Dřevo Levně
10. června • 18:54

Tak dozvim se jaký budu mít náklady na provoz ?

Michal Opluštil
7. června • 14:21

Já teda absence V2L lituji ale to asi jedno a věc , která mě já "starém" Enyaqu vadí. Koupil jsem tak 2kWh baterii, kterou používám i na zahradě, na výletech, udělám se čerstvé lepší kafe než na benzínce, uvařím oběd atd. Mít V2L, tak na chalupě bych odstřihl ČEZ, dřevo na pozemcích nerezu bez smradu benzínu atd.

Petr Seliger
8. června • 10:30

No jo no, na V2L nikdo nemyslel u MEB, protože šli přes DC aby to bylo efektivní. A Bidi přes DC máme oba od verze 3.7.
Bohužel si neuvědomili že ten bidi přes AC je velmi laciný způsob jak toho dosáhnout pro malé výkony, ale ten vnitřní charger MEB je jen jednosměrka.
Aby toho dosáhli museli by do adaptéru nacpat střídač, a to by prostě stálo moc.
Uvidíme co MEB+, jestli bude BiDi i přes AC a jestli dá i 22kW :-)

petr r. (petrumr)
7. června • 15:34

proč si na té chalupě nepořídíš přípojku nebo elektrárnu a nechápu té větě na pozemcích nařežu bez smradu benzínu..co stím dřevem se potom dělá? Sousedi jsou dost nasraní, že?

Hajzlík
7. června • 10:00

Auto přes mega a směšná Vmax 180 km/h?

JohnyCarWash
7. června • 11:43

Kdy naposledy jste jel v autě rychleji než 180 km/h? A víte, že i Fabia umí přes 190 km/h? Cena opravdu nemá na Vmax vliv...

Hajzlík
7. června • 18:16

No právě, i Fabka za třetinu ceny umí 190. No a rychleji než 180 cestuji každý týden, když jedu na otočku Praha-Mnichov.

Petr Seliger
8. června • 10:34

Otočko do Mnichova se příště koukni na průměrnou rychlost a neplácej tu hlouposti. Daleko před a po Regensburgu máš sníženou rychlost, navíc je tam provoz a obvykle i nějaká ta oprava silnice a před Mnichovem je regulace rychlosti. To že na pár km dáš víc než 180 tě nikam v čase zásadně neposune.
Promiň ale jen kecáš

Hajzlík
8. června • 11:12

Meleš kraviny, které jsou zcela od věci, otázka byla, kdy naposled jsem jel přes 180 a pokud mi chceš tvrdit, že to na této trase nelze, tak jsi tam nikdy nejel. A pro tvou informaci je moje průměrná rychlost na této trase o hodně vyšší než s TM3 (párkrát vyzkoušeno a auto přenecháno manželce na motání se kolem Prahy), protože R6 nafta ji ujede s prstem v nose na jeden zátah, kdežto EV musí dobíjet, 370 km vysokými rychlostmi prostě nedá i když je to LR verze.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Seliger
9. června • 23:08

Tak si to ještě jednou přečti. Jezdím tam často, jen pokračuji za Mnichovem dál na jihozápad.
Jet se dá 180 ale ne celou cestu, a kdyby jsi si můj příspěvek přečetl pořádně tak by ti to možná seplo. Pokud to budeš lámat rychlost nad 180 tak na této trase získáš 15 minut, pokud nepojedeš ve 4 ráno.
Pokud jedeš přes den, 180 dlouhodobě neudržíš protože takhle rychle v Německu jezdí jen málo lidi, takže bude brzda plyn. Za dva kilometry tě dojedu za nějakým náklaďákem co bude předjíždět a budu maximálně dvě auta za tebou.
Takhle jezdit už dnes v Německu nejde, kdybys tam jezdil tak by jsi to věděl. A hoď sem tu průměrnou rychlost s prstem v nose na jeden zátah. Alespoň uvidíme jak jsi daleko od těch tvých 200.
To možná mělo smysl v devadesátkách ale dnes už fakt ne.

Adam Ruckl
7. června • 13:48

Rychleji než 180 km/h jezdím poměrně často, ale zcela objektivně - nepotřebuji to. 180 je za mne právě tak akorát rychlost, abych se necítil na dálnici CZ/DE omezovaný. Ve výsledku budu v rychlosti spíše omezovaný spotřebou kvůli dojezdu :) (Enyaq FL jsem objednal jako další služební auto)

Petr Seliger
8. června • 10:37

Dej si na adaptivní tempomat 160 a pošli sem info kolik lidi tě v Německu předjede. Budou to jednotky aut, doba se změnila i tam.
V Čechách když to udělám se 140 tacho tak mi předjede pár aut.

Adam Ruckl
9. června • 12:28

S tím souhlasím, nicméně já říkám hlavně to, že mít auto s Vmax pod 180 km/h bych vnímal jako určité omezení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Seliger
9. června • 23:13

No 180 je po faceliftu snad u všech s velkou baterkou ne?

petr r. (petrumr)
7. června • 15:36

tak si přepni videohru do jinýho státu na tu přes 180 běžně.

Dřevo Levně
7. června • 9:41

Neměl by tester zmínit i ekonomiku provozu? Benálový auto ujede 100km za dvě stovky paliva. Kolik stojí mimo domov těch 20kW/100km v enyaqu?

JohnyCarWash
7. června • 11:48

Dobrý den,pokud vycházíte z toho, že auto na benzin ujede 100 km za dvě stovky, asi enyaq nebude pro vás. 1 kWh může stát 5, 7, ale i 30 Kč. Zatímco vy máte zřejmě zakořeněno v hlavě, že auto na benzin jezdí za 2 Kč na km nehledě na cenu benzinu. Hezkou sobotu Honza

Dřevo Levně
7. června • 20:38

Teď je benal za cca 33,- dlouhodobej průměr mám 6l/100km tak jsou to dvě stovky ne? Servis po 30.000km mě stál pětilitr, tak mě zajímá ekonomickej přínos ev. Vás ne?

Jan Taraba
8. června • 4:44

4x4 auto této velikosti a výkonu za 6l benzínu nejezdí. A na dálnici, kde by enyaq baštil těch 20 už vůbec ne. Natož pak po městě. Nehledě na násobně dražší servis. Oleje, brzdy,....

Dřevo Levně
8. června • 10:10

Kodiaq benzin 4x4 mi jezdil dlouhodobě za 7,3l/100km tj.250Kč/100km, ten už je srovnatelnej? Za pět let mě stála údržba dvacku to je ten násobně dražší servis?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Seliger
8. června • 10:57

Předepsaný servis na kodiaq nestojí 20 za 5 let/150k ale dle ceníku 66.000 Kč. Když ten servis nepředplatíš, stojí to obvykle víc. Pokud si to neděláš ve značkovým servisu tak asi míň, ale 20 fakt ne.
Mě na 5 let předepsaný servis stál 8k, přiměřená spotřeba za dva roky 19.4 kWh/100km x 4kč = necelých 80kč/100, zhruba 10% beru po cestách za 11kč takže 5% cest mám jen o trošku lacinější než u tvého spalováku.
Takže na palivu jsem oproti tobě ušetřil za dva roky na těch 45000km 450x120 =54000Kč. Na zbylých 5000km jsem nabíjel mimo a neušetřil teda téměř nic. Za 5 let tedy ušetřím 135000 na palivu, 12000 na dálniční známce a 58000 Kč na předplaceném servisu.
Dohromady tedy přes 200.000 Kč za 5 let provozu.
Bez soláru.

Dřevo Levně
8. června • 12:49

kWh za 4,- bych bral i v minulym století. Jak to všichni dokážete? Mě stojí 4MWh 35.000,- a všechny domkáře co znám taky.

Petr Seliger
9. června • 23:15

Já mám měsíční fix, v zimě více a v létě míň a nabíjím na nízký tarif tam stojí distribuce třetinu.

Dřevo Levně
8. června • 12:01

Když trávíš víc jak dvě hodiny denně v autě tak náklady vychází jinak, mě stačí 2x20minut. Proto se ptám na náklady pro takovýho českýho Pepika jako sem já.

Dřevo Levně
8. června • 7:33

Motorový olej po 30000km nestojí skoro nic, brzdy v pohodě 100000km, dsg olej po 120000, filtry směšná položka, stěrače i pneumatiky máme stejný. Tak mě zajímá ekonomickej přínos ev bez domácích solárů (za statisíce).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Seliger
8. června • 11:25

Ten solar koukám by se mi za těch 5 let zaplatil zcela….

Dini CZ
7. června • 13:37

Ok, ale nic tonemeni na tom, ze ev stale vyjdou o dost dráž/km nez ice. Enyaq 2021 najeto 100tis km je spatne prodejny a musi mit svou cenu. Kodiaq je v teto kondici asi nejzadanejsi ojetina. A ani 0,60kc/km za phm nebo absence vymeny oleju to nezmeni.

Petr Seliger
8. června • 11:03

Tak třeba aktuální RS Kodiaq stojí 1.5M, a vybavený Enyaq RS méně i když ho vybavíš. A to má Eny nezávislé topení v ceně.
Není důvod proč by měla být cena ojetiny za pár let výrazně odlišná.Mmj eny 2022 začíná pod 700k s nájezdem polovičním oproti stejně drahým kodiaqům. Bavím se o velké baterce.
RS Eny začíná od cca 900k.

Doporučujeme

Články odjinud