Škoda Enyaq 4x4 nedosáhne výkonu 195 kW jen tak. Přečtěte si nutné podmínky

65 komentářů

Komik
8. června • 18:50

Maximální výkon elektromobilů není dan technickými parametry motoru, ale tím, kolik proudu je schopná dodat baterka. Výhodou je, že se poblíž maxima pohybujete v širokém rozmezí otáček a rychlostí v závislosti na tom, jak výrobce nastavil maximální toky, které ovlivňují životnost baterie. Na druhou stranu i když výkon klesne o 20%, pořád to bude solidní..

_Info_
8. června • 19:58

Komické

_Info_
7. června • 14:53

Velice hezké čtení , Tommy, čti a sem tam se propleskni.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-enya...

Gouda
7. června • 11:46

Váží to 2,4 tuny. Je úplně jedno, jestli v konkrétním okamžiku dostanete +-20 kW.Hra na "ekologii" s autem vážícím vysoko přes dvě tuny je absolutní výsměch.

goes
7. června • 12:04

Dodam jeste, ze hra na "ekologii" u elekter, ktere se stavi nejen velke a tezke, ale zaroven majic stovky koni je vse, jen ne ekologie.

Tommy
8. června • 12:41

To je fakt.

_Info_
7. června • 12:20

A prezentace sportovních edicí je úplně k smíchu.
Spoilery, větším kola, širší pneu a hlavne vyšší hmotnost než model z něhož vychází. Ekologie v tomhle opravdu mění.
Tyhle BEV mají výfuky s obrovským množstvím CO2 a nejen toho prostě jinde.
Je to jen pokrytectví a způsob jak rozvrátit fungující ekonomiky.

Maggic
7. června • 10:32

Velmi dobře vybavené auto bude brzy na odpis, za pár let se zápornou cenou! Kdo to koupí, interiér sice jako nový, ale nevyplatí se nikomu do toho cpát 600 tisíc..na obnovu.

Rembaz
7. června • 10:36

Už si skúsil pozrieť za koľko sa predávajú EV jazdenky? Záporne ceny to veru nie sú.

goes
7. června • 10:56

Jedna vec za kolik se vystavi druha za kolik se proda. Znamy kupoval dvoj rocni elektro a realna cena byla cca 40% noveho. Problem elektra (ne jediny) je soucasny rychly vyvoj. A 2 roky stare elektro je moralne stare. To je trochu nevyhoda. K tomu nevyhoda ojeteho auta z pohledu dojezdu a kde ceho.

Rembaz
7. června • 11:34

To nikto nerozporuje, že vývoj ide dopredu rýchlejšie ako u spalovakov. Na druhu stranu za posledných 5rokov neboli žiadne veľké skoky v dojazde alebo niečom dôležitom.Tobôž 2roky dozadu. O ďalšie 2roky budú mat podľa mna parametre v podstate rovnaké, maximálne bude ešte väčší vyber.Časy keď človek chcel EV s väčším dojazdom a mohol kúpiť maximálne Model S su už za nami.

goes
7. června • 12:04

za 5 roku jsou naopak zmeny naprosto brutalni. Dojezdy se posunuly na dvoj-trojnasobky. Zkus dnes koupit prvni generaci eGolfu... to je zoufalost si to koupit. Dnes i bezne elektra mivaji tech 350-450 km, drive byl 200 maximum. A toto pujde opet kupredu.Prodejnost ojetych elekter bude vyrazne horsi, nez spalovaku. Protoze u spalovaku se nemeni podstatne parametry auta najetymi kilometry (dojedzd) a proste kdo si koupi auto co bude mit najeto 200tkm s tim, ze te ceka kompletni vymena aku? No asi nekdo jako ty...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
7. června • 12:13

Som si myslel, že vytiahnes nejaký pokus o EV ako eGolf.
Sa pozri na 5rocne Tesly. V 2016 mal Model S aké parametre a aké ma dnes?eGolf mal slabé parametre čisto kvôli tomu že to bolo normalne auto s napchtymi malými baterkami namiesto nádrže a motora. ID3 atd uz majú všetko prispôsobené na elektricky pohon. Tam uz nie je čo zlepšovať.Čo môže človek očakávať o 2 roky? Nejake zázračne batérie s rovnakou veľkosťou ale 2nasobnou kapacitou? Alebo rovnaku kapacitu pri polovičnej váhe?Snívať človek môže.

goes
7. června • 13:08

Tesla S se posunula doceal dost. To, ze ji Tesla prilis neinovuje je veci druhou. Ale posun v dojezdech je markantni. A ono je sakra rozdil mit auto co papirove ma ujet 350 nebo 600 km.
Kazdopadne muzeme vzit klidne takovy Leaf coz byl typicky predstavitel elektra pred par lety. Zoe to same apod. vsechno grcky, ktere nikdo ojety nekoupi, resp. propad ceny je brutalni. A bude hur, az to auto bude mit 200tkm na hrbu a baterky misto papirovych 350 budou davat papirovych 200

Rembaz
7. června • 13:40

Keď už porovnávaš papierove maxima, tak to v 2016 bolo 490km. Čiže áno. Dojazd vzrástol za 5rokov o brutálnych 20%.Ostatne sa mi dohladavat nechce. Pretože aj tak budeš mat svoju pravdu.

_Info_
7. června • 13:56

V roce 2016 to byl papírový údaj z říše zbožného přání. Takový dojezd neměli. Pravda byla tak 65% z proklamovaneho dojezdu.
Dnes ten dojezd papírový je více méně na 90 %. Takže posun je to obrovský. Jiná metodika mĕřeni dává přesnější obraz pravdivého dojezdu.
I přes pokrok a zlepšení je kompletní elektrifikace -BEV nesmysl, totální nesmysl.

_Info_
7. června • 13:11

Skutečný dojezd bude vždy to,co lidi odradí . Papír toho snese.

_Info_
7. června • 12:30

Toyota takové baterie už má a budou užity v jejich BEV. I tak je Toyota přesvědčena o nesmyslnosti BEV .

_Info_
7. června • 11:04

Trefa .
BEV mají stejný problém jako mobily nebo laptop.
Pár měsíců jejich funkčního života je jako rok. Stárnutí je extra rychlé.
Dva roky starý laptop anebo mobil je prostě hodně starý - zastaralý

goes
7. června • 9:21

Na druhou stranu takto to maji vsechny elektromobily. Maximalni vykon neni dostupny porad. Je tam rada omezeni, od kapacity baterie v dany okamzhik, teploty baterii apod. A ano, takto to bude porad. To neni benal, ktery to ma "kdykoli"

Optimista
9. června • 0:27

voni vědí moc dobře proč "čisté" spalováky z nabídky postupně stahují, bo kdyby byla v nabídce např u 4 kroužků alespon jedna A6 bez zasr...ho hybridu tak by její prodeje dělaly 95%, jenže ve všem je hybrid a +200 kg váhy, tomu se prý ted ríká ekologie, ale nakonec to ekologické bude bo budeme dele jezdit starými auty, a tu parodii na auto za 1,5 mega is skodovka muže oprašovat na salonech :-D

Tommy
7. června • 9:53

Benál to taky nemá kdykoli. I benzínový motor má maximální výkon dostupný jen při zahřátém motoru, správné vlhkosti a hustotě vzduchu a po velmi omezenou dobu. Zkuste si zajet někde do Alp při 35°C a zkuste to hnát na plný výkon hned po startu.

_Info_
7. června • 10:10

+35°C - příliš horko pro baterie , BEV se uchýlí do safe módu, protože chlazení baterií přestane stíhat chladit
- 35°C - příliš zima pro baterie , BEV se uchýlí do safe módu, protože udržování optimální teploty baterie potřebuje veškerou dostupnou energii.
Klasicky motor na jakékoliv fosilní palivo prostě pojede , pojede a odveze nemocného do nemocnice děti do školy a přiveze chleba . Je třeba zauvažovat, kde je BEV přínosem a kde je z houbou !!!

Tommy
7. června • 11:37

Ne nepojede prostě. Jeho výkon bude snížen fyzikální podstatou jeho fungování a jeho řídící jednotkou, která přesně tyhle hodnoty hlídá. Proto máš v autě váhy vzduchu, lambdasondy a termostaty. Fakt je, že snad žádné klasické auto neumí tyto hodnoty hlídat tak dobře, aby zbránilo řidiči motor uvařit, zadřít nebo rovnou zapálit (to je oblíbený sport značky BMW). Na vás rádoby petrolheadech je vtipné, že ani nevíte, co pod tou kapotou máte.

Rudolf
7. června • 12:19

Bla, bla, bla. Jak jste přišel na svá moudra? Bez ohledu na vámi vyjmenované součástky - zapomněl jste časování ventilů, pístní kroužky a šály na klice a další - je maximální výkon spalovacího motoru k dispozici bez dalších podmínek při jmenovitých otáčkách a u auta se měří na hnané nápravě. Teplota, tlak a rosný bod pak způsobuje vcelku nepodstatnou odchylku od této hodnoty. Pokud tedy nezapomenete natankovat, máte vždy potřebný výkon po ruce, dokážete akcelerovat a například bezpečně předjet. A k tomu zapálení - víte že nesmíte s elektroautem do veřejných garáží? Je to z důvodu požární bezpečnosti. Zdar.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Chytrak
7. června • 15:52

Ale to přece není pravda. Dokud spalovací motor nedosáhne správné provozní teploty, tak prostě plný výkon nedá ani náhodou. A může mu chybět třeba 30% i víc. A pokud tomu nepřizpůsobíš svůj jízdní styl, tak jej vytáčením za studena můžeš rychle oddělat.
No a elelektromotor má zase jiné typy provozních podmínek nutných pro záskání max. výkonu. Tak v čem je problém?

Pepa_129
7. června • 16:16

Koukám, že Tommy je total mimo..... . 😂😂😂. Trolík jeden.

Tommy
7. června • 12:25

Sice vám to při delším používání nejvyššího výkonu vzplane pod zadkem, ale co už. Předjíždět můžete jak chcete, pokud se vám zrovna nevyvavřila voda v chladiči. To nepředjedete nic.

goes
7. června • 12:30

Ted jsem byl na okruhu a maximum vykonu jsem pouzival nonstop a nic neshorelo. Kde jsem udelal chybu? Za dobu co ridim a predjel jsem tisice a tisice aut se mi nikdy voda nevyvarila. Kde jsem udelal chybu?

Michal2
9. června • 15:57

Goes ale na okruhu jedeš +-200 a motor to chladí dostatečně. Jezdí 20min po městě 50kou když je 35stupnu a pak za městem dej voll gas a z Rka je hnedle 1.4tsi něž spadne teplota v sání.

Tommy
7. června • 13:52

Ne nepoužíval jsi maximálního výkonu nonstop. Tak jako ty jsi předjel tisíce aut, tak stejně ty elektromobily a taky jim uprostřed předjíždění nic skokově neomezilo výkon. Tuhle blbost jste si tu vymysleli vy, já vám vymyslel adekvátní blbost se spalovacím motorem. Tak sned se shodneme, že obě situace prostě jsou blbost. Ale chápu, že Češi jsou obecně co se technického myšlení dost na štíru. A ne, technické myšlení není zatlouct hřebík nebo vyměnit brzdové destičky.

goes
7. června • 13:55

POuzival jsem maximalni vykon nonstop.Nebudu se s tebou na nicem shodovat, vymyslel sis tu pohadky o nicem proti spalovakum. U elektra piseme realitu, ostatne sam vim jak funguje dobre hybridni pohon, ktery se dokaze "odpojit" v nejlepsi mozne okazmizky.

Tommy
7. června • 14:00

Ne, nepoužíval jsi maximální výkon nostop, ty zabedněnče. To bys stál furt na plynu a vyklopil se v první zatáčce.

goes
7. června • 14:20

Zatimco hybrid hlasil prehrati po dvou kolech a odpojil el. system, benzinova auta jezdila dal. Ostatne prehrat Teslu, aby ohlasila snizeni vykonu je otazkou par minut ostre jizdy. To se v benzinu taky nestava.Mozna mene teoretizovani a vice praxe.A jeste jedna vec - fanaticti obhajci elektra tveho kalibru jsou tim nejhorsim co lze pro rozsireni delat. Protoze predtava, ze clovek zapadne mezi podobne, kteri ve finale umi akorat prejit do urazek...

_Info_
7. června • 14:13

Ty jsi nikdy neřidil , že ne? Tohle nemůžeš ani myslet važně, takove fantasmagorie.

_Info_
7. června • 12:50

Zajímalo by mě, jakým procesem prošel Tommy, že je takhle zvláštní. To je velice specifické omezením myšlení.

_Info_
7. června • 12:23

Tommy, jsi prostě Mimoň

goes
7. června • 12:02

Zadne benzinove ci dizlove auto (ktere znam) nema systemove omezeni vykonu, kdyz mas v nadrzi mene nez XY litru. Nebo kdy ma motor nejakou teplotu apod. ano zmena vykonu do plusu a do minusu dano okamzitou situaci napr. vzduchem a jeho vlastnostmi, pripadne treba nejakym problememe na motoru jsou na miste. Ale tu jde o tu systemovou upravu, kdy auto ma naprogramovano, aby se nejak chovalo a ono bude asi zajimave zacit predjizdet a mit 190 kW a v pulce ti to prepne do modu se 150 kw... to bude prijemne. A ano, vadou bezneho auta muze dojit k tomu samemu, jen neco jineho je vada jakozto nahodily stav a neco jineho je umyslna uprava.Takze bezne auto ma svuj vykon v podstate porad. Muzeme resit, zda teplota vzduchu a vlkohost to zmeni o 5 % nahoru nebo dolu, ale tim to hasne.Takze ne Tommy, jsi kapku vedle.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
7. června • 16:53

a co třeba se projet hybridní toyotou...ale všechny auta co mají počítač a řízené emise nejede na plný výkon vždy. U nějakých aut s automatem je počítač spojen s počítačem převodovky. A diesel? když dojde třeba močovina nebo porucha, tak hned 80% a potom se to snižuje na 65% výkonu a potom....nenastartuješ.

Tommy
7. června • 12:23

A k tomu obsahu nádrže. Ano, elektromobil umí přesně měřit objem energie uložené v baterii a při spodním limitu omezuje výkon. Zase měří dojezd s kilometrovou přesností. U spalováku mi to měří nějaký předpotopní systém s plovákem s odchylkou měření +/- 50km obsah hadiček nepočítán.
Takže ve výsledku tankuju buď dřív, než je skutečný dojezd, nebo mi to chcípne v křižovatce bez předchozího varování. To je jako výhoda?

goes
7. června • 12:30

neznam jedine auto, ktere by snizilo vykon o 20-30-40 % diky tomu, ze mam v nadrzi poslednich 10 litru a muzeme pokracovat. Chapu, ze jsi z tech elektroaut poprdeny blahem, ja ti to neberu, ale je to jen dalsi ukazka toho "pokroku". Po více jak 100 letech vyvoje automobilismu jsme se v roce 2021 dostali k tomu, ze cesta na dovolenou misto 10 hodin trva 2 dny. Auto si svevolne meni vykon, jak se mu to hodi. Misto snizovani vahy pouzivanim pokrocilych materialu vazi i bezne rodine auta pres 2 tuny. Dojezd to ma jako motorka, ale to jen tehdy, kdyz se jede 90 v zavesu za kamionem a ziskani energie pro 100 km jizdy nerva odhadem 1 minutu vc. placeni, ale 20 minut. To za ceny, za ktere by to nikdo nekoupil, proto se to dotuje zprava a zleva. A to vse pod rouskou ekologie, ktera se proste nekona, protoze na 2,5 tunovem a stovky koni vykonem aute neni nic ekologickeho. Pokud ma byt neco ekologicke, ma se snizit spotreba, tedy auto ani nevyrobit a vyuzivat MHD...Ano, to je pokrok.

Tias
8. června • 10:52

Tak moje BMW třeba zcela pravidelně omezuje výkon po nastartování, prostě nastartuju a nedám plný plyn. Na budících se objeví hláška, "plný výkon motoru bude brzy dostupný". 50i omezuje výkon prakticky po každém delším honění motoru, někdy to trvá i pěkně dlouho. Můžeš filozofovat nad rozličností důvodů, ale v praxi ej to úplně jedno, protože tě to sere stejně....

Tommy
8. června • 12:33

No důvody jsou samozřejmě ochrana pohonného ústrojí. Z jiných důvodů, než u elektromobilu, ale existuje to také. Zvlášť u moderních motorů, které jsou vyladěné na hranu svých možností a používají řadu mechanicky sofistikovaných součástí.

Tommy
7. června • 13:49

Lol, ono ho sníží třeba o 100%, stačí, aby se ti to palivo správně přelilo například při jízdě ve svažitém terénu. To je diskuze jak s retardy, u toho elektromobilu prostě přesně víš, kolik tomu zbývá a na úplném konci to sníží dostupný výkon.

goes
7. června • 13:54

Nic podobneho co tu popisujes jako nejake teorie co se muze s benzinem stat se mi nikdy nestaly. A ani realne nikdy nenastavaji. Zkus si vymyslet lepsi pripady.

Tommy
7. června • 13:58

Protože jsi to nikdy nedotlačil na samou mez obsahu nádrže. Operujete tu chováním elektromobilu při extrémně nízkém nabití, tak si vyzkoušejte jízdu se spalovákem s extrémně nízkým (tedy mimo rozsah měření) obsahem nádrže.

Mirek
7. června • 18:05

Jen info, minulý týden jsem přijel natankovat benzín naprosto běžnou rychlostí, po dálnici a okresce, bez snížení jakéhokoliv výkonu, omezení rychlosti. Nádrž 55 l, tankoval jsem 52,3 l.

Mirek
7. června • 18:07

A zapomněl jsem jeden detail, za 5 minut jsem odjížděl.

Rembaz
7. června • 19:50

Tak isto ti môže nejaký majiteľ EV napísať, že na cerpacku už za posledného pol roka ani nemusel jazdiť.

Rembaz
10. června • 13:11

Sa mi páči ako ľudia krásne minuskuju. A pritom koľko % súkromníkov dá aspoň raz do mesiaca viac ako 400km za den.Ja som si tak spätne premietol svoje jazdy a na verejne nabíjačky by som musel ísť maximálne 2-3 krat do roka.

Mirek
7. června • 20:23

To máš pravdu, co by také na čerpačce s elektromobilem dělal.;-)

Jan Taraba
7. června • 20:39

v tom je právě výhoda EV, nabíjí se když auto není potřeba, s fosilem musíš dojet k pumpě.

Mirek
7. června • 20:53

Opravdu jsem netušil, že se zde najdou lidé, kteří nerozumí slovnímu obratu a z toho plynoucímu humoru. No jo, co nadělám čerpačka - "nabíječka" ( ty uvozovky tam jsou jen kvůli tomu, aby mi někdo nevyčetl, že to je nabíjecí stanice pro elektromobily).

Tak samozřejmě, nabíjí se, když není potřeba. A do pr... a co když ta potřeba je? A co když bydlím v paneláku a široko daleko není žádná nabíječka a...

Rembaz
7. června • 21:15

Tak ho momentálne s najväčšou pravdepodobnosťou nemáš. A nemá ta to prečo trápiť.

Mirek
8. června • 16:27

Trefná úvaha. :-D Jen mi tedy schází ta výhoda elektromobilů, když budu třeba bydlet v paneláku, případně, že potřebuji najednou nutně někam zajet a mám vyšťavené auto, případně budu v důchodu a již nepotřebuji každý den někam courat a cena elektromobilu je přece jen pro velkou část důchodců z říše pohádek a snů... Cenový rozdíl nikdy neprojezdí v pohonných hmotách. Ekologické výhody a nevýhody nebudu probírat, na to téma je toho napsáno už dost.

Rembaz
8. června • 19:30

Prosím ta, EV este nemajú ani ti, ktorí majú kde nabíjať a ani dlho este nebudú mat.Kým príde rad na paneláky tak infraštruktúra/dojazd/cena budu vyzerať úplne inak.

Mirek
8. června • 20:54

To máš sice pravdu, ale v tom případě, co to ta EU dělá s automobilkami za opičárny kvůli elektromobilům. To nikomu nedochází, že si tímto EU tak říkajíc podřezává větev automobilovému průmyslu? Kdo to bude masově kupovat bez dotací, co budou dělat zaměstnanci celého sektoru, který se podílí na výrobě automobilů, když klesne výroba?
Tak infrastruktura, hm, jak dlouho se tady již řeší elektromobily, že celkem kde nic tu nic. A cena? Ty jsi naivní, že si myslíš, že cena "baterek" spadne tak, že elektroauto bude stát tolik, jako "splaváky" nedávno, tedy před tím, než za jejich pomocí, zvýšením ceny, začali dotovat elekromobily? Kdo a čím to bude dotovat, když "spalováky" skončí? Proč to nikde jinde takto ve světě není, jen v EU? Třeba Norsko sice v EU není, ale dotuje to prodejem ropy, tedy také pomocí nečistých aut a tváří se, jak jsou ekologičtí.

_Info_
7. června • 20:46

Ty jsi materiál, jen co je pravda

Jan Taraba
7. června • 20:39

v tom je právě výhoda EV, nabíjí se když auto není potřeba, s fosilem musíš dojet k pumpě.

goes
7. června • 14:18

Ani kdyz budu mit v nadrzi 10 % paliva, tedy 8 litru mi auto nesnizi vykon a neexistuje zadny silnicni kopec, kde by doslo k tomu, ze by cerpadlo nemelo co nasavat.Takze co tam mas dal?

Tommy
7. června • 12:19

Tak to asi znáš jen Škodu 100 s karburátorem. Každé moderní auto má systémové omezení výkonu motoru, šlapáním na plyn ho prostě nepřetočíš.
Rozdíl je v tom, že elektromobily mají ten systém mnohem propracovanější, takže ti ani neumožní například 30min jízdy na plný výkon, což běžné neupravené auto se spalovacím motorem spolehlivé odrovná. Zároveň ale moderní elektromobily mají systémy, které aktivně zajišťují udržování optimálních podmínek systému pohonu. Takže ty restrikce se týkají hraničních situací, jako například odjezd od rychlonabíječky v parném dni, dokud ten systém neupraví teplotu baterie. Tohle je ten nejmenší problém elektromobilů, závažné jsou úplně jinde.
BTW, u toho předjíždění se uplatní především okamžitá dostupnost brutálního točivého momentu. Tam žádný spalovák nemůže konkurovat.

goes
7. června • 10:02

Omg. To je neco uplne jineho. Jedna vec je vliv pocasi a tlaku a vlhkosti na tech par procent a druha je systemove omezeni vykonu kdyz nejsou splnene urcite podminky. Takze nemichej jablka a hrusky

Jan Taraba
7. června • 9:37

To sice ano, ale to, že baterie musí mít víc než 88% se mi zdá jako nesmysl. U e-tronu je sice boost časově podstatně kratší, ale funguje při stavu baterie nad 8%. Tak se obávám, že někdo někde omylem napsal dvě osmičky místo jedné.

_Info_
7. června • 7:42

Tohle je trochu jiná káva, pro srovnání
https://www.autosalon.tv/novinky/testy/prvni-test-...

_Info_
7. června • 7:37

Oficiální vyjádření Škody ?

Doporučujeme

Články odjinud