Po Enyaqu kupé chystá Škoda další EV crossover. Velký kufr bude stále prioritou

Oliver Stefani se trochu rozpovídal, co můžeme čekat od Škody po stránce dalších elektromobilů.

Do portfolia elektromobilů Škody už pomalu míří stylová „kupé“ varianta Enyaqu iV se splývající zádí, jejíž maskové prototypy už byly zachyceny při testování. Britskému Autocaru teď nicméně šéfdesignér mladoboleslavské značky Oliver Stefani naznačil, co můžeme čekat dále. A přestože máme očekávat menší elektromobil než Enyaq iV, prostorem bude chtít opět zaujmout.

Škoda Auto musí rušit směny. Došly díly a situace je vážná. Hrozí zdražování

Škoda Auto musí rušit směny. Došly díly a situace je vážná. Hrozí zdražování

„Prostornost je pro nás velmi důležitá. Jde o praktičnost. Lidem se líbí a je to něco, čeho se určitě nevzdáme. Každá značka musí hrát svou roli,“ uvedl Stefani. Škoda by si tedy příchodem menšího crossoveru na baterky udržela charakter praktické značky. Stejným způsobem již po stránce vnitřního prostoru vede Enyaq iV před sourozencem VW ID.4.

„Velký a přístupný kufr už najdete na Enyaqu. A ve srovnání s dalšími sourozenci na stejné platformě má rovněž nejdelší zadní převis,“ upřesnil Stefani. Autocar tedy očekává, že následující elektromobil Škody sice využije menší platformu MEB, tedy základ VW ID.3, ale opět by mohl o něco většími rozměry nabídnout prostornější kufr i kabinu.

Škoda Kushaq zamířila do výroby. Skoro celá vzniká v Indii, zájemci již čekají

Škoda Kushaq zamířila do výroby. Skoro celá vzniká v Indii, zájemci již čekají

Podle Stefaniho bude velký kufr škodovek nadále důležitým aspektem již při navrhování designu vozu. „Jsme 100% přesvědčeni, že i s velkým kufrem můžeme navrhnout pěkné, atraktivní auto,“ dodal. Na druhou stranu se ale budoucí elektromobily začnou designem pomalu stranit od modelů se spalovacími motory.

„Enyaq očividně navazuje na spalovací modely v nabídce, protože jde zatím o náš jediný elektromobil a chtěli jsme, ať zapadne do rodiny. Jakmile se ale bude nabídka elektromobilů rozšiřovat, myšlenku designu těchto vozů rozvineme mnohem více,“ uvedl šéfdesignér. „Ještě nevíme, kudy se vydáme, ale určitě nestojíme na místě. Budou více moderní a příhodnější pro samotný trh a očekávání zákazníků, stále však musí být Škodou,“ dodal Stefani.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků