TEST Škoda Fabia 1.5 TSI DSG Monte Carlo: Mate stylem, nikoliv schopnostmi

34 komentářů

petr r. (petrumr)
2. srpna • 16:58

vcelku to je ok, ale dost lidí raději sáhne po SCALA. Největší chybou, že to nemá hybrid a při klimatizaci musí běžet motor, tak stop- start je uplně naprd.

David
3. srpna • 9:16

Start stop fakt nic moc. Po cca 4 letech odejde docela draha AGM baterie. Ve starší Corolle mám po 8 letech porad původní baterku, navíc kvůli absenci pozadavku na start-stop je baterka levnější. V autorizovaným servise si za výměnu baterku s AGM řeknou i 7k. Řekl bych, že tolik to paliva nemá šanci ušetřit.

Q
3. srpna • 10:39

V principu souhlas.
Ale běžné "levné" Škodovky se stop-startem nemají drahou AGM baterii, ale levnější EFB . Kolik stojí v aurorizáku, to nevím. Ale tu samou, co mám ve svých autech, koupím v běžné distibuci originálního výrobce za cca 2 tisíce Kč. Ale jelikož mám start-stop i řízené dobíjení odpojené, tak po 5 a 6 letech (první a druhé auto) stále normálně fungují.

Shimi
3. srpna • 13:59

Já mám v Corse z roku 2010 taky ještě původní baterii a podotýkám, že to auto za celou tu dobu nevidělo garáž.

To znám
3. srpna • 19:15

Nissana Almeru N16 1.8 jsem měl 14 let, negáražované, možná i pět silnějších zim ranní starty v mínus 25, Jizerky. Původní baterka, vždy škytlo napoprvé. Podle to je u “hloupých” baterií normální. U chytrých ne :-)

homer
3. srpna • 18:20

12 let corsu? Tak to je výkon trestu v 3.nvs

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
3. srpna • 19:21

Ve výkonu trestu je tak maximálně tvůj starej.

homer
4. srpna • 11:04

Z čeho usuzuješ že patřim do tvy komunity?

Q
3. srpna • 7:16

Stop-start mám vypnutý odpojením konektoru na baterii, aby mě to neotravovalo. Avšak jednu přínosnou funkci koncernový stop-start přece jen má. Párkrát se mi pri rozjíždění stalo, že mi uklouzla bota ze spojkového pedálu a když jsem ještě znova rychle na pedál šlápl, motor nezdechl. Byl jsem překvapený, protože otáčky mířily skoro k 0, ale motor se vzchopil a zamířil k volnoběhu. Ale jednou jsem měl vypnuté rádio a když se mi ta stalo, slyšel jsem zvuk startéru. Auto si po tom znovusešlápnutí pedálu prostě pomohlo startérem. Zajímavější je to o to vic, že to funguje, i když mám ten konektor na baterii odpojený.

.
4. srpna • 8:50

Tohle nemá se stopstartem nic společného. Jenom jsi měl moc nízké otáčky na jízdu a tím jsi motor zastavil. Opětovným stisknutím spojky jsi ho odpojil od převodovky a on automaticky sám nastartoval aby jsi nemusel startovat klíčkem. To je normální jev u těchto aut.

Q
4. srpna • 16:27

Takže to běžně dělají moderní auta, i ta bez stop-startu?

.
4. srpna • 16:35

Můj Tiguan se tak chová a mám dojem, že mi ti dělala i trojková Octávka. Jak jsou na tom jiné značky nevím.

2. srpna • 21:36

Scala je o pořádný kus dražší, takže "raději" je opravdu dost odvážné.
A stop-start na prd samozřejmě není, funguje skvěle. A kupodivu, i při zapnuté klimatizaci umí vypnout motor, pokud elektronika nazná, že teplota je OK a chvíli se udrží.
No jo, kdyby tys o tom tak vůbec něco věděl, co?

petr r. (petrumr)
3. srpna • 15:53

diskuze je o autě za 623tkč. Jak dlouho, když je 35 a asfalt přes 50 vydrží ten chládek v té špičkové škodovce? Já třeba jízdou z práce mám motor 35% km vypnutý a klima běží pořád.

petr r. (petrumr)
6. srpna • 7:38

škodovkáři jsou vzteklí, že zase lžu, přeci nemůže být krátká fabia za 623tkč.............

Petr
3. srpna • 14:31

S/S je uplne na hovno a ty opet jenom prokazujes, ze jsi debil.

petr r. (petrumr)
3. srpna • 15:58

kdo má odpojený s/s by měl odevzdat OTP. Kolik lidí zemře a kolik dní ti chybí do pohřbu nám neřekneš? Díky odpojeným S/S.......... Ještě napiš, že jsi king a jsi zdráv, něco ti už je, když problémy přenášíš v diskuzích.

Jojo
4. srpna • 23:08

Mám auto z roku pána 2021 a div sa Peťko že to nemá S/S. OTP si teda môžem ponechať?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
5. srpna • 16:15

já taky nemám S/S a nefrajeřím se tím.

.
5. srpna • 6:49

Ne a okamžitě nechat sešrotovat.

Mirek
3. srpna • 20:34

No ty kluku ušatá, z jakého důvodu by měl kdokoliv cokoliv odevzdávat, když jde naprosto legálně ihned po nastartování start/stop vypnout? jaký je potom rozdíl v trvalém vypnutí a vypnutí po nastartování? A že tahle fíčura může zničit turbo... to je v pořádku?
jsi se vrátil z delší "ozdravné" dovolené a teď nás tady zase začneš krmit svými moudrými mozkovými pochody?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
3. srpna • 20:43

Většinou nejsem sprostý, ale on je regulérní ultra čů*ák. Jak na AR, tak na Auto.cz bych mu dal doživotní ban, protože to co tu/tam předvádí je naprostý bizár.

Alf
3. srpna • 21:09

Proč? Mně vždy zvedne náladu, když jsem smutný, :-) Petrovi myšlenky mám rád a těším se na ně.

petr r. (petrumr)
4. srpna • 17:39

protože máš rád svoji domácnost i práci, ti co nemají rádi svůj život, sebepoškozují se v práci jezdí autem za trest si vždy najdou na koho nadávat.

Mirek
3. srpna • 21:21

Myšlenky? Pořádně si přečti ten náhodný výběr slov poskládaný do "vět". Minimálně každá druhá nemá hlavu ani patu. A jinak "Petrovy myšlenky..." ';-)'

petr r. (petrumr)
4. srpna • 17:34

joo mirku máš turbo motor a bojíš se jeho životnosti, určitě nezatahuješ ruční brzdu, nepoužíváš klimu, směrovky atd. Nejsi otrok auta?

Mirek
4. srpna • 18:35

Jdi se léčit. píšeš rychleji, než myslíš. Tedy jestli se to, co máš v hlavě, dá vůbec na myšlení použít. Tolik volovin v několika slovech, to je výkon.

ACE
3. srpna • 23:31

Kdyby duševní pochody, ale myšlenky to fakt néé

petr r. (petrumr)
4. srpna • 17:36

nevím, ale já chápu a stačí to napsat jednou.

ACE
3. srpna • 23:31

Kdyby duševní pochody, ale myšlenky to fakt néé

ACE
3. srpna • 20:08

Co to meleš? Ty jsi opravdu naprosto úchylnej.

Q
2. srpna • 14:22

Při prohlížení fotogalerie jsem si poprvé všiml toho, jak levně vypadá interiér, když v obložení dveří chybí čalounění. Ale čert to vem, šetřit se někde musí. Horší je, že šetřili třeba na loketní opěrce, která nejde nastavit, nebo na panelu klimatizace, kde ušetřili za prostřední ovládací kolečko. Prostě takové ty "skutečně simply clever věci", které byly u německých či českých aut samozřejmostí.
Další věc je, že Monte Carlo má v základu 16" kola s užšími 195 mm pneumatikami, což nevypadá na tak velkém autě (velikostně se blíží VW Golf VI. generace) nevypadá nic moc. Atraktivní je auto až na příplatkových 17 kolech s širšími pneumatikami a sníženým sportovním podvozkem, tak je specifikováno testované auto. Ale tím zase trpí komfort.

Rex
2. srpna • 13:42

Články buď o bazaru nebo totálně neprodejných vozech.

Honimir
3. srpna • 9:09

Tak na nový kousky od Škodovky se čeká i přes rok. Musí tedy recenzovat co se sa koupit ... vyjeta jednickova ovce a nebo tady to. Ještě tu chybí něco o Scale.

Doporučujeme

Články odjinud