Mohla by redakce laskavě napsat že je to PR článek.....
Jdi k Putinovi, dříve se o autech vůbec nesmělo psát a dost redakcí to dělá i včil. My chceme vědět co bude, néé co bylo, chápeš to. Třeba Šulko narekuperoval z kopce 4% kapacity, koli ty rekuperuješ?
a realita bez priklášlenia: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitel-verej... ...
pokud dáváš odkaz na autoforum.cz a říkáš tomu realita, tak je mi tě líto.To že se restartuje displej a že mu hlásí chybně nahuštěné pneu jsou problémy ze všech koncernových aut. Nic EV typické.I v SIII mi to přímé měření ukazovalo chybu, buď tím, že nekompenzují teplotu (v zimě po nastartování) nebo že tam nemají SW korekci. Kupuje si to asi málo lidí a tak je malý tlak na to to řešit.Restart obrazovky byl obvyklý tuším u všech MQB od GOLF 8, taky si o tom VW vyslechl svoje a v modelech 2022 jsem to zatím neviděl. Ale dělat z toho obvyhlá autoforum HATE na BEV je fakt přitažené za vlasy.
Tak jsem tady vy buzny. Co je tady nového?
Ahoj.
Ve firmě máme 3 elektrické Nissan dodávky. Uvažuji ještě 2. Naprostá spokojenost.+ Renault Zoe 1 ks Minimální ( skoro nulové)) náklady na provoz. Silniční daň 0Kč dálnice zdarma. Mají to naši technici. Po práci přijedou kdo chce nabíjet dá si to na chytrý přenosný Wallbox od Sectronu. Jediné co řidič udělá ťukne odložený start nabíjení od 21 hodin , aby se auto nabíjelo na NT. Ráno přijde má plný stav na několik dní. Běžný nájezd našich techniků do 100 km. Pokud nabíjí při výjezdu mají každý čip Eon. Máme přesný přehled kde kdo nabíjel a za kolik. Dříve 2 malé Ford Transit a Fabia.
Na niektoré druhy použitia má možno eV aktuálne výhody, teda až do doby, niekoľkonásobného zvýšenia ceny elektriny, ktoré príde, o tom niet pochýb. Ale ako plnohodnotná náhrada spaľovacích motorov vo veľkom meradle, to ťažko.
Myslím si, že naopak pochyby o tom, že cena elektřiny bude dále růst mám. Jen nárůst solárních a větrných zdrojů v dalších letech přivede další energii, což povede ke snížení výroby ze stávajících zdrojů (nebo zmenšení spotřeby), navíc se baterie v autech budou využívat k další stabilizaci sítě, což bude dále omezovat výkyvy (i cenové). Aktuální výkyv je dán válkou a tím, že cena plynu ovlivňuje cenu elektřiny. O to rychlejší návratnost má investice do jiných zdrojů energie, a o to rychleji nové zdroje porostou.A minimálně v případě osobních vozidel není nic ideálnějšího než BEV, protože to spotřebuje daleko méně energie, než spalovák. To je prostě fakt. Proto se taky objevují varianty, kdy spalovák slouží jen jako generátor el. energie a světe div se, je to na spotřebu úspornější. Přestože to s sebou tahá spalovák, nádrž, generátor, elektromotor a baterky. Přestože ta účinnost spalovák -> generátor -> baterka nestojí za moc. Proč asi? Protože ten el. pohon je prostě pro vozidla ideální. Navíc to vlastně potvrzuje každý hybrid :-).
" Jen nárůst solárních a větrných zdrojů v dalších letech přivede další energii, což povede ke snížení výroby ze stávajících zdrojů (nebo zmenšení spotřeby), navíc se baterie v autech budou využívat k další stabilizaci sítě, což bude dále omezovat výkyvy (i cenové).":-) tak to sú také rozprávky ekoteroristov - asi preto v zime Nemecko je v panike a zapája uholné elektrárne, lebo tie solárne a veterné makajú tak, že nevedia čo s elektrinou, však? A z čoho chcú vyrábať Bruseláci solárne panely a veterné mlyny, keď všetko sa robilo z ruských a čínskych surovín a lacných energií z Ruska a s tým je na dlho koniec? Tkaže ich výroba v EU bude taka drahá (ak vôbec zoženú vzácne suroviny na výrobu), že elektrika z nich bude nezaplatiteľná. A s tým nabíjaním a infraštruktúrou to asi nebude také jednoduché - ak by len 25% aktuálnych spaľovakov bolo nahradených eVčkami, tak večer keď to všetci zapoja do nabíjačiek odpália všetky trafostanice. Neviem to teraz nájsť, ale nejaký odborník z ČEZu spočítal, že výkon na to potrebný (aj keby sa nabíjanie rozfázovalo) by požadoval dodatočných 12 jadrových reaktorov v ČR, čo nikdy nebude. Tak si neviem predstaviť koľko vrtulí a soláriek by to muselo nahradiť :-) Takže eV ako náhrada mobility v súčasnom stave techniky ( a dnešné baterku sú na vrchole možností - CEO BMW) je čistý Green Deal ojeb.
Podívej se na nárůst větrné a solární energetiky v Německu, než tady budeš psát něco o báchorkách. Ab pokud si o tom něco přečteš, tak zjistíš, že v Německu je hlavní problém s propojením severu a jihu, protože se musí větrníky odstavovat, protože to nezvládají trasy.O co víc těchto zdrojů bude, o to méně se bude muset vykrývat za pomocí výroby z plynu. O co více baterek (brzy s V2G) bude o to stabilnější ta síť bude.Máme přihlášeno 6.5M osobních aut. Průměr nájezdu v ČR je 15tkm, při spotřebě 200 Wh/km spotřebuje 3MWh energie ročně. Kdyby všechna osobní auta v ČR byla BEV tak spotřebují 20TWh energie. A kolik jí vyvážíme dnes? 25TWh. Takže pokud to expertovi vyšlo na 20 rektorů, tak museli být fakt mikro :-). A ta střecha s FV je dnes omezená bez licence na 10kWp = 10MWh výroby. Takže s tím v pohodě vyrobím tolik energie, kolik spotřebují 2 auta a skoro celá moje domácnost. To že nebude spotřeba zejména v zimních měsících krýt mou spotřebu je jasné, ale furt lepší když se spaluje něco jen půl roku než celý. Navíc tímto moje spotřeba KLESNE, takže se zase další BEV někoho jiného může živit z energie, kterou já nespotřebuji. Navíc snižující se spotřeba BEV bude do doby než se počet BEV zvýší, hrát také svou roli. Já jsem za zabedněnce tvého typu rád, protože nebudou přetížené nabíječky hned příští rok, a třeba se nabíječky stihnou dostavět do doby, než to zabedněncům dojde :-).Prosím šiř ty plky z autofora dál.
Bohužel mi tam uteklo jedno slovíčko, správně ta věta měla být:To že nebude výroba zejména v zimních měsících krýt mou spotřebu je jasné, ale furt lepší když se spaluje něco jen půl roku než celý.
Jasne, protoze elektrarna, to je neco jako stolni lampicka. Kdyz je potreba, tak se zapne, kdyz je potreba, tak se vypne.Kam to vede, videt v Nemecku. A neni to o tom chybejicim vedeni. Je to i o chybejcicih elektrarnach, uchylne koncepci, kterou nejsou posuci schopni opustit, prestoze se cim dal vic ukazuje, ze je nezivotaschopna.
Ano, větrník odstavíš tak, že nastavíš vrtule. A o tom jsem se bavil. Nemusíš tedy přiletět vrtulníkem a sundat vrtule.Kam to vede v Německu je vidět tady:https://www.destatis.de/DE/Presse/Pressemitteilun... ... Tam máš jasná data. Takže nemíchej pojmy s dojmy.Fosilní paliva pokles (především Jádro, což bylo plánované a plyn, což bylo neplánované a díky tomu nárůst uhlí), nárůst obnovitelných zdrojů tento pokles kompenzuje jen z části a proto se tam objevuje víc uhlí. Ale v celku to není nic neživotaschopného. Největší problém jsou ty chybějící dráty sever - jih.
Bavil ses o tom, ze se proste pul roku palit nebude. Protoze prece elektrarna je stolni lampicka. Kdyz potrebujes vypnes...A fakta jsou jasna. budu ti kazdej den dovazet potraviny a musis je zhned snist, jinak se ti zkazi. Na rok ti nasmlouvam 365 dennich davek. Co na tom, ze jeden den privezu dvacet davek a pak dvacet dni nic. Sice budes mit davku na den, v realu budes ale desatej den tuhej. Ale budu o tom moct vydat krasnou tiskovou zpravu. Tohle je totiz problem vas posuku. Koukate na cisla, ale nemate predstavu o tom, co znamenaji. Kdyby sousedi odstrihli Nemecko (pripadne dodavali tolik, kolik od nej pres jinej bod dostanou), bude Nemecko do roka v troskach. Na rozdil od Polska, od nas, od Francie. Presne do te doby, nez posuci dovedou i ty okolni zeme tam, kde je nemecko, pak budeme v prdeli vsichni spolecne.
Mno, právě proto jsme spojení, protože my do ČR taky přece dovážíme energii, abychom vykrývali naší momentální spotřebu. To že jsme čistí vývozci, přece neznamená, že někdy nepotřebujeme dovézt a někdy jindy zase o to víc vyvézt. Kdyby odstřihli nás od všech, tak třeba v případě pravidelných údržeb velkých zdrojů taky můžeme mít problém.Je to totiž na OBĚ strany. Aktuálně vypadla Francie, to je jeden z hlavních problémů, se kterým se takto nepočítalo, dále bylo sucho a navíc se Putler pos.al což odstřelilo ceny plynu na nesmysl. Je to souhra více věcí a rozhodně to není nefoukání.
A víš, že ČEZ v určitých oblastech republiky nechce povolovat nové přípojky fotovoltaiky z důvodů přetížení sítě? Už se to nějaký čas řeší a dnes to i zástupce ČEZ řek v televizi. V době, kdy svítí slunce je síť v určitých oblastech přetížená a musí odstavovat solární elektrárny a do kontejneru ji schovat nejde. Ohánět se údržbou je dost slaboduché, ta se dělala vždy a i před fotovoltaikou a větrnými elektrárnami. A je fakt, že Německo by bez nás a států, které si ještě nezničily klasickou výrobu elektrické energie, nepřežilo možná ani jeden den. Když nefouká a nesvítí, jsou v pytli. Už jsem ti jednou psal a dokázal, že zrovna to nefoukání bylo dost dlouho loni a i letos a bez dodávek zvenčí by neměli dostatek elektrické energie , tak tady zase nevytahuj tu svou nepravdivou propagandu, že to není nefoukáním. Doufám, že tohle ti už bude stačit, když si to sám nejsi schopný najít, zjistit. https://www.tydenikhrot.cz/clanek/nefouka-nesviti-ne... ... https://www.irozhlas.cz/komentare/green-deal-cesk... ... https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/neme... ... https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nesviti-nef... ... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar-za-drahou... ...
Děkuji za potvrzení, píšu už po několikátý, že schází dráty v Německu, a ty sem dáš příklady že se to děje i v Čechách. Přesně z toho důvodu se vypínají větrníky v Německu.
Děkuji, že jsi mi potvrdil, že jsi dyslektik. Já ti napíšu, že kecáš, když píšeš, že není pravda, že nefouká a ty mi na to odpovíš, že to je proto, že chybí dráty v Německu. Bravo, vynikající výkon. A jestli ti to nedošlo, jako, že asi nedošlo, tak to přetížení sítí, u nás, se děje v letních obdobích, kdy není po elektřině taková poptávka, není jí zdaleka tolik potřeba. Tady ti dráty opravdu nepomůžou.
:DZamysli se nad tím co jsi napsal.Přetížení je dáno pouze tím, že není jak energii odvézt tam kde je potřeba. A to se obvykle děje trasami, které jsou (u nás někde díky trafačkám, v Německu díky trasám).
Klasickej zelenej posuk. Upne se na jednu vec a zbytek ignoruje. Musi. Jinak by se mu to nabozenstvi sesypalo jak domecek z karet.
Pánové, nemáte pravdu.Pokud by jste si o tom něco přečetli, tak by jste se dozvěděli, že to je skutečně "pouze" nedostatkem na trasách (vedení, trafačky). V Německu ty trasy nejsou, u nás ano. U nás je spíš problém s kapacitou trafaček. Proto dochází k omezení. Je to ale technický problém, nikoliv neřešitelný.
Prave proto, ze si o tom prubezne "neco ctu" vim, ze melete hovna.
Tak proč tedy nelze připojit další zdroje do sítě, když o tom čtete?
Ty jses fakt dyslektik neschopnej udrzet tema hovoru... projdi si vlakno zpet a zkus si uvedomit o cem pisu.
:D tak jo ....
a zapnut tie veterne elektrarne vies tiez otocenim vrtule, ked nefuka? alebo porucime vetru, dazdi (v tomto pripade doslova)?solarne aj veterne elektrarne su nestabilne = nespolahlive. zaklad vyroby by mal byt tvoreny vzdy niecim inym (zase jadro je napr. velmi tazko regulovatelne, co sa kratkodobych vykyvov tyka).alebo budeme tie draty tahat cez celu EU, a zase budeme odkazani na niekoho ineho a dufat, ze to neodstrihne/neprestrihne (alebo nestanovi nezmyselne ceny)? elektricka energia nevznikne nakupom na burze, tu infrastrukturu treba vybudovat, niekto to bude vlastnit aj prevadzkovat
A Viděl jsi ta data? Víš o tom kolik se vyrobilo? To že se musí vykrývat méně ze zdrojů navázaných na fosilní paliva, čím více je bezemisních zdrojů typu vrtule / solar / voda ? Viděl jsi pokles na 2022 u vodních elektráren? Proč asi, méně srážek ne?Kdyby jsi neměl tyto bezemisní zdroje, kde by jsi tu energii vzal? Musel by jsi víc vyrobit z jádra / uhlí / plynu. Ano a bez bezemisních zdrojů bychom byli jen více závislí na uhlí / plynu / jádru. To že si vybrali cestu bez jaderek je jejich politické rozhodnutí (které si myslím, že bylo hodně předčasné, zejména když už jim to tam stojí) ale na druhou stranu 6% výroby skutečně není něco kvůli čemu by ta síť měla padnout. O zhruba obdobné procento jim meziročně vzrostla výroba bezemisních zdrojů meziročně.
máš pravdu i ty lokomotivy jsou diesel elektrický.
Nedávno jsem měl jako náhradní auto Fabii III 1.2 TSi 66kW. Když jsem v levým pruhu na dálnici jel bůhvíjak dlouho v koloně 110, říkal jsem si, co je to tam na čele za kreténa. Pak konečně uhnul. Ano, uhodli jste, byl to Enyaq. Zadarmo bych to nechtěl, sorry jako.
Za co jsi měl náhradní auto fábii? Nebylo tam povolených 110, na dost místech je 110 a nevidím problém, vyjet z dálnice musí auto co nedosáhne 80 a nesmí tam vjet auto co nemá konstruční rychlost nad 80, ale jsou povoleny vyjímky
Nechceš tohle vydat knižně . Jako příběh je to opravdu silný.
Tyto stránky bych přejmenoval na kretérevue
spíš automičkarevue.cz
No keď Eňják jazdí dobre, tak Ford Transit potom musí byť športové náčinie :-) :-) :-)
Pro místní odborníky na autoforu na ty jsou všechny technologie krátké. Jelikož pro většinu socek zde je stejně vlhkým vrcholem odbornosti 15 let vyklepaná Oktáfka f čipu f tédéíčku na hlínách f topu, která má dálkové centrální zamykání a klimatórium. Na ty si nějaký našlapaný Superb nepřijde. Co víc 95% všech z nich se v tomto autě nikdy nesedělo ani se nikdy nesveze. Nedej bože kdyby to bylo třeba Enyaq co si dovoluje jezdit na elektřinu.
hej nula, skús napísať niečo nové, toto isté si už písal v poslednom článku o elektrošrotoch od Embéčky. Asi máš rád CTRL-C, CTRL-V.
"to Slovensko zaťal pouze tvrdo spáálo"No to se nezměnilo ani v roce 2022
:-) :-) :-) ty si zaťal, ale sebe do gebule :-) :-) :-)
Pro slovenský odpad: doba je zlá, musí se šetřit.
😎👍👌 žádné sraní s něma. Ono ne každý tam v to Čurdistánu na východě má mozek v lebce.
:-) aha, a bude aj nejaký argument, alebo si len taký malý český kolaborant, čo neznáša sám seba, že sa nenarodil ako nemčúr ale len ich sluha, a preto nenávidí aj všetkých ostatných?
Jo a já mám Slovensko i slováky rád. Jen ne ty vypatlané, jako ty co mají místo mozku hnůj a v životě jsou zamindrákovaní z toho, že druhej má víc než on. Že seš nula za to nikdo nemůžeme
Co vím tak s Hitlerem za 2 sv.války kolaborovali slováci. To je hodně známá věc.😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆 Ale jako jo dobrý no. Na pivko bych s tebou asi nešel, ale jinak seš mafián. Velkej
:-) :-) :-) Tak som sa nasmial zase, lebo Boehmen und Maehren asi bojovali proti fašistom až do mája 45, však? :-) :-) :-) Do poslednej chvíle zlaté česke ručičky vyrábali úslužne tanky pre svojich obdivovaných uebermenschen. Až keď už Rusi oslobodili skoro celú Prahu, tak na jednej ulici teda zakričali niečo proti Nemcom, dali 2 výstrely do vzduchu a potom to vydávali za Povstaní českého lidu, aby v hanbe nezostali :-) :-) :-) . Česky fójak, dobrá fójak. A dneska ste zase tam - radi by ste boli Nemcami, ale nie ste. No teda možno ste, geneticky ste Slovania totiž len na 51%. http://zpravy.idnes.cz/cesi-jsou-slovane-jen-z-p... ... A díky za pozvanie, ale pivo nepijem.
Hádáš se úplně zbytečně a hloupě. Jen tady oba řešíte své zastuzené mindráky. Ani Češi ani Slováci si v tomto nemají co moc vyčítat, a pokud přistoupíš na tyhle demagogické projevy, nejsi lepší. A máš pravdu, vyráběly se tady zbraně pro Německo. Na Slovensku ne, nebylo totiž kde. Tak se uklidni a podívej se na tohle video, slovenské video.https://www.noviny.sk/slovensko/279610-genetika... ...
:-) no ked ten výskum robili nosati vedci z Masarykovej univerzity a zverejňuje to nosatá TV JOJ, tak to bude urcite pravda :-) Uz si pocul nieco o 6 prioritach riadenia? Tak toto je č.3.
Takže hlásíš se k tomu "nejsi lepší"? Tady je také dost lidí, kteří automaticky tvrdí, že když je to z čt, tak je to lež a je jim naprosto jedno, jestli je to pravda. Tímhle tvým způsobem by mohl leckdo napadnout Slováky, že jsou to vlastně Maďaři. Konečně spokojen?
Ty jsi odpad.
"Samozřejmě chápu, že situace není tak černobílá, jak může člověk vydedukovat z pár jízlivých komentářů v diskusích. Pořád se najde dost lidí, kteří prostě jenom natankují plnou nádrž nafty a kafe si vypijí za jízdy"Bohužel. Když jedu na služebku, chci co nejméně času strávit na cestě a být co nejdříve na hotelu a pak zpátky doma. Už třeba CNG, které jsme dříve měli, bylo dost omezující. Plánování tras tak, aby ideálně vedly kolem čerpaček CNG, hledání čerpaček v Rakousku či Polsku, kde skoro žádné nebyly, specifická tankování či placení v jednotlivých zemích. Místo aby služební auto sloužilo člověku, člověk musel sloužit služebnímu autu. Přiznávám, že když bylo možné nafasovat na služebku místo CNG Oktávky tu dieselovou, tak jsem po ní doslova skočil, ačkoliv tomuto palivu nijak nefandím. Netěším se na dobu, až na firemním parkovišti bude stát nová flotila elektrických Oktávek.
Jsi vůl . Neprosto nechápeš provoz ev
a ještě žiješ na dluh a máš studenou večeři!
tak ty jsi kravaták škodou odkojený, samý služebky, hotely a benzínky. To pak nevíš nic o normálním životě jak to chodí u normálních lidí. Tos měl napsat rovnou, že jsi otloukánek zaměstnavatele.
Nejsem obchodní cestující a nejsem každý den na cestách. Většinou jsem na cestách za volantem svého vlastního auta. Reagoval jsem na obsah článku.
Baví mě, jak každý ví, co je pro druhého to správné!Můj bratr má EV a je s ním spokojen. Jezdí skoro každý den 25 km do práce a zpět. Pokud to jde, nabíjí doma ze solárů. Delší trasy jezdí zřídka. Prostě EV ideál!Já mám 3.0 TDI V6, do práce jezdím většinou na kole, nebo MHD, podle počasí. Když už sednu do auta, tak většinou jedu cca 200 km. Někdy jezdím s přívěsem a na kouli můžu táhnout až 2,5t. Taky občas jezdím delší trasy, třeba na otočku 700 km (pro mámu 350 km tam a zpět).Těch 350 km jedu z 80% po dálnici, zbytek okresky. Přijedu k mámě, tam si dám kafe, pomohu ji zabalit a vyrážíme zpět. Trvá mi to cca 3,5 hodiny cesta tam, hodinka u mámy a 3,5 hodiny zpět. Celkem tedy cca 8 hodin i s tou hodinou na kafíčku u mámy. Těch 700 km je na jedno tankování a ještě mi v nádrži nafty zbude na cca 300 km.Když bych to spočítal na EV tak těch 350 km dojedu jen tak tak (pokud tedy po dálnici pojedu těch 130 km/h). Jenže u mámy není žádná nabíječka pro EV. Takže bych musel ještě někam zajet a tam cca hodinu nabíjet, nebo tu nabíjecí hodinu rozprostřít do několika nabíjení po cestě, což by bylo pro samotné nabíjení asi rychlejší, ale zase bych ztratil čas se zajížděním k nabíječce, manipulací atp.Ani u sebe doma nemám nabíječku a musel bych ještě jednou nabít před příjezdem domů. Mohl bych jet i pomaleji, abych nemusel tak často nabíjet, ale pomalou jízdou bych opět tratil čas. Ať tak, nebo jinak, s EV by mi celá cesta trvala o cca 1,5-2 hodiny déle. A to už není malý rozdíl!A to už vůbec nepočítám to, že dnes snad žádné EV na kouli neuveze 2,5 tuny, nemá tak velký kufr a když auto nechám v zimě při cca -15 °C na chalupě v horách stát, tak po 14. dnech mi z nádrže neubude ani jedna kWh. A zajíždět k chalupě se v zimě taky nedá, abych to tam nechal na wallboxu.Prostě ať si každý vybere co chce. Brácha by své EV za nic neměnil a já momentálně své TDI taky ne, i když bych si EV strašně přál. Prostě EV zatím není pro všechny a snad je to každému normálnímu člověku jasné.A ekologie? Kdo si myslí, že nás EV ekologicky spasí není normální. Ale to je na jinou diskusi.
Mám 5 let( km 30tis když jsem jej kupoval dnes mám 80tis km po 2 letech baterie 98% stav) staré EV BMW I3S za cenu Fabie Scala Duster Octavia a desítky jiných spalovacích nových nebo ojetých tuctových aut. Každý si ho může dovolit kdo maká!!!!! A nejsem podnikatel .To jsou jen keci, že ne. A na nové taky nemám. Celý život kupují cca 4 roky jetá auta. Jsou téměř nová bez obrovské ztráty. 3 roky provozují a znovu. Měl jsem takto Volvo XC60, Škodovku Yeti, Renault Scénic, JKia Sorento a dalších spousty aut Nyní mám EV velikosti 4m tedy Scénic. Ač má menší kufr naprosto famózní prostornost výkon/váha, vybavenost, kvalita , karoserie Carbon + díly plast. Jezdím za 42 Kč/100kmRealita je taková, že lidi neví, jak to používat, jak ta věc jezdí, kde ji koupit, jak ji koupit, kde ji budou po cestě nabíjet, jak funguje, čím to dobíjí atd atd. Ta neinformovanost lidí je otřesná. To je moje realita jelikož každý druhý den někoho vozím a dělám jim informační kanál, že se mě ptají a že by to moc chtěli a kde se takové dá koupit a jak jsem s tím spokojenej atd atd. Neustále stejné otázky. Svezení a naprostá jednoduchost bez jakéhokoliv zvuku řazení smradu jim vždy vezme dech.A stejně si raději koupí tiše za 600 tis předražený spalovák. Jelikož nalít něco u pumpy už roky poslušně, jak ovečky znají. TOHLE JE TVRDÁ REALITA!!!
Jste holt borec, srovnávat BMW i3s s Octavií, Dusterem, nebo Scalou.My ubohé ovce si musíme nechat ta smradlavá auta, co do nich dáme celou rodinu i se zavazadly, na kouli 2 kola a jsme během "pár" hodin v Neapoli.TVRDÁ REALITA je, že BMW i3s je pro někoho jen nepoužitelnej šrot. A to i přes to, že pro Vás to je to nejlepší auto na světě.
Tomogo: Ano jsem. Děkuji. Ano je to šrot. Nekupujte si to! Za 50 tis km (celkem 80tkm) žádná porucha vše pracuje a funguje, jak má. Žádné povinné prohlídky nic takového.0 Kč výdaje na servis. 0 Kč výdaje za prolévání auta olejem rok co rok. filtry rozvody turba opravy atd atd atd. 0 Kč výdaje na dálniční známkuNízké povinné ručení Náklady má 42 Kč na 100 km.Nejlepší auto, který jsem si kdy koupil. A to jsem měl spousty spalováků a drahých. Od Audi, Volva po Kiu. Ač je kufr menší vyhovuje naprosto.Dají se sklopit sedadla v nouzi do krásné roviny.A ano vy ubohé ovce. I já dám do svého auta manželku a 2 děti, které to auto vzadu přímo milují. Ač ač auto klame tělem je velké, jako scénic od Renaultu. Co víc prostornější Jo vás idioty co si dáváte na tu vaši kouly kola vás na silnicích přímo žeru. Úplně nejvíc vole ještě víc ty co s tím letí na dálnici 160 a na střeše ještě box. Kreténi.
Krásný příspěvek, takový slušný, tak jezděte za 42 na 100 dokud to jde, po novém roce se vám to zdraží a i kdyby ne, tak vy tady ujíždíte nad vaším autem za 600 tisíc a cenou 42,- na 100 km. Podobně užitné auto (v něčem bude horší, v něčem lepší), které je mírně jeté, koupím za 200-300 tisíc v benzínu.Při spotřebě 6 litrů na 100 a ceně 38 za litr se cena srovná po ujetí cca 130-170 tisících km. A až elektřina opět zdraží, tak to bude mnohem později.A těm co nemohou nabíjet doma se ten rozdíl v ceně EV nikdy nevrátí, protože nabíjení na veřejných stanicích je dnes cca 9-13,- za rychlonabíjení. Jen pomalé AC je cca za 6, ale to po novém roce taky zdraží.Takže buďte rád, že jste ten vyvolený, který může nabíjet doma, nepotřebuje velký kufr a velký dojezd.A tím s Vámi končím, se sprosťákama se zbytečně nebavím.
Tomogo: Hele ty prakundí ksichte Tak já jsem k tobě vulgární jo? 2023 ano ceny energii díky zmrdovi Putinovi v celém světě zdražujei energie. I tak od Ledna 2023 v extrémních cenách stropovaných státem84 Kč/ 100 Km tj v porovnání cca 2L/100 km v v 181k autě (dobíjení doma)Ano veřejné jsou drsžší. EonDrive 186/100 km tj cca 5L na 100 km . V AC je to 84 Kč/ 2L na 100 km. Ukaž mě 181K auto se zrychlením 6,9 s , které žere 5L/100 km? Ukaž mě kde koupí auto o výkonu 181 K v Carbonu, prostorné, bezpečné, carbonové, naprosto tiché, úsporné a čisté na provoz, nulové náklady na servis, bezporuchové......za 200 000 Kč???? 5 let staré po 1 majiteli nehavarované s nájezdem 30tkm. Děkuji
První článek redakce,kde není již v nadpisu, jaký je dojezd v . Děkuji tímto redaktorovi, že vyslyšel volání Xi Čas a konečně tuhle stupidní informací neustále vomílanou jen u EV už nepíšete.🙏🙏🙏Jinak Eniaq jsem již řídil a najel cca 300 km .super sedačky interiér. Ale ta cena je otřesnà.
ale jdi ty chudáčku, kdybys vlastnil třeba elektrokolo, tak bys věděl, že udaj spotřeby je jen na řidiči.
Ano jistě ty buzní hlavo. I já umím ve svém EV jezdit za 13 kWh v režimu EcoPro což je snížení výkonu a limit 115 km max. I já umím v režimu Sport což je 181 k jezdit za 19 kWh a chovat se na silnici, jako prase a řádit na limitu. Logicky dojedu menší vzdálenost, jako ty ve svěm traktoru.Miluji tě 🥰
nemáš starší elektromobil co nesplňuje normu elektromagnetického pole v dosahu cestujících?, tuším, že ti vyhořel mozek a nejsi schopen z důvodu přehřívání mozku přemýšlet. Nevím jak to napsat, ale staré elektromobily byly vlastně stejné jak indukční vařiče co řidičova hlava dostává největší záhul.
Dejte s těmi elektrošroty už pokoj. Na auto do firmy mám každých 5 let max milion, ideálně diesel, dojezd na jednu nádrž 1000 km.. Elektro je nepoužitelný krám za moc peněz.
Raději drž rypák. To, že jsi vyfasoval uchrochtaný hlučný krám ve výbavě Socíále na nějaký podělaný operák a doma za své máš velký hovno to neznamená, že ostatní jsou ubožáci, jako ty
Když dojdou argumenty, tak dojde na urážky. 😉
Do očí mu to asi neřekneš, že? Anonymní hrdina přes net, jinak by byl podělalaný strachy.
Anonymní hrdina😉👍Dík to jsem to si kuř. Co je k smíchu, že druhému něco vyčítáš a sám se nepodepíšeš ani přezdívkou. UbožákuProč bych zde psal své jméno? Co je ti po něm ty ovaří hlavo.Já mám holku ty mě chceš natrhnout?
Číňanku šia-šao, a čo si taký agresívny? Trpíš, že si sa blbo rozhodol? No, ale my normálni za to nemôžeme :-)
Hele slovenský brácho. A u vás už znáte elektrická auta jo? CXi Xao byl černoch křovák afričan z filmu Bohové musí být šílení. 😆😆😆👌Ale chápu, že u vás na Slovensku je televize a splachovací záchod něco jako v Rusku pračka.Že jsi tento film neviděl.
Hele Číňanku, u nás sú ľudia normálni a EV šroty nekupujú, takže sme v pohode a nemáme z toho nervy :-) :-) :-) Na agresivitu je dobrý bróm alebo latéčko zo Stárbaksu so sójovou tyčinkou, tak bežkaj.
Hlavně ten blb vůbec nepochopil co jsem mu napsal.
Ne nepochopil. Naštěstí jsi tu ty, aby jsi to všem řekl.
A jsme zase u toho, kdo tohle koupi? Sem tam nějaká firma, občas nějakej nadšenej exot, co dojíždí z domečku kousek do rachoty, ale jinak? Tak si konečně přiznejme, že tohle není žádná budoucnost mobility pro lidi. Je to gigantickej podvod a cílem je něco naprosto jiného.
Hochu že ty seš socka vonná takové auto zrovna nemá neznamená, že ostatní taky ne. Já socka jsem, ale ne závistivej zmrd, jako ty určitě ne. Každému ředitelovi manažerovi a lidem přeji na co mají. Ať si kupují co je baví a co se jim líbí.Elektrická auta jsou naprosto skvělá.Z domečku kousek do rachoty? Promluvil zmrd co o tom naprosto, ale naprosto nemá páru, jak se El auto provozuje kdy se tankuje(dobíjí) kolik se dobíjí a jak často. Elektrické auto mám sice pouze starší za 600 tis, ale už 3 rok. 70% mých cest je okres a okolí. Jako každý. Dobíjím cca 1 týdně. Zbytek ČR, Polsko,Rakousko, Slovensko. Újezdu 200 15 minut dobiju frčím dál. Najeto mám již 43000 km na autě celkem 70000 km .Je to naprosto úžasné auto. 180 K na 1300 kg váhy. Auto má 5 let. Baterie 98% kapacita doloženo orig. servisem.Nejsem dojná kráva servisů. Auto nepotřebuje naprosto nic.JPouze pneu podvozek.Jinak jen jezdí a to za 42 Kč na 100 km ( od Ledna bohužel 84 Kč i tak pořád super 👍)Podvod bylo to, že tvá matka tebe nepotratila. Žádná škoda by to nebyla
Můžete nám prozradit jméno toho 5 let starého elektromobilu, který váží pouze 1300 kg (tzn. jako elektrická Škoda Citigo), má 180 koní, 200 km dojezd a za 15 minut dobije baterii (tzn. má průměrný nabíjecí výkon cca 150 kW)? Vzhledem k tomu, že dnes nic takového neexistuje, tak před 5 lety to musel být doslova zázrak. Divím se, že nám existenci tohoto auta novináři zatajili. Kdybych to tehdy věděl, i já by jsem se stal fanouškem elektromobility.
Přiteplený Q můžuKarbonový monokok, celá karosérie má díly z pružného speciálního plastu odolných 15 km/ h nárazu. Střecha Carbon, nápravy brzd segmenty vše hliníkové slitiny.Spotřeba súsporně 13 kWh jako prase 16 kWhPlná baterie 220-260 km . Nabíjím jednou týdně.Tech data: Motor nad zadní nápravou, pohon zadních kol184 k ( neustále v každé rychlosti i otáčkách)270 Nm toč moment6,9s 0/100 km3 999 délka × 1 775 výška× 1 578 šířka1340kg pohotovostní hmotnostI s plnou nbaterií. U spalováků ač o tom nikdo nemluví je to vždy + sud hořlaviny např 60 kg (L)Jaké máš další otázky?
Ano. Jednak nechápu, jak můžete mít dojezd 260 km při spotřebě 13 kWh na 100km, když dostupná kapacita baterie BMW i3 94 Ah byla 27,2 kWh. Také by mě zajímalo, jak můžete nabít baterii za 15 minut, když maximální nabíjecí výkon byl jen 50 kW. A také by mě zajímalo, jaktože máte dostupných 183 koní v jakýchkoliv otáčkách, když BMW udávalo 170 od 4800 otáček za minutu. Vy zřejmě umíte překonávat fyzikální zákony.
Vysvětlení je jednoduché. Lže.
Přesně tak. Leda se svým twinkovým nabijákem v benálu dám dohromady tebou zmíněné cifry:-]
Je to blábol zcela evidentni, kdyby hoch alespoň uměl počítat tak by ty svoje žvásty nějak věrohodně našmajchloval. Ale má elektroauto možná na tužkové baterky.
A ty jsi obyčejný buran.
Ty jsi retardovanej? Pochopils o čem vůbec pišu? Socka jsi, ale především hlavou, protože mluviš z cesty. To že sis koupil nesmysl, neznamená že to chtějí všichni, zvlášť miliony lidí co nemaji barák tak rozhodně chtějí trávit hodiny času někde u zástrčky. I ten vatař ti v soukromí přizná, že elektro je póza a racionalní smys nedává
1)Dle aplikace EonDrive (to je apka kterou si zdarma stáhneš k čipu a kartě který si sjednáš ) mám průměrný čas nabíjení při cestování po ČR + Rakousko, Polsko, Německo a Slovensko 12 minut. Když jsem v obchodě což je cca 20-30 minut, tak si to dávám pouze na AC jelikož by se auto nabilo dřív než nakoupíme. Co tam máš dál?2)Nikomu nic nenutím, aby to kupovalo miliony lidí. Ať si každý jezdí třeba vlakem je mě to u prdele pouze zde vyvracím dehonestaci elektrických aut od vypatlaných debilů, jako jsi ty.3)zbytečné hodiny, jak cvičená opice trávíš u benzínek mnoho let ty ne já. Ba naopak já nabíjím během nákupů, když jdeme na oběd, když jdeme do kina, u Kauflandů během nákupu atd. Tedy když vůz zrovna nepotřebuji tak někde stojí a já ho na chvilku připojím. To ty ale nepochopíš o čem používání EV je. Já až na nutné vyjímky cíleně nikde ke stojanům nabíjet nejezdím. To je to co mnoho z vás neustále nechápe. 4) to že mám domek není důvod proč jsem do takového auta šel. Ty máš u každého paneláku benzínku? Proč by měl mít každý panelák nabíječky?😄 Já nabíjím 1x týdně. Když bych měl jezdit do prázdné, tak i 14 dní. A co víc i panelák si může zřídit Wallbox. Buď na stojánek u paneláku nebo na zeď domu. Ten má svůj elektroměr. Každý kdo má svůj čip = faktura na mail 1 x měsíčně. Na takový Wallbox můžeš mít i 50 čipů. Je to jen o lidech. Co víc stát z dotací zelená úsporám přispěje na komplet Wallbox 30 tis Kč .Co tam máš dál za lži?
Podle toho co pises, do obchodu, restaurace ci kina chodis max 1 tydne a tech 20 minut nabijis AC (pomaleji) aby to nebylo nabite driv, nez prijdes. A to staci na dalsi tyden provozu. A kdybych do toho, dle stylu psani, zamichal i predchozi zpravu, ze za 3 roky najeto 43000, tedy cca 280km tydne a pri cene 84kc za 100km od zacatku roku (coz odhaduji na tehdejsich 5kc za kwh), coz znamena celkem 17kwh na 100km, tedy musis nabit 34kwh za 20 minut (bez ztrat na nabijecce), coz znaci cca 100kwh nabijecku. Ale soubezne pises, ze nabijis doma a nemusis tak nikam jezdit. Jakou, ze mas doma pripojku?
este mala poznamka - doplnenie k tomu. pise, ze ma dojazd max 200-250km, nabija raz tyzdenne, ale v skutocnosti prejde 280km...tiez pise, ze ma priestranne (a CARBONOVE) auto, a zase inde, ze to auto ma 3,9m na dlzku...mne to niekedy pripada trosku na schyzofreniu: podla "marketingu" ma auto dojazd XX km (0-100%, je jedno konkretne kolko), nabijanie do YY min (to uz ale len 10-80%) a km stoji len ZZ halierov/centov (ale len pri pomalom nabijani). predsa ked nabijam YY min, tak ten dojazd je o tretinu mensi, a na rychlonabijacke naklady minimalne o polovicu vacsie. pri dvoch danych premennych ta tretia vychadza vzdy v neprospech klasickeho auta
Prosím tě, kde bydlíš, že tam máte na každém rohu nabíječku aut a všechny jsou při tvém příjezdu volné? Když se podívám na mapu nabíječek, tak to musíš jezdit docela velké okruhy, abys tam vždy tu nabíječku, u toho obchodu, kina..., měl. Větší šance je snad jen v Praze. Nedovedu si představit, jak by to vypadalo, kdyby se prodávalo jen 50% elktomobilů, jaká by u těch nabíječek byla tlačenice. Nepomohlo by ani ztrojnásobení počtů nabíječek oproti současnému stavu. Které auto nabiješ za 12 minut na alespoň 80%? A proč tedy není na každém paneláku wallbox, když je to tak snadné? A co když v tom paneláku bude bydlet jen např. deset lidí s elektromobilem, budou kvůli nabíjení zřizovat pořadník? A pro zřízení wallboxu nepotřebuješ souhlas vlastníka paneláku..., kdo to zaplatí? Švagr nějaké dva roky nazpět čekal asi 9 měsíců od "objednání", než mu udělali přípojku s hodinami k baráku ze sloupu, vzdáleného jen asi 5 m přes cestu.
Ale nutíš prostáčku a meleš tu kýble sraček. za 12 min. nenabiješ nic toje blábol. Radši budu mít vojeb 3min na 900km než půl hodiny na 100, motná 200 když je fakt dobrá zásuvka a ještě si hlídat aby to bylo o pár halířů levnější a já jezdil na tu svoji, které jsou alespon tři v republice. Tahle mrtvá cesta pár nadšenců uchvátí, ale je to ekonomickej nesmysl. Ale klidně si užívej, jen nemel kraviny. To by ti nesežral snad ani absolvent FF.
tak to zhrneme, Enyaqem přijedeš domů, zapojíš kabel a do pěti minut sedíš u stolu. Octavií přijedeš domů, převleče se, začne přelívat kradenou naftu, chystat kanystry prázdné atd. Za hodinku sedne ke stolu a před jídlem objednává kradenou naftu a to díky, že majitel kamionu nechal nainstalovat GPS hlídání se to jídlo posune o hodinu a musí pro tu novou kradenku jet hodinu cesty. Tohle je stejný jak topit levným dřevem, my co uctíváme matematický zákony zapneme tepelný řerpadlo.
a ekonomické zákony ti niečo hovoria? https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodej-elektr... ...
nejsem ekonom. ale vím, že jak bude VRT, tak na něho mět nebudu, už dříve jsem kritizoval stát, že dává dotace na nabíječky, které využijí jenom ti co dotováni nemusí být a ti křičeli třeba na babiše, že dal slevu na vlak děckám 75% a je podřadný, že ty děcka co nevyužívají tu slevu na vlak si vozí prdel v EL kde nemusí mět ani dálniční známku.
Proč by jsi neměl na VRT? Pokud by to přestřelili, a lidi na to nebudou mít, tak to zlevní protože jinak jim ten projekt exne a to si nikdo na triko nevezme.
Já jsem jel jenom jednou TGV (oranžovým) a to ještě jsem to měl zdarma a když jedu vlakem, tak žádná jednička(placená) a platím vybíravě jízdné nejnižší. Uvidíme. Žiji v kraji kde je nejhorší krajské nádraží v republice.
Osobně neznám nikoho, kdo by někdy v životě jezdil na kradenou naftu. Máš asi "prima" kamarády. BTW Neznám vlastně nikoho, kdo by si v posledních x letech koupil domů novou naftovou Octavii. A do služebních Oktávek máš většinou tankovací kartu.
obchodní cestující? Znáš jen benzínky a tankovací karty?
Matematicke zakony? O tom si rad poslechnu.
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, co? Akorát podlézání a překrucování skutečností k objektivní novinařině nepatří. Slušná žumpa tento web.
Asi nebudu cílovka, na pumpě se snažím natankovat a vypadnout. Vůbec nevím, co bych tam měl 15 minut dělat. Onanovat, pít hnusný kafe, nebo žrát nějakou odpornou bagetu?A i když se mi to auto z venku líbí, tak se mi nelíbí celý vnitřek, mizerná praktičnost, strašlivý infotainment a dotykové ovládání. O dvou tlačítkách pro čtyři okna raději nemluvě. A ty jízdní vlastnosti, jsou taky hrozný, ať si tu říká kdo chce, co chce.Takže děkuji, nechci!Jinak proti EV nic nemám, mít barák, tak bych ho bral, ale zatím nikdo nevyrobil pro mě normální a použitelný EV.
Souhlasím. Mam EV vlastně jen kvůli tomu že jezdí za polovinu a míň a že je náramně tiché. Fakt. Jinak je to dost těžké a na nabíječe je potřeba strávit 20 min oproti 5. Na druhou stranu.... Obvykle nabijim doma takže na benzinku nemusím vůbec a s tím jedním 20min nabíjením ujedu v zimě zhruba 600km. Víc nepotřebuju.
Nějak se necítím být smeten a nevím o čem mluví data z Česka jasně z pohledu autora. Za mě data říkají ze je to nejméně prodávaná škoda v cr. Která v podílu prodejů škody tvori zanedbatelné číslo. Ona i tvrdá data se dají interpretovat vselijak. Taky by bylo zajímavé vědět kolik prodejů je soukromníkům a kolik firmám a úřadům.
Ještě zajímavější by bylo se podívat kolik kusů automobilka registruje sama na sebe před koncem roku.
:-D o státní firmy a úřady vůbec nemám strach že by to nekupovali po stovkách. Souhlas
Za chvíli škodovka nebude vyrábět stovky tisíc aut ročně s malou marzi, ale tisíc astronomicky drahých aut. Vydělá stejně. Socky budou jezdit na kole či MHD. 😉
Hezké parametry. Ma to o 1s lepší zrychlení než můj vůz a o 40km/h horší maximalku. Dojezd nehodnotím...... .Cena.....? Ta je astronomická. Za chvíli škodovka nabude vyrábět stovky tisíc aut ročně s malou marzi, ale pak tisíc astronomicky drahých aut. Vydělá stejně. Socky budou jezdit na kole či mhd. 😉Jak já miluju tu naši vyspělou civilizaci. 😉
Vzhledem k tomu, že ČR už má LGBT vědce, který letí do vesmiru hledat černou díru, tak jsme sakra vyspělí Josef.
To mi nějak uniklo. Ufff, to jsem rád. Zase jsme o krok před nimi. Ale bude to stačit?
No konečně, opravdový použitelný elektromobil co poráží spalováky 👍
A prosím kromě zrychlení (některých) v čem je porazí? PS jestli je jediný parametr zrychlení tak i v této kategorii se dají pořídit levněji zajímavější spalovaky.
Ironie?Neboj, ona vám ta EU ty spalovaky zakáže velice rychle.
To od tebe vůbec nezní jako argument na podporu elektromobility, ale jako naschvál, pomsta, za to, že to lidí nechtějí, že na to nemají, a i kdyby měla ekonomika jednotlivých států EU na to dojet, tak ať. Jen na okraj, víš kolik lidí u nás živí automobilový průmysl a jaký je to přínos k HDP? Prodejní podíl elektroaut v ČR na celkových prodejích nových aut je jen necelá dvě procenta. A víš, že do roku 2025 bude Škoda kvůli tomu "stavět" jen jedno nové auto, sedmimístné elektroauto Elroq, že doslova tápou, jak dál? Proč asi? A kdo to tady bude kupovat?
Kdyz automobilovy prumysl zamestnava statisice lidi skrze evropu a v nekterych zemich (nemecko napr) se podili mnoha procenty (dvojmistne cislo) na hdp, tak likvidace tohoto v ramci elektromobility bude znamenat i ranu z milosti eu.
Vzhledem k tvým myšlenkovým pochodům potřebuješ ránu z milosti ty.
I cena se jim povedla, což?
nechcete ty oslavné člákny korigovat? Včera jsme četl že celý koncern má zpoždění oproti konkurenci Tesla i H-K, a šlapou jimm na paty Číňané. Že jejich vedení si to uvědomuje(Thomas Schaffer) že proto nasadí kvapík aby je dohnali . Zaostávají v - rychlosti nabíjení- tepelném managementu baterií a tím i zkracování dojezdu- a v celé logice a rychlosti odezvy infotaimetnu.Do dvou let by to celé chtěli změnit.Jen nezaostávají v ceně :)
Nesmysl, blábol.
...jste napsal.
"V dnešní době už nestrávíte u veřejných nabíjecích stanic o moc více času, než jaký s běžným spalovákem strávíte na benzince ... i majitel spalováku na benzince běžně stráví třeba čtvrt hodiny" ... "když máte auto, které lze z 10 na 80 procent nabít za necelých 40 minut"majitel bezneho spalovaku za tych 15min (realne 5, na kazdej cerpacke) nacerpa PHM na 800-1000 km. ked len pocitam vyssie uvedene hodnoty (40 min 10-80%, ak sa taka nabijacka najde, a ked to aktualny stav baterie aj nabijacky umozni), tak pri realnej spotrebe 20-22kWh nacerpam energiu na 800-1000km za kolko? 1,5 - 2h? to oproti tym 15min naozaj nie je takmer ziaden rozdiel...pod inym clankom doslo k vymene nazorov, akym sposobom sa vnucuju elektricke auta. aj tento clanok je pekna ukazka podprahoveho odovodnovania (vnucovania)
15 minut na pumpě netráví ani servisák automatu na kafe, autor článku je debil.
Dokonce kolosální
Přeci ale elektrická auta jsou budoucnost. Máme dostatečně kapacitní přenosovou soustavu, velký nadbytek elektrické energie, verejnych nabijecich stanic je vic nez benzinek, každý ma doma nabíjecí stanici, cena elektřiny je na dlouhodobém minimu, auta jsou to lehká, recyklační linky na baterie recikluji 100% baterií, životnost baterie je cca 20let a jsou to levnější auta než spalovací.
a ešte treba dodať, ako ekologicky a humánne sa dolujú vzácne prvky na výrobu batérii v Afrike a Južnej Amerike - vôbec tam nie je detská otrocká práca - takže eV majitelia môžu mať čisté svedomie :-)
Přeci nebudeme lidi zatěžovat takovýma zbytečnost má jako jsou technické problémy překotného zavádění Ev. Ať jsou lidi hezký v klidu dokud se to nezhroutí. Prostě když se pár ekologických organizací a úředníků dohodne že poručí větru dešti tak v tom zas pěkně litame. Bohužel zdravý rozum se dá umlčet celkem snadno když se mu dá málo prostoru. Nedávno jsem výjimečně poslouchal zajímavou debatu která zas ukázala jak to v praxi probíhá. Na Ces. Roszh. Plus byla debata pro a proti kde greendeal kritizoval technický odborník a hájila ho právnická a argumenty tomu odpovídaly
Stručný příklad: Aktuální limity flotilových emisí jsou 95 g CO2/km, za každý 1 gram nad tuto hranici se platí pokuta 95 Eur za každý prodaný vůz. Elektromobily mají bilanci fiktivně 0 g CO2/km, ostatní auta reprezentují skutečné emise. Třeba taková žádaná Škoda Kodiaq RS má bilanci okolo 200 g/km (liší se v závislosti na verzi). Škoda tedy musí prodat nejméně 1 elektromobil, aby si mohla dovolit prodat 1 Kodiaq RS s pokutou 950 Eur, tedy 23 400 Kč (protože 0+200 g dělá průměr 100 g na jedno prodané auto a prodali jste dvě, takže máte dvakrát 5 gramů přes limit). A ani to nejspíš neudělá. Přijít o 23 400 Kč z marže je v tomto byznysu asi hodně.....
Když evropské automobilky tyhle nesmysly podporují tak se nemohou divit výsledku. Smutný to pohled na to čemu říkali volný trh a kapitalismus
Evropské automobilky nic nepodporují, ty dlouho říkaly, že je to nesmysl a teprve když EU začala přijímat zákony o konci spal. motorů, tak se přizpůsobily. Poděkuj sám sobě a politikům které jsi v minulosti volil. Mimo jiné, ty samé evropské automobilky co kritizuješ za podporu EV dále vyvíjí a prodávají ICE pro trhy jako je Indie, Čína nebo Amerika. Takže problém rozhodně není v automobilkách.
ale samozrejme, že podporovali Bruselských bláznov, treba si len prečítať spätne dozadu vyhlásenia napr. Stellantisu alebo VW a MB. Automobilky sa pustili do politikárčenia, dostali držhubné vo forme dotácií priamych aj nepriamych a tak je im jedno, že se eV nepredávajú, oni svoje prach dostanú a zaplatíš ich im ich ty cez koloniálny odvod do Bruselu skrz vysoké ceny na elektrinu, plyn a naftu. Takže otvor oči a vnímaj súvislosti.
:) 1) vím koho jste volil vy ale vím koho jsme volil já a jaké mám na politiky kritéria takže prosím nepodsouvejte mi vaše domněnky 2) kdyby evropské automobilky skutečně lobbovaly alespoň za férová pravidla pro provoz Ev i spalovaku tak by mi to stačilo, ale věřily že na tom vydělají a stejně tak jako s dieselgate raději se tvářily že nic není problém a podváděly než by ukázaly že zelená vlna je v současné době jest eutopie, resp. Není možné doplnit technologické podmínky při zachování alespoň podobné socioekonomické situace uživatelů individuální dopravy. Včetně toho kolik z nich uz slíbilo jak evropský závazek ještě předeženou a spalovaky v Evropě odepisou dříve než je zařízneEU. I na škodu prosáklo že lobbovla za to aby nebyl zaveden další odkald. 3) to že evr. Automobilky ve zbytku světa chtějí tak prodávat spalovaky nic nedokazuje, je to normální obchodní chování stejně jako to že pro Čínu mají specifické modely.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.