Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

Už před příchodem přísnější emisní normy a přechodem na metodiku měření spotřeby WLTP bylo jasné, že výrobci upraví nabídky svých modelů. Některé motory vypadly úplně, místo nich přišly nové, čistější, jenom o samotných motorech to ale není. Dal se očekávat „vzestup“ automatických převodovek, prozatím ale u větších, těžších a tím pádem i dražších modelů.

Důvodem je fakt, že verze s automatickými převodovkami se mnohem snáz ladí ve vztahu k co nejnižší spotřebě paliva a tím pádem i produkci emisí. A to je v současnosti vzhledem k velmi přísně evropskou legislativou nastaveným cílům alfa a omega všeho. On už ale tento trend prostupuje také do třídy malých městských vozů.

Škoda Fabia dostala novou výbavu Soleil. Co nabízí? A bude i u nás?

Škoda Fabia dostala novou výbavu Soleil. Co nabízí? A bude i u nás?

Před časem nás čtenář Juraj ze Slovenska upozornil na omezení nabídky pohonných jednotek u Škody Fabia. Na slovenském trhu skončila možnost objednání silnějšího TSI s manuální převodovkou a bylo dost dobře možné, že stejná situace nastane také u nás. A tak se i stalo. Oblíbená verze vypadla z ceníku i konfigurátoru a jedinou možnost, jak mít motor 1.0 TSI a manuální převodovkou, představuje výkonově slabší verze se 70 kilowatty. Ta naopak nejde objednat s automatem a manuál má pouze pět stupňů.

Převodovka DSG ve standardu se odráží na základní ceně. Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW aktuálně stojí nejméně 365.900 Kč, protože je tento motor dostupný až od druhé výbavy Ambition. V případě verze kombi to dělá už 379.900 Kč. Nejdražší Fabia současnosti je kombi Monte Carlo za 441.900 Kč.

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Naopak nejlevnější možnost představuje litrové MPI se 44 kilowatty, se kterým Fabia v provedení hatchback začíná na 264.900 korunách. U kombi zaplatíte za litr bez turba téměř 300.000 korun, protože jde pořídit až s 55kilowattovým provedením. Všechny aktuální ceny Škody Fabia najdete v přiložené tabulce.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/44 kW 264.900 Kč - - -
1.0 MPI/55 kW 284.900 Kč 304.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 299.900 Kč 319.900 Kč 349.900 Kč 381.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 365.900 Kč 395.900 Kč 427.900 Kč
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/55 kW 298.900 Kč 318.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 313.900 Kč 333.900 Kč 363.900 Kč 395.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 379.900 Kč 409.900 Kč 441.900 Kč

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků