ME SE NEJVIC LIBI, JAK TADY DELA PPOLOVINA ZVAS MACHRY, JAK BY SI KOUPILI TO, NEBO ONO, ZE PUL MILIONU JE MOC... MA TE KOLEM VSEHO MILION KECU, PLIVETE SI NA SVOJE NAZORY, NIKDO Z VAS NEMA ANI NA PORADNOU KARU, MATE DOMA STEJNE POLOVINA TECH CO MA NEJVIC KECU SKODARNU 105KU A VALI TETU KYDY. KDYBYSTE RADSI U KAZDE VECI REKLI, ZE JE TO VAS NAZOR, ALE POLOVINE LIDI TU VNUCUJETE PI....NY! MEJTE SE KRASNE A NECHTE TY NORMALNI LIDI VKLIDU.
B-] mozem len suhlasit vecina prispevkov bude len manikov ktory va voznia na rapidach a z boziu pomocu na fabiach juunior ked tu niekto nabeha viacej ako 200 000 klm jak na nafte tak na benzine moze do toho kecat necital som prispevky vsetky je tu na to moc somarin ale uprimne ludia ktory hodnotia auta tak vecinou to ktore vychvalia to daj dostanu do pouzivania od danej spolocnosti tak mi bolo povedane uz 2 majitelmi predajcov u nas asi potom na tom nieco bude len konstruktivna kritika a nazory nie okrikovanie sa moj nazor na na toto auto ano je to vela muziky za malo penazi pre rodinu ale nie pre mladeho chalana co potrebuje 2 L tdi alebo benzínový DOHC ;-) ale tam sa bavime o spotrebe otrochu vysie.
Dobrý den, máte pravdu, že motor 1,4TDi je trochu jiný než 1,9TDi Nejsme zvyklí na 3 válce. Ale zeptám se Vás: Svezl jste se s tímto vozem,nebo si pouze přečetl nějaký článek a teď ho zde komentujete? Protože kdyby jste s tím vozidlem jel, asi by jste nemluvil o vibracích a malém výkonu. Kamarád má 1rok starou Cordobu s tímto motorem a svezení s tímto vozem je docela slušný požitek jak co se týká hlučnosti tak svižnosti. Také mne překvapil maximální rychlost, kdy je psána okolo 170km/hod, ale při zkoušení na prázdné dálnici se ručička vyšplhala skoro k 200km/hod. Asi nevěříte, ale zkuste se svézt.Samozřejmě to nejde srovnávat z 1,9Tdi-81kW, ale musíme si uvědomit, že 1,4 má o 0,5L menší obsah.Zabývám se opravami a diagnostikou motorových vozidel a svezl jsem se již mnoha různými vozidly, ale musím říci, že motor 1,4TDi mne velmi příjemně překvapil.
mal by si teda vediet,ked si techni,ze diesel 81 kw niesu PD motory,ale iba klaicke tdi 85kw je PD,ale su aj slabsie...PD
To má být dotaz na mne nebo komentář příspěvků čtenářů?
Dodatocne k Fabii 1.4TDI:
negativa: vacsie vibracie pri nizsich otackach (na tie som si uz tak navykol, ze mi v tichom benzinaku chybali ), citelne nizsi vykon pri studenom motore, s tym suvisiace: pomalsi ohrev motora, co citit najma v zime na kratsich vzdialenostiach (+ vyssia spotreba v tomto rezime). O tej cene sa da diskutovat donekonecna, ale ja verim, ze vyrobca si nechava priestor na jej buduce znizovanie (pri zrovnatelnej vybave), ved popularita malych uspornych dieslov pri sucasnych cenach PHM bude len a len rast a s nou aj velkoseriovost tychto modelov...
Pozitiva: spotreba pri beznej prevadzke, mimo mesta: 3.6 - 4.0 l / 100 km, na dialnici (pri 130-140 km/h): cca 6.0 l / 100 km, v meste 5 - 7 l / 100 km (zalezi na style a dlzke jazdy a externych teplotach). Akceleracia na krizovatke: ziadny problem, brzdenie je tiez slusne, aj bez ABS (to chyba len v zime na zasnezenom povrchu). Milo ma prekvapila este elasticita jazdy pri vyssich rychlostiach, obiehanie pri 4. a dokonca 5. zaradenom stupni je svizne (netreba podradovat) a motor sa pritom nemusi vytacat do cerveneho pasma. Zavady: do sucasnych 26 000 km ziadne.
Zaver: toto male usporne sidlo mi uplne vyhovuje, povozim sa hadam este par rokov a potom zvazim, ci zamenit za nieco ine...
dost vysoka spotreba na mesto a dialnici,tolko zere moj passat 1,9tdi PD!!! a ma 116 koni
Tak jsem se svezl v 1,4TDI , no nic moc.Kravál jako hrom. Zkoušel jsem combi. Potom jsem se svezl v (blbý) 1,2 a byl jsem mile překvapenej. Ani jsem nechtěl věřit , že je to 1.2. Tím jsem chtěl říct , že se člověk musí svést, a až potom může o něčem povídat.
Jen ze zajimavosti, toho Getze ted testuji v Autocaru, budou ho testovat celej rok a uz s nim byli i ve Finsku... zdá se že toho to autíčko vydrží hodně
Kdybych mel zbytecnejch 450 tisic, tak radsi vezmu treba Fiestu 1.6 Trend.....slusna vybava, 100ps motor, netuctovej vzhled (oproti Fabii)...a maj 3D verzi ktera je hezci nez 5D za 390t (Trend s 1.6)
Fiestu která nemá ani opěrku pro nohu a motor, který má zvuk jako z Wartburku? Díky, nechci. A ty kulatý výdechy topení je superhnus.
Kterej motor ma zvuk jako z Wartburku ??? To by me fakt zajimalo, hlavne ve srovnani s 1.4 TDI a 1.2 HTP....ty si v tech autech v zivote nesedel!
Jestli jsi někdy zkusil Fiestu 1.6, věděl bys, že motor má takovej divnej zvonovej zvuk. Zkus ale někdy třeba Mazdu 3, abys věděl, co znamená dobrej zvuk Ta 1.6 i 1.4 jsou prostě divný, zvuk mi nesedí. Dynamika je ale v pohodě. A Fabii 1.2 HTP jsem řídil, a máš pravdu, je to horší než ta Fiesta (teda motor), auto je lepší a teď i levnější.
Drahý Petře,
prozradím ti jednu důležitou informaci. Ford a Mazda spolu spolupracují a benzínové 16 v motory mají společné. Takže ve světle těchto informací dovol abych se ti zasmál.
Tak to je hrubý omyl, protože 1.6 v Mazdě3 je úplně jiný motor (VVT, ne Zetec) než 1.6 ve Focusu, Fiestě a Mazdě2. Dovol, abych se zasmál já. Už jsi s těma autama jel? Poznal bys, že Mazda3 má jiný motor.
Jo zkusil, ne jednou :) jestli mluvime o stejnym motoru (1.6 16V Zetec SE 100PS), tak ten je stejnej pro fiestu, mazdu3, focuse, mazdu2 (stejna platforma+motor+prevodovka)...rozdil je jen nepatrnej v ridici jednotce. Zvuk je naprosto normalni jako u vetsiny 1.6, mozna si to pletes s 1.6 ve starsi fieste, sportKA, streetKA....tam je starej motor 1.6 8V kterej vyrabi Ford minimalne 20let, s upravama samozrejme....
Uz jenom kdyz si do tech aut sednes a chytis se volantu.....je to rozdil :)
Fabie je proste maly auto a 1.4TDI je traktor na druhou !!! Dat za takovy auto v normalni vybave 450t je blbost...
Souhlasím s hodnocením a závěry testu pana Broži. Můj názor navíc je, ža dát půl milionu za Fabii 1,4TDI je omluvitelné jen pro "pidižvíka" - řidiče majitele výšky 160 cm a hmotnosti kolem 60 kg, který by se v nové Octavii "ztratil". Za 550 000 mohu dostat zmíněnou Octavii 1,9 TDI. Příplatek 10 % přinese hodnoty a užitné vlastnosti pro majitele minimálně 50 % vyšší proti Fabii. Fabie je opravdu dobrá a do 300 000 Kč patří mezi nejlepší možnosti, ale v cenové hladině půl milionu je kuriozitou. Kritizovaná 1,2 HTP vyžaduje, aby si na ni (zejména na zvuk) majitel zvyknul. Potom pohoda. Rozdíl ve spotřebě s 1,4 TDI při normálním provozním používání po městě a okreskách je minimální. Jedině časté dlouhé cesty převážně po dálnicích by hovořily ve prospěch 1,4 TDI. Ten výkonový rozdíl 8kW v rychlostech do 100 km/hod je z praktického hlediska zanedbatelný a rozdíl v akceleraci samozřejmě taky, protože v případě potřeby je možné třeba podřadit a vytočit třeba dvojku. Přece normální uživatel nejezdí se stopkami v ruce a rozdíl do 1 sec. ani nepozná. A na závěr, připomínám to, co napsal pan Broža - Když už ve Fabii TDI, tak 1,9TDI. Zejména, když už se rozhodne dát za Fábku půl milionu korun. Myslím si, též, že prťavý 3 válcový nafťák v Getzu může za podstaně nižší cenu odvést stejné služby.
Jo a jeste pro poradek. Ten zminovany Getz stoji 329.900,- a Fabia Classic 1.4TDI stoji 357.900,- takze kde je ta postatne nizsi cena Getze???
Srovnavas fabku v clasiku s getzem s plnou výbavou!
Hmm plna vybava Getzu? Vzdyt to nema klimu, mlhovky, bocni airbagy, lita kola, metalizu, palubni pocitac, tempomat!!! Tomu rikas plna vybava? Oproti te Fabce Classic to ma navic jen el. ovladani oken a zrcatek...Jaka bude cena toho Getzu kdyz ho dovybavis vsim co ma Fabia Elegance? A to jeste spousta veci do toho Getzu ani dokoupit nejde (tempomat, pal. pocitac, loketni operka,ESP, xenony, apod.). A jizdni vlastnosti plus laciny interier me take neuchvatil. Takze sorry.
Ty musíš být dealer škody, nebo jsi úplně blbej. Co máš v clasiku za výbavu ? Pokud chceš srovnávat tak srovnávej getz elegance s fabii v eleganci! Nebo si tu svoji fabii v clasiku dovybav tak ať odpovídá getzu a pak tu něco pindej ty popleto!
Nevim jestli se dieselovy Getz nabizi i v jine vybave, ale na netu jsem nasel pouze tohoto Elegance, ktery se s Fabii Elegance neda VUBEC porovnat. Jak jsem jiz psal, nema ve vybave skoro nic. Pokud jsem neco prehledl, tak mi prosim napis co ma Getz 1.5CRDi Elegance ve vybave navic (krome tech el. zrcatek a prednich oken) oproti Fabii 1.4TDI Classic??? Takze opet zadne argumenty ani konkretni udaje. Nevim tedy kdo je popleta a pinda...
Ale milý zlatý vždyť ty ses na ty auta ani nepodíval. JInak bys zjistil, že vedle elektrických předních oken a elektrických zrcátek nemá fabka centrální zamykání, vnitřní cyrkulaci vzduchu. Fabia clasik má jen jeden airbag, nemá ABS a mohl bych pokračovat. Nicméně bude mi stačit, když dopočteš cenu o zde uvedené komponenty a pak se můžeme bavit!
Neni nahodou nejaka dohoda, ze vsechny auta vyrobena po roce xy musi mit ABS? Ze by to Skoda nedodrzela?Urcite me oznacite za prodejce Skody, blazna, pindu apod., takze Vam usetrim slova, ale ja jsem zkusil Getze ve 2 verzich a 2 vybavach na brnenskem autosalonu a to auto me proti Fabii prislo jako horsi. Podvozek, interier, proste jsem se v tom aute necitil dobre. Tim nerikam, ze Fabia je etalon, ale proste muj osobni dojem je takovy.A ze Fabia stoji vic, ano stoji vic a nabizi mensi vybavu, ale osobne se v ni citim lepe, a to je pro me duvod si priplatit. Navic je dobre, ze si do Fabie muzu objednat spoustu veci, ano stoji to pak hodne, ale muzu.
Milý niemande, vřele ti doporučuji podívat se na specifikace na stránce Škody. Jistě jsi sám dost inteligentní na to, abys zjistil, že Fabia Clasik ABS nemá! Nějaké odkazy na blíže nespecifikované dohody, které by nějakou náhodou měly existovat jsou na nic. Pro tvoji informaci žádná taková dohoda neexistuje. Jinak nikdo neříká, že je Fabka špatná, nebo že je Getz lepší. Jenom se říká, že Getz je výrazne levnější. A to opravdu je. Pokud nejsi příbuzný Tomíka či Petra tak se podíváš do ceníků a na výbavy a zjistíš, že tomu tak opravdu je.
Nejmilejsi Hinde , tvrdim snad nekde, ze Fabia ABS ma? Netvrdim!! Dohoda zcela jiste existuje, dal jsem si tu praci a nasel to (napr.):Asociace výrobců automobilů z Evropy, Japonska a Jižní Koreje navíc uzavřely s Evropskou unií smlouvy, podle kterých budou posílena pasivní i aktivní opatření k ochraně všech účastníků silničního provozu.Od 1. července 2004 tak budou všechna nová vozidla povinně vybavena brzdným systémem ABS, ... (zdroj. www.tiscali.cz)Takze dohoda je, dokonce jako psana smlouva, nikoli tedy pouze ustni (neco jako 250 km/h limit u D vozu).Rikam snad, ze Skoda je levnejsi? Ctete prosim pozorneji!V mem prispevku bylo obsazeno to, ze Fabia ABS i pres uzavrene dohody zrejme nema. Tedy presneji, nejsem si zcela jist, za Skoda (VW) tuto dohodu podepsala.Navic jsem pridal osobni zkusenost s vozem a muj osobni dojem.
OK věřím ti, přesvědčil si mne. Přeji hezký den!
Taký predpis v EU už existuje a platí, totiž, že všetky nové autá predané v členskom štáte EU musia mať ABS. V ČR a myslím, že aj v ďalších nových východných štátoch únie je výnimka. Neviem presne dokedy, ale je to rádovo 2-4 roky, takže najneskor v roku 2008 už nekúpiš nové auto bez ABS ani v ČR.
Niektoré automobilky s tým problém nemajú a napr. Renault dáva do Clia ABS už pomerne dávno ako základ.
Milý Marku, jek sis jistě všiml, tak jakákoliv směrnice v tomto směru doposud není učiná (resp neuplynula lhůta k její implementaci) a tudíž nové auto lze prodávat i nadále bez ABS. To co bude v roce 2008 nechci předvídat, ale rozhodně se dá očekávat, že auta budou máít daleko bohatší výbavu, možná navigaci atd. v základu. Nicméně reagoval jsem na tvrzení, že Fabia clasic musí mít ABS neboť to stanovuje "nějaká dohoda". Je mi celkem jedno je-li to dohoda či směrnice, faktem je, že v současnosti nic takového neexistuje a Fabia Clasic se nabízí bez ABS.
Getz levnejsi je, to nikdo nepopira. Kdyz se podivas na uplny zacatek diskuze tak zjistis, ze jsem reagoval na Jardovo tvrzeni ze Getz nabidne za podstatne nizsi cenu stejne sluzby. A to neni pravda. Cena je nizsi protoze je Getz horsi, tecka. A ty jsi hned vyrukoval s tim ze je ten Getz v plne vybave! Jen jsem podotknul, ze ta plna vybava Getzu je pekne smesna, a dosahuje s bidou k vybave Fabie Ambiente, a s vybavou Elegance se uz neda vubec srovnat! Samozrejme ze si musis u Skody za vybavu patricne zaplatit. Ale zrovna ted po faceliftu Skoda zlevnila napr. u Elegance o cca 40tis. kc a jeste pridala bocni airbagy, tempomat, chrom a kozeny paket navic!
Tomiku - Tvoje "reagoval na Jardovo tvrzeni ze Getz nabidne za podstatne nizsi cenu stejne sluzby." je nepřesné a zavádějící. Psal jsem "Myslím si, též, že prťavý 3 válcový nafťák v Getzu může za podstaně nižší cenu odvést stejné služby." Tím jsem psal jen o motoru a ne o autu, kde hodně záleží na výbavě atd. Pokud porovnáš opravdu jen "cenu" toho "nafťáčku", tak rozdíl je opravdu podstatný - dobře a podrobně si to proštuduj. Já kritizuji opravdu vysoku cenovou přirážku za 1,4 TDI proti 1,2HTP 47kW. Za rozumnou bych považoval přirážku 40 000 Kč.
V tom pripade s tebou Jardo souhlasim...
No Getz mozna nema xenony a navigaci, protoze si nechce hrat na neco co neni, narozdil od vyse zminovane Skody, ktera se pak, ac supermini, cenove dostane pomalu na uroven aut strednich trid,to je me vysvetleni
To není vysvětlení, to je blbost. Proč by si majitel Getze nemohl chtít koupit navigaci? To jako musí proto, že má malé auto, jezdit podle mapy? Nesmysl, navigace je praktická věc a když ji auto nemůže mít, tak je to prostě omezení výběru. Škoda nikoho neomezuje, kdo chce, může si do Fabie napráskat věci za 600 tisíc a není problém. Někdo prostě nechce auto jako kráva, ale malý a super vybavený fáro. A to umí jenom VW a Škoda.
Zdí se že pod nickem Tomik jsi se už dostatečně znemožnil, tak tu začínáš slintak hovadiny pod jménem Petr co ? PS: pokud budu dost bohatej na to, abych si koupil malý auto za cenu vozu střední třídy tak asi nebudu koukat po Fabii, ale spíš po Smartu 4.4, Mini nebo New Beatle. To jsou malá auta pro bohaté lidi. Fabia je dobrý vůz ale svojí koncepcí je určen pro lidi, co mají spíše omezené finanční zdroje. Tak to je a pokud máš Fabii nemusíš se za ni stydět, ale pokud jsi za Fabii zaplatil stejný peníze jako za Mini, tak jsi exot!
Nejsem Tomík, což by si možná zjistil, kdybys ses podíval na způsob psaní textu, já píšu s diakritikou. Nevím, proč by si někdo nemohl koupit drahou Fabii, když se mu bude líbit víc než brouk nebo mini. Sám Fabii nemám, potřebuju kufr a proto jezdím Octavií. Ale máš pravdu, pro škodovky mám slabost
Mohu te ujistit, ze prispivam stale pod svym nickem. Hmmm Fabie je tedy podle tebe urcena pro lidi co maji omezene financni zdroje. To je asi nejelepsi hlaska co tu zaznela Jak mi tedy vysvetlis, ze se Fabii prodalo uz pres 1 000 000? A Getz (ktery je preci podstatne levnejsi a v plne vybave) se prodalo par tisic?
Prima. Můžete prosím vysvětlit, jakou vypovídací hodnotu má srovnání celosvětových prodejů Fabie s prodeji Getze pouze v ČR?
Predpokladam, ze Tomik myslel prodeje celkem (jak fobie, tak getze), coz je snad z jeho prispevku dost jasne. Nebo mi chces tvrdit, ze se fobii v CR prodalo milion?
Jistě ne, byl by to stejný nesmysl jako tvrdit, že Getzů se celosvětově prodalo jen několik tisíc.
Jsem rad, ze se mnou souhlasis, ze Tomik bud lze, nebo se myli. Diky, o nic vic mi neslo.
Nelzu ani se nemylim. Mozna jsem to spatne formuloval a nevyznelo to jak jsem chtel. Ale to je uz jedno...
Podle mě jsi chtěl, aby to vyznělo tak, že Fabií se prodalo přes milion, zatímco Getzů jen několik tisíc. Taková informace je samozřejmě naprosto nesmyslná. Jestli chceš dodat, že jsi měl na mysli prodeje Fabie za několik let od začátku výroby a prodeje Getze jen v ČR a jen za 2003 ... tak tomu se říká demagogie neboli překrucování, a přísně vzato i to je lež.
Dik za vysvetleni Dusane. Jeste ze vis co jsem chtel rici
Jasně, vidím až na dno tvé neobjektivní duše ... I mě by se líbilo, kdyby měla naše Škodovka větší prodeje než Hyundai. Jenže bohužel nemá a překrucovat statistiky kvůli tomu nebudu.
Co mas za komplex Skyline? Normalni clovek nema zapotrebi komolit nazvy aut.....
Ale zpet k poctu prodanych aut. Fabii se u nas prodalo mnohonasobne vice nez Getzu, a pritom ten Getz je v lepsi vybave a levnejsi. O cem to podle tebe vypovida?
Komplexy nemam, nemusis hned podle sebe soudit i me.
Nevim, jestli jsi tak natvrdly, nebo to jen hrajes. Snad dvakrat jsem napsal, ze nehodlam resit nic jineho nez upozornit na fakt, ze se mylis nebo lzes o poctu prodanych kusu obou aut.
Pokud ale trvas na vyjadreni k situaci na ceskem trhu, pak prosim: svedci o tom, ze marketing skody funguje vyborne a ze se najde dostatecny pocet ovci, ktere veri tomu, ze fobie je idealni rodinny vuz, samozrejme s nejlepsi kvalitou a nejlepsimi motory. Jak forum na autorevue, tak na idnes je plne vykriku fanatickych skodofkaru, kterym nevadi, ze je skoda ojebava a z vysoka na ne s..e. Ja mam taky sve oblibene automobilky a bud si jisty, ze kdyz udelaji neco, co se mi jako zakaznikovi nelibi, hlasite se ozvu. Typicky skodofkar nejen, ze se neozve, ale jeste vymysli vylhane argumenty nebo proste zcestne placa nesmysly a fanaticky haji neobhajitelne.
Mimochodem - v rodine mame felicii kombi, za volantem ochcavky Traktor Drnci inside jsem najezdil peknych par tisic kilometru a mel jsem tu pochybnou cest jezdit i s 20V Turbo. Par kilaku jsem zkusil i ve fobii (1.4 MPi). Pominu-li subjektivni stranku veci, tj. design (ochcavka se mi celkem libila, ochcavka II ma hnusny predek a fobie je u me v top 3 nehnusnejsich aut), pak pokud jde o techniku a pocit z jizdy neni nic, co by me presvedcilo dat do teto znacky sve penize.
Neboj mam ke Skodovce take par vyhrad.....Ale jinak jsem v celku spokojen. Mozna by neskodilo aby jsi se projel v nejakych aktualne prodavanych skodovkach a nedelal si usudek podle Felicie, Octavky 20V turbo ktera uz se take nejaky ten patek nevyrabi, Fabie 1.4MPI jakbysmet...Me je celkem jedno jake mas sve osobni top 3 hnusnych aut. Auta jsou od toho aby spolehlive a levne slouzila a to pro me Skoda se svou soucasnou produkci bohate splnuje...
Bohuzel nesouhlasim. Ale uz aspon zacinam chapat, proc si lidi skodofky kupujou. Pro me je ale dulezite, jak auto vypada, jakou ma techniku a co mi nabidne jako zazitek z jizdy. Proto mi staci zazitky takove, jake mam, protoze z duvodu odporneho designu poslednich vytvoru a naprosto podprumerne techniky je skoda penez pro me neperspektivni. Az se mi bude nejaka libit, rad si ji pojedu "projet". Proste to, ze se 1.4 MPi ani 20V Turbo nevyrabi nic nemeni na tom, jak to auto vypada (BTW 20V Turbo povazuju za jediny rozumny motor v ochavce a tak se nediv, ze se mi do testovani tech shitu, co tam ted davaji, nechce). A to, ze je skoda levna, snad ani nemyslis vazne.
Jenom nechápu když se Ti Škodovky tak hnusí,proč pořád chodíš do diskuzí o Škodě.Na Tvém místě by jsem se takovým místům na WEbu vyhýbal.Taky se nechodím dívat na to z čeho se mi chce zvracet.Proč si lidi Škodovky kupujou-to je jejich věc,každý si o svých penězích rozhoduje sám.Pokud nechápeš,že většina lidí u nás si auto kupuje hlavně dle své finanční situace a proto že ho potřebuje,tak jseš s prominutím asi blbej.Bláboly o dizajnu a pod.vrať se do reality ČR kde pro velkou část lidí není nové auto vůbec dostupné.
Kdyz ctu, kolik nesmyslu a lzi jsou priznivci skody schopni vyplodit za ucelem glorifikace vcelku prumernych az podprumernych aut, neda mi to, abych nereagoval. Nechapu, co bys chtel - aby se ve vsech diskusich jen chvalilo a kritici mlceli? To uz tady 40 let bylo, ted je nastesti moznost mit i jiny nazor, nez tupa vetsina, zmanipulovana marketingem. A pokud sis toho nevsiml, tak o designu nediskutuju a s nikym se o nem nehadam, je to kazdeho vec, co se mu libi. Diskutuju o faktech.
Ovsem nechapu, jak druha cast prispevku vyvraci to, co jsem napsal, ani kdes dosel k nazoru, ze nechapu, ze se auta kupuji podle financni situace a ze je v CR pro hodne lidi auto nedostupne. Ja to nekde napsal? Pripada mi, ze reagujes na prispevek nekoho uplne jineho, netusim ale, koho...
Fanatik příznivec Škody a Antifanatik proti Škodě jsou vlastně velmi podobní!Néco jim chybí.
Pokud to, ze se mi nelibi design skodovek a ze nemam rad lhani a prekrucovani statistik znamena, ze jsem "antifanatik", pak tedy jsem. Jediny, kdo tady nechce diskutovat, jsi ty, protoze porad meles jenom o tom, jak si ja neco myslim a jak me nic nezajima, ale sam ses jeste nevyjadril ani k jedine veci, o ktere jsme se tady bavili. Takze mi odepisovat nemusis, do tehle diskuse uz se vracet nebudu a tak bych si to stejne neprecetl.
Jen pro zajimavost a specielne pro zaryte odpurce skodovek
http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A040826_152306_auto_ojetiny_fdv
No a já bych přidal něco pro škoda-fanatiky jako Nikdo, bláznivý Péťa apod.:http://www.financninoviny.cz/index_view.php?id=85368
Kritika je podle Tebe když jediné co píšeš je všechny auta od Škody jsou šmejdy?Ty nechceš diskutovat,pořád meleš to saméa to je pokud to chápeš rozdíl.Tebe zkrátka nezajímá co si myslí někdo jiný,ale neomylných lidí už bylo v historii dost nejenom Ty.
Prosim o byt jen jedinou formulaci, ve ktere jsem napsal, ze "vsechny auta od skody jsou smejdy". A pokud ti nevadi, ze nekdo zamerne lze a deformuje statistiky, pak me to vadi.
Zase pises o necem, o cem me prispevky nesvedci. Tipnul bych na stihomam nebo paranoiu. Mozna se to doktorum nakonec podari vylecit a zacnes reagovat na to, co jsem napsal, ne na to, co si myslis, ze jsem napsal.
Až na to `levně a spolehlivě` je to pravda
Podle mě o ničem. Je to jako argumentovat, že v Koreji se prodalo víc Getzů než Fábií ... Ve Francii se zas prodá nejvíc francouzských aut, v USA amerických, V Německu německých. Každý národ je prostě na svá auta zvyklý ... leda o tom to snad vypovídá.
Tvoje prispevky znaci, ze jsi bud fanaticky priznivce skody, nebo proste prazdny mozek. Abys to pochopil, predem rikam 2 veci:
1) pocet prodanych kusu nema temer nic spolecneho s kvalitou/nekvalitou dane auta
2) ja budu mluvit POUZE o poctu kus
Hyundai prodal v EVROPE za prvni pololeti tohoto roku cca 171000 aut. Skoda jich prodala 127000. Ano, nic z toho nerika, kolik se prodalo Getzu vs. Fobii, ale tvoje ubohosti o "par tisicich vs. milion" jsou smesne. A to jeste mluvime jen o Evrope, ne o svete, kde se samozrejme proda aut mnohem vic. Navic v teto statistice figuruje i domaci trh Skody, zatimco domaci trh Hyundaie zahrnut neni. Jen pro informaci: Hyundai za rok 2003 vyrobil cca 1800000 aut, "skoda penez" cca 450000.
Takze si dal cintej nad skodou, pro me je proste "simply never" a pro spoustu dalsich taky. Jen ty se s tim ne a ne smirit.
Mluvis z cesty. Nikde jsem v prispevku na ktery reagujes nepsal, za ma pocet prodanych aut neco spolecneho s kvalitou/nekvalitou. Precti si to tedy jeste jednou poradne aby jsi pochopil proc jsem zminoval ten milion prodanych aut. Jinak priznavam, ze Skodu mam rad, ale fanaticky priznivec urcite nejsem...
Ty ses fakt mimo. Snazil jsem se predejit podobne uchylnym otazkam a rovnou napsat, co chci svym prispevkem rict. Evidentne je to na tebe moc slozity. Takze jeste jednou:
Presto, ze nemam v ruce zadne oficialni udaje, jsem na zaklade celkovych prodeju presvedcen, ze rocne se Getzu proda vic, nez Fabii. Nic vic, nic min. Co je na tom nepochopitelneho?
Samozrejme mam na mysli celosvetove prodeje, ne prodeje v CR. Ale to ty taky, ne? Pokud ne, pak se bud mylis, nebo lzes, ale v zadnem pripade se v CR milion fobii neprodalo.
Takze pro Skyline musim po lopate:
Samozrejme ze se neprodalo u nas milion Fabii, ale velka cast z nich urcite. Opravdu netusim kolik se proda ve svete Getzu. Ale jsem presvedcen o tom ze jich moc nebude. Ponevadz i v samotne Jizni Koreji ani netusi ze se nejaky Getz vyrabi. Mam jednoho pritele z teto zeme a dost casto se bavime o autech, ze nezna Skodu me nijak neprekvapilo, ale ze neznal ani Getze to uz bylo na me trochu moc. Nakonec jsme zjistili ze se u nich prodava pod jinym nazvem a i jinym designem. Takze nevim kde beres tu jistotu, ze se jich na svete proda vice nez Fabii? Napis v kterych zemich...V USA a zapadni Evrope to urcite nebude....A pokud jsi nekdy byl v Asii tak tam jezdi uplne jina auticka....
Pro me po lopate? A proc? Ja tvrdim, ze pokud se srovnani "milion fobii vs. par tisic Getzu" vztahovalo na CR, pak se bud mylis, nebo lzes. Pokud to vztahujes na svet, pak jsem si jisty, ze se Getzu proda vic. Jedno, pod jakym nazvem. Mitsubishi prodava Pajero v nekterych zemich jako Montero. Myslis, ze se tim z toho stava jine auto?
V Evrope proda Hyundai celkem o 44000 vozu vic, nez skoda. Vzhledem k tomu, ze podle ruznych clanku se Getz prodava lepe, nez Hyundai ocekaval, si myslim, ze z celkovych 171000 aut bude Getzu minimalne tolik, kolik fobii z tech 127000. Rozhodne ale nebude platit "milion vs. tisice".
USA? Ted sem se vazne dobre pobavil. I kdyby tam Hyundai prodal jen jednoho Getze, znamena to, ze se prodava lip, nez Fobie. Nebo ze by tam skoda neco vyvazela?
V Asii jsem nebyl a o jejich vozovem parku mam predstavu docela dobrou. Jak to souvisi s fobii?
BTW pro tvou informaci: fobii se u nas prodalo cca 230000, "velkou cast" z milionu si predstavuju jinak.
To je argumentace v kruhu...Timto tvrzenim se dostavame zpet k tomu, proc by melo mini auto stat napr. 600K Rozumime si ? Pohybujeme se v kruhu, pravda je oboustranna, ale prezentovana pokazde z jineho uhlu pohledu..
Sledovat některé debaty je docela zábavné. Ukončeme to tí, že každý ať si koupí co chce. Někdo auto střední třídy bez klimy, někdo malé auto s navigací a xenony. Každému co jeho jest
Mozna se budes Jarousi divit, ale merim 195cm, vazim 95kg a ve Fabii se citim docela v pohode, stejne tak v Octavii. Nezapomen ze ta zminovana 1.4TDI se da poridit v kombi a ve vybave classic 372.900,- pripadne v Ambiente za 397.900,- coz neni tak moc. Jinak souhlas, zrovna v tomto pripade dat skoro pul milionu za 1.4TDI je asi silenost. Ale dat za Fabii combi 1.9TD Elegance cenikovych 467.900,- mi neprijde jako kuriozita...
V hodnocení jsem uvažoval novou Octavii - nový typ Octavie, alias Octavie II. Dopředu se nasoukáš do jakéhokoliv auta, ale vzadu za Tebou si už potom nikdo nesedne. Je zajímavé, že nepoznáš rozdíl v prostornosti mezi Fabkou a Octavii II. Při Tvých rozměrech to musí být zcela jasné. Nebo vlastně jo, při takových rozměrech musíš zažít relativní stísněnost ve všech autech, kromě těch největších. A potom je to už jen otázka zvyku. Zvyk je železná košile, proto na našich silnicích jezdí desetitisíce Š100 a lidé v nich jsou také spokojeni a nestěžují si.
..., taková předraženost! Za ty prachy můžu akorát zajetou Karosu v kožence, s rádiem a Mexiclimaticem!
Škoda lže, krade a může i zabít!
Plne souhlasim.
Jaky je rozvod OVH? To je nejaka novinka?
1.9D neni to same co 1.9SDI !!!
Kam jen ta autorevue.cz speje, preklepu a nepresnosti neubyva. Ach jo. Meli byste si poridit korektora technickych udaju.
Tak to nečti, ty rozumbrado
Přátelé, od prosince 2003 jsem vlastníkem Fabie 1.4 TDi, až na pár detailů mám to samé auto jako v testu, dokonce i cena byla porovnatelná (+bonus od prodejce 40000Kc). Auto proháním většinou po dálnicích a na dlouhé tratě, zatím jsem vykázal 18000km. Plně souhlasím s testem. V nízkých otáčkách - pod 2000 auto nejede a je nepříjemně hlučné, naučil jsem se řadit a žena mi přestala nadávat, nad 2000 - auto bych neměnil, přestane vibrovat a motor je tichý. Spotřeba? S klimou 4.6 l/100km - slušná jízda, 5.5 - jízda po dálnicích SRN při rychlosti nad 150km/hod, bez klimy 4.2 při jízdě po ČR. Celkově auto hodnotím kladně, dobré na dlouhé tratě, příznivá spotřeba, bohužel jsou vysoké pořizovací náklady. Na popojíždění po městě hledám něco malého na benzin - ojetinu - čekám na nabídky.
Do města se 1.4 TDI vážně nehodí. Dnes jsem jel po dálnici a před uzavírkou cca 4 km krokem - kolona. Co bych tehdy dal za obyčejný benzín...
Znam jen 1.9TDI verze, novou i starou, obe do mesta do kolon v pohode, treba do kopce do Barrandaku si zaradim dole v klidu dle rychlosti kolony za 1 nebo za 2, a auto jede v klidu samo bez plynu, zadna namaha jak u benzinu (podotykam ze jsem s benzinem jel naposledy pred rokem ve Fabii a v Astre). To je to u 1.4 TDI vazne takovy rozdil?
Ano, je to vážně rozdíl.
Japato, že jste u tohohle modelu ( tedy ambiente ) neměli palubní počítač - Maxi Dot ? Pokud jsem se dobře díval, ták v nabídce je .. tákže ????
Palubní počítač je ve standartu,to je pravda.MAXI-DOT je pouze s navigací.
To se pleteš, teď by tam měl být maxi-DOT i bez navigace, od verze ambiente !! Je to na stránkách Škoda Auto a.s.
Maxi-dot nemá ve standardu ani Elegance.
Otazka zni: Da se priplatit v Elegance ci Ambiente za samotny MAXI-Dot bez navigace? Pripadne za kolik? Nikde na webu Skodovky jsem to nenasel...
Nedá,i v tištěných cenících je pouze s navigací.
Tak to je vazne skoda. Nechapu proc to nejde? Stejne tak nechapu proc je ve vybave Ambiente vetsi vyber z potahovych latek a barev interieru nez v Elegance?
Mno to je .. á já už jsem se těšil, že ho tam budu mít, mno škoda Už jsem si to našel v ceníku, "Multifunkční ukazatel" je tedy palubní počítač pouze pod otáčkoměrem, je to tak ?!
Jo,multifunkční ukazatel je palubní počítač.
Táák do toho budu muset zase rejpnout. Nedalo mi to spát, páč jsem pořád přemejšlel nad tím, že jsem kdysi jel kamošou oktávií á ten ten maxi-DOT měl á určitě neměl navigaci...á abych to měl zdokumentovaný, ták jsem to našel i na netu .. http://www.prerost-svorc.cz/include.fr2?novinky&i=novinky_business.html . Maxi-DOT. Na tomto displeji se kromě toho znázoňují např. údaje z palubního počítače (je součástí standardní výbavy), informace o technickém stavu vozu, délce servisního intervalu apod. V případě, že je vůz vybaven navigačním systémem, zobrazují se na tomto displeji navíc ještě informace navigačního systému. Ještě jsem pro jistotu napsal mail do škodovky, ták uvidíme co z nich vyleze .. Zatim
MAXI DOT je spôsob zobrazovania informácií, nie je to palubný počítač. Informácie sú na rozdiel od štandardného spôsobu zobrazované na celej ploche medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Naviac zobrazuje otvoroné dvere na automobile.
Čo sa týka Octavie, nie je štandardnou výbavou, dával sa len do niektorých akčných modelov.
Mno ták nic novýho jsem se od tebe nedozvěděl, tákže
Do Octavií se Maxi-dot dává i bez navigace... Zejména v akčních modelech jako Business nebo Rider.
Měl by tam být,ale je tam jenom s navigací.Stáhni si ceník ze stránek škodovky.
Da znájet durák što takóje maxí dót? Nemnóžka otlíšno ot ščotá, dumáješ?
To fakt radsej Peugeot 206 1.4 HDI 5dv., ma lepsi chod... no a cenovo zacina niekde pri 335 000 CZK v slusnej vybave...
Pani v Skodovke by sa mali zamyslet co je ludove auto za "nasu" cenu. Hadam to nepochopili len na zapad a vychod od nas ;(
Peugeot 206 má kufr 430 litrů?
A co takhle SW? To je taky P206. (Neznám ale ceny.)
Jo, ale s kufrem 310 litrů. Do toho dáš kulový
tak si kup dodávku...
Proc tady kazdy mele cosi o tom, ze auto za 500 000 (za Fabii) by si mohl koupit jen blazen, ze za patriotismus a blbost se plati atd.?Nekdo nepotrebuje obrovskou kravu, nekomu staci mensi auto s dobrou vybavou. Vsak se podivejte do zahranici. Jezdi tam mnoho malych vozu, ktere maji super vybavu a nebyly jiste levne? Jsou snad blazni a patrioti?Kdyz na to nekdo ma, at si koupi Fabii klidne za 600 000. Kdo na to nema, at si koupi neco jineho.
Proc tady kazdy mele cosi o tom, ze auto za 500 000 (za Fabii) by si mohl koupit jen blazen, ze za patriotismus a blbost se plati atd.? Protoze vetsina při nakupu uprednostnuje pomer (rekneme) cena/uz. hodnota) Nekdo nepotrebuje obrovskou kravu, nekomu staci mensi auto s dobrou vybavou. Vsak se podivejte do zahranici. Jezdi tam mnoho malych vozu, ktere maji super vybavu a nebyly jiste levne? Jsou snad blazni a patrioti?Ne, je to vetsinou 2. auto do rodiny: male do mesta, na nakupy, pro manzelkuKdyz na to nekdo ma, at si koupi Fabii klidne za 600 000. Kdo na to nema, at si koupi neco jineho.Proste pro 99% lidi fabie za 600tis. neni a nemuze nabydnout to co auta za stejnou cenu o tridy (u) vys.
Takze kdyz nekdo uprednostnuje to co se mu libi a na cenu nehledi, tak je blazen? Proc?Jste si jist, ze pro 99% lidi je Fabia cenove nezajimava? Proc jich tedy jezdi tolik?Podle toho co pisete by ma 100 aut pripadla 1 Fabia v cenove relaci kolem 600 000. 600 000 jsem nadsadil (je vubec tak draha?), ale v relacich kolem 400 000 jezdi Fabii hodne.
Jak rozdráždit bejka? Zamávej před ním červeným hadrem. Jak rozdráždit vola? Napiš na ten hadr VW.
Nikoliv - napiš do diskuze že škoda je nic moc předražené auto a býci (v tom lepším případě Niemand a MadPete hned pění
Pojdme diskutovat o tom, o cem je tu rec. Odpovite na me otazky, nebo si tu budete hrat na "toreadora"?Doporucuji si precist v Garazi tema: Neslusnost na autorevue.cz, treba se tam naleznete.Jinak souhlasim s tim, ze Skoda lze, krade a muze i zabit.
Ztráta času a energie. Garáž mi bohužel už od pátku nejde, ňáký sql errory (sabotáž VW, jak jinak). Ještě mě napadá, neměly by výrobky Škody povinně nést varování od ministra zdravotnictví? Něco ve stylu-Poraďte se svým lekárníkem jak se vymanit z vlivu marketingu atd., samozřejmě min. přes 25% povrchu vozu.
Zapomněl si na ďábelskýho pavouka VW marketingu, kterej lapil všechny zákázniky do svejch tenat a přeměnil je ve stádní ovce. V prostředí monopolistický konkurence, která bezpochyby na trhu s auty panuje, bych si přívlastek "předražené" dovolil použít pouze u vozu, kterej se špatně prodává. A to nebude případ Fabie.
A vida! Býk MadPete se rozbíhá proti rudému hadru. Toreador Jemand uskakuje o milimetr! Býkovi kape pěna od huby a je připraven na další výpad, jakmile se znovu objeví rudý hadr.
Jiste, mnoha lidem staci mensi auto se slusnou vybavou. Pokud ale maji mozek v hlave a nemaji ji vymitou stupidnim patriotismem, tak koupi treba Yarise a ne tuhle nepovedenou vychodoevropskou parodii na auto.
Jasně a kočárek pro dítě si budou tahat za autem jako kačera Yaris je dražší než Fabia!!! Mrkni do ceníku.
Nechci prudit, ale za 480 tisíc koupíte oktávii s motorem 1,6 což je o dost lepší volba než fabia byť v naftě. O tom, že za stejné peníze můžete mít i jiné zástupce nišší střední třídy ani nemluvím. Takže bych to shrnul asi tak, že jen blázen by si koupil fabii, když za stejné peníze může mít stejně vybavené auto nižší střední třídy se stejně výkoným motorem. Jedinou výhodu bych tudíž viděl ve spotřebě.
Jenže ta Oktávka bude skoro bez výbavy.
již jsem to psal výše. Výbava oktávky byla celkem slušná, bylo tam namátkou ABS +MSR, dva airbagy, přední okna v elektrice, elektrická zrcátka climatronic (tj. i palubní počítač) loketní opěrka a kola z lehké slitiny. Tu nabídku jsem sám dostal.
Jak psal vyse p. Broza ten rozdil bude nejmin 100tis. Kc u alespon trochu srovnatelnych motoru a vybav. A neni moc fer vytahovat nejake akcni nabidky nebo slevy od prodejce. Zrovna tak muzes dostat u te Fabie nejakou vybavu ci slevu navic....Treba zrovna ted u jednoho nejmenovaneho dealera nabizeji ke vsem Fabiim klimosku v cene 35tis zdaram...
No je sice pravda, že to nebyla nabídka za ceníkovou cenu, nadruhé straně, já vždy koukám na konečnou cenu, a pokud by jí měla být uváděná cena 480 tisíc tak s plnou odpovědností prohlašuji, že za tu cenu koupím vůz se stejnou výbavou o jednu třídu víš. Je věcí škodovky že si zvolila, takouvou cenovou politiku, že její auta jsou bez slevy v podstatě drahá tak, že nad tím lidé kroutí hlavou. Pokud někde uvádíš že můžu mít fabii v eleganci za 380 tak sem s ní, ale test a tudíž i všechny mé reakce týkající se testovaného vozu je postaven na částce 480 tisíc. To je prostě základní kámen úrazu. Nikdy a nikde jsem se nevyjádřil v tom smyslu, že fabie je za 380 tisíc špatné auto! Mám-li za ní dát 480 tisíc tak s nad s výjimkou fabie Rs, bych to nikdy nedal. A o tom to je! Pokud tedy test uvádí cenu 480 a přitom lze vůz koupit za 380 tak bude asi chyba v testu! Pan Broža by tudíž měl test opravit. otázkou však je zda testovanou fabii za 380 tisíc lze skutečně koupit!
Shodneme se v tom ze ta testovana je opravdu draha. Ostatne je v testu zmineno, ze se jedna o verzi Ambiente ktera ma navic nekolik prvku a pritom je vlastne drazsi nez Elegance a nema to co Elegance v zakladu...Myslel jsem, ze patris k tem co chteji za kazdou cenu dokazat jak je Fabie draha. Ano, v tomto pripade je skutecne draha a myslim ze daleko lepsi volba je mnou zminovana 1.4 16V 55kw ve vybave Elegance, ktera je ta tech cca 380tis....
Fajn, zdá se že si po určité anabázi začínáme rozumnět. Mně opravdu nejde o to shazovat fabii, ale o to, že za 480 tisíc jsem viděl i audy A 3 za 500 tisíc se prostě dá koupit ledacos, Za 380 tisíc si možná půjdu pro fabii, možná pro něco jiného ale určite pro auto z nižší třídy.
Jo, Audi A3 s motorem 1.6, kterej žere ve městě deset litrů. Objednej si ale TDI a seš o 200 000 vejš.
Ale furt je to azdi A3 a ne Fabia! A těch 10 litrů to přeháníš. S tím motorem se dá jezdit i ve městě s přehledem pod 9 litrů, a narozdíl od 1,4 TDI se s tím DÁ VE MĚSTĚ JEZDIT!
Tak neprud Za 380tis. mas Fabii combi 1.4 16V 55kW ve vybave Elegance...
Tomiku ty jsi opravdu vůl! Kdybys uměl číst, tak vidíš, že ta testovaná fabie stála 480 tisíc to je o 100 tisíc více než tu ty uvádíš. Asi by ses měl vrátit do školy a zopakovat si číslovky! A jinak tvé příspěvky nesvědčí zrovna o tvé inteligenci. Diskuze je od toho, aby se na ní diskutovalo. Různí lidé mají různé názory. A ten můj že fabie za 480 tisíc nestojí jsi mi nevyvrátil ani omylem. Takže méně chlastej a více přemýšlej!
Mozna jsem vul Aloisi, ale urcite ne vetsi nez ty. Sam pises ze diskuze je od toho aby se diskutovalo. Projdi si poradne cenik Skodovky a laskave srovnej srovnatelne a potom muzes zase prijit prudit jak je vyhodne koupit Octavku apod...
Potvrzuji tvou první uvedenou myšlenku Tomiku, jsi opravdu vůl. Nemusím číst ceník škodovky, vyjadřuji se k testovanému vozu a tam je cena 480 tisíc Kč. Pokud tedy tvrdím, že za 480 tisíc můžeš koupit lepší auto, neplyne z toho, že ho koupíš za 380 tisíc. Pokud by testovaná fabia byla za 380 tisíc asi bych nic nenamítal. To pochopí každý Tomíku, veřím, že to chápe i pan Broža a doufám, že to pochopíš i Ty!
No a co ze je ta cena hrozna? Je spousta lidi ktery si tu Fabii poridi a budou spokojeni. Jen pan Alois, ktery jezdi zigulikem tu bude slintat jak je to drahe...
fuck off aloisi fuckoff, ty ses asi blazen, ne?
Ne ne Tomiku, zdá se, že nejsi ochoten přiznat svoji chybu! Neustále tu něco meleš o 380 tisících byť se bavíme o 480 tisícíc´h, když tě ze lži usvědčím, tak říkáš že jsem bláze, hm.. tak nevím, kdo tady zcela ztrácí půdu pod nohama. Skutečnost je jasná za 480 tisíc koupíš lepší auto se stejnou výbavou. Nic víc nic míň. Ps: Když si tak libuješ v angličtině, tak ti přidám nové jméno pro tebe samého "dick head" to jsi!
tak si ho kup a konci... tyhle diskuse jsou fakt k nicemu... sam fabii nemam, je mi to jedno, ale tyhle vase velky objevy "za XXX koupis lepsi auto", ty fakt nechapu... kde je psano, ze skoda musi byt vzdycky nejlevnejsi ve svy tride?... to at delaj korejci... kdo chce, tak si to koupi, vy si kupte toho focuse a je klid... flamewars...
Ono je dobré porovnávat porovnatelné. Pokud srovnávat Octavii 1.6 75 kW, tak s motorem 1.4 74 kW. Fabia kombi 1.4 74 kW ve výbavě Elegance stojí cca 410 tisíc a to je tam tempomat, 4 airbagy, kožený paket a chrompaket, ABS+ASR, zrcátka v el., dálkové ovl. atd. Octavia 1.6 Ambiente stojí 499 tisíc a to nemá tempomat (+11 000) a dálkové ovl. (+5 000).
Kromě toho testovaná Fabie stála 480 tisíc proto, že šlo o výbavu Ambiente doplněnou o další prvky výbavy; kdyby to byla výbava Elegance, cena by byla o 20 tisíc nižší.
Děkuji za doplnění pane Brožo, ale pokud nepíšete zároveň přízpěvky pod nickem Tomik, tak musíte uznat, že motor 1,6 v benzínu je přeci jen o něco silnější než 1,4 MPI a výkonově minimálně srovnatelný s Vámi recenzovaným 1,4 TDI. Co se týká výbavy tak rozdíl vidím jen v bočních airbacích a tempomatu. Naproti tomu oktávka nabízí větší vnitřní i zavazadlový prostor. Pokud jste můj příspěvek četl pozorně tak jsem tam napsal, že jedinou podstatnou výhodou testované fabky je dle mého názoru spotřeba. (Myslím, že jsem tu někde psal, že mi dealer škody nabízel oktavii 1,6 s výbavou zahrnující ABS+ASR, el zrcátka, dálkové ovládání, climatronic, loketní opěrku a kola z lehké slitiny.) Takže dle mého názoru se ty dvě auta porovnávat dají. Mohl bych dále uvádět i další auta nižší střední, která se ve slušné výbavě s benzínovým motorem dají sehnat pod 500 tisíc Kč, ale patrně bych jen plýtval časem. Můj názor je tedy jasný, za 480 tisíc je fabia jako rodinný vůz špatná investice. Neříkám že je to špatné auto, jen to, že se za stejnou cenu dá udělat lepší investice a to i u mateřské značky.
ako vsetky skodovky sak. za 360 tisic ma clovek ford focus aj s klimou, neviem o com. fabiu si moze (s prepacenim) kupit za tu cenu len dusevny mrzak. mimo RS su vsetky predrazene. ale zase ti co maju RS popr octavie s "c~ipnutym" diizlem sa spravaju ako keby presedlali zo zigulaku. najhorsi vodici
Tak si toho Focuse kup a neotravuj tady. Fascinuje me, jak vsichni maji plnou hubu kecu o lepsich autech, a pritom maji potrebu prispivat do diskuze o Fabii. Proc tu diskuzi vubec ctete, vzdyt vite jaka je ta Fabie predrazena plecka! Chodte si onanovat do diskuzi o Astre nebo Focusu a neopruzujte tady!
Si fakt "inteligent"
IQ 126 - nadprumer
To sa chváliš ? Hm... no dobre, tak sa tým uspokoj
Jsem spokojeny, a myslim ze je to dostatecna inteligence na to udelat si nazor na situaci na trhu s auty....A rozhodne mi neprijde, ze by Skoda nabizela nejake predrazene krapy...
myslím, že jsi tu svoji inteligenci neprokázal ani omylem.
fuck off aloisi fuck off, ty si asi blazen, ne?
Blazen je tvuj fotr... mel te radsi striknout do kopriv
tak tímto se prokazuje inteligence ? Nech se rodši vyšetřik kamaráde!
Pane Broža,
opravdu si nemyslím že motor z felicie 1.9d je stejný jako motor z fabie 1.9 SDI. Tím ten motor nijak neobhajuji jen si myslím, že jde o dva rozdilné motory. Je to sice celkem OT ale zajimal by mě váš nazor.
Měl jsem za to, že motory jsou stejné, ale zdá se, že jsem se mýlil.
Nejsem sice p. Broža, ale můj názor je stejný, nejde o stejné motory (D - předkomůrka, SDI - přímý vstřik).
Ja bych rek, ze oba motory jsou v podstate uplne stejne, je to porad ta jedna stara dvouventilova 1.9 z osmdesatych let ( proslavila se vsak spis v mnoha preplnovanych provedenich), hlavni rozdil mezi nimi je v systemu vstrikovani, tam uz jsou rozdily dost velke. Nerekl bych, ze motor dela motorem jen jeho vstrikovaci soustava...
jsou na 99,5% stejné
jen jestli je rozdíl mezi přímým vstřikem a vstřikem do předkomůrky jenom 0,5 %
V mojí stodváce z 88 mám taky měkčenou palubovku , volant sice měkčenej moc nejni ale vomotal jsem ho starym kobercem co někdo vyhodil a je to Jinak Fábku za 480k bych nekoupil, kdyby to měla bejt mocí mermo fábka tak asi Ereso...
Jenže RS není kombi.
Ti, co tady plantaji Astru, mam jeden fakt - na dovolenou oplem, zpatky vlakem. Co se tyce stila - kraksna jak svi*a, mizerne dilenske zpracovani, tlacitka jak na mikrovlnce - ovsem je celkem prostorny... Takze Fabia - FOREVER! JInak clanek se mi libil, vyborne, p. Broza
Není co dodat! Argumentace na úrovni první třídy, bravo!
Ne, ze je Stilo celkem prostorny, ale je hodne prostorny. Nevim jaky tlacitka mas na mikrovlnce, ale ze by zrovna ve fabii byly pozlaceny, to teda nevim. Ale presvedcovat te nebudu.
A vy nemate v Stile tlacitko na rozmrazovanie kuriat? Divne... Inak mali by ste vediet ze najlepsie auto na svete je Fabia na nultom mieste je Octavia a na minus prvom Superb. A vsetky maju najvacie kufre a najpriestrannejsi interier a samozrejme najlepsie motory. A spolahlive su tak, ze po 10 rokoch, ked uz kazdy jeden obcan bude mat Skodu, tak zavru vyrobu lebo nebude treba novych aut kedze tie co uz budu v obehu sa nikdy nepokazia.
Ti co tady plantají Astru se jenom opatrně snaží upozornit na fakt, že za tyhle peníze můžeš mít daleko lepší auto o třídu výš. Jo, jo - za blbost a patriotismus se holt platí.
No vidite a ja somar som siel Astrou aj na dovolenku (Rakuske Alpy, Dolomity) aj z nej. A predstavte si ze tomu autu sa nic nestalo. Ba dokonca za celu jej existenciu nebola ziadna vaznejsia zavada. Je na nej 160 000km a je to 1.4 16V.
No bol som si pozriet ten facelift:
Pod okno hore na palubku prilepili novy makky vraj protismikovy povrch. Vyzera to desne.
Zadne svetla - stare sa mi pacili viac.
Plusy: cierny interier je krajsi ako ten hrozny stary sedy.
Volant, budiky - otazka vkusu, niekomu sa pacia viac povodne niekomu nove.
Ten "protismykový" povrch vypadá vážně zvláštně, nepatřičně...
Takze palubovka je stejna, akorat nahore u okna ma drsny povrch? A kvalita plastu je stejna/jina? Dole je porad tvrdy plast?Volant je mekceny/tvrdy? Jaky ma tvar vence?
Plasty jsou až na zmíněný "protismyk" stejné - nahoře měkčené, dole tvrdé. Žádná změna koncepce palubky nenastala. Volant je měkčený, stejný jako v nové Octavii, na omak celkem příjemný, ale pro fabii se zdá poněkud velký.
Já nevím, kdo a proč začal v automobilových časopisech psát o měkčeném povrchu palubní desky u Fabie, no já sem do teď ten měkčený povrch v ní nenašel. Seděl sem ve všech výbavách a nic !!! To třeba Golf IV, to jo, to je měkčený plast ! To i Mazda 626 co jsem měl před pěti rokama měla ten plast na palubce měkčenější než Fabia a to byl rok výroby 1990.
Horni cast palubni desky je mekcena. Pomerne silne. Je to ale jenom na tom hornim dile. Zkuste treba vzit do ruky kaplicku budiku a hned uvidite jak je to mekke.
Pan Broža:Celkově hodnotím testovaný motor jako nejlepší v této třídě; žádný jiný nenabídne tolik výkonu po překonání dvou tisíc otáček.
A co třeba 1.4 HDI 66kW v C3 ? Nebo 1.5dCi 74kW v Cliu ???
Rozumím tomu spíš tak, že je to nejlepší motor ve třídě, který jste zatím mohli testovat. Nebo ne ?
Možná je ta formulace příliš kategorická a nejasná, zkusím přepsat do jiné formy.
Bylo tím myšleno ve stejné výkonové kategorii, čili okolo 55 kW.
1.4 TDI má rovněž verzi 66 kW, ale o té řeč nebyla.
Ok. Já myslel, že je myšlena objemová kategorie, nebo "malé diesely" v malých autech. Ale stejně ? Co třeba 1.5dCi 60kW.
Je fakt, že jsem srovnával 1.4HDI v P206, 1.3JTD v Puntu, 1.5dCi v Cliu (nejslabší 48kW) a samozřejmě tohle 1.4TDI PD a ten hluk a vibrace je u Fabie o dost vyšší. Asi bych oželel trošku výkonu a dynamiky a dal bych přednost klidu a tichu.
..by dal za tohle 480 tis.?
Např. škoda oktávia . Sám jsem měl nabídku na oktávku s výbavou dva airbagy, okna v předu v elektrice, radio, mlhovky, climatronic, loketní opěrka a kola z lehké slitiny za cca 470 tisíc.
Máš před sebou plně vybavenou Fabii s velkým kufrem a úsporným motorem. Ukaž mi podobné auto s kufrem přes 400 l a spotřebou 5 l. Uvidíme.
Píšeš: "Máš před sebou plně vybavenou Fabii s velkým kufrem a úsporným motorem. Ukaž mi podobné auto s kufrem přes 400 l a spotřebou 5 l. Uvidíme."
To je jednoduché:
Renault Megane Grandtour 1.5 dti verze confort - ceníková cena 545 + 25 za přestavbu na N1. Z dealera bez problemu dostanes 50 tisíc slevu (na novou Fabii nedostanes skoro nic), jako podnikatel odpocetes DPH, jsi na 437 tisících a máš auto o kus výš
Nechapu lidi, co jdou do N1 u vozu, ktere vyuzivaji pro sebe.To zruseni 5-teho mista je zasadni a ja chci mit 5-ti mistne auto.Kamarad sel do BMW X5 s prickou a ma jen 4 mista. Moje fabka combi je 5-ti mista a pro mne daleko vetsi uzitnou hodnotu
To jde s Fabií taky, ale málokdo podniká, takže je to stejně k ničemu.
Ani náhodou - možná to šlo kdysi, ale teď se přestavby Fabie na N1 nedělají.
Viděl jsem dost fabií jezdit po městě s příčkou, octavie jakbysmet.
S příčkou jsi možná viděl kategorii M1 a ne N1, u které byl zrušen odpočet DPH vloni na podzim. N1 je ale tzv. nákladní vozidlo s předepsaným limitem zatižením nápravy, velikostí kufru a zaslepenými zadními bočními okny (tmavá folie). A samozřejmě ta mřížka stejně jako dříve M1. Dovozci museli požádat o homologaci a Škodovka nemá homologovánu ani fabii ani Octávii I.
Tady bych doplnil,že octavia combi I je homologovaná na N1.
A to patrne spada do kategorie "kdysi", jak pise Jara. Jinak homologace "M1-specialni montazni vuz", coz dnes jiz nelze.
Koukni na www.vencar.cz - mají tam Stilo Multiwagon za 499tisíc - 6xairbag, duální klima, ABS, kufr přes 500L. Tuto fábii za nějakých 470 tisíc si může koupit pouze někdo, komu to přikazuje firemní fleet-policy nebo něco podobného - rozumný člověk určitě NE! Jinak nejsem žádný "agent" z Vencaru, jen mám rád italská auta a zrovna tady mají celkem zajímavé ceny...
Ten Multiwagon se mi líbí, je dokonce tak bezporuchový, že má "poruchového asistenta" (Break Assist). Viz http://www.vencar.cz/cenik/stilomwcenik.htmMiluju lidi, co neumí anglicky, ale budou se snažit vypadat světácky a používat anglické termity
Ale, ale, pánové. To že 95% obyvatel ČR nezvládá řádně angličtinu vás omlouvá, že píšete takové hovadiny. Ono totiž slovíčko BRAKE, jak víme, má, mnoho významů, tzn. jak pro brzdy, tak i pro rozbití, zlomení, atd. Takže příště- nechrápat při hodinách angličtiny, nebo při pobytu na západě, anebo když už, tak aspon držte ty vaše h..y.
Tady je zas někdo chytrej jak šalamounovo *. Co nám řekne slovník?Break: rozbití, narušení, poškození, poroucháníBrake: brzda, brzdit...Když už chci dělat frajera, musím na to mít, Doblosi
Souhlaws, LK, a co je v tom ceníku uvedené?? BRAKE . Takže je to správně, že??????
Dalsi vul na foru... Ty nejen, zes chtel delat frajera a jediny, co se ti povedlo, je ze sebe udelat totalniho blba, ale jeste ani neumis najit tuto formulaci "ESP (včetně ASR + MSR + Break Assist)". Hledej smudlo, treba to konecne najdes... Ale zkus se nejdriv naucit anglicky.
Ježiš to jsou blbci! No nic, naštěstí to auto jenom prodávají, takže nemají moc prostoru uplatnit svoji inteligenci.... Ale jinak pohoda, ne?
Dobrý den, jsem rád, že se odvoláváte na naše stránky, ale musím se ohradit proti označení blbci, ceník na který se odvoláváte je převzatý z ofic. podkladů FIATu a jako takový ho ani nemůžeme upravovat, ale pouze prezentovat tak jak je. Co se týká naší inteligence, projděte si prosím naše stránky, které nám hodně naších zákazníků chválí a pak nás můžete navštívit a podebatovat si s námi osobně, moc se na Vás těším... Jinak u jmenovaného Stila jde o jedno konkrétní auto a cena je fakt velmi slušná.
Dalimil Vrána - VENCAR
Rychlá reakce Tak upozorněte Fiat, ať si s tím ceníkem něco udělá - vypadá to fakt neprofesionálně. Za ty blbce se omlouvám, psal jsem to s nadsázkou, tak se nezlobte... Přeju hodně úspěchů!
Díky, bohužel řešit něco s FIATem ČR, je běh na dlouhou trať...
100% souhlas. Dostat z nich informaci, kdy bude možné objednat auto v dané kombinaci (Idea 1.3 + Dualogic), to je slušný trénink asertivního chování. Nehledě na to, že tito odborníci (míněno ve Fiat ČR) vás nakonec odkážou, abyste si to auto koupili jinde.O faktických chybách v materiálech, které publikují, o naprosté zastaralosti ceníků na jejich webu, ani nemluvě.
Ale doufám, že souhlasíte, že díky tomu vypadáte jako joudové vy a nikoliv Fiat ČR?
Nesouhlasím, protože předpokládám, že naše stránky navštěvují lidé, kteří mají zájem o auto a ne o to se nás snažit nachytat na jednom překlepu, nebo nesmyslu. Tady i v jiných periodicích jich vidíme denně dost, a to je píšou lidi, kteří se tím žíví. Nás živí prodej aut a ne Ústav pro jazyk český ( anglický ) Navíc tyhle materiály jsou pro doplňování ze strany dealera skutečně uzamčeny, dovozce tím zamezuje, aby si někdo cucal ceny z prstu. Mimochodem, v tištěných materiálech tato chyba není, pokusím se ji opravit i u nás. Jinak znovu oceňuju, že jsou naše stránky známé, přestože jsme pouze regionální dealer z moravy, díky.
No vidíte, předpokládáte špatně, že koho zajímá auto, tak pomine věci jako kultura prodeje (mezi níž vyjadřování patří). Podíval jsem se ze zajímavosti na ten akční a když už jsem "tam byl", podíval jsem si i na jiné věci. Přiznám se, že díky takovému nesmyslu jsem si vaší firmu zařadil mezi "lamery", kterým se snažím vyhnout jen díky negativnímu dojmu, který na mě udělaly vaše stránky (ve smyslu "oni ani neví, co prodávají"). Působí to krajně neprofesionálně, i když máte pravdu, že ne každého to nutně musí zajímat. Mimochodem, je rozdíl mezi překlepem a neznalostí jazyka (brake není překlep od break).
Můžu, prosím vědět co jiného kromě zmíněné chyby jste u nás shledal neprofesionálním??? A co budí dojem že nevíme co prodáváme??? Mimochodem, napsal jsem překlep lomeno nesmysl, z toho je myslím dost jasné že může jít o obě věci.
Jediné, s čím jsem se ohledně Vaší firmy dostal do styku, byly www stránky a z nich jsem ten dojem získal. Jako by firma prodávala počítače a ceníku bylo místo "mini-tower" třeba "mini-castle". To na první dojem stačí. Je to o to smutnější, že za ten špatný první dojem vy nemůžete, pokud to přebíráte od Fiatu.
Ok, smířím se tedy s tím, že jsme o Vás jako o zákazníka přišli díky JEDNÉ chybě na našich stránkách, holt doba je tvrdá Myslím, že pokud takhle tvrdě posuzujete všechno, máte problém si koupit rohlík ( berte prosím s nadhledem )
Nepřišli, já bych pro Fiat na Moravu stejně nejel, navíc se to i vysvětlilo, že původcem je Fiat. Ale jinak se přiznám, většinou takto tvrdý jsem, protože je dnes firem hodně a člověk si může vybírat. Zase pokud byste byli jediný prodejce Fiatu v ČR a já chtěl nutně Fiat, tak holt nemám na výběr Ale věřte, že celek dělají detaily a někdy i ty zdánlivě nepodstatné detaily mohou mít docela velkou důležitost. Nicméně je mi jasné, že čím větší slevy, tím větší ochota zákazníků tolerovat nekulturu prodeje.
To jo, mně se Stilo líbí, akorát tady je v celkem zajímavé akci, takže je trochu nefér porovnávat to s "neakční" Fábií. Ale za půl mega bych se Fábii rozhodně nekoupil, to je fakt.
No ano, ale stále je to malé auto... a dať za malé, aj keď plne vybavené auto skoro pol milióna, to už mi príde ako úchylka. To za tú cenu radšej o triedu vyššie, aj keď o čosi menej vybavené auto - viď tá Astra.
za 414900 uz zacina Golf V 1.4 s velmi doboru zakladni vybavou, + 28000 za 5dv. a neni o cem diskutovat..sice to nema 5l spotrebu jako 1.4TDI ale je to rozhodne 5x tak lepsi svezeni....
O tom by se dalo diskutovat. Jízdní pohodlí bude lepší, ale ten motor to kazí.
Stará Astra se nemůže Fabii rovnat jízdními vlastnostmi, je to výběhový model, který už dávno neměl být na trhu
Nevím kterou Astru myslíš, ale Astra II ('98 až '04) má lepší jízdní vlastnosti než Fabie (používám služební Astru i Fabii).Pokuď nevíš o čem je řeč, tak nic nepiš.
Vtipálku!Vzbuď se.
Pokiaľ sa pamatám, tak v jednom teste, kde porovnávali O1, nový Golf V práve s Astrou II, nedopadla Astra vobec špatne a to ani v porovnaní s Golfom, zvlášť v jazdných vlastnostiach získala dosť bodov a sympatií... tak neviem, asi ten test robil niekto, kto tomu neozumie.
Astra II je dobre auto, vetsi nez Fabia, ale Fabia ma lepsi podvozek a muze mit lepsi vybavu.Davat navigaci do auta mi neprijde jako super napad, ale bocni airbagy, jak tu kdosi psal, by neskodily.
prosim te neplet sem porad astru,ja merim 192cm,chtel jsem koupit astru,ale nakonec sem koupil fabku protoze sem se do astry taktak vesel,ve fabce je v predu o hodne vic mista.
Zarity skodovkar. To ako keby si povedal, ze maly polski fiat je priestorovo vasci ako BMW radu 7. Si smiesny. By som chcel vediet, ako si v tej fabii niekto za teba sadne? By ma to vazne trapilo.
Ale ano, može mať lepšiu výbavu, o tom sa nehádam... len som písal, že mi prijde dosť nerozumné dať za malé auto skoro pol miliona a že ja by som za tú cenu bral radšej o triedu vyššie auto ( napr. Astru, Octavku 1, alebo povedzme napr. aj Almeru... a určite by sa ešte našlo ), aj keď v trochu horšej výbave.
Skrátka za rovnaký peniaz je, podľa mňa lepšia voľba auto vyššej triedy aj keď v o čosi slabšej výbave.
Jasne, Vas nazor beru.
Opel Astra Classic II Caravan 1.7 CDTI. Daleko vacsi kufor, viac miesta vzadu, cena 422 000Kc. Fabia ma mozno 400 litrovy kufor (neviem ,nenalieval som do nej vodu), ale viem ze mi tam nevlezie 19" monitor v krabici bez sklapania sedadiel. Do Astry vleze 21" bez sibrinkovania so sedadlami.
tak to je dobra blbost. 19" se tam vejde i s krabici a 21" take. Ten kufr je dostatecne velky, vzhledem k velikosti auta.
Astra Classic nemá ani tempomat, ani boční airbagy, palubní počítač atd. Prostor velký, výbava chuďounká. Není možné dát navigaci, xenony...
No prave som si to len tak baj oko naklikal a aj ked si to auto slusne vybavim, tak sa dostanem tak na uroven mozno 500 000Kc. Co sa GPS tyka, tak to riesim cez PDA a je to za necelych 20 000. No a mimochodom, kolko Fabii jazdi s GPS a xenonmi ? Keby som mal vyberat napr. do firmy kombika a porovnal slabsie vybavenu Astru a lepsie vybavenu Fabiu, tak jasne vedie Astra. Je to o moc praktickejsie auto. No ale niekomu viac sadne Fabia. Je to samozrejme kazdeho vec. Len som odpovedal na otazku, ktore auto ma kufor cez 400l v tejto cene.
promin, ale kdo si kupuje do auta navigaci (firemni) za obrovsky penize, je podle me blbej a neumi do peti napocitat. Kombinace PDA, GPS, mapa a trocha kabelaze vyjde podstatne levneji a navic je to reseni PRENOSNE, MULTIFUNKCNI a kdyz to v aute nezapomenete, tak vam to neukradnou s tim ze poskodi stredovej tunel, rozbijou zamek nebo okynko a znici lak na dverich.
Tohle auto vazne dela cest sve popularni prezdivce "osli prd*l" Osklivejsi vec se na silnici hned tak nevidi.
A proto jich na silnici jezdí milióny.....seš idiot
Je nutne jen souhlasit, zezadu to nakopli a vepredu to vylezlo. A za ty prachy, at si to strci no ........:o/Ta prezdivka je super ehehehehe "osli prd*l"
Vaclav B. ???
B asi jako blbec protoze jinak by takovou kra..nu nevypustil z ty diry pod nosem.Bud do toho nevidi a nebo je jeden ze stastlivcu co maj porsaka nebo ferrari. Pokud mi najde v te tride neco lepsiho nez fabka nebo fiesta tak pred nim hluboce smeknu a omluvim se mu treba 5 krat.Ale jinak tvrdim ze co se jizdnich vlastnosti tyka - jsou tyto dve na spici v dane tride.
Skutečně konstruktivní kritika
Ale ma pravdu
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.