Minulý týden jsme se poprvé svezli se Škodou Enyaq iV 80x, která má dva motory a pohon všech kol. Dnes už známe i české ceny a podmínky, za kterých je dostupný výkon 195 kW. | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Minulý týden jsme se poprvé svezli se Škodou Enyaq iV 80x, která má dva motory a pohon všech kol. Dnes už známe i české ceny a podmínky, za kterých je dostupný výkon 195 kW. | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Pohon všech kol  v případě vozů s platformou MEB  (Enyaq iV,  Volkswagen ID.4 GTX  a  Audi Q4 e-tron ) znamená elektromotor na každé z náprav | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Pohon všech kol v případě vozů s platformou MEB (Enyaq iV, Volkswagen ID.4 GTX a Audi Q4 e-tron) znamená elektromotor na každé z náprav | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Enyaq iV 80x má vzadu synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 N.m, vpředu najdeme asynchronní elektromotor s 80 kW a 162 N.m | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Enyaq iV 80x má vzadu synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 N.m, vpředu najdeme asynchronní elektromotor s 80 kW a 162 N.m | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Lithium-iontový akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kW a vůz by s ním na jedno nabití měl ujet asi 495 km | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Lithium-iontový akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kW a vůz by s ním na jedno nabití měl ujet asi 495 km | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Enyaq iV 80x je navíc standardně dodáván 130kW DC nabíjením, díky kterému dosáhne baterie kapacity 80 % za méně než 40 minut | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Enyaq iV 80x je navíc standardně dodáván 130kW DC nabíjením, díky kterému dosáhne baterie kapacity 80 % za méně než 40 minut | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Kombinovaný výkon verze iV 80x činí 195 kW a točivý moment je 425 N.m. Výkony obou motorů totiž nelze jednoduše sčítat. | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Kombinovaný výkon verze iV 80x činí 195 kW a točivý moment je 425 N.m. Výkony obou motorů totiž nelze jednoduše sčítat. | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Dostupný výkon pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je venkovní teplota, úroveň teploty, stav nabití a stav nebo fyzické stárnutí vysokonapěťové baterie | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Dostupný výkon pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je venkovní teplota, úroveň teploty, stav nabití a stav nebo fyzické stárnutí vysokonapěťové baterie | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Nejvyšší výkon je k dispozici, když je maximální teplota vysokonapěťové baterie mezi 23-50 °C a její úroveň nabití je > 88 % | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Nejvyšší výkon je k dispozici, když je maximální teplota vysokonapěťové baterie mezi 23-50 °C a její úroveň nabití je > 88 % | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení výkonu až k nedostupnosti maximálního výstupního výkonu | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení výkonu až k nedostupnosti maximálního výstupního výkonu | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Teplotu baterie lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití vozidla může být např. upravena přímo ve vozidle | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Teplotu baterie lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití vozidla může být např. upravena přímo ve vozidle | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Přední elektromotor je podle informací Škodovky ideální ke krátkodobému boostu, kdy se vyžaduje připojení pohonu předních kol. Například při jízdě na kluzkém povrchu. | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Petr Homolka

Přední elektromotor je podle informací Škodovky ideální ke krátkodobému boostu, kdy se vyžaduje připojení pohonu předních kol. Například při jízdě na kluzkém povrchu. | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Petr Homolka

I Škoda uvádí, že pro zachování nejlepší využitelné kapacity se při každodenním používání doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití baterie na 80 % | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

I Škoda uvádí, že pro zachování nejlepší využitelné kapacity se při každodenním používání doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití baterie na 80 % | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Je tedy otázkou, jak často vůz reálně dosáhne maximálního udávaného výkonu | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Je tedy otázkou, jak často vůz reálně dosáhne maximálního udávaného výkonu | Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Pohon všech kol  v případě vozů s platformou MEB  (Enyaq iV,  Volkswagen ID.4 GTX  a  Audi Q4 e-tron ) znamená elektromotor na každé z náprav | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
Enyaq iV 80x má vzadu synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 N.m, vpředu najdeme asynchronní elektromotor s 80 kW a 162 N.m | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
Lithium-iontový akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kW a vůz by s ním na jedno nabití měl ujet asi 495 km | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
Enyaq iV 80x je navíc standardně dodáván 130kW DC nabíjením, díky kterému dosáhne baterie kapacity 80 % za méně než 40 minut | Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
16
Fotogalerie

Škoda Enyaq 4x4 nedosáhne výkonu 195 kW jen tak. Přečtěte si nutné podmínky

Minulý týden jsme se poprvé svezli se Škodou Enyaq iV 80x, která má dva motory a pohon všech kol. Dnes už známe i české ceny a podmínky, za kterých je dostupný výkon 195 kW.

Škoda nám pohon všech kol modelu Enyaq iV prezentovala v rámci prvních jízd se sportovněji střiženou linií Sportline. Čtyřkolka je vedle zmíněné linie dostupná také u základní výbavy Loft a cenový rozdíl oproti dosud nabízené zadokolce iV 80 činí 75.000 Kč. Konkrétně to znamená, že nejlevnější Enyaq iV 80x stojí 1.277.900 Kč a za iV 80x Sportline dáte nejméně 1.357.900 Kč.

Za úroveň interiéru Lodge se oproti základnímu provedení Loft připlácí 16.500 Kč, kožený interiér Lounge dostanete za příplatek 34.500 Kč, Suite v černé kůži stojí o 41.000 Kč více než Loft a za vrcholné provedení ecoSuite s hnědou kůží Cognac se připlácí 49.000 Kč. V české nabídce i nadále zůstává limitovaná verze Founders Edition, která je však dostupná pouze jako zadokolka iV 80 za cenu od 1.379.900 Kč.

Pohon všech kol v případě vozů s platformou MEB (Enyaq iV, Volkswagen ID.4 GTX a Audi Q4 e-tron) znamená elektromotor na každé z náprav. Enyaq iV 80x má vzadu synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 N.m, vpředu najdeme asynchronní elektromotor s výkonem 80 kW a točivým momentem 162 N.m. Lithium-iontový akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kW a vůz by s ním na jedno nabití měl ujet asi 495 km. Enyaq iV 80x je navíc standardně dodáván 130kW DC nabíjením, díky kterému dosáhne baterie kapacity 80 % za méně než 40 minut. Jak pohon všech kol funguje, zjistíte v přiloženém videu.

Kombinovaný výkon verze iV 80x činí 195 kW a točivý moment je 425 N.m. Výkony obou motorů totiž nelze jednoduše sčítat. Nás ale spíše překvapilo, za jakých podmínek je maximální výkon dostupný. Vysvětlení přikládáme v oficiálním znění:

Maximální výkon stanovený v souladu s UN-GTR.21, který je přístupný po dobu až 30 sekund. Dostupný výkon pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je venkovní teplota, úroveň teploty, stav nabití a stav nebo fyzické stárnutí vysokonapěťové baterie. Nejvyšší výkon je k dispozici, když je maximální teplota vysokonapěťové baterie mezi 23-50 °C a její úroveň nabití je > 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení výkonu až k nedostupnosti maximálního výstupního výkonu. Teplotu baterie lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití vozidla může být např. upravena přímo ve vozidle. Aktuálně dostupný výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla.

Přední elektromotor je podle informací Škodovky ideální ke krátkodobému boostu, kdy se vyžaduje připojení pohonu předních kol. Například při jízdě na kluzkém povrchu. Je ale otázkou, jak často vůz reálně dosáhne maximálního udávaného výkonu. I Škoda uvádí, že pro zachování nejlepší využitelné kapacity se při každodenním používání doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití baterie na 80 %. Provedete to snadno v infotainmentu. Nabíjet do maxima se doporučuje až před delšími cestami.

Díky rozšíření nabídky o variantu s pohonem všech kol mají nyní zákazníci u modelové řady Škoda Enyaq iV skutečně široký výběr. Výhledově očekáváme její podíl na celkových prodejích modelové řady Enyaq kolem 20 %,“ říká Jan Pícha, vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika.

Škoda Enyaq iV: Technická data a ceny verzí prodávaných v Česku
Verze iV 60 iV 80 iV 80x
Největší výkon [kW] 132 150 195
Točivý moment [N.m] 310 310 425
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 (62) 77 (82) 77 (82)
Max. dojezd WLTP [km] 413 537 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 8,5 6,9
Max. rychlost [km/h] 160 160 160
Spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] 15,6-16,6 16,6-18,1 17,3-18,7
Provozní  hmotnost [kg] 1965–2160 2090–2308  
Max. hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu  750/1000 750/1000 750/1200
Vnější průměr zatáčení – stopový 9,3 9,3 10,8
Součinitel odporu vzduchu cx 0,255 0,258 0,258
Cena Loft [Kč] 1.072.900 1.202.900 1.277.900
Cena Sportline [Kč] 1.152.900 1.282.900 1.357.900
Cena Founders Edition [Kč] - 1.379.900 -
Údaje v závorkách značí celkovou kapacitu Li-ion baterie

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud