Škoda Enyaq RS iV smete názory kritiků ze stolu, data z Česka mluví jasně. Jezdí výborně, levná nebude

Škodovka sebrala kritikům cen elektrické vlajkové lodi Enyaq iV vítr z plachet. Vrcholné provedení RS se standardní karoserií má šanci úspěch na českém trhu ještě více prohloubit. Už jsme ho řídili.

Dnes začnu netradičně trochou čísel. Od uvedení Enyaqu iV na trh v květnu loňského roku u nás bylo registrováno více než 1800 kusů. Z tohoto počtu je jen šest procent v nejlevnějším provedení 60 iV/132 kW, 54 procent vozů jsou zadokolky se 77kWh baterií (80 iV/150 kW), 19 procent vozů má pohon 4x4 a 195 kW (80x iV) a stejný podíl zastává verze Coupé RS iV s výkonem téměř 300 koní. Podíváte-li se do ceníku, zjistíte, že téměř pětina u nás registrovaných enyaqů stála bez doplňkové výbavy 1,6 milionu korun (kupé RS iV) a půjdeme-li po designu, více než čtvrtina vozů nesla plakety Sportline.

Těch zhruba 1800 registrovaných vozů za rok a půl prodeje vynesly Škodu Enyaq iV na první příčku mezi osobními elektromobily a od ledna do konce října letošního roku u nás zastává 36procentní tržní podíl (1240 kusů). Enyaq iV je u nás oblíbený, i když se může s cenou vyšplhat k téměř dvěma milionům korun. Levnější než nyní už nebude, a to zřejmě ani po doplnění nabídky o verzi RS iV s klasickou karoserií. Ta by teoreticky měla stát méně než v současnosti stojí kupé RS iV, do ceny novinky se však promítne plánované zdražení řádově o desítky tisíc korun.

Enyaq RS iV dorazí na český trh v prvním čtvrtletí příštího roku. Během dynamické prezentace v okolí španělské Malagy jsem vyzkoušel vozy s 21palcovými koly a oběma nabízenými verzemi interiéru. Pro zjednodušení ale bude zatím stačit, když uvedu, že drtivou většinu komfortních a bezpečnostních funkcí má vůz už ve standardu a příplatková výbava je tvořena hlavně dvojicí paketů Advanced a Maxx, které na sebe navazují. Při konfiguraci nicméně začínáte výběrem interiéru RS Lounge či RS Suite. Samostatně volitelných prvků výbavy je minimum, ale nějaké přece jenom zbyly: třeba tepelné čerpadlo, tažné zařízení (RS utáhne až 1400 kg) či panoramatické střešní okno.

S hranatějším eresem přichází nová verze softwaru ME 3.2 přímo ovlivňujících jízdní vlastnosti díky jinak naladěnému rekuperačnímu brzdění vozu. Nové jsou i mapové podklady, možnost plánovat trasy mimo vůz s následným online importem a byla rozšířena funkce hlasového ovládání s online podporou. Digitální přístrojový štít před řidičem už konečně umí ukázat i spotřebu energie a vedle dojezdu v kilometrech také zbývající kapacitu baterie v procentech. Největším benefitem verze ME 3.2 jsou však online aktualizace softwaru, díky kterým vůz virtuálně nezestárne. Další novinka se týká nabíjení, ale o tom až později v osobním komentáři.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Diskuze (128) Další článek: Největší zakázka pro český autoprůmysl je v ohrožení. Volkswagen rozhodnutí z vážných důvodů odkládá

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz