Eniaq byl první počítač. Měl jednu vadu, při každým vypnutí a zapnutí mu prdlo několik elektronek, takže se porouchal. Vyřešili to tím že byl furt zaplej. Doufám že Katóda Holomóc dodá jen kvalitu :-D:-D:-D
Konečně máme Škodu Nijak :-D:-D:-D
Vedení: Jak se bude menovat ten novej model?Vývoj: eee...nijak ???vedení: Výborně máme to Škoda Enyaq!!!:-DB-]
Dve veci jsou vicemene jisty... ze produkcni verze Skoda prijemne neprekvapi designem a ani cenou. Takze proc ten humbuk kolem skic, studii?
Opsáno: Ve Škodovce už prý vědí, jak na elektro mobilitu: é-nijak. ;-)
Mimo téma: https://www.caranddriver.com/reviews/a30874032/porsche... ... https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a... ... Dnes jsem četl velmi zajímavý test z USA. Taycan se nejnovější Tesle S téměř vyrovnal v dojezdu. Ve zrychlení a opakovaném zrychlení ji předčil. Já osobně jsem to nečekal, zejména to zhoršování Tesly při opakovaných testech. Též mě v článku zarazilo, že si libovali, že u Porsche nabíječky (logicky) se nemusí stát fronta na nabíjení a u Tesly prý již ano.
Porsche už předtím demonstrovalo, že Taycan nemá problém s akcelerací 0-200-0 třeba 20x po sobě, což Tesla S neumí a je to známá věc. Spíš mě překvapuje ten dojezd, předtím jse četl, že Porsche má dojezd mnohem nižší a teď koukám, že to tak nemusí být...
Tak určitě, počkáme co nám řeknou realní majitelé B-]
Neznám člověka co by měl zbytečnějsí příspěvky než ty kuku.
Ty neznáš nic, proto si zbytečnej. :-P:-D
snad si název prověřila a nedopadne to jako u kamiqu - boty nebo scaly - toaleťáku
Jasně že to bylo dáno už dávno, tedy od doby 2011 kdy 20% balík akcií VW koupil Qatar! Takže je třeba projevit vděk, ne ? :)
Nedivim se, ze s takovou zvlastni predstavou o vztahu majitel - vlastnena firma, jsi jen sofer. :-D :-D :-D
Já se zase divím, že někdo nevidí ty šmajlíky :(
Oops. Mel jsem za to, ze to myslis vazne. Uprimne se omlouvam. ;-)
Nepřehání to škodovka s tím množstvím modelů? Každý rok nové SUV a každého půl roku elektrifikovaná varianta něčeho. Tolik modelů nechrlí ani větší automobilky jako Ford nebo Hyundai. Do toho ještě několik modelů, co se prodávají jen v Asii. Za chvilku se utopí v nákladech na vývoj (i když jsou to furt stejné přebastlené VW platformy) a především předělávání linek, logistice a výrobě náhradních dílů.
To je opravdu úchylný název. Zlaté číslování modelových řad nebo recyklování dříve používaných jmen.
toto, je vôbec škoda komentovať.
Doma to nabiju tak za 2-3 dny, mezitím budu jezdit asi na kole (né, že bych nepotřeboval) . Dobíječky Ionity podporované automobilkami - aktuální cena 20,- Kč/kWh, to mi nedává smysl si takové auto pořizovat, ikdyž bych chtěl.Aktuálně mi dává smysl Superb iV, 50km na jedno nabití přes noc doma mi dává smysl koupit tohle manželce, která jezdí především ve městě s dojezdem 7 km na hranici velkoměsta.
Prosim te IONITY je jedna nabijecka v CR a jeste ke vsemu pro neregistrovany. Da se nabijet vyrazne levnejsi na DC vsude jinde. PRE tusi 3Kc/1Kilowattu:-DKazdy kdo si kupuje EV auta muze nabijet doma ci v garazi za cca 2,5,-Kc. Dojezd z takoveho domaciho nabijeni staci na 99% vsech dennich cest.
Jen počkej Lojzíku, až bude 5-10 % aut v ČR čistě elektrických, jaké nastanou problémy s dobíjením na delších cestách.
A diesel taky nenatankuješ. Všichni víme, že je jen někde a ještě jen na lístky...:-D
Odkud jste vzal ten odhad, že se to bude nabíjet 2-3 dny? vy už víte jakou to bude mít palubní nabíječku? A ty 2-3 dny, to je z 0 do 100 procent nebo jak? Protože to auto bude mít dojezd 400-500 km, takže asi nebude potřeba to denně nabíjet od nuly do plna. A pokud se s tím jezdí méně než je ten dojezd, tak v noci se to za pár hodin dobije, záleží kolik kapacity a jaká bude nabíječka.
http://www.zvedavec.org/komentare/2020/02/8193-do... ... ...co více dodat :-))
I kdyby to bylo jen 16 hodin, tak to bude strašně dlouho. Nabíjení při 230V 16 A, tj. 3,68 kW/h. 83kW : 3.68 = cca 23 hodin + nějaké ztráty při nabíjení, takže cca den a najedu cca 400 km s klima nebo topením.Jsem příznivcem elektromobility, ale při ceně 2-3,- Kč za kWh a vybudování obrovského množství rychlonabíječek. I tak mám obavu, že někam přijedu a budu hodiny čekat, než se dostanu na řadu nebo bude výpadek elektřiny.
Váš výpočet vychází z předpokladu, že to bude mít 1f nabíječku, což je velmi nepravděpodobné a že bude potřeba nabít úplně celou kapacitu baterky, což je taky nesmysl.ID.3 má v základu 2f nabíječku a od prostřední verze 3f 11kW nabíječku. S tou se to nabije za 10 hodin v pohodě.
A co dobíjení druhého auta. Mám 3x25A, mohu jistič zvýšit na 3x40A, víc asi nové přívodní dráty neunesou. Mám taky TČ 6 kW s ohřevem vody, 3 kW klima (1F), troubu, indukční desku s cca 8 kW příkonem atd. Nabíjet dvě auta 11 kW prostě není v běžné domácnosti možné bez nějakého dalšího omezení. Když mi poradíte, rád Vám zato zaplatím. Zatím jsem se dozvěděl, co ví snad každý rozumně uvažující člověk s alespoň základní znalostí problematiky. Obávám se také, že rozvody mimo objekt a trafostanice mají své limity. Elektromobilita je prostě jeden problém za druhým, přesto jí fandím a zajímám se. Až budou tyto problémy vyřešeny, budu asi prdět do hlíny.
Jasně... všechny ty spotřebiče musí jít celou noc naplno :-) Zapomněl si ještě na myčku nádobí, pračku, sušičku. A obě ty auta budeš každou noc nabíjet naplno od 0 do 100 procent, že? Vymýšlíš nesmyslné scénáře. Když jsem ti vysvětlil, že by to v pohodě šlo, tak najednou přihodíš další auto. Kup si nejdřív jedno EV a otestuj, jestli u tebe doma to bude OK, klidně i s těmi 3x25 jističi, to bude bohatě stačit.
Zeptej se revizáka, nebo elektroprojektanta, jestli to tak můžeš udělat. Udělat to tak můžeš leda načerno.
Jako, že nemůžeš do baráku s rozvodem 3f a jističem 3x25A dát do garáže 11kW 3f nabiječku a v noci v klide nabíjet? V noci toho moc nejde a i pokud ano, snad ta nabíječka (wallbox) umí snížit výkon, pokud bude potřeba, ne?
Proboha a jak to ten "Wallbox" pozná, že jsem si zapl konev, nebo že se sepla klimatizace, vlastne z logiky věci by to měl poznat dříve než k tomu dojde aby nedošlo k vybavení nadproudové ochrany..Asi zázrak.... protože s elektrotechnikou to nemá nic společného.
:-D Zkus se zamyslet, jak různě by to mohlo fungovat.
Jste úplně mimo realitu. Musíte mít dostatečnou rezervu, abyste následně nevyhodil jističe kvůli tomu, že pustím vysavač, nebo indukční deska má na jedné plotně příkon až cca 4kW v režimu boost. Ano, máte pravdu, zapomněl jsem na pračku a sušičku s TČ. Oboje jede prakticky každý den. Kvůli tlakové myčce aut jsme musel vyměnit 16A jističe za "Céčkové". 11 kW je opravdu velká zátěž pro domácí rozvod. Mám 20 hod. NT, takže je mi jedno, kdy nabíjím. Nebudu chodit večer auto připojovat a hlídat, kdy bude vše vypnuté. Neblázněte! Přijedu a auto strčím do zásuvky. Nikdy nevím, zda-li nebudu potřebovat okamžitě vyjet, např. na pohotovost a pod. i v noci.Copak, druhé elektro auto už nevyhovuje? Proč? Nemáte kapacitu el. rozvodu?
Chlapec neví, že rozvodná síť musí vydržet najednou zapnuté všechny spotřebiče, že se nikdy nepočítá s tím, že něco běží jen když neběží to druhé....
Mýlíte se. Při návrhu jištění i dimenzování vodičů se využívá k výpočtům koeficient soudobosti ten zohledňuje právě to, že nikdy nejedou všechny spotřebiče/odběry v jeden okamžik.
Tak to si musíte, pokud jsi elektrikář, domluvit mezi sebou s projektantami a revizákami. nevím proč, ale nedávno jsem musel s elektrorozvody doma něco dělat a tihle dva na to měli odlišný názor.
nedávno byl článek s bývalýmšéfem Škody Vratislavem Kulhánkem.. elektroauta je slepá cesta, říká tam. Nevím, nevím, ale argumentů řekl tolik, že mu věřím více, než této futurologii.
Elektromobilita jako myslenka, podle meho, nesmysl neni. Eletromobilita jako soucast klimatickeho nabozenstvi muze byt docela velky prusvih.Rozhovory s vasnivymi (= EV i kdyby se melo jit pres mrtvoly) zastanci eletromobility mi cim dale tim vice pripominaji rozhovory s vasnivymi komunisty. Az jde z toho strach.
Manzelku nech jezdit 22 a sam jezdi 8. Audi 8. :-P
Design, název, vše asijské. Celkový styl na způsob X6. Co předvede Škoda pro evropský region?
S tím pruhem pod nosem to vypadá jako když ujelo z JIPky.
Souhlas, ale jako celek je to auto velmi zdařilé, ač nemám SUV rád.
Je. To určitě. Ale tohle mi tam nějak vadí.
Tohle taky SUV není, kombinuje to totiž to horší z obou světů: Malá světlá a velká celková výška :-P
A jinak jen doufám, že produkční verze bude co nejméně podobná té aktuální studii, protože to vypadá jako vlhký sen tunera z Wörthersee (kdežto se asi Oliver Steafani inspiruje při své tvorbě). Ideálně kdyby se alespoň trochu vrátili k původnímu Kabaňovu návrhu.
Tak jméno je to docela vtipné, ale zároveň tak trochu "parazitování na pověsti", asi všichni známe ENIAC, že... :-P
Opet propasli takovou prilezitost byt originalni. Kdyz uz jsou to takovy kopyta, ze je nic nenapadne, proc se nezptaji tady? Rad poradim! :-DCoz treba takovt "Zahnywaq"? Takovy nazev by jiz byl pripraveny pro Cinu a pritom jen Cesi by vedeli ... ;-)
ElctronicNumericalIntegratorAndComputer
Nastesti ja, cely stastny mam ale svuj..EatonNatural 98InjectedAnti-lagCompressor
ENIAC mě napadl jako první. Snad se u něj neinspirují technologicky...
To urcite ne. Elektronky Enyaqu budou z Tesly (Pardubice). :-D:-D:-D
Z podniku Katoda Holomóc...
E-nijak, hmm to budou mit skarohlidi zase vodu na mlyn:-(
a vyzera ako taky Tesliaq :-D:-D:-D
Enyaq (eňak)... NanyaQ (ňaňak) ... NunyaQ (ňuňak)...
Öyebaq ?
Zacinat na E jako elektrika a koncit na Q jako Suv sice logiku ma, ale prijde mi to malinko kostrbate. :-P Ale zvoleny typ aerodynamickych kol se mi vubec nelibi a ke kastli evokujici SUV se za me hodi o to min. No uvidime, necham se (mozna) prekvapit B-]
Nejak si nemohu pomoci, proste v tom vidim prilisnou podobnost s nazvem jednoho z prvnich pocitacu ENIAC (Electronic Numerical Integrator And Calculator), viz https://cs.wikipedia.org/wiki/ENIAC... .
Mozna proto tam je Y, protoze s mekkym I to zni malinko lepe. Podle Karoq by slo EAROQ. :-D
Karoq nema u mne naroq. B-]
;)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.