Škoda Fabia 1,9 TDI včera pokořila hranici 1 mil. km

Včera před polednem německý vlastník vozu Škoda Fabia 1,9 TDI přijel před mladoboleslavské škodovácké muzeum se stavem tachometru 999 999 km.
Škoda Fabia 1,9 TDI včera pokořila hranici 1 mil. km

Ekonom Peter Kirchhoff ze Sprockhövelu poblíž Wuppertalu svůj vůz Škoda Fabia 1,9 TDI/74 kW pořídil 3. července roku 2000. Když s ním Kirchhoff v červenci 2007 překonal hranici 500 000 kilometrů, vznikl nápad slavit další rekordy na mimořádných místech. Tato Fabia byla pro svého majitele spolehlivým společníkem na cestách: „Dokonce i po půl milionu kilometrů jsem měl na voze pořád ještě původní výfuk,“ vzpomíná Kirchhoff.

30. ročník Economy Run: Škoda Fabia jela za 2,78 litru/100 km

30. ročník Economy Run: Škoda Fabia jela za 2,78 litru/100 km

O Fabii Petera Kirchhoffa se už léta stará servisní partner značky Škoda Betgen & Potthoff ve městě Hamm. Při předběžné technické kontrole v červnu letošního roku tam vůz ještě jednou důkladně zkontrolovali. Zkušený automechanik Werner Potthoff byl technickým stavem vozu údajně nadšen: „Vůz nestárne a hlavně při vnějším pohledu je ve špičkové formě. Kdybych nevěděl, že vůz už ujel téměř milion kilometrů, na první pohled bych to nepoznal.“ Úspěch? Jak se to vezme. Oproti 5 mil. km Volva P1800 to nijak výjimečně nevypadá…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peter Kirchhoff se svojí Fabií před mladoboleslavským muzeem překonal hranici 1 mil. km

Výfuk, motor, spojka i převodovka jsou dle oficiálních informací stále původní. Závady? Ty prý Peter Kirchhoff na svém autě nezná, až na jednu výjimku: „Po ujetí 305 000 kilometrů se vůz zastavil vinou porézního kabelového svazku“, vzpomíná Kirchhoff. Také po miliontém kilometru, který se na denním počítadle Fabie objevil včera přímo v jejím rodišti, zachová prý Peter Kirchhoff svému vozu věrnost.

Důkladné maskování v praxi. Poznali byste novou Škodu Fabia?

Důkladné maskování v praxi. Poznali byste novou Škodu Fabia?

A jak to bude dál? Počítadlo kilometrů jeho vozu po miliontém kilometru už neukáže vůbec nic, na displeji se po čísle 999 999 objevilo už jen šest vodorovných čárek, s něčím takovým konstruktéři vozu totiž evidentně nepočítali. Pečlivý ekonom ze Sprockhövelu ale bude podle svých slov ujetou vzdálenost i nadále zapisovat podle denního počítadla kilometrů. „Pokud auto vydrží, a s tím počítám, budu moci hlásit i další rekord,“ doufá.

Volvo P1800 se blíží nájezdu neuvěřitelných 5 milionů kilometrů!

Volvo P1800 se blíží nájezdu neuvěřitelných 5 milionů kilometrů!

Podobné rekordní jízdy většinou nic nehovoří o spolehlivosti konkrétního modelu, ovšem spíše naznačují, že při kombinaci úzkostlivé péče s notnou dávkou štěstí lze i s poměrně moderním vozem najezdit tolik, co ještě nedávno bylo normální…

bazar

Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 39 788 km
Cena: 232 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 61 593 km
Cena: 200 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 60 741 km
Cena: 213 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 60 411 km
Cena: 220 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 86 084 km
Cena: 186 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 53 881 km
Cena: 196 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků