Škoda Enyaq iV plní odstavná parkoviště, chybí důležité čipy. Jen tak stát ale nesmí

26 komentářů

Karlos-999
27. ledna • 17:55

Dovolím si tvrdit, že to není jen čipy, ale i nezájmem o EV.

miandys
2. února • 9:02

Tvrzení, které ale neodpovídá relaitě.Poptávka po BEV v Evropě prudce roste, naopak o desítky procent klesá poptávka po spalovacích motorech, doslova drtivý pád v roce 2021 zažívaly diesely (propad až o 50%).

josephko
26. ledna • 15:18

Všetko zlé je na niečo dobré. Určite to bude tak aj so súčasnou čipovou krízou. Automobilky budú musieť niečo urobiť, aby zabránili opakovaniu takejto situácie. Riešení je ako vždy viac: napr. viac koncernov sa môže spojiť a založiť či kúpiť fabriku, ktorá bude vyrábať čipy len pre ich vlastné potreby. Ako si to robí (zatiaľ) relatívne malá automobilka Tesla.
Robiť tragédiu z toho, že pár Enyaqov je bez čipov, keď v podobnej situácii sú státisíce spaľovákov po celom svete, znamená robiť z komára somára.

Zelus
26. ledna • 12:23

Přesně jak píšete - všechny ostatní automobilky normálnější vyrábějí a čipy mají jak na normální auta tak na elektromobily. Celkově Škoda - tedy mateřský VW úplně zaspal dobu, nezvládá software a auta sice vyrábí ale jsou nepoužitelná. Je velmi jednoduché to hodit na nedostatek čipů. Stejně tak Škoda se potýká s tím, že normální lidi začali nakupovat konkurenční a lépe zpracované auta a mají prostě malý odbyt - proto vyrobila méně aut a bude hůř. Ale místní Škodo-klasikové si stejně budou myslet že se na Škody stojí fronty a vyrobí míň aut jen kvůli nedostatku čipů...
Doby kdy VW a Škoda byli považovány za kvalitní auta jsou už dávno pryč - teď se spíš hodí synonyma jako: nekvalitní, problémové a předražené + o estetické stránce vůči konkurenci netřeba mluvit - oproti Mazdě je celý Koncern asi 10let zpátky v minulosti.

jindrich
29. ledna • 1:07

Hloupost, to by se na novou fabii, kodiaka atd. nečekalo 6-12 měsíců, dle výbavy, na ty v plné palbě není dost řídících jednotek, ale ani holátko není do měsíce nebo dvou k mání, což by podle vás mělo být, když je aut plné letiště a jen z důvodu, že to nikdo nechce.

josephko
26. ledna • 15:23

Máš zaujímavé videnie sveta. Zvlášť to porovnanie s mazdou vypadá mimoriadne komicky.
Mal som mazdu, mazda kedysi robila krásne autá. Ale teraz? Japonci asi majú iné estetické cítenie, ale japonský dizajn je teraz najhorší na svete. A "top" v japonskom dizajne (v negatívnom zmysle) je práve mazda. Už aj Číňania robia oveľa krajšie autá.
Ani s tou spoľahlivosťou to nebolo s mazdou moc slávne. Náklady na opravu boli násobkom nákladov v porovnaní s Octaviou, ktorú vlastním teraz.

Zelus
26. ledna • 16:27

Dlouho jsem se takhle nepobavil :-D Proto asi Mazda sbírá ceny Red Dot za design jak na běžícím pásu. Octavia 1-3.generace skoro nepoznám rozdíl - mě to připadá stejný a Octavia 4. je fakt, ale fakt hodně nepovedené auto - jak po vzhledové stránce (hlavně předek je vyloženě ohavný) tak po cenové stránce je to úplně k smíchu. My máme v rodině 3 Mazdy a moje nejstarší (13 let) navštěvuje servis jen kvůli výměně oleje a filtrů jednou za dva roky. A ne nadarmo se říká - kdo má Škodu tak má i svého mechanika a to je v podstatě kámoš - tam jste u něho dost často, normálně si tykáte a zvete ho na narozky a podobně :-D Tak vám přeji s Octaviou hodně štěstí a pozdravujte odemě "známého" mechanika - je nakonec dobře že lidi ještě kupují koncerny - i mechanici musí z něčeho žít :-)

Petr
26. ledna • 7:42

Zamyslel se někdo nad realitou věci? Jakpak asi dostanou auta bez ridici jednotky na řadu odstavcích míst v okolí Boleslavi? Odpovím si sám. Jednoduše proto, že mají ridici jednotky. Čili, prohlášení Škody Auto, že za tím stojí nedostatek čipů, jsou lživé. Ve skutečnosti vazne odbyt a to pro vysokou cenu.

eLzyx
26. ledna • 9:26

tam asi nebudou chybět ŘJ nutné pro provoz vozu, tedy BMW baterie, nebo řízení motoru, ale třeba bude chybět kus infotainmentu, ovládání oken, nebo bude chybět třeba GPSka.

Petr
26. ledna • 10:35

Je zajímavé, že je čipy takto zasažena jen Škoda. Jsou výrobci, kteří problém s čipy nemají. Jedou naplno s výrobou, že nestíhají nasytit poptávku a nabírají nové pracovní síly.

jindrich
29. ledna • 1:03

Protože v rámci VW upřednostňujou dražší značky nad socka Škodou, na které mají menší marže. A pokud se týká jiných výrobců, problémy jich nemá jen pár, kteří si zajistili dodávky lepšíma smlouvama s výrobci, za kdo ví jakých podmínek, do toho nikdo nevidí.

Mira
25. ledna • 20:15

I kdyby to měl čip tak bych tenhle elektro vrak co neujede na jedno nabití 150km nechtěl ani zadarmo...

simson33
25. ledna • 13:17

Enyaq se musí dobíjet, aby zákazník mohl nastartovat??? To snad ne, dobíjí se, aby se nezničila baterie. Kdyby to nechali jen tak, můžou to rovnou vyhodit.

Terazky
24. ledna • 22:13

No parada, kvuli parkovacimu nesmyslu (ruku na srdce, kdo to opravdu potrebuje?) jsou ty auta odstavene? Kdyby chybela ridici jednotka pohonu, tak budiz, ale toto? Tezka doba plodi silne jedince, silni jedinci tvori stastna leta, stastna leta tvori slabe jedince, slaby jedinci zase tezkou dobu. No ja mam pocit ze se prave lamem do te tezke doby...

Jakub
25. ledna • 2:28

Ruku na srdce, kdo by si dneska koupil auto za milion (pohon vem čert, Kodiaq by o moc levnější nebyl) bez parkovacích senzorů, potažmo kamery, či autonomního parkování? Ta jednotka je u každého vyjmenovaného stejná, jen jinak naprogramovaná.

smějící se bestie 2
25. ledna • 5:51

A výsledky toho + noví " talenti " z autoškol, vidíme, každodenně v provozu.

Thomas
24. ledna • 20:25

s Enyaq iV si Škoda podřezává větev pod nohama... Místo toho aby vyráběli jednoduchou Fábii Combi vyrábí tento elektro nesmysl, co nejsou schopný dokončit :-/

Jakub
25. ledna • 2:37

Škoda je jedním z mála výrobců, kteří jsou schopni na výrobě elektromobilu vydělat reálně a ne jen odpočtem emisí, tudíž nechápu vaše první tvrzení. K tomu druhému ani nevím co napsat dřív, snažíte se naznačit, že by jsme měli být Dacií VW? Vyrábět vozy, které ani nevydělají na vývoj a muset používat 10 let starou techniku, kterou v EU za pár let ani neprodáme? Jen proto aby jste si mohl koupit Fabii combi za 200k?

jozka
25. ledna • 11:33

Skoda je Dacii VW. To jste si jeste za ta leta nevsiml?

miandys
2. února • 9:00

Nesouhlasím.Golf není lepším autem, než Octavia, Passat není lepším autem, než Superb, Tiguan není lepším autem než Kodiaq a ani iD.4 není lepším autem, než Enyaq. Taktéž žádný ze Seatů není lepší, než škodovácké protiklady.Jelikož sdílí shodné platformy, jsou to vlastně stejná auta jen s dizajnovými odlišnostmi.

Kevil
24. ledna • 23:43

Stačí si přečíst závěr článku:V loňském roce vyrobila Škoda Auto 878.200 vozů, v roce 2020 to bylo před milion. Na našem trhu nejvíce frčí model Fabia následovaný octavií. Škoda Enyaq iV byla se 738 kusy nejméně prodávanou Škodou.Z čísel je vidět, že jsou ve vedení ŠKODY blbci, kteří nesmyslně utrácí peníze za vývoj aut, která nikdo nechce a nekupuje. Skáčou pod bičem ekofašistů z EU (Pexa - Piráti, STAN) a neumí se jim postavit. Podíl vyrobených Enyaqů na celkové produkci je 0,084%.

miandys
2. února • 8:53

To je vtip?BMW prodali v ČR za rok například pouze cca 500ks pětkové řady. Jsou tedy ve vedení BMW blbci, protože utrácejí peníze za vývoj modelu, který na českém trhu představuje 0,0004% podíl?Další srovnání:
Podíl Kodiaq vs Enyaq na českém trhu už je jen 6:1 a to se Enyaq teprve začal prodávat.Enyaq se teprve rozjíždí a už sbírá ocenění po celé Evropě. Je to nejdůležitější model Škodovky pro budoucnost.

Moik
25. ledna • 11:35

Kolik z produkce prodala Škoda v ČR? 60tis aut? Jo podle tohodle vzorku by se ti blbci nahoře měli rozhodovat!

Moik
24. ledna • 21:42

Jinak řečeno: než aby vyráběli auta, na kterých nevydělávají, vyrábí auta, který si sice češi nemůžou dovolit, ale Škodovka na nich rejžuje.

jindrich
24. ledna • 23:24

Je to složitější, díky slavné EU by na fabii kombi prodělávali, na každém prodaném kusu by díky těm pokutám za neeko spalováky tratili, bohužel.

jindrich
29. ledna • 1:00

Může se vám to nelíbit, ale to není důvod nesouhlasit s holým faktem. Škoda to sama řekla, že kvůli těm poplatkům už by se jim to nevyplatilo.

Doporučujeme

Články odjinud