Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto [první jízdní dojmy]

Je nová Škoda Fabia opravdu tak dobrá, jak se o ní občas píše? Vyrazili jsme spolu s desítkami dalších českých novinářů do Portugalska, abychom zjistili alespoň částečnou odpověď.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Mnoho barev a Fiat Stilo
  2. Interiér s nálepkou a menším prostorem, Jízda: Takové normální auto
  3. Závěrem, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Třetí generace nové Fabie je auto, které bylo houfně propíráno ještě dlouho před tím, než se vůbec objevily první oficiální fotky. Proto si dovolím vzít obvyklý úvod stručně a rovnou zamířím na portugalské silnice, respektive k prvním dojmům. Ostatně pro novou Fabii jsme založili samostatnou sekci, kde najdete všechny články.

Velká fotogalerie: Nová Škoda Fabia se předvádí na dalších snímcích

Velká fotogalerie: Nová Škoda Fabia se předvádí na dalších snímcích

Jak už určitě víte, nová Fabia vychází z Volkswagenu Polo, je o osm milimetrů kratší, o devadesát milimetrů širší a o 31 milimetrů nižší. Nové jsou rovněž motory, kde se ve velké míře sází na tříválcové jednotky.

Mimochodem není zcela bez zajímavosti, že se postupem času do Fabie dostane také litrový tříválec TSI prezentovaný už v kontextu faceliftu pro Polo. Na prezentaci zazněly zmínky o tom, že by tento tříválec měl v budoucnu nahradit poslední čtyřválce v nabídce (1.2 TSI) a Fabia by se prodávala výhradně s tříválcovými jednotkami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové proporce autu sluší, stejně jako některé kombinace barev karoserie. Na výběr je mnoho možností. 

Co se nových technologií týká, následuje Fabia Octavii. K dispozici je systém nouzového brzdění nebo systém upozorňující na příliš malý odstup. Radar v přední nárazníku by mohl dávat naději, že je zde i adaptivní tempomat, ten ale budete hledat v nabídce marně, stejně jako například couvací kameru. Jak nám bylo na prezentaci potvrzeno, technicky není problém tento prvek začít prodávat. Vše je připraveno, ale z příslušných míst ještě nedorazilo definitivní povolení.

Nová Fabia může mít ve své výbavě dokonce také bezklíčkový přístup, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo dešťový a světelný senzor. Jako první Škoda pak také přichází se systémem MirrorLink schopným zobrazit displej chytrých telefonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I Fabia přichází s možností propojit multimediální systém s telefonem a využít tak spoustu různých aplikací. 

Design: Mnoho barev a Fiat Stilo

Třetí generace Škody Fabia je prvním modelem značky, který dostal pozměněný design navazující na koncept VisionC. Auto jako takové vypadá poměrně dobře, na karoserii najdete mnoho ostrých hran a linek, při pohledu zepředu zaujmou veliké světlomety, pohled z boku zase naplno ukáže, že se auto mezigeneračně výrazně snížilo. Zajímavá je zadní část, která nese prvky typické pro poslední Škodovky, ale která se také až nebývale podobá Fiatu Stilo v provedení hatchback. 

Škoda chtěla nabídnout větší možnosti individualizace, což poznáte v nabídce barev. K dispozici je dohromady patnáct odstínů a ty je možné dále kombinovat s druhou barvou, kterou dostanete na střechu, zrcátka a šestnáctipalcová kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo žlutou, zeleno-bílou, modro-černou nebo nějakou jinou? Flotila testovacích aut byla hodně pestrá. 

Kontrastní barva může být bílá, stříbrná, červená a černá. Na prezentaci tak bylo v zástupu nových Fabií dost obtížné najít dvě stejné. Některé kombinace vypadají dobře, jiné jsou dost přehnané. Na své si ale skoro jistě přijde úplně každý.

Příští rok dorazí ještě stylové Monte Carlo, které by mělo nahradit provedení RS, s nímž se už pro Fabii nepočítá. Zároveň přijde ještě ekologicky laděný Greenline. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Mnoho barev a Fiat Stilo
  2. Interiér s nálepkou a menším prostorem, Jízda: Takové normální auto
  3. Závěrem, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 75 480 km
Cena: 220 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2015
Stav: 19 535 km
Cena: 250 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2006
Stav: 196 970 km
Cena: 143 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2017
Stav: 16 145 km
Cena: 243 000 Kč
Skoda Fabia 1
Rok výroby: 2016
Stav: 15 362 km
Cena: 238 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků