Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Nová Škoda přijíždí do rozšiřující se nabídky elektromobilů v Česku. Podívali jsme se, koho má v záběru své ceny kolem milionu korun.

Ať už jde o malé městské hatchbacky nebo crossovery a SUV, nabídka elektromobilů se v Česku dosti rychle rozšiřuje. Nejnovější počin Škody si chce z koláče samozřejmě utrhnout to své. Po oficiální premiéře je přitom jasné, že Enyaq iV sice míří do jasného středoproudu, svými parametry ale přímých konkurentů zatím příliš mnoho nemá.

S přihlédnutím na samotný elektrický pohon a cenu se rivalové Škody rozprostírají i do jiných kategorií. Alespoň si však můžeme udělat obrázek o tom, jak si nová škodovka stojí proti ostatním elektromobilům na českém trhu s cenovkou okolo jednoho milionu.

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Na premiéře už totiž Škoda zveřejnila i základní cenovku Eynaqu iV, která činí1.059.900 Kč, a to za verzi iV 60 s jedním elektromotorem o výkonu 132 kW, točivém momentu 310 N.m a bateriovým modulem o kapacitě 62kWh, zajišťujícím dojezd 390 km (WLTP). A mluvíme zde o SUV s pětimístnou karoserií a objemem kufru 585 litrů.

Na podrobný ceník Enyaqu iV si ještě musíme počkat, už ale víme, že v základu nabídne model 19palcová litá kola, nemetalický lak, LED osvětlení vpředu i vzadu, třízónovou klimatizaci, multifunkční kožený volant s vyhříváním, bezklíčové zamykání a startování, SmartLink, parkovací senzory, zadní parkovací kameru a možnost dobíjení až do 50 kW.

Ioniq je novou značkou Hyundaie. Pod jménem čekejte hned tři nové elektromobily

Ioniq je novou značkou Hyundaie. Pod jménem čekejte hned tři nové elektromobily

Když odhlédneme od segmentu SUV, pod hranicí milionu hrozí Škodě dvojka Nissan Leaf a Hyundai Ioniq. U leafu začínáme na standardní ceně 937.000 Kč za elektromobil s výkonem 110 kW, 40kWh baterií a udávaným dojezdem 270 km. Slabší schopnosti tedy souhlasí s nižší cenou, jelikož výkonnější verzi se 160 kW, s 62kWh baterií a dojezdem 385 km dostanete až ve vyšší úrovni výbavy za 1.162.000 Kč.

Zmíněný Hyundai Ioniq pak začíná na 949.990 Kč s jedinou specifikací pohonu, tudíž výkonem 100 kW, baterií o kapacitě 38,3 kWh a dojezdem 311 km. Nutno říct, že za více peněz si u Škody kupujete nejen vyšší dojezd či výkon, ale také více prostoru v kufru. Základní data si můžete prohlédnout níže v tabulce.

Nevíte, zda si pořídit elektromobil? Aplikace Mercedesu umí simulovat život s ním

Nevíte, zda si pořídit elektromobil? Aplikace Mercedesu umí simulovat život s ním

Ačkoliv sourozenec na stejném základu Volkswagen ID.3 nenabízí tak velkou karoserii s prostorným kufrem, porovnání jednotlivých přístupů k využití platformy MEB je každopádně zajímavé. Jakožto tradičnější hatchback začíná ID.3 v ČR na ceně 1.014.900 Kč. Využívá větší 58kWh baterii (dojezd 420 km) ve spojení s elektromotorem o výkonu 150 kW. O úplně základní verzi ID.3 nicméně stále nejde, ta na trh teprve dorazí s cenou okolo 800.000 Kč, nižším výkonem a dojezdem asi 330 km.

V prostornosti se liší i dvojka od Kie, která se nicméně taky nebojí základní cenovky dále přes milion korun. Jak stylový e-Soul, tak větší SUV e-Niro začínají na 1.099.980 Kč, a to se stejným ústrojím o 100kW elektromotoru a 39,2kWh baterii. Dojezd e-Soulu čítá 276 km, zatímco e-Niro zvládne 289 km. Připlaťte si 100.000 Kč a oba modely dostanete ve schopnější specifikaci s motorem o výkonu 150 kW a 64kWh baterií pro dojezd 452, respektive 455 km.

Volkswagen ID.4 už se začal vyrábět. Značka také upřesnila oficiální datum premiéry

Volkswagen ID.4 už se začal vyrábět. Značka také upřesnila oficiální datum premiéry

Pokud nakonec koukáte, kam zapadá Škoda Enyaq iV v cenovém kontextu nejlevnější možné Tesly na českém trhu, mluvíme o rozdílu takřka čtvrt milionu korun. Model 3 totiž vychází na minimálně 1.300.200 Kč ve verzi s jedním elektromotorem o výkonu 178 kW, baterií o kapacitě 55 kWh a dojezdem 409 km.

V ceně kolem milionu korun se nabídka elektromobilů na českém trhu nepochybně dále rozroste, především s ohledem na ofenzivu Volkswagenu, který chce s vozy na platformě MEB zaplnit trh. V nejbližší době tedy čekáme crossover ID.4, který by mohl nastoupit s obdobnou cenovkou jako Škoda, a nedávno se již začal vyrábět. Napadá vás nějaký další konkurent? Určitě nám dejte vědět do diskuze.

Škoda Enyaq iV vs. rivalové okolo 1 milionu Kč:
Model Nissan Leaf Hyundai Ioniq  VW
ID.3
Škoda Enyaq iV Kia 
e-Soul
Kia
e-Niro
Tesla Model 3
Největší výkon [kW] 110 100 150 132 100 100 178
Točivý moment [N.m] 320 295 310 310 395  395 375
Kapacita akumulátoru 
[kWh]
40 38,3 58 62 39,2 39,2 55
Dojezd WLTP 
[km]
270 311 420 390 276 289 409
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 9,9 7,3 9,0 9,9 9,8 5,6
Max. rychlost [km/h] 144 165 160 160 157 155 225
Max. výkon DC nabíjení [kW]  50 50 100 50 100 100 120
Základní objem kufru [l] 435 357 385 585 315 451 542
Základní
cena [Kč]
937.000 949.990 1.014.900 1.059.900 1.099.980 1.099.980 1.300.200
Všechny údaje a cenovky patří základním specifikacím modelů.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků