Škoda Enyaq iV má další české ceny. Ani luxusní edice není dražší než Kodiaq RS

82 komentářů

Ferdinand Humorný
2. listopadu • 14:46

Nedotažené, podobně jako celá tahle chorobná doba. Byznysově a mediálně tlačen jeden jediný aspekt (údajná ekologičnost provozu), dalších tisíc aspektů zameteno pod koberec. Jedna údajná výhoda a už to jede. A už to má zelenou. A už se na tom (jednostranně) vydělává. A kdo tomu nefandí, či kdo si to troufne byť jenom (slušně) kritizovat, je stará struktura, milovník starých pořádků, buran, trouba, zaostalý neandrtálec ba dokonce fašista. Ostatně tak je to dnes se vším. Jeden povolený (ten správný) pohled, jeden povolený (ten správný) názor, ostatní je od ďábla. A přesně na "tohle" jako Západ dojedeme. Lépe řečeno už jsme dojeli. Nepříčetnost stádnost a zkorumpovanost mainstreamu vs nepříčetnost stádnost a zkorumpovanost alternativy.

Franta
5. září • 8:19

To se budou ekologové křižovat, až se bude ještě víc oteplovat klima na Zemi kvůli požárům takovýchto elektromobilů z dílen VW/Škoda. Elektřina a škodovka totiž nejdou dohromady.

Rembaz
5. září • 16:21

Franto, Franto. Otepľovať klíma kvôli požiaru pár aut.
Snáď si ešte len začal chodiť do školy.

Franta
5. září • 18:31

Říká ti něco slovo nadsázka?:-D

Rembaz
5. září • 19:57

Sorry, nepochopil som tvoj sofistikovaný humor.

Franta
5. září • 8:08

Škoda a slovo luxusní je holý nesmysl! Škodovka nemá na to být luxusní.

Rembaz
5. září • 16:20

Skodovka nemá byt luxusná.

wonn
4. září • 22:26

Řekněme, že cena je OK. Řekněme, že by si to lidi i koupili. Ale stejně se to nebude prodávat :) Bydlím v bytě, široko daleko není jediná nabíječka, přestože tu v okolí stojí stovky aut. Takže elektro auto si prostě nemůžete koupit, ať chcete nebo ne. A podobně to mají statisíce, možná i miliony lidí u nás. A v práci? Jedna, dvě nabíječky se asi najdou... pro 500 zaměstnanců... takže chtě nechtě, není to pro každého :)

Rembaz
5. září • 16:19

50% obyvateľov v CR býva v rodinných domoch. Takze trh pre EV je.

Tomáš
3. září • 17:30

Auto sice není pro "běžné" lidi, ale cena není nijak přemrštěná. Je jasné, že skutečný dojezd bude hlavně v zimě podstatně nižší a časem se bude nadále snižovat, ale stále se to dá považovat za dostačující přibližovadlo. Co mi zarazilo, je maximální rychlost. Znamená to, že auto bude provozováno stále na plný "plyn" a na dálnici ho porazí i stará Škoda Felicia, která by možná i při stejné rychlosti dojela na jedno natankování i podstatně dál.

YuYi
25. října • 19:44

A ten s tou Felícií se stále bude chovat ekolohičteji než ty, protože to auto odjíždí až do konce jeho životnosti 😀

Twan
4. září • 1:44

Takže ti nevadí, že se dostaneš na polovinu dojezdu? A co když další generace nedojede ani tu polovinu poloviny, navíc jí nebudeš řídit...a ještě to na tebe nabonzuje všechno co jsi ten večer dělal? Bude to OK? Budete ovce spokojené?

Ondra
3. září • 13:05

Vztahovat něco ke Kodiaqu RS není úplně ončo, protože to není příliš rozšířená záležitost. Ale nějaké volné porovnání s Kodiaqem a nebo Superbem combi by mohlo být zajímavé. Nebo naopak s Teslou X, nebo se to jmenuje.

Joe Doe
3. září • 11:25

A nie je tych clankov o Enyaqu malo? O cervenom mi tu napriklad chyba dedikovana rozborka.

Optimista
3. září • 11:13

Jako vážně někdo bude vyrábět drahé "hračky" na sklad ? Komunisti vyráběli věci o které nikdo nestál to se tam jako vracíme ? :-D Jinak celkem by mne zajímalo jak by se se elektroklumpy v zimě vypořádaly se situací jako byla včera na D8, kdy se v koloně stálo hodně dlouho. To pak přijede nějaký velký pluh a všechen stojící a nepojízdný šrot vymete za svodidla :-D no hlavně že to půjde zamknout přes mobil až půjde člověk pěšky dom. Rozšíří se to jen za cenu nesmyslných dotací z peněz o které nás stár obere 3-[

Nocniq
3. září • 11:01

Cena je irelevantní, když je to "vošklivý jako noc". I kdyby mi to dali zadarmo, styděl bych se v tom jezdit. Fakt by mě zajímalo, jestli se to opravdu někomu líbí (takový teda moc vkusu nepobral) a nebo nad tím všichni hýkají blahem jenom proto, že je to Škodovka. Spíš si myslím to druhé a kdyby s takovým kýčem přišel třeba Hyundai, bude tu neskutečně ztrhán.

Miroman
3. září • 10:36

Hezký by to bylo, to jó. Jen uvidíme, zda už je na auto trh i v ČR.

Nocniq
3. září • 11:17

Ano, protože je to Škoda. Ne, protože tu na to nejsou dotace a Babiš chce zlevnit naftu na úroveň Polska.

Miroman
3. září • 11:55

Co chce pán z StB je mi srdečně jedno, stačí že zadlužuje budoucí generace kvůli svému vlastnímu prospěchu.

chacha
3. září • 9:41

Tak jsem si podle ceníku do výbavy přihodil pár nezbytností a sem na 1,4 mega. Verzi RS tipuji na 1,75.B-]

Twan
4. září • 2:03

Verze RS bude startovat z 0-100 za závratných 8 vteřin tipuji....vůbec netuším jak se s takovým výkonem dostali na takové hodnoty a nemůžu se dočkat reálného měření protože asi všem lžou nebo nevím jak 132/150kW může trvat tak dlouho akcelerovat na 100...v minlosti byli poraženi tolikrát že to ani nebudu vypisovat....a ty baterie tolik neváží ne? A co čas z nurburgringu u verze RS? Ani Benzínová Rs to neuvádí. Mám si myslet co si myslím? A kolikrát to ty baterie reálně vydrží? 1.8T to totiž dokázala snášet i 300.000km než musela na repas a pak to vydržela znova dalších 300.000....

Nocniq
3. září • 11:03

A pamatujete, jak to slibovali za cenu dieselové Octavie? Holt slibem nezarmoutíš...

petr r. (petrumr)
3. září • 15:14

a ta cena se nějak liší? Spočítej výkon a výbavu a jsi na stejné ceně.

koniq semiq
3. září • 11:11

Ze by bylo za dvermi brzke zdrazovani naftove Octavie? :-D

Filip81
3. září • 10:49

Já bych si koupil nějakou skladovku nebo předváděčku. Většinou jsou vybavené a za levnějich. Klikat po ceníku je trnitá cesta.

king014
3. září • 9:30

nejlepší jsou stejně hlášky vedení z Bolehlavy, nejvíc pobavilo že se s elektromobilem nemusí do servisu, asi rovnou na vrakáč, jak jsou finančně výhodné díky parkování zdarma a podobných hlášek by se našlo hafo. Už se těším jak autorevue bude testovat všechny barevné varianty a psát oslavné články že zrovna tahle barvička nejlépe jezdí a hraje jí rádio

Twan
3. září • 9:22

Tohle je už fakt trapné...

šofér
3. září • 8:45

tak uvidíme, koho bude bavit stát hodinu a půl na čerpací stanici... jet do Práglu a mít strach, že díky D1 nedojedu a chcípne to někde cestou fakt není příjemná vyhlídka. A když to nechcípne tak hodinu na čepračce/dobíječce? Furt myslet na to, že musím někde zastavit a tu hodinu strávit kde nechci? Hlavně že o pá fůru pičifuků které člověk nepotřebuje. Fakt zvrácená logika moderní individuální dopravy!

Elpin E. (Elpin)
3. září • 9:43

Narozdíl od spalováku, elektrické auto spotřebovává tím míň energie, o kolik pomalejš jede. Při couračkách v kolonách si neřekne skoro o nic. Samozřejmě je třeba odmyslet klimatizaci/topení a nebo přehrávání hudby...

Filip81
3. září • 10:53

To možná jo, ale stejně to budeš muset někde nabít. Podle mě je to vhodné na dojíždění do práce nebo kolem komína. Kde auto nocuje doma na nabíječce. Ale je nějaký pán, která s Leaf projel Afriku. Když máš vhodný kabel, tak při nejhorším zazvoníš u prvního baráku a poprosíš, zda si k nim na chvíli můžeš píchnout šňůru.:-D

Twan
4. září • 1:41

A pošlou tě doháje, protože tam žádnou díky usilování mnoha vlivů nemají...

jogurt
3. září • 11:10

Stačí si stáhnout a better route planner a vyzkoušet to, v premium verzi to ukáže i obsazenost nabíječky. Přijdete na to, jak málo vás nabíjení zdržuje.Letos jsme s e-tronem absolvovali tisíce km na dvou dovolených po západu Evropy a druhou posádku s benzínovou X5 jsme nijak nezdržovali, spíš naopak, e-tron se dobil přes noc u hotelu, ale X5 musela k pumpě.

mrazik
3. září • 12:05

X5 k te pumpe jela jednou/dvakrat a ty jsi nabijel kolikrat ? Jak dlouho trvalo tankovani a jak dlouho dobijeni behem cesty ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karcher Tool
3. září • 12:15

Podlě mě nemusel nabíjet tolikrát. Ale jde o to, že má pevně daná místa kde musí, jinak smolík. Stačí jak chceš jet jinudy nebo přejedeš výjezd z dálnice a už jsi jinde. Je to věc, co si musíš hlídat, jak kamioňáci výšku tunelů. Pořád aby jsi na něco dával pozor, jen ne na samotnou jízdu. Pro managery nějaké firmy, kteří mají před kanclem na pozemku nabíječku a jezdí jen domů nebo na jednání po stejných trasách k zákazníkovi beru.

jogurt
3. září • 12:25

Pánové, asi vás zklamu, ale dojezd X5 40i a etronu se moc neliší. X5 sice natankuje rychleji, ale zasejc ne přes noc když chrníte. A na výlet mimo trasu samozřejmě můžete, jednak se nejezdí nadoraz a druhak nabíječek je jako much. Než prolezete zámek na Seině, máte nabito.

Twan
4. září • 1:56

Kolik ti je...15? že jsi takový výplod napsal na ty internety?

mrazik
3. září • 12:22

Jak jiz bylo nekolikrat receno/napsano - se spalovakem si zastavim kdy chci ja, s EV autem o tom rozhoduje auto.

Jan Taraba
3. září • 13:03

Nadneseně řečeno to tak v podstatě je, i když přesnější je, že cestu je vhodné plánovat. každopádně cestovat do dáli s dvěma babama, když každé z nich se chce močit jindy a po hodině mají zase hlad, je podstatně více omezující a zdržující.

petr r. (petrumr)
3. září • 15:12

no, ale práve před babskýma obchodam je ta nabíječka.

Filip81
3. září • 11:41

To je jak jsme v zaměstnání do služebních aut museli tankovat jen u Benziny, protože s ní měla naše firma nějakou smlouvu. To aby jsi pak jen jezdil podle plánku, nedejbože někdy to je v praxi v protisměru kam se blbě odbočuje. Neříkám že to nejde, někomu se to třeba i líbí jako že má něco speciálního což chápu. Ale většinu lidí to otravuje. To je jak bys mohl na wc jen u McDonalds. Tak, najdi si plánek a rozplánuj si to, aby ti to vyšlo. To už spíš pochopím nějaký tichý konstantní rozjezd nebo tak, ale nabíjení výhoda není. Elektřina je i dnes z velké části z uhlí. Až bude z větrníků nebo z přehrady, pak dejme tomu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
3. září • 11:55

Zkamenělé myšlení je zábava. Je fuk, kde dobíjím. Auto mě tam dovede. Například minulý týden trasa HK-Budapest, jedno dobíjení v Bratislavě, 21 minut. Akorát na kafe a sendvič.

Twan
4. září • 1:37

Poslouchejte chlapci a muži...a nejde tak náhodou o omezení svobody? Nejedná se náhodou o zkrácení reálného okamžitého dojezdu lidí? Vím že mne ukamenujete...ale věřím že si jednou vzpomenete....

jozka
3. září • 12:05

Tak jsou lidi, kteri jezdi tam, kam chteji. No a pak jsou lidi, kteri jedou tam, kam je vezou. Takovi si driv kupovali jizdenku. Dnes si kupuji auto za sedmimistnou cifru. Pokrok holt nezastavis :-D

petr r. (petrumr)
3. září • 15:10

ne tak uplně, vezmi si třeba motorkáře, roadsteráře, kolaře- ti bez plánování cesty prostě nechcou jezdit a to plánování patří k životu, tohle nejsou obchodní cestující co znají jenom zákazníka a silnici.

Filip81
3. září • 12:03

Hele realita je stejně jedno, podstatné je, aby byl zákazník spokojený. Pokud tě to baví, tak super! Pro mě by to zatím nebylo.

jogurt
3. září • 12:27

Však jo, kdybych jezdil denně 500+km, koupim diesel.

Twan
3. září • 10:30

Uhuh...to se chová podobně jako 5.5l V12...ten když stojí žere tak 2 litry za hodinu a když jede 100, žere kolem 11l za hodinu..když 200 tak skoro 20. Ty blboviny jako klimu a hudbu neřeším protože to je opravdové auto. Navíc za celou kariéru působení na životní prostředí nezvládl vyprodukovat tolik bordelu, jako tenhle ENOIUHGAQ když ho teprve montovali. Ještě nějakou ódu na elektromobil tam máš?

jogurt
3. září • 11:05

Klima není zajímavá, u etronu mi provoz s/bez klimy resp. topení dělá rozdíl v dojezdu kolem 10km.

Twan
4. září • 1:46

Jasně....vždycky můžeš nastartovat motor...jo počkej vlastně ne...ale zase to jede líp než běžná auta...jo počkej vlastně taky ne...no samé výhody a pozitiva...

LOL2000
3. září • 8:30

Jsem zvědav jak se to v budoucnu zdaní.
Obávám se že i elektrika půjde cenově nahoru.
Auto je to pěkné , ale spíše bych preferoval auta malá do města a za cenu do 300tkc.Taky je otázka jak to člověk posléze prodá a jaky bude o to v bazarech zájem.Připadně propad ceny.

YuYi
25. října • 19:47

Pokud půjdou baterie koupit na afterketovém trhu a běžní mechoši to budou umět otevřít, že ti to poletí za 3,3s/100kmh a pojede to 230, byť s omezeným dojezdem. Tak nebude problém.

le-prak
3. září • 11:26

V Nemecku zvedli dotace na nakup EV az na 9000 EUR. ( https://www.bafa.de/DE/Energie/Energieeffizie... ... ) A i presto, ze prodeje EV se sice o neco malo zvedly, bezni obcane na ne fronty rozhodne nestoji. Hadam, ze vetsinu prodeju tvori firemni klientela z duvodu ruznych dalsich vyhod. (Relevantni zdroje, necht si prosim kazdy vygoogli sam.)

jogurt
3. září • 11:31

Je to easy. Místo SQ5 jsem koupil e-tron. Pořizovací cena stejná, servisní náklady skoro nic (do 100k km je servis zdarma, pak pakatel), na spotřebě za rok šetřím 60000Kč. A jezdit na elektřinu je navíc příjemnější.
Podobné srovnání bude Kodiaq vs Enyaq.

Alias
3. září • 21:46

Uprimnou soustrast.

fan-tipl
3. září • 12:03

Ze stranek Audi: "Ob für einen Wochenendausflug oder eine längere Reise in den Urlaub – mit seiner maximalen Reichweite von bis zu 437 Kilometern unterstreicht der Audi e-tron seine Langstreckentauglichkeit. Die große Hochvolt-Batterie und ein intelligentes Rekuperationssystem tragen ihren Teil dazu bei."... Stastni to lide, kteri povazuji 437 km za Langestrecke. :-D :-D :-D :-DVite co maji spolecneho zbrane hromadneho niceni v Iraku a dojezd EV? Vlady by rady, aby to obcane uz konecne prestali resit.

Nojono
3. září • 12:17

A jak daleko dojede benzínový Kodiaq? 500km? Stěží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
3. září • 13:06

Naložený 2,0TSI na dovolenou se čtyřmi lidmi na palubě? Po 400km už naskočí hladový voko.

Ondra
3. září • 13:10

Když natankuješ půlku tak jo, jinak je dojezd okolo 700km. Kodiaq bych chtěl v naftě, Octaviu asi v benzínu.;-)

Jan Taraba
3. září • 13:30

Vlastní zkušenost. 2,0TSI 140kW r.v. 2019. Dálniční 130 ve čtyřech lidech 11,6 l/100km.

0
3. září • 16:34

A jakou máš dlouhodobou spotřebu ? při jaké průměrné rychlosti ? Můžeš poslat screen ze SkodaConnect ? díky

Twan
4. září • 1:54

Můžeš poslat že to tak není? Díky...

0
4. září • 7:34

https://ctrlv.cz/czps...
nemáš zač. Podle průměrné rychlosti si jistě odvodíš, že to není jen po okreskách. Takže Taraba je jen hater, co v tom autě vůbec neseděl a uvádí nesmyslné spotřeby.
A tady máš např. jízdu po D8 a to jezdím 136-140 podle tachometru, takže 130 dle GPS.
https://ctrlv.cz/LoIO...
stačí ?
a ještě auto ----
https://ctrlv.cz/Mkd8...

Jogurte
3. září • 11:48

Vydrž zdaníme tě....:-P

jogurt
3. září • 12:01

možná, pak nastoupí FVE

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
3. září • 12:27

Jak ti FVE pomůže při platbě mýta? ;-)

jogurt
3. září • 12:30

Nijak, leč mýto jako regulativ zatím a ještě dlouho spíš půjde proti fosilu.

Jig
3. září • 9:23

Ročně stát vybere na spotřební dani a DPH s tím spojeném cca. 100 mld. CZK. Při dnešních experimentech s ekonomikou jsou tohle peníze o které nebude erár chtít přijít, takže se bude danit co půjde ... elektrika, mýto pro osobáky a různé další poplatky.

jogurt
3. září • 11:06

elektřina dávno masivně zdaněná je, a to nejen daní z elektřiny, ale především regulovaným distribučním poplatkem, který jde z velké části do státní kapsy

šofér
3. září • 15:10

Jogutre, nepište kraviny! Z distribuce jde za státem jen 28,30 daň z EE! Na to ,že se chlubíte že jezdíte e.tronem jste b**ý jak točité schody!!!

LOL2000
3. září • 16:37

:-O:-O:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Mirek
3. září • 11:12

Tak benzín a nafta je také zdaněná, ale u elektřiny nějak postrádám spotřební daň, která u benzínu a nafty je.

jogurt
3. září • 11:13

je jedno, jak se to jmenuje, reálně platíte z elektřiny státu mastnou fee i za spotřebu ledničky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
3. září • 11:18

Nějak neřešíš problém, odpovídáš jako politik.

jogurt
3. září • 11:27

Je rozdíl, jestli zaplatím 100% navíc a jmenuje se to spotřební daň nebo 100% navíc a jmenuje se to "státem regulovaná cena"?

Mirek
3. září • 15:59

Zkus tady rozepsat, jak to je s cenou elektřiny. Potom napiš, jak je to s cenou pohonných hmot. Možná se nebudeš stačit divit, že tvých 100% není 100%.
Jako představu ti dám tohle.

https://www.srovnator.cz/clanky/jak-se-tvori-cena-... ...
Při ceně benzínu 29 Kč odvedeme na daních 18,93 Kč (spotřební daň a DPH). Stát obdrží celých 65 % z konečné prodejní ceny každého 1 litru benzínu.

Ještě chceš psát něco o 100%? Umíš vůbec počítat procenta?

LOL2000
3. září • 16:36

Tak on tady mlel howna o "stejném" zdanění, bó pak dolejc píše že ušetřil o proti klasickému pohonu 60 000 za rok. Takže je za troubu..... B-]

x12345678
3. září • 19:35

Za troubu jsi tu se svými nicky sám. Míru skrytého zdanění distribuce elektřiny si lze velice snadno spočítat, stačí k tomu bilance státního ČEZ distribuce před zdaněním vydělit objemem přenesené energie, což navíc je pouze část Česka a ještě v tom ani není uměle vytvořená část nikoli nezbytných nákladů. Součet skutečného a skrytého zdanění elektřiny může ropným palivům směle konkurovat.
Pokud jde o provozní náklady elektromobilu, pak například právě zmíněný e.tron není zrovna úsporné auto a v průměru baští 25kWh/100km. Což při ceně elektřiny například u E.On znamená 0,75kč/km, srovnatelně velké SUV v dieselovém třílitru pojede za 8,5 x 28Kč= 2,38Kč/km.
Takže na úsporu 60000Kč stačí najezdit pouhých 37000km/rok.
Jinak řečeno, ten kdo je tu za idiota, rozhodně není jogurt, pánové.
:-D

Honza
14. října • 20:24

Matematika ti jde dobře.
Ale celou dobu tu jde o to, že stát nebude chtít přijít o ten rozdíl 2,38 Kč-0,75 Kč=1,63 Kč. Chápeš?
Takže ve finále za provoz elektroauta zaplatíme minimálně stejně, jako dnes za provoz normálního auta.
Stát prostě najde, jak o těch 100 mld. za spotřební daň a DPH za pohonné hmoty nepřijít.
Nejjednodušší je zavést nový tarif elektriky, speciálně na dobíjení baterek elaut. A ovládat ho domácnostem přes HDO.

šofér
3. září • 14:55

Vy netušíte o čem píšete, státem regulovana cena je cena distribuce EE. Pokusím se vás mírně dovzdělat : http://www.eru.cz/documents/10540/5228943/E... ... .... až si to přelouskáte, možná vám dojde, co je regulovaná cena v energetice a proč se platí.

jogurt
3. září • 15:07

já vím, za co se platí, taky vím kolik je její reálná hodnota, o kolik je uměle nafouknutá a proč ji stát reguluje .... ;-)

šofér
3. září • 15:24

leda prd víte, proč cenu distribuce stát reguluje!

Jogurte
3. září • 11:39

že je něco zdaněné, neznamená že to je zdaněné stejně....přepočti zisk státu na ujetých 100 km benzín versus elektrika. A budeš mít jasno....a přestaneš mlit nesmysl.

Doporučujeme

Články odjinud