Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

Bylo jasné, že Citigoe iV, první sériově vyráběná elektrická Škoda, nezůstane v nabídce osamoceno dlouho. Z dřívějších informací vyplynulo, že zatímco první polovina letošního roku bude vyhrazena octavii, respektive jejím derivátům, ta druhá se ponese ve znamení elektrického vozu na platformě MEB. Jméno Enyaq Škoda zveřejnila již dříve, více nám toho ale zatím oficiálně neřekla.

Nové elektrické SUV Škoda se jmenuje Enyaq iV. Téměř jisté to bylo už dávno

Nové elektrické SUV Škoda se jmenuje Enyaq iV. Téměř jisté to bylo už dávno

Sada licencovaných fotek prototypu Škody Enyaq iV od středečního večera koluje po internetu. Snímky zachycují vůz černé barvy, jehož tvarům se moc nedá věřit. Počínaje Scalou si totiž dává Škoda na maskování hodně záležet a dokáže skrýt nejenom detaily karoserie, ale také celé charakteristické linie. I proto vůz vypadá jako krabice na kolech se zadními světly z kodiaqu, které ale ve skutečnosti byly pouhou samolepkou.

Nová Škoda Octavia RS na nejnovějších fotkách a videu. Celá se ukáže v pondělí!

Nová Škoda Octavia RS na nejnovějších fotkách a videu. Celá se ukáže v pondělí!

Enyaq zasáhl český internet tak silně, že se několikrát dostal i do vyhledávacích trendů Seznamu. Přitom jeho první minuty slávy mohly nastat už v úterý, kdy Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto, ve videu prezentoval Škodu Octavia RS iV. Vedle elektrifikované octavie Maier zmiňoval modely Citigoe iV a Superb iV, tedy současnost, a lákal na Enyaq iV, blízkou budoucnost. Během toho se na obrazovce krátce objevila silueta SUV, z níž jsme se snažili dostat co nejvíce.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Sériový vůz bude vycházet z konceptu Vision iV a vznikne ve dvou provedeních – jako klasické SUV, které se začne prodávat začátkem příštího roku, a módní SUV-kupé, které dorazí o něco později. Jak můžete vidět v přiložené galerii, sériový vůz bude mít silně předsazenou masku chladiče, krátkou kapotu a dlouhou kabinu. Může se jednat o hru světel, spodní linie oken se však lehce vlní a pomáhá utvářet svalnatější zadní blatníky. Okno pátých dveří se zase jeví nezvykle nízké.

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Na povrch začínají prosakovat také první zákulisní informace týkající se pohonu. Škoda Enyaq iV bude ryzí elektromobil se zadním pohonem i čtyřkolkou a mělo by se jednat o nejsilnější Škodu všech dob. Verze se dvěma motory by totiž měla disponovat výkonem až 300 koní, což je hodnota, na jakou zatím sériové vozy z Mladé Boleslavi nedosáhly. Maximální dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 500 km, bude však záležet na zvolené verzi.

Škoda Enyaq iV se bude vyrábět v Mladé Boleslavi po boku nové octavie. Podle zpráv z výroby se už na lince objevují její karoserie, avšak jen kvůli přípravě sériové produkce. Enyaq iV a octavia totiž na lince pojedou společně, což zefektivní výrobu.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 124 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků