Škoda Enyaq iV má další české ceny. Ani luxusní edice není dražší než Kodiaq RS

Krátce po světové premiéře v Praze zveřejňuje Škoda Auto další ceny modelu Enyaq iV. Verze iV 80 s nejdelším dojezdem se vejde pod 1,2 milionu korun.

Běheme světové premiéry v O2 Universum v Praze zveřejnilo české zastoupení značky Škoda nejnižší cenu nového elektrického modelu Enyaq iV. Provedení iV 60 se zadním pohonem začíná na ceně 1.059.900 Kč, k předobjednávkám však bude k dispozici až od podzimu. U dealerů už ale můžete předobjednávat jednomotorovou verzi iV 80, která disponuje dojezdem až 510 km. Má baterii o kapacitě 82 kWh, výkon 150 kW, točivý moment 310 N.m a doporučená cena za linii Loft byla stanovena na 1.189.900 Kč.

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Jak jsme uvedli již v rámci seznámení se Škodou Enyaq iV, nejlevnější povedení nutně neznamená malou výbavu. Enyaq iV 80 má v základu třeba 19palcová kola Proteus, Front Assist, asistent udržování jízdního pruhu, bezklíčový přístup, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, rozpoznání dopravních značek, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, třízónovou klimatizaci či vyhřívaná přední sedadla a volant.

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Vzhledem k zaběhnutým pořádkům, kdy se bývalá vlajková loď Superb vešla pod milion korun, cena působí vysoká, jak jsme ale uvedli v našem průzkumu českého trhu, základl iV 60 s dojezdem až 390 km není dražší než některé konkurenčí elektromobily. Navíc Enyaq iV není vůz pro masy, jak vypovídá i předpokládaný plán prodeje na čekém trhu. Podle Jiřího Maláčka, šéfa prodejní organizace Škoda Auto Česká republika, by se u nás v příštím roce mělo prodat asi 1000 exemplářů Škody Enyaq iV.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Od dnešního dne známe i cenu verze Founders Edition. Vznikne pouze 1895 kusů jako odkaz na letošní 125. výročí založení značky a cena za verzi iV 80 byla stanovena na 1.379.900 Kč. Výbava zahrnuje Matrix-LED světlomety, osvětlenou masku Crystal Face, volbu jízdních režimů, progresivní řízení, rozpoznání únavy řidiče, rozpoznání rukou na volantu, 21palcová litá kola Aquarius, metalický lak, bezklíčový přístup, kožený interiér Suite, parkovací senzory vpředu a zadní parkovací kamera, ambientní osvětlení Plus či vkládané tkané koberce Premium. Výbavu lze dále rozšířit až o čtyři pakety.

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Jde o jednu z nejdražších sériově vybavených škodovek historie, nikoliv však nejdražší. Vzpomeňme, že Škoda Kodiaq RS TDI začínala koncem roku 2018 na částce 1.189.900 Kč a edice Challenge na rozloučenou s motorem 2.0 BiTDI/176 kW (o náhradě zatím oficiálně nebylo rozhodnuto) stála 1.399.900 Kč. Po zahrnutí všech příplatků se cena vyšplhala nad 1,7 milionu korun.

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

V tuto chvíli je težké určit, zda bude Škoda Enyaq iV spíše soukromým, nebo firemním autem, Škoda je ale připravena na obě skupiny. Připravila tři balíčky eMobility (Small, Medium, Large), zahrunující například kontrolu přípojného místa včetně jističů, chytrý nabíjecí kabel, nabíjecí kartu, nepřetržitý servis, instalaci domácího wallboxu nebo poradenství pro energeticky soběstačný dům s využitím fotovoltaických panelů a příležitostí pro uchovávání energie (retailoví zákazníci). Živnostníkům a firmám Škoda poskytne zpracování energetické studie firmy s ohledem na individuální potřeby a provoz libovolného počtu elektrifikovaných vozů.

Škoda Enyaq iV: Orientační doba nabíjení
Střídavý proud (AC) 11 kW cca 6 až 8 hodin
Stejnosměrný proud (DC) 50 kW cca 1 h 20 min
Stejnosměrný proud (DC) 125 kW cca 40 min

Po modelech Citigoe iV, Superb iV a Octavia iV je Enyaq iV dalším elektrifikovaným vozem Škoda uvedeným v krátkém čase na český trh. Zatímco s prvními dvěma uvedenými modely jsme se již svezli, vůbec první kilometry s Octavií iV absolvujeme v polovině září a v případě enyaqu zatím nepadlo přesné datum.

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Hovoří se o začátku příštího roku, zákaznické vozy by se pak měly objevit na silnicích v průběhu dubna 2021. Do té doby snad nabídku doplní také dvoumotorová čtyřkolka iV 80X a sportovněji orientovaná verze RS. Zhruba v polovině příštího roku se pak poprvé ukáže i druhá karosářská verze Škody Enyaq iV, SUV-kupé inspirované konceptem Škoda Vision iV.

Škoda Enyaq iV: Technická data verzí se zadním pohonem a české ceny
Verze iV 60 iV 80
Kapacita akumulátorů 62 kWh 82 kWh
Zadní synchronní elektromotor 132 kW, 310 Nm 150 kW, 310 Nm
Dojezd dle měření WLTP [km] 390 510
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0 8,8
Maximální rychlost [km/h] 160 km/h 160 km/h
Hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu [kg] 750/1000 kg
Cena Loft [Kč] 1.059.900 Kč* 1.189.900
Cena Founders Edition [Kč]   1.379.900
* k předobjednání od podzimu 2020

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků