Škoda Enyaq iV vyfoukne Superbu místo vlajkové lodi. Ukáže se už 1. září v Praze

Superb se pomalu klidí z pozice vrcholného modelu mladoboleslavské automobilky.

Další upoutávka na Škodu Enyaq iV nám ukazuje tu samou siluetu elektrického SUV, kterou jsme mohli zahlédnout už letos v březnu při představení nové Octavie RS iV. Nyní je ale všechno trochu oficiálnější a Škoda navíc přidává jasnou zprávu: Enyaq iV bude mít světovou premiéru 1. září v Praze.

Pozvání na pražské odhalení důležitého elektromobilu Škody se ostatně ukáže i na samotné upoutávce, pokud se rozhodnete siluetu Enyaqu iV zesvětlit (viz galerie). Jak už víme, obrysy patří základní verzi modelu s větším kufrem o objemu 585 litrů. Až později dorazí „SUV-kupé“, které bude mnohem více inspirované původním konceptem Vision iV.

Jediná Škoda Slavia oficiálně: Patriotický spider má 150 koní a uvnitř vlastního lva

Jediná Škoda Slavia oficiálně: Patriotický spider má 150 koní a uvnitř vlastního lva

Dále Škoda neodhaluje o technice nic nového, co bychom už nevěděli. Zajímavostí ale může být, že elektrické SUV označuje značka za svou novou vlajkovou loď. Hierarchie se tak očividně mění a Škoda Superb oficiálně ztrácí status vrcholného modelu mladoboleslavské automobilky. Elektřina prostě vládne světu…

A co už tedy víme o technice? Jakožto první sériový model značky využije Enyaq iV modulární platformu pro elektromobily (MEB) koncernu VW. V interiéru má nabídnout podobný prostor jako současný Kodiaq, i když je na délku kratší než Octavia. Kompletní rozměry ve srovnání s dalšími modely značky jsme už přinesli v prvních jízdních dojmech s maskovaným prototypem.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

K mání bude možnost pohonu zadních nebo všech kol, hned tři velikosti baterie a pět výkonnostních stupňů. Dojezd Škoda uvádí na maximálně 500 km (WLTP). Nejsilnější verze iV RS pak nabídne výkon 225 kW (306 koní), pohon všech kol a lehce nižší dojezd 460 km. Nabíjet bude možné výkonem až 125 kW.

Samotné představení Enyaqu iV bude podle Škody vyvrcholením současných oslav 125 let od založení mladoboleslavské automobilky. Start sériové výroby je plánován na konec letošního roku a uvedení na trh proběhne na začátku příštího roku.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků