, což měla/má být Fabie. Takže to má být praktické auto po všech směrech, s motorem držákem. A tomu odpovídající cenou.
Ani jedno z toho současné Fabie nesplňují.

Optimista
31. července • 19:44

Máš nějaké informace, že by motor kupcům nevydržel? Většina majitelů najede do 40tis km a drtivá většina do 100tis km. To vydrží v pohodě. A pokud se umíš k motoru chovat, tzn. výměna oleje každý rok, než se zahřeje olej nedupat tomu na krk, atd... Tak to v pohodě mnohem déle.

homer
1. srpna • 15:14

V čom spatřuješ nutnost a výhodnost výměny motorového oleje každý rok i bez splněného nájezdu? Je to dávno vyvrácená mantra zatěžující jak kapsu tak přírodu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Optimista
1. srpna • 19:25

Řekl mi to automechanik. Pochopitelně nemusel mít pravdu. A jaký je tvůj zdroj, že to vydrží dva roky?

petr r. (petrumr)
1. srpna • 19:45

Olej v motoru rok, při malém nájezdu se mění filtr dva roky když nepřesáhne dané km.

VK
2. srpna • 13:17

měnit jen olej a cenově zanedbatelný filtr nechat na dvě výměny je nesmysl.

Q
31. července • 20:20

Když jsem měl jedničkovou Fabii, tak jsem několikrát najel víc než 40 tkm za rok. Což je spíše výjimka. Na druhou stranu je běžné, že si mnozí soukromí majitelé nechávají své Fabie i více než 10 let.

Miras13
31. července • 16:05

:-D:-D

Ferda Brablenec
31. července • 17:12

Fabie asi nebudou nikdy korábem evropských dálnic. Většinou jezdí po cestách o různé kvalitě na dohled místního kostela. Mě by víc potěšíla rozumná světlost podvozku než zlepšování parametrů, které jsou pro kuto kategorii většinou bezvýznamné. Sám jsem se jí z tohoto důvodu zbavil.

Q
31. července • 20:06

Jasně, většinou ano. Ale třeba já jsem měl Fabii první generace, se kterou jsem jezdil převážně po dálnici. Nebýt špatných sedaček, nebylo by si nač stěžovat. Ale je teda fakt, že ta moje verze měla hodně špatnou světlost podvozku, spodní kryt motoru byl nebezpečně blízko silnici. Jeden kryt jsem ztratil :-D a jeden velmi opotřebil. Ale zase byly verze, které měly předek výš a kryt pod motorem nebyl.

petr r. (petrumr)
31. července • 20:19

Já jsem měl II kombi a světlost byla dobrá, obzvláště na 15 kolách. jenom tam byla ta vzpěra pod výfukem.

Optimista
31. července • 20:49

Celkový průměr kola (disk + pneu) je vždy stejný. Takže je jedno, jaká měla kola.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
2. srpna • 8:40

Ne tak úplně. Třeba u jedničkové Fabie byl rozdíl mezi celkovým průměrem menších kol (195/50 R15, 185/60 R14) a největšího kola (205/45 R16) nezanedbatelných 15 mm, což by mělo udělat rozdíl ve světlé výšce 7,5 mm.

petr r. (petrumr)
1. srpna • 8:52

no, ale nejhorší je na tym, že elegance měla aji ráfek i pneumatiku, podívej se do katalogu fabie II a hlavně na tu světlost. To byla doba, kdy se se zvětšujícím ráfkem nezmenšoval profil pneu. jsi asi nově narozený a vidíš sám SUV s 35 profilem 20 palcové pneu.

dr.spiritus
1. srpna • 14:59

Profil pneumatiky se s rostoucím průměrem ráfku (kola) zmenšoval dávno před Fabií. Například Escort měl pneumatiky 175/70R14, 185/65R14 a 195/50R15. Průměr kola (včetně pneumatiky) byl v prvním případě 600,6 mm, v druhém případě 596,1 mm a v třetím 576 mm. To největší kolo (ráfek) mělo nejmenší průměr... Takže čím větší kolo, tím menší světlá výška. :D

petr r. (petrumr)
1. srpna • 19:40

jsi dobrý teoretik. Drž se toho, nedělej rukama.

Doporučujeme

Články odjinud