Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Jyrka Syrka  |  02. 09. 2020 19:15

Mno Enyaq je prostě simply clever řešení.Nedá mi to abych neopsal jeden koment z novinek
"už se těším jsk si to nekoupím"

Odpovědět  |   | 
Nocniq  |  02. 09. 2020 19:26

Tahle obludná zrůdička bude otravná i ve zpětném zrcátku a nebo zaparkovaná u chodníku před domem, jak je ošklivá. Ten přední rypák si to co do krásy může klidně rozdat s Pontiacem Aztek. Nicméně ten Pontiac byl alespoň takový cákle ošklivý, kdežto tahle indočínská koncernová kysna se zřejmě bere vážně. O to je to větší kýč, až je to směšné.

Odpovědět  |   | 
Zdeny  |  02. 09. 2020 19:51

Já bych si to možná i koupil, ale s 2.0TSI

Odpovědět  |   | 
Miroman  |  03. 09. 2020 10:38

Tak to musíte Kodiaq nebo Superb kombi.

Odpovědět  |   | 
G  |  04. 09. 2020 09:42

Redakce má chybu v tabulce u modelu 3
výkon má být 211KW 450 N⋅m, ale asi se to moc nehodilo že?

Odpovědět  |   | 
Nocniq  |  02. 09. 2020 19:31

To srovnání ve fotogalerii je výmluvné. Tesla a ID3 o designem level před ostatními, pak taková normální auta, co neurazí nenadchnou a na závěr zrůda Enyaq.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 09. 2020 20:10

Prej Tesla a designový auto.. Už to nehul osle. Škodovka to v designu Tesle nandala fest. Ta zrůda s dveřma obráceně se s tímhle nemůže rovnat.

Odpovědět  |   | 
Nocniq  |  02. 09. 2020 20:51

Jsi ožralej a nebo debil? Nebo obojí? Ono pro osla každý osel, že... Mimochodem v galerii není Tesla X, o které zřejmě tak neuměle blábolíš.

Odpovědět  |   | 
JK  |  02. 09. 2020 23:50

Já bych slovo design nepoužil ani u jednoho vozu v galerii. Všechno je to strašná bída a představa, že takhle vypadá budoucnost automobilismu je děsivá. Kdyby se to bralo čistě z pohledu estetiky, tak ani jedno auto neobhájí svoji cenu, možná ani čtvrtinu té ceny.

Odpovědět  |   | 
Nocniq  |  03. 09. 2020 11:32

Tak to já nejsem tak přísný, naopak mi stačí docela málo, ale obludná kýčovitost Enyaqu je pro mě prostě příliš silná káva.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  02. 09. 2020 19:36

Titulek z Autosalonu

"Škoda Enyaq iV se s cenou nedostane pod milión, uhrane svítící maskou. Tohle opravdu není Dacia"
Očividně to jsou tři Dacie Duster nebo 4 Sandero/Logan

Odpovědět  |   | 
KRD  |  03. 09. 2020 13:45

cenová výhoda Dacie vyplývala z toho, že používala již zaplacenou techniku renaultu, ale i tahle pohádka brzy skončí, až se narazí na limity, které staré platformy mají

Odpovědět  |   | 
PG  |  02. 09. 2020 19:50

Asi nějak z porovnání vypadly elektromobily značky Peugeot. Moc se nedivím, jsou hezčí a cca o 200 tisíc Kč levnější.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  02. 09. 2020 21:22

Alespoň 2008 zmínit mohli, 208 je pro porovnání velikostně mimo. Enyaq odpovídá spíš 5008.

Odpovědět  |   | 
Zdeny  |  02. 09. 2020 19:50

TeslaX nebo Bmwi3. Design máme ale nejlepší.

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  02. 09. 2020 20:22

Dnes jsem služebně na otočku najel sotva 450km. Tankoval jsem jednou, protože jsem byl na suchu. Zabralo mi to cca 10 min i s omytím rukou. Jak bych to vlastně dneska odjel s tímto sqělým autem za více než mega? V této podobě vozu a jeho ceně bych právem očekával, že mi to auto k něčemu bude. Jsem jediný, komu přijde naprosto nenormální dát mega za ooobr-auto, se kterým nemůžu jet ani na běžnou služebku? K čemu vlastně je dobré dvoutunové e-auto s tak malým dojezdem?

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 09. 2020 20:29

elektricky auto nepotrebuje nikdo krome fabrik jako jesterky a v tom je ta nadhera sveta!

Odpovědět  |   | 
Škodomilec  |  02. 09. 2020 20:32

Není to povinné! A pokud někdo musí trávit život tím, že jezdí na otočku 450 km denně, tak holt není cílovka. Taky si nekupuji bateriovou sekačku, když mám zahradu půl hektaru. Nechápu, že může být někdo tak nechápavý.

Odpovědět  |   | 
m  |  02. 09. 2020 20:51

Když znáte na vše odpověď, tak mi prosím vysvětlete, kdo je vlastně ta Vaše cílovka. K čemu si vlastně někdo může koupit velké dvoutunové rodinné auto s reálným dojezdem 300km. Na dovolenou a v podstatě ani na větší výlet s tím jet nejde a do Kauflandu na nákup mi to zase přijde trochu dost snobské. Tak k čemu je toto auto za mega vlastně dobré? Na dojíždění do práce? Na to stačí bohatě e-citigo. Upřesněte prosím, místo té Vaší hloupé kritiky mé nechápavosti.

Odpovědět  |   | 
sulcik  |  02. 09. 2020 20:57

Jo, protože každý den vidím bohaté paničky jak vozí děti do školy v Citigu nebo autě podobné velikosti... Ne počkat.. Mají dvoutunová SUV :D
Prostě je to druhé auto do rodiny, do školy, na nákupy, atd. Souhlasím s vámi, že na takové věci je zbytečně velké, ale lidi to kupují, tak proč to nenabízet.

Odpovědět  |   | 
Pikus  |  02. 09. 2020 23:20

Jo, jasne maminy jezdí ráno 2t SUV ráno s detmi, pak nákupy a fitko... No, ale kupodivu jezdí pak o víkendu i na nějaký výlet. Třeba na otočku do Špindlu, či do Alp. Mají si na víkend půjčovat nejake jiné auto? Jezdit vlakem?

Odpovědět  |   | 
G  |  03. 09. 2020 10:04

Výlet na otočku do Špindlu. (dobrej protimluv). To jako že tam přijedu, nevylezu z auta, otočím se a jedu domů?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 09. 2020 10:14

No zrovna tohle dá otočku do Špindlu docela v pohodě. Pokud nepojedeš třeba z Ostravy nebo Kopřivnice. Pak by to ale stejně bylo spíš o zabiti.

Odpovědět  |   | 
KRD  |  03. 09. 2020 13:48

bohužel svět potřebuje právě spíš ty levná Citigo iV (což současná generace fakt není) než tohle...

Jenže u auta téhle velikosti spíše přejdete tu investici do pohonu než u prcka na nákup

Odpovědět  |   | 

a musíš otravovat republiku autem? Tos nemohl jet vlakem? Tys jako jel na otočku a ani neobědval? Snad po 4,5hod je přestávka.

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  02. 09. 2020 21:25

Něco alespoň trochu inteligentnějšího tam nemáš? Každý prostě nesedí ve třech směnách 8,5hod u pásu jako Ty. Když už se ptáš, tedy na vysvětlenou: jel jsem na servis do jedné elektrárny a sorry, vše potřebné jsem měl s sebou. Do tašky ve vlaku by se to totiž nevešlo. A představ si, že pozítří jedu dokonce až do US Steelu... Jestli tedy vůbec víš, co a kde to je. Naštěstí nemám podobnou nesmyslnou nestvůru, ale normální auto, se kterým mohu rodinu vyvézt na výlet a nemít při tom strach, že skončíme někde v Kotěhůlkách ve frontě na kabel..
Každopádně, z téměř nikoho zatím nevypadl žádný argument, krom konstatování šíleného faktu, že na rozvoz líných harantů je to super MAMATAXI.

P.S. - ...a když Ti náhodou bude vrtat hlavou, kdy se vrátím, tak až v pondělí

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 09. 2020 21:53

Podľa mna 80% populácie ten dojazd stačí. Osobne auto používam na výlety s rodinou a je tak do 200-300km za deň.
Ty si asi v tých 20% kde by nabijanie bolo otravne.

Okrem toho na západe je ta infraštruktúra inde. Takze to netreba brat lokálne.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  02. 09. 2020 22:04

Pokud používáš auto naznačeným způsobem, bylo dobré si spočítat jestli se ti nevyplatí taxi.
U tohoto počítám ztráta hodnoty plus náklady na provoz a údržbu tak...ať nežeru 150K ročně

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 09. 2020 22:07

Taxi na 15tis km ročne?

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  02. 09. 2020 22:29

Jsem netušil, že jsi takový cestovatel
15 tisíc jen na výletech to je dost. to asi ne-e.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 09. 2020 22:37

Hej, baví nás to. Každopádne ja by som si s EV čo sa týka tankovania len polepšil. Keďže momentálne mám auto kde mám reálny diaľničný dojazd okolo 350km.

S EV by som dokonca ušetril veľa času na čerpačkách.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  02. 09. 2020 22:44

Ale jo, tak si to kup a užij si to. A nemyslím to ironicky.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 09. 2020 22:53

To ešte nejaký ten rok potrvá.

Osobne u EV nevidim problém v dojazde ale v infraštruktúre.
Okrem Tesly je to bud bieda alebo je to komplikovane. Rôzny poskytovatelia, rôzne registrácie, karty, platby, koncovky atd. To je otravne.

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 09. 2020 13:28

Ušetril veľa času ? Kolik času trávíš na těch čerpačkách ? Deset minut týdně, nebo snad ještě víc ?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  03. 09. 2020 13:37

Áno. To máš 530min ročne. Čiže skoro 9h. Toľko by som za rok na verejných nabijackach nestrávil.

Odpovědět  |   | 
AnJa  |  02. 09. 2020 22:08

Přesně já každý den najedu z práce a do práce cca 110km plus něco v práci. Když si vezmu že ráno vyjedu od baráku s "plnou" na firmě na parkovišti bych si opět připojil ke kabelu, v pohodě bych vystačil na běžný pracovní den, večer přijedu domu kde bych to opět na noc píchnul na kabel.
Tak v tom problém nevidím.
Ano aktuálně je elektromobilita omezena na ty co mají možnost nabíjet i doma, tj. s barákem. Na sídlištích to je problém.
Ale existují řešení ve formě indukčního nabájení, takže by se nabíjelo opět přes noc na běžných parkovacích místech na sídlišti.
Ale stejný problém byl dříve s benzínem také neexistovaly čerpací stanice na každém rohu.
Samozřejmě něco to bude stát a někdo to musí zaplatit. Problém je ten že těm arabáčům, kteří si nyní žijí díky rope ve zlatě, se to nelíbí a hned tak se svého koryta nevzdají.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  03. 09. 2020 12:17

Benzin se dokonce kupoval v lekarne, ale bylo mozne si ho vzit sebou do kanystru. Zkus to s elektrinou.

Odpovědět  |   | 
AnJa  |  03. 09. 2020 12:48

Elektřina je dnes všude, na každém rohu, dokonce i stánkaři musí kvůli EET mít elektřinu.
Takže v tom bych problém neviděl. Jen stačí poupravit infrastrukturu.
Navíc češi jako národ "nákupčích" dost času tráví v různých nákupních centrech kde svoje plechové miláčky nechávají stát dlouhé minuty
Zkrátka možností jak zajistit nabíjení elektroaut je hodně.
A co se týká obavy z nedostatku elektřiny, podívejte se na výroční zprávy ČEZu kolik elektřiny se vyrobí, u nás spotřebuje a kolik se výhodně prodá do zahraničí.
A nejvíc mě dostávají ti ekoteroristi co třeba obsadí elektrárnu a začnou pak to začnou skrz mobily streamovat do světa.
Takovýho ko..ta bych nejradši poslal s lopatou krmit kotel. Plácaj nesmysly o špinavý energii, ale to že jim díky tý elektrárně fungují ty jejich mobily jim už nevadí.

Odpovědět  |   | 
AnJa  |  02. 09. 2020 21:59

" na vysvětlenou: jel jsem na servis do jedné elektrárny" Tedy né na otočku, jak jste psal, ale nějakou dobu jste se tam zdržel. I kdyby to bylo půl h což si myslím že bylo určitě více, tak za tu dobu by se baterie dali dobít tak aby jste v pohodě dojel zpět.
A nebojte sám také jezdím autem dost protože prostě buď nemůžu čekat na to až pojede vlak nebo bus a také občas vezu větší věci které by se jinak vezly obtížně.
Jediné co je aktuálně opravdu problém, je síť dobíjecích stanic. Ale s tím jak se budou elektromobily rozšiřovat bude se rozšiřovat i síť nabíječek.
Pokud vím, v Německu chystají to aby každá běžná čerpací stanice byla vybavena i rychlonabíjecím stojanem.
Pak bych už v tom neviděl problém, obzvláště u nás, kde je jedna z nejhustších sítí čerpacích stanic v Evropě.

Odpovědět  |   | 
JK  |  03. 09. 2020 00:04

K tomu vlaku a busu bych doplnil ještě "jestli vůbec pojede". Člověk, který potřebuje být mobilní a přesouvat se na čas si nemůže dovolit ten luxus riskovat cestování busem, nebo vlakem. Nedávno došla trpělivost jednomu členovi rodiny, který bude jednou nadšený uživatel těhle hraček, které za něj budou řídit i myslet, ale do té doby se kousl a dodělal si řidičák v pozdějším věku prostě proto, že na bus, či vlak se nedá spolehnout.

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 09. 2020 13:31

Určitě by za tu půlhodinu něco dobil. Ale to by muselo v místě jeho servisní práce být nabíjecí místo.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  03. 09. 2020 14:10

Kde inde uz by mala byt zasuvka ked nie v elektrarni?

Inak ja zijem na "zapade" a prakticky pred kazdou vacsou firmou na parkovisku uz nejake to dobijanie je. A povacsinou prazdne.

V okoli bydliska do 1km mam 6 nabijaciek.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 09. 2020 21:04

Si to vyklikaj.
https://abetterrouteplanner.com/...

450km by nemal byt problém.

Odpovědět  |   | 
AnJa  |  02. 09. 2020 21:50

Tak jestli jedete autem jen na otočku 450km, tak to asi máte dobře placenej flek, takže by nebyl problém si dát někde v klídku oběd a za tu cca 1h dobít baterky na dojezd.
Ale chápu že spousta lidí takto nepřemýšlí. A přitom klidně jednou spalovákem ráno z Prahy do Brna tam pak to auto celý den stojí někde v garáži - kde by se v klidu mohlo dobít, a večer pak zase stejná cesta zpět.
Za mě je Enyaq konečně auto se kterým bych si dokázal představit každodenní ježdění včetně rodiného využití. Jel jsem v Tesle X a taky příjemný, bohužel cenově mimo a auta typu Leaf nebo Ioniq nejsou primárně určená pro rodinné využití, ale jako druhé nebo třetí auto na popojížení po městě nebo z baráku do práce.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 09. 2020 03:27

Tak se klidně vyžívej a uživej si. Problém je, že mi ty nedotažený, pseudoekologický, předražený, těžký, nespolehlivý, nebezpečný, nepohotový šmejdy nechceme a politickým terorem jsou nám vnucovány a zachvíli nebude na výběr....

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 09. 2020 10:16

Mluv za sebe. Nebo si mykas?

Odpovědět  |   | 
G  |  03. 09. 2020 10:19

Doporučuji vytisknout váš příspěvek a vyhledat odbornou lékařskou pomoc....

Odpovědět  |   | 
PHEV  |  03. 09. 2020 11:38

To auto si koupí ten kdo:
1. Na to má a tak jako tak by si koupil Superba, nebo Kodiaqa za podobný peníze
2. Ví že auto na eletřinu jezdí lépe a radostněji
3. Primárně jezdí denně do 300 Km a občas více
4. Navadí mu pár krát do měsíce strávit 20 minut na nabíjení a pak může i 500-600 Km denně
6. A hlavně má možnost levného nočního dobíjení doma , nebo v garáži.
7.Chce, nebo potřebuje velký auto pro rodinu a nechce se mačkat 300 Km denně v Citigu

Odpovědět  |   | 
AnJa  |  03. 09. 2020 12:37

Přesně konečně nějaký rozumný shrnutí.
Lépe bych to nenapsal.
Na popojíždění do města stačí malý elektromobil typu CitiGo, i3 na již dříve zmiňované "mamataxi" klidně ten Leaf, nebo Ioniq. Ale pokud máte dvě děti a psa a chcete jet na víkend třeba na chalupu tak prostě potřebujete něco většího.
A samozřejmě je otázka zda se vyplatí spalovák a nebo elektřina. Ano realita v Čechách je taková, že většina národa je ráda za ojeté TDíčko v kombíku. Sám takové vlastním, ale pokud bych měl tu možnost klidně bych si Enyaq pořídil a dokážu si představit ho používat místo aktuálního primárního auta.
Pro úplnost doplním že bydlím na vesnici cca 40km za Prahou ve starším domku a vzhledem k dostupnosti / mobilitě máme dvě auta. kde jako "mamataxi" slouží benzínová fábka a jako rodinné přibližovadlo je Superb v kombíku.Problém je že obě auta jsou denno denně v permanenci, já práce a manželka děti, škola, kroužky, ale zatímco já mám relativně dlouhý trasy kde si nafťák jen vrní, benzínová fábka dostává častými krátkými jizdami fakt zabrat.
A když si spočítám co mě ročně stojí údržba obou aut (oleje, filtry, v případě Supa občas prémiová nafta kvůli DPFku) tak občas uvažuju že nějaký to e-přibližovadlo by se hodilo.
A rozhodně se nepovažuju za nějakýho eko teroristu a je mi jasný že s tou ekologií to u elektromobilů taky není tak růžové. I když třeba Enyaq se chlubí tím že dost plastových dílů má z recyklátu. Což dělá mimochodem i i3.
Je to o prioritách možnostech a o tom zkusit i jinak přemýšlet a plánovat cesty.
A jak říkám jakmile se zvýší počet nabíjecích stanic, nevidím v rozšiřování elektromobilů problém.

Odpovědět  |   | 
Jirkak  |  03. 09. 2020 14:47

Velký problém je, že ve Velké Británii už prošlo výrazné zdražení dobíjení na rychlonabíječkách, které bylo dosud dotované. Fakt si někdo myslí, že to samé nenastane u nás. Žádný stát si nedovolí výpadek obřích daní, které platíme s PHM. Vždyť je to v podstatě více než polovina ceny.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 09. 2020 21:12

Keď už nič iné tak z nich najpriestrannejšie.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  02. 09. 2020 21:24

Ještě jeden názor odjinud se kterým nemám problém.
" čím je éčko větší a těžší, tím víc jde proti ekologii"

Odpovědět  |   | 
JK  |  03. 09. 2020 00:08

Souhlas. Kdyby raději narovinu říklali: "hele ropa jednou dojde, hledáme alternativní pohon, buďte prosím pár let našimi nadšenými betatestery", tak udělají méně škody, než když se zaříkávají ekologií, což je vzhledek k vyrobě a provozu elektroauta spíš pokrytecké než blahosklonné.

Odpovědět  |   | 
Jirkak  |  03. 09. 2020 01:35

Samozřejmě, že je to pokrytecké. V německu staví továrnu na autobaterie a u nás kvůli tomu rozkopají Krušné hory, aby bylo lithium. Co je na tom ekologického. Už jenom ta základní myšlenka, že CO2 je škodlivý a elektromobilita zachrání planetu. Bez CO2 by na planetě nebyl žádný život, protože bez něj by nebylo zeleně. Pamatuji si, jak ekologický fanatik pan Moldán v 70 letech minulého století vykřikoval s partou jemu podobných, že po roce 2000 přijde doba ledová. Teď na stará kolena otočil o 180 stupňů a planeta podle něj vyschne. Určitě v Číně, kde jsou dnes gigantické záplavy, by mu rádi naslouchali. Celý problém je v přemnožení lidí, kteří jsou mimochodem po sopkách největším zdrojem CO2 a hlavně bordelu, který po sobě nestačí uklízet. Teď k tomu přidají miliardy baterií, které neumí nikdo rozumně recyklovat. Ovšem němečtí tahouni ekologie to vyřeší jako vždy a vysypou je na skládky třeba v Indonesii. Což už dělají se svým bordelem po desetiletí.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 09. 2020 03:22

Ty jsi taky vypatlanec...

Odpovědět  |   | 
Jirkak  |  03. 09. 2020 09:41

Možná vypatlanec, nicméně loni byl poprask v německu, protože indonesie jim vrátila několik lodí s odpadem. Jsou to pokrytci, kteří zavinili dvě světové války a teď nás ženou díky neadekvátnímu přístupu k ekologii a migraci ke třetí. A mnozí od nás jim tleskají stejně jako němci dřív tleskali Hitlerovi. Pak jen čuměli.

Odpovědět  |   | 
Miroman  |  03. 09. 2020 10:43

Možná to nemá přesně a řekl to trochu z rychlíku, ale rozhodně je Jirka se svým příspěvkem pravdě blíže než ty.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  03. 09. 2020 06:09

Myslíš, že ropa tečie z kohútika?

Sa pozri ako to vyzerá v USA, kde vďaka novej spôsobe ťažby (fracking) znečisťujú pitnú vodu ešte viac ako predtým. Odhliadnuc od všetkých možných nehôd, kde po mori zrazu pláva vrstva rôp na niekoľko km a potom to za ťažke peniaze čistia a nikdy nevycistia.

Každopádne ako sám uvádzaš tak ľudia, ktori sa tejto problematike venujú cely život sa nevedia zhodnúť. Takze ja a ty ako obyčajný laici vieme o tom veľmi malo. Zbytočne o tom diskutovať.

Mne osobne sa páči ako EV jazdi, jednoducho, jeden pedál. Pridas a ide to bez toho aby človek čakal na turbo, prevodovku atd. Vychladis/ vykúriš ho na diaľku, takze komfort oveľa vyšší. A to, že z výfuku v meste nič nedymí je pridaná hodnota.

Odpovědět  |   | 
Jirkak  |  03. 09. 2020 10:07

Myslím, že víc než sledovat diskuze vědců, kteří jsou pod tlakem různých lobistických skupin, tak je lepší kouknou se do historie planety. Grónsko je v překladu Zelená země a pro mořeplavce to byla okolo roku 1000 n.l. poslední možná zastávka, kde nabrat potraviny na jejich dlouhé plavby. Tak proč se někdo divý, když se teď vrací do původního stavu. Beringův průliv byl mnohkrát zamrzlí, ale také často roztál. Proto název průliv. Nádherné doliny v Alpách, Tatrách a pod. vznikly ústupem ledovců, tak proč se někdo diví, že teď ustupují. Nevím proč nás straší nedostatkem vody, když vodní pára nemá kam utéct díky atmosféře a vždycky někde spadne. Letos je to ve velkém Čína. V Austrálii se zaplnilo po 50 letech sladkovodní jezero o velikosti Čech. Proč nikdo nezdůrazní, že největší ochranou před slunečním zářením je magnetické pole země. Bohužel se severní magnetický pól posunul v posledních letech o 600 km, z Kanady nad Rusko. To má bezpochyby daleko větší vliv než CO2, kterého tu bylo kolikrát násobně více, podle toho, kolik bouchlo nadzemních sopek, nebo kolik toho vychrlily podmořské sopky, které ani nikdo neumí spočítat.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  03. 09. 2020 16:44

tak bez ohledu na stav Grónska kolem roku 1000 a nebo posunu magnetického pólu Země, elektromobily alespoň zlepšují lokální znečištění ve městech. Na tom se snad všichni shodnou. Byť někteří přitom začnou blábolit o ošoupaných pneumatikách a moderních dieselech bez emisí...

Odpovědět  |   | 
Jirkak  |  03. 09. 2020 19:58

S tím souhlasím. Já jenom nechápu proč si někdo vybral CO2 jako hlavního znečišťovatele ovzduší. V Americe při dieselgate šli po WW kvůli NO2, který je opravdu škodlivý, V Evropě kvůli CO2, který je neškodný, vždyť lidé jej vydechují. Ale to blbnutí kolem elektromobility je jak náboženství. Určitě bych podporoval ve městech třeba dopravu pomocí kol a s tím spojenou výstavbu smysluplných cyklostezek. Ovšem teď se lidi zbláznili do elektrokol a to je špatně. Bude z toho časem obrovské množsví baterií, které se budou těžce likvidovat a je po veškeré ekologii. A elektroauta budou několikanásobný problém. Tak nevím jestli to lokální vylepšení stojí za to. Za současného stavu technického vývoje baterií je elektromobilita v podstatě blbost a ekologicka lumpárna. Jak jsem už tady jednou psal-první auto na elektriku tu bylo před téměř sto lety. Dříve než spalovací motor, takže to není nic nového. Od té doby se baterie zas tak moc nevylepšily.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  02. 09. 2020 22:40

Me prijde draha, stejne jako kazda jina skodovka

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 09. 2020 03:21

Zase jeden koupený manipulativní promo článek. Samozřejmě že je to hanebně předražený elektrický šmejd. Ať si to škodovka nabouchá do trenek (nebo ať to klidně nabouchá do trenek svým čínským komoušům...)

Odpovědět  |   | 
Jirkak  |  03. 09. 2020 12:11

Škoda, že není také na benzin nebo naftu. Mně se líbí.

Odpovědět  |   | 
Monty  |  03. 09. 2020 07:49

No konečně! Už aby šlo objednat.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  03. 09. 2020 08:14

Keby toto auto bolo softver, tak by prislo s nalepkou Public Beta - pre testerov a na vlastnu zodpovednost.

Takze ano, na fakt, ze ide o auto, ktore ide do predaja v stave horsom ako Windows Vista, tak je draha.

Odpovědět  |   | 
G  |  03. 09. 2020 08:19

Zajímalo by mě, kde autor zjistil že model 3 má výkon 178Kw ???

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  03. 09. 2020 21:57

To je nezmysel samozrejme. Ale vyzerá to lepšie v tabuľke.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  03. 09. 2020 11:08

Koupitelné MPV s nekoupitelným pohonem.

Odpovědět  |   | 
Richard  |  03. 09. 2020 23:08

A co Kona?

Odpovědět  |   | 
Drunk  |  05. 09. 2020 23:14

Dalsi konkurent - Audi Q4 e-tron - je postavene na stejne platforme a ma byt podobne rozmerne. Udajne i za podobnou zakladni cenu, a to tedy bez urazky bych bral Audi Q4 hned.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro