Škoda Enyaq iV prošla nárazovými testy. I přes přísnější metodiku obstála vzorně

Další kolo bezpečnostních testů prokleplo několik vozů z koncernu Volkswagen, které si odnesly vysoké hodnocení. Ve Škodě Enyaq se při bouračce bát nemusíte.

Testovací metodika Euro NCAP byla v loňském roce zpřísněna. Nově využívá místo deformovatelné bariéry pohyblivou překážku, klade větší důraz na středové airbagy a vyhodnocuje například i přístup záchranářů do nabouraného vozu. Už nyní se ukazuje, že některá auta mají a ještě budou mít s odlišnou metodikou problém, byť nebudou vysloveně nebezpečná. Například Dacia Sandero Stepway si odnesla dvě hvězdičky. Zatímco ochrana posádky u ní byla na rozumné úrovni, tratila hlavně na absenci pokročilých asistenčních systémů.

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Škoda Enyaq iV podobný problém v testování NCAP neměla, společně s Volkswagenem ID.4 a Cuprou Formentor získala plný počet pěti hvězdiček. Z ochrany dospělých cestujících dostala 94 % možných bodů, z ochrany dětí pak 89 %. Za ohleduplnost ke zranitelným účastníkům provozu, tedy chodcům a cyklistům, si odnesla hodnocení 71 %, bezpečnostní systémy jí vynesly skóre 82 %.

Škoda Enyaq iV Sportline odhalila české ceny. Připravte si nejméně 1.152.900 Kč

Škoda Enyaq iV Sportline odhalila české ceny. Připravte si nejméně 1.152.900 Kč

Na palubě Škody Enyaq iV je k dispozici až devět airbagů včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly a komplexní ochrana cestujících Proactive Occupant Protection. Asistenční systémy v mnoha situacích varují před možnou kolizí nebo ji aktivně pomáhají předcházet, či  minimalizovat její následky. Patří mezi ně například Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) včetně asistenta pro vyparkování (Rear Traffic Alert), dále antikolizní asistent, asistent při odbočování a funkce varování při vystupování z vozu.

Travel Assist řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu (ACC) rovněž zahrnuje adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, asistenta při jízdě v kolonách a také nouzového asistenta (Emergency Assist). Na přání je pro model Enyaq iV k dispozici i head-up displej, ve kterém Škoda poprvé využívá rozšířenou realitu, a full LED Matrix světlomety.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky