Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

Už před příchodem přísnější emisní normy a přechodem na metodiku měření spotřeby WLTP bylo jasné, že výrobci upraví nabídky svých modelů. Některé motory vypadly úplně, místo nich přišly nové, čistější, jenom o samotných motorech to ale není. Dal se očekávat „vzestup“ automatických převodovek, prozatím ale u větších, těžších a tím pádem i dražších modelů.

Důvodem je fakt, že verze s automatickými převodovkami se mnohem snáz ladí ve vztahu k co nejnižší spotřebě paliva a tím pádem i produkci emisí. A to je v současnosti vzhledem k velmi přísně evropskou legislativou nastaveným cílům alfa a omega všeho. On už ale tento trend prostupuje také do třídy malých městských vozů.

Škoda Fabia dostala novou výbavu Soleil. Co nabízí? A bude i u nás?

Škoda Fabia dostala novou výbavu Soleil. Co nabízí? A bude i u nás?

Před časem nás čtenář Juraj ze Slovenska upozornil na omezení nabídky pohonných jednotek u Škody Fabia. Na slovenském trhu skončila možnost objednání silnějšího TSI s manuální převodovkou a bylo dost dobře možné, že stejná situace nastane také u nás. A tak se i stalo. Oblíbená verze vypadla z ceníku i konfigurátoru a jedinou možnost, jak mít motor 1.0 TSI a manuální převodovkou, představuje výkonově slabší verze se 70 kilowatty. Ta naopak nejde objednat s automatem a manuál má pouze pět stupňů.

Převodovka DSG ve standardu se odráží na základní ceně. Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW aktuálně stojí nejméně 365.900 Kč, protože je tento motor dostupný až od druhé výbavy Ambition. V případě verze kombi to dělá už 379.900 Kč. Nejdražší Fabia současnosti je kombi Monte Carlo za 441.900 Kč.

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Naopak nejlevnější možnost představuje litrové MPI se 44 kilowatty, se kterým Fabia v provedení hatchback začíná na 264.900 korunách. U kombi zaplatíte za litr bez turba téměř 300.000 korun, protože jde pořídit až s 55kilowattovým provedením. Všechny aktuální ceny Škody Fabia najdete v přiložené tabulce.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/44 kW 264.900 Kč - - -
1.0 MPI/55 kW 284.900 Kč 304.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 299.900 Kč 319.900 Kč 349.900 Kč 381.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 365.900 Kč 395.900 Kč 427.900 Kč
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/55 kW 298.900 Kč 318.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 313.900 Kč 333.900 Kč 363.900 Kč 395.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 379.900 Kč 409.900 Kč 441.900 Kč

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků