Nové elektrické SUV Škoda se jmenuje Enyaq iV. Téměř jisté to bylo už dávno

Kurníq  |  12. 02. 2020 10:23

;)

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  12. 02. 2020 10:24

Zacinat na E jako elektrika a koncit na Q jako Suv sice logiku ma, ale prijde mi to malinko kostrbate. Ale zvoleny typ aerodynamickych kol se mi vubec nelibi a ke kastli evokujici SUV se za me hodi o to min. No uvidime, necham se (mozna) prekvapit

Odpovědět  |   | 
rostaq neznaleq  |  12. 02. 2020 12:58

Nejak si nemohu pomoci, proste v tom vidim prilisnou podobnost s nazvem jednoho z prvnich pocitacu ENIAC (Electronic Numerical Integrator And Calculator), viz https://cs.wikipedia.org/wiki/ENIAC... .

Odpovědět  |   | 
Picuq  |  12. 02. 2020 14:40

Mozna proto tam je Y, protoze s mekkym I to zni malinko lepe. Podle Karoq by slo EAROQ.

Odpovědět  |   | 
chlapaq pasaq  |  12. 02. 2020 15:55

Karoq nema u mne naroq.

Odpovědět  |   | 
abc  |  12. 02. 2020 10:28

Enyaq (eňak)... NanyaQ (ňaňak) ... NunyaQ (ňuňak)...

Odpovědět  |   | 
komenius comicus  |  12. 02. 2020 13:12

Öyebaq ?

Odpovědět  |   | 

a vyzera ako taky Tesliaq

3GT

Odpovědět  |   | 
Fabia R2 Twincharger  |  12. 02. 2020 10:33

E-nijak, hmm to budou mit skarohlidi zase vodu na mlyn

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  12. 02. 2020 11:31

Tak jméno je to docela vtipné, ale zároveň tak trochu "parazitování na pověsti", asi všichni známe ENIAC, že...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 02. 2020 11:45

ENIAC mě napadl jako první. Snad se u něj neinspirují technologicky...

Odpovědět  |   | 
rostaq neznaleq  |  12. 02. 2020 13:02

To urcite ne. Elektronky Enyaqu budou z Tesly (Pardubice).

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 02. 2020 14:40

Z podniku Katoda Holomóc...

Odpovědět  |   | 
Fabia R2 Twincharger  |  12. 02. 2020 11:48

Elctronic
Numerical
Integrator
And
Computer

Odpovědět  |   | 
Fabia R2 Twincharger  |  12. 02. 2020 13:19

Nastesti ja, cely stastny mam ale svuj..

Eaton
Natural 98
Injected
Anti-lag
Compressor

Odpovědět  |   | 
rostaq neznaleq  |  12. 02. 2020 13:05

Opet propasli takovou prilezitost byt originalni. Kdyz uz jsou to takovy kopyta, ze je nic nenapadne, proc se nezptaji tady? Rad poradim!

Coz treba takovt "Zahnywaq"? Takovy nazev by jiz byl pripraveny pro Cinu a pritom jen Cesi by vedeli ...

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  12. 02. 2020 11:40

A jinak jen doufám, že produkční verze bude co nejméně podobná té aktuální studii, protože to vypadá jako vlhký sen tunera z Wörthersee (kdežto se asi Oliver Steafani inspiruje při své tvorbě). Ideálně kdyby se alespoň trochu vrátili k původnímu Kabaňovu návrhu.

Odpovědět  |   | 
.  |  12. 02. 2020 12:22

S tím pruhem pod nosem to vypadá jako když ujelo z JIPky.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 02. 2020 12:53

Souhlas, ale jako celek je to auto velmi zdařilé, ač nemám SUV rád.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  12. 02. 2020 22:17

Tohle taky SUV není, kombinuje to totiž to horší z obou světů: Malá světlá a velká celková výška

Odpovědět  |   | 
.  |  12. 02. 2020 22:30

Je. To určitě. Ale tohle mi tam nějak vadí.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  12. 02. 2020 12:46

Design, název, vše asijské. Celkový styl na způsob X6. Co předvede Škoda pro evropský region?

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 02. 2020 12:51

Doma to nabiju tak za 2-3 dny, mezitím budu jezdit asi na kole (né, že bych nepotřeboval) . Dobíječky Ionity podporované automobilkami - aktuální cena 20,- Kč/kWh, to mi nedává smysl si takové auto pořizovat, ikdyž bych chtěl.

Aktuálně mi dává smysl Superb iV, 50km na jedno nabití přes noc doma mi dává smysl koupit tohle manželce, která jezdí především ve městě s dojezdem 7 km na hranici velkoměsta.

Odpovědět  |   | 
komenius comicus  |  12. 02. 2020 13:07

Manzelku nech jezdit 22 a sam jezdi 8. Audi 8.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 02. 2020 13:16

Odkud jste vzal ten odhad, že se to bude nabíjet 2-3 dny? vy už víte jakou to bude mít palubní nabíječku? A ty 2-3 dny, to je z 0 do 100 procent nebo jak? Protože to auto bude mít dojezd 400-500 km, takže asi nebude potřeba to denně nabíjet od nuly do plna. A pokud se s tím jezdí méně než je ten dojezd, tak v noci se to za pár hodin dobije, záleží kolik kapacity a jaká bude nabíječka.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  12. 02. 2020 15:09

nedávno byl článek s bývalýmšéfem Škody Vratislavem Kulhánkem.. elektroauta je slepá cesta, říká tam. Nevím, nevím, ale argumentů řekl tolik, že mu věřím více, než této futurologii.

Odpovědět  |   | 
chlapaq pasaq  |  12. 02. 2020 15:25

Elektromobilita jako myslenka, podle meho, nesmysl neni. Eletromobilita jako soucast klimatickeho nabozenstvi muze byt docela velky prusvih.

Rozhovory s vasnivymi (= EV i kdyby se melo jit pres mrtvoly) zastanci eletromobility mi cim dale tim vice pripominaji rozhovory s vasnivymi komunisty. Az jde z toho strach.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 02. 2020 20:48

I kdyby to bylo jen 16 hodin, tak to bude strašně dlouho. Nabíjení při 230V 16 A, tj. 3,68 kW/h.

83kW : 3.68 = cca 23 hodin + nějaké ztráty při nabíjení, takže cca den a najedu cca 400 km s klima nebo topením.

Jsem příznivcem elektromobility, ale při ceně 2-3,- Kč za kWh a vybudování obrovského množství rychlonabíječek. I tak mám obavu, že někam přijedu a budu hodiny čekat, než se dostanu na řadu nebo bude výpadek elektřiny.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 02. 2020 20:58

Váš výpočet vychází z předpokladu, že to bude mít 1f nabíječku, což je velmi nepravděpodobné a že bude potřeba nabít úplně celou kapacitu baterky, což je taky nesmysl.

ID.3 má v základu 2f nabíječku a od prostřední verze 3f 11kW nabíječku. S tou se to nabije za 10 hodin v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 02. 2020 23:08

A co dobíjení druhého auta. Mám 3x25A, mohu jistič zvýšit na 3x40A, víc asi nové přívodní dráty neunesou. Mám taky TČ 6 kW s ohřevem vody, 3 kW klima (1F), troubu, indukční desku s cca 8 kW příkonem atd. Nabíjet dvě auta 11 kW prostě není v běžné domácnosti možné bez nějakého dalšího omezení. Když mi poradíte, rád Vám zato zaplatím. Zatím jsem se dozvěděl, co ví snad každý rozumně uvažující člověk s alespoň základní znalostí problematiky. Obávám se také, že rozvody mimo objekt a trafostanice mají své limity. Elektromobilita je prostě jeden problém za druhým, přesto jí fandím a zajímám se. Až budou tyto problémy vyřešeny, budu asi prdět do hlíny.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 02. 2020 08:02

Jasně... všechny ty spotřebiče musí jít celou noc naplno Zapomněl si ještě na myčku nádobí, pračku, sušičku. A obě ty auta budeš každou noc nabíjet naplno od 0 do 100 procent, že? Vymýšlíš nesmyslné scénáře. Když jsem ti vysvětlil, že by to v pohodě šlo, tak najednou přihodíš další auto. Kup si nejdřív jedno EV a otestuj, jestli u tebe doma to bude OK, klidně i s těmi 3x25 jističi, to bude bohatě stačit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 02. 2020 14:22

Zeptej se revizáka, nebo elektroprojektanta, jestli to tak můžeš udělat. Udělat to tak můžeš leda načerno.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 02. 2020 14:34

Jako, že nemůžeš do baráku s rozvodem 3f a jističem 3x25A dát do garáže 11kW 3f nabiječku a v noci v klide nabíjet? V noci toho moc nejde a i pokud ano, snad ta nabíječka (wallbox) umí snížit výkon, pokud bude potřeba, ne?

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  13. 02. 2020 19:30

Jste úplně mimo realitu. Musíte mít dostatečnou rezervu, abyste následně nevyhodil jističe kvůli tomu, že pustím vysavač, nebo indukční deska má na jedné plotně příkon až cca 4kW v režimu boost. Ano, máte pravdu, zapomněl jsem na pračku a sušičku s TČ. Oboje jede prakticky každý den. Kvůli tlakové myčce aut jsme musel vyměnit 16A jističe za "Céčkové". 11 kW je opravdu velká zátěž pro domácí rozvod. Mám 20 hod. NT, takže je mi jedno, kdy nabíjím. Nebudu chodit večer auto připojovat a hlídat, kdy bude vše vypnuté. Neblázněte! Přijedu a auto strčím do zásuvky. Nikdy nevím, zda-li nebudu potřebovat okamžitě vyjet, např. na pohotovost a pod. i v noci.

Copak, druhé elektro auto už nevyhovuje? Proč? Nemáte kapacitu el. rozvodu?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 02. 2020 20:35

Chlapec neví, že rozvodná síť musí vydržet najednou zapnuté všechny spotřebiče, že se nikdy nepočítá s tím, že něco běží jen když neběží to druhé....

Odpovědět  |   | 
RC  |  13. 02. 2020 20:49

Mýlíte se. Při návrhu jištění i dimenzování vodičů se využívá k výpočtům koeficient soudobosti ten zohledňuje právě to, že nikdy nejedou všechny spotřebiče/odběry v jeden okamžik.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 02. 2020 10:21

Tak to si musíte, pokud jsi elektrikář, domluvit mezi sebou s projektantami a revizákami. nevím proč, ale nedávno jsem musel s elektrorozvody doma něco dělat a tihle dva na to měli odlišný názor.

Odpovědět  |   | 
RC  |  13. 02. 2020 20:53

Proboha a jak to ten "Wallbox" pozná, že jsem si zapl konev, nebo že se sepla klimatizace, vlastne z logiky věci by to měl poznat dříve než k tomu dojde aby nedošlo k vybavení nadproudové ochrany..
Asi zázrak.... protože s elektrotechnikou to nemá nic společného.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 02. 2020 21:15

Zkus se zamyslet, jak různě by to mohlo fungovat.

Odpovědět  |   | 
lOl  |  14. 02. 2020 04:26
Lojza  |  12. 02. 2020 15:58

Prosim te IONITY je jedna nabijecka v CR a jeste ke vsemu pro neregistrovany. Da se nabijet vyrazne levnejsi na DC vsude jinde. PRE tusi 3Kc/1Kilowattu
Kazdy kdo si kupuje EV auta muze nabijet doma ci v garazi za cca 2,5,-Kc. Dojezd z takoveho domaciho nabijeni staci na 99% vsech dennich cest.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  12. 02. 2020 20:51

Jen počkej Lojzíku, až bude 5-10 % aut v ČR čistě elektrických, jaké nastanou problémy s dobíjením na delších cestách.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 02. 2020 22:25

A diesel taky nenatankuješ. Všichni víme, že je jen někde a ještě jen na lístky...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  12. 02. 2020 12:54

toto, je vôbec škoda komentovať.

Odpovědět  |   | 
 |  12. 02. 2020 14:18

To je opravdu úchylný název. Zlaté číslování modelových řad nebo recyklování dříve používaných jmen.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  12. 02. 2020 15:02

Nepřehání to škodovka s tím množstvím modelů? Každý rok nové SUV a každého půl roku elektrifikovaná varianta něčeho. Tolik modelů nechrlí ani větší automobilky jako Ford nebo Hyundai. Do toho ještě několik modelů, co se prodávají jen v Asii. Za chvilku se utopí v nákladech na vývoj (i když jsou to furt stejné přebastlené VW platformy) a především předělávání linek, logistice a výrobě náhradních dílů.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  12. 02. 2020 15:02

Jasně že to bylo dáno už dávno, tedy od doby 2011 kdy 20% balík akcií VW koupil Qatar! Takže je třeba projevit vděk, ne ? :)

Odpovědět  |   | 
chlapaq pasaq  |  12. 02. 2020 15:27

Nedivim se, ze s takovou zvlastni predstavou o vztahu majitel - vlastnena firma, jsi jen sofer.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  12. 02. 2020 15:43

Já se zase divím, že někdo nevidí ty šmajlíky :(

Odpovědět  |   | 
chlapaq pasaq  |  12. 02. 2020 15:57

Oops. Mel jsem za to, ze to myslis vazne. Uprimne se omlouvam.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  12. 02. 2020 18:03

snad si název prověřila a nedopadne to jako u kamiqu - boty nebo scaly - toaleťáku

Odpovědět  |   | 
MM  |  12. 02. 2020 19:26

Mimo téma:

https://www.caranddriver.com/reviews/a30874032/porsche... ...
https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a... ...

Dnes jsem četl velmi zajímavý test z USA. Taycan se nejnovější Tesle S téměř vyrovnal v dojezdu. Ve zrychlení a opakovaném zrychlení ji předčil. Já osobně jsem to nečekal, zejména to zhoršování Tesly při opakovaných testech. Též mě v článku zarazilo, že si libovali, že u Porsche nabíječky (logicky) se nemusí stát fronta na nabíjení a u Tesly prý již ano.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 02. 2020 00:37

Tak určitě, počkáme co nám řeknou realní majitelé

Odpovědět  |   | 
MM  |  13. 02. 2020 09:33

Neznám člověka co by měl zbytečnějsí příspěvky než ty kuku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 02. 2020 15:52

Ty neznáš nic, proto si zbytečnej.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 02. 2020 08:15

Porsche už předtím demonstrovalo, že Taycan nemá problém s akcelerací 0-200-0 třeba 20x po sobě, což Tesla S neumí a je to známá věc. Spíš mě překvapuje ten dojezd, předtím jse četl, že Porsche má dojezd mnohem nižší a teď koukám, že to tak nemusí být...

Odpovědět  |   | 
oh.c  |  12. 02. 2020 19:29

Opsáno: Ve Škodovce už prý vědí, jak na elektro mobilitu: é-nijak.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 02. 2020 19:38

Dve veci jsou vicemene jisty... ze produkcni verze Skoda prijemne neprekvapi designem a ani cenou. Takze proc ten humbuk kolem skic, studii?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 02. 2020 00:34

Vedení: Jak se bude menovat ten novej model?
Vývoj: eee...nijak ???
vedení: Výborně máme to Škoda Enyaq!!!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 02. 2020 00:35

Konečně máme Škodu Nijak

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 02. 2020 00:41

Eniaq byl první počítač. Měl jednu vadu, při každým vypnutí a zapnutí mu prdlo několik elektronek, takže se porouchal. Vyřešili to tím že byl furt zaplej. Doufám že Katóda Holomóc dodá jen kvalitu

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A