Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto [první jízdní dojmy]

Je nová Škoda Fabia opravdu tak dobrá, jak se o ní občas píše? Vyrazili jsme spolu s desítkami dalších českých novinářů do Portugalska, abychom zjistili alespoň částečnou odpověď.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Mnoho barev a Fiat Stilo
  2. Interiér s nálepkou a menším prostorem, Jízda: Takové normální auto
  3. Závěrem, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Třetí generace nové Fabie je auto, které bylo houfně propíráno ještě dlouho před tím, než se vůbec objevily první oficiální fotky. Proto si dovolím vzít obvyklý úvod stručně a rovnou zamířím na portugalské silnice, respektive k prvním dojmům. Ostatně pro novou Fabii jsme založili samostatnou sekci, kde najdete všechny články.

Velká fotogalerie: Nová Škoda Fabia se předvádí na dalších snímcích

Velká fotogalerie: Nová Škoda Fabia se předvádí na dalších snímcích

Jak už určitě víte, nová Fabia vychází z Volkswagenu Polo, je o osm milimetrů kratší, o devadesát milimetrů širší a o 31 milimetrů nižší. Nové jsou rovněž motory, kde se ve velké míře sází na tříválcové jednotky.

Mimochodem není zcela bez zajímavosti, že se postupem času do Fabie dostane také litrový tříválec TSI prezentovaný už v kontextu faceliftu pro Polo. Na prezentaci zazněly zmínky o tom, že by tento tříválec měl v budoucnu nahradit poslední čtyřválce v nabídce (1.2 TSI) a Fabia by se prodávala výhradně s tříválcovými jednotkami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové proporce autu sluší, stejně jako některé kombinace barev karoserie. Na výběr je mnoho možností. 

Co se nových technologií týká, následuje Fabia Octavii. K dispozici je systém nouzového brzdění nebo systém upozorňující na příliš malý odstup. Radar v přední nárazníku by mohl dávat naději, že je zde i adaptivní tempomat, ten ale budete hledat v nabídce marně, stejně jako například couvací kameru. Jak nám bylo na prezentaci potvrzeno, technicky není problém tento prvek začít prodávat. Vše je připraveno, ale z příslušných míst ještě nedorazilo definitivní povolení.

Nová Fabia může mít ve své výbavě dokonce také bezklíčkový přístup, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo dešťový a světelný senzor. Jako první Škoda pak také přichází se systémem MirrorLink schopným zobrazit displej chytrých telefonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I Fabia přichází s možností propojit multimediální systém s telefonem a využít tak spoustu různých aplikací. 

Design: Mnoho barev a Fiat Stilo

Třetí generace Škody Fabia je prvním modelem značky, který dostal pozměněný design navazující na koncept VisionC. Auto jako takové vypadá poměrně dobře, na karoserii najdete mnoho ostrých hran a linek, při pohledu zepředu zaujmou veliké světlomety, pohled z boku zase naplno ukáže, že se auto mezigeneračně výrazně snížilo. Zajímavá je zadní část, která nese prvky typické pro poslední Škodovky, ale která se také až nebývale podobá Fiatu Stilo v provedení hatchback. 

Škoda chtěla nabídnout větší možnosti individualizace, což poznáte v nabídce barev. K dispozici je dohromady patnáct odstínů a ty je možné dále kombinovat s druhou barvou, kterou dostanete na střechu, zrcátka a šestnáctipalcová kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo žlutou, zeleno-bílou, modro-černou nebo nějakou jinou? Flotila testovacích aut byla hodně pestrá. 

Kontrastní barva může být bílá, stříbrná, červená a černá. Na prezentaci tak bylo v zástupu nových Fabií dost obtížné najít dvě stejné. Některé kombinace vypadají dobře, jiné jsou dost přehnané. Na své si ale skoro jistě přijde úplně každý.

Příští rok dorazí ještě stylové Monte Carlo, které by mělo nahradit provedení RS, s nímž se už pro Fabii nepočítá. Zároveň přijde ještě ekologicky laděný Greenline. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Mnoho barev a Fiat Stilo
  2. Interiér s nálepkou a menším prostorem, Jízda: Takové normální auto
  3. Závěrem, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků