Škoda Fabia 1.9 TDI: úsporně, ale s klapotem (test)

Škoda Fabia 1.9 TDI: úsporně, ale s klapotem (test)

Kapitoly článku:


Plusy:

  • relativně úsporný motor
  • solidní jízdní vlastnosti
  • tři karosářské varianty
  • pohodlné sedačky

Minusy:

  • hluk motoru
  • toporný posez vzadu
  • příplatek 60 tisíc za naftu

Standardní výbava Elegance: airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači předních bezpečnostních pásů, boční airbagy vpředu, ABS+MSR+ASR, varovná světla v předních výplních, popelník vpředu i vzadu, zapalovač cigaret, dvoutónová houkačka, radiopříprava se 4 reproduktory + sklopná neodnímatelná střešní anténa, zadní sedadlo dělené, osvětlení zavazadlového prostoru, chrompaket, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří, SAFE systém + sklopné klíče s dálkovým ovládáním, klimatizace Climatic, klimatizovaná odkládací schránka spolujezdce s osvětlením, PTC přídavný topný element (jen pro dieselové motory), posilovač řízení, sloupek řízení výškově i podélně nastavitelný, dvě čtecí světla vpředu, multifunkční ukazatel (palubní počítač), výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově a sklonově seřiditelné opěrky hlavy, ukazatel nedostatku kapaliny v nádrži pro ostřikovače, 3. hlavová opěrka vzadu, tříbodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed, malý kožený paket, tempomat; kola z lehkých slitin Sprint - 6J x 14", pneu 185/60 R14, šrouby se zabezpečením proti krádeži, kotoučové brzdy vzadu, tónovaná skla, čelní sklo s šedým pruhem, lakované nárazníky v barvě vozu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, textilní tlumení krytů podběhů, příprava pro střešní nosič, mlhová světla, ozdobný kryt motoru

Příplatková výbava: ABS + MSR + ASR + ESP (17 900 Kč), dělící síť zavazadlového prostoru (4 000 Kč), podélný střešní nosič (4 500 Kč), signalizace vzdálenosti při parkování (8 000 Kč), autorádio Škoda SYMPHONY s CD přehrávačem (11 000 Kč), příprava pro telefon GSM II (9 000 Kč), interiér Dynamic II (11 900 Kč), loketní opěra vzadu (2 500 Kč), vyhřívaná přední sedadla (4 900 Kč), výškově nastavitelná obě přední sedadla (1 900 Kč), 16" litá kola Poli 205/45 R16 (10 300 Kč)

Základní cena: 467 900 Kč
Cena testovaného vozu: 562 300 Kč

Technické parametry

Motor

  • Vznětový přeplňovaný s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla (VTG), přímé vysokotlaké vstřikování paliva, OHC, uložený vpředu napříč
  • Objem: 1 896 ccm
  • Největší výkon: 74 kW (100 k) při 4 000 ot.
  • Největší točivý moment: 250 Nm při 1 900 ot.
  • Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná
  • Palivo: nafta

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 187 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
  • Město: 6,5
  • Mimo město: 4,1
  • Kombinovaná: 5
  • Objem palivové nádrže: 45 l
  • Emise CO2 (g/km): 132-135
  • Emisní norma: EU3

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
  • Zavěšení zadních kol: vlečená ramena
  • Rozměr kol: 6,5Jx16
  • Rozměr pneumatik: 205/45 R16
  • Brzdy vzadu: kotoučové

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 180-1 270 kg
  • Užitečná hmotnost: 515-425 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 232 mm
  • Šířka: 1 646 mm
  • Výška: 1 452 mm
  • Rozvor náprav: 2 462 mm
  • Rozchod kol: 1 419/1 408 mm
  • Průměr otáčení: 10,4 m

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 426 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 225 l

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud