Nové elektrické SUV Škoda se jmenuje Enyaq iV. Téměř jisté to bylo už dávno

O příchodu elektrického SUV Škody se mluví již dlouho. A jak to vypadá, samotná premiéra není vůbec daleko. Značka už totiž zveřejňuje jméno nového modelu.

Začalo to elektrickým konceptem Vision iV a skončí to produkční Škodou Enyaq. Právě takto se bude jmenovat první sériově vyráběné elektrické SUV mladoboleslavské značky. Prvenstvím bude rovněž modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu VW, na které bude Enyaq jako první model značky stát.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

SUV vycházející z konceptu Vision iV svým jménem založí novou rodinu modelů, spojující písmeno „E“ (odkazující na elektromobilitu) s písmenem „Q“ (vyhrazeným pro SUV Škody). Jméno je odvozeno od irského slova „enya“ a znamená „zdroj života“. Pro Škodu má Enyaq zobrazovat novou etapu, která se bude samozřejmě točit okolo elektromobility.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Že dostane elektrické SUV Škody právě toto jméno, na sebe nicméně automobilka práskla už dříve. V listopadu 2018 si na Úřadu průmyslového vlastnictví nechala zapsat označení Eniaq, od téhož dne platí i zápis označení iV, které nesou a ponesou všechny elekrifikované Škody, Enyaq nevyjímaje. 30. ledna loňského roku pak došlo k zápisu označení Enyaq, které bylo nakonec oficiálně použito u nového modelu. Vyjdeme-li z výše popsané logiky písmen E a Q, nová Škoda se nemohla jmenovat jinak.

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Schopnosti elektrického SUV už tedy napověděl dřívější koncept. Jeho pohon zajišťovala dvojice elektromotorů – jeden pro každou nápravu. Systémový výkon činil 225 kW (306 koní), akceleraci z nuly na 100 km/h zvládl za 5,9 vteřiny a maximálně se rozjel na 180 km/h. S baterií o kapacitě 83 kWh měl Vision iV udávaný dojezd až 500 km (WLTP).

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Na kolik se produkční Enyaq udrží designu Visionu iV, to teprve uvidíme. A jak naznačují slova výše, do budoucna nepůjde zdaleka o jediné elektrické SUV značky. Do konce roku 2022 chce pak Škoda uvést na trh přes deset hybridních modelů po znakem iV (například novou Octavii RS) a do roku 2025 počítá, že elektrické modely a plug-in hybridy budou představovat 25 % prodejů automobilky.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Odhalení Škody Enyaq zatím nemá přesné datum a místo. Na březnovém autosalonu v Ženevě by však k premiéře ještě dojít nemělo, Škoda si tak pro model nejspíš chystá vlastní samostatnou akci, do prodeje by se ale měl dostat už koncem letošního roku.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků