Škoda Enyaq 4x4 nedosáhne výkonu 195 kW jen tak. Přečtěte si nutné podmínky

Minulý týden jsme se poprvé svezli se Škodou Enyaq iV 80x, která má dva motory a pohon všech kol. Dnes už známe i české ceny a podmínky, za kterých je dostupný výkon 195 kW.

Škoda nám pohon všech kol modelu Enyaq iV prezentovala v rámci prvních jízd se sportovněji střiženou linií Sportline. Čtyřkolka je vedle zmíněné linie dostupná také u základní výbavy Loft a cenový rozdíl oproti dosud nabízené zadokolce iV 80 činí 75.000 Kč. Konkrétně to znamená, že nejlevnější Enyaq iV 80x stojí 1.277.900 Kč a za iV 80x Sportline dáte nejméně 1.357.900 Kč.

Základní Škoda Enyaq iV v Česku téměř nikoho nezajímá. Češi berou to nejlepší

Základní Škoda Enyaq iV v Česku téměř nikoho nezajímá. Češi berou to nejlepší

Za úroveň interiéru Lodge se oproti základnímu provedení Loft připlácí 16.500 Kč, kožený interiér Lounge dostanete za příplatek 34.500 Kč, Suite v černé kůži stojí o 41.000 Kč více než Loft a za vrcholné provedení ecoSuite s hnědou kůží Cognac se připlácí 49.000 Kč. V české nabídce i nadále zůstává limitovaná verze Founders Edition, která je však dostupná pouze jako zadokolka iV 80 za cenu od 1.379.900 Kč.

Za volantem Škody Enyaq iV 80x: Poprvé 4x4. A nejvýkonnější ekoškoda v historii!

Za volantem Škody Enyaq iV 80x: Poprvé 4x4. A nejvýkonnější ekoškoda v historii!

Pohon všech kol v případě vozů s platformou MEB (Enyaq iV, Volkswagen ID.4 GTX a Audi Q4 e-tron) znamená elektromotor na každé z náprav. Enyaq iV 80x má vzadu synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 N.m, vpředu najdeme asynchronní elektromotor s výkonem 80 kW a točivým momentem 162 N.m. Lithium-iontový akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kW a vůz by s ním na jedno nabití měl ujet asi 495 km. Enyaq iV 80x je navíc standardně dodáván 130kW DC nabíjením, díky kterému dosáhne baterie kapacity 80 % za méně než 40 minut. Jak pohon všech kol funguje, zjistíte v přiloženém videu.

Kombinovaný výkon verze iV 80x činí 195 kW a točivý moment je 425 N.m. Výkony obou motorů totiž nelze jednoduše sčítat. Nás ale spíše překvapilo, za jakých podmínek je maximální výkon dostupný. Vysvětlení přikládáme v oficiálním znění:

Maximální výkon stanovený v souladu s UN-GTR.21, který je přístupný po dobu až 30 sekund. Dostupný výkon pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je venkovní teplota, úroveň teploty, stav nabití a stav nebo fyzické stárnutí vysokonapěťové baterie. Nejvyšší výkon je k dispozici, když je maximální teplota vysokonapěťové baterie mezi 23-50 °C a její úroveň nabití je > 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení výkonu až k nedostupnosti maximálního výstupního výkonu. Teplotu baterie lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití vozidla může být např. upravena přímo ve vozidle. Aktuálně dostupný výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla.

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Přední elektromotor je podle informací Škodovky ideální ke krátkodobému boostu, kdy se vyžaduje připojení pohonu předních kol. Například při jízdě na kluzkém povrchu. Je ale otázkou, jak často vůz reálně dosáhne maximálního udávaného výkonu. I Škoda uvádí, že pro zachování nejlepší využitelné kapacity se při každodenním používání doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití baterie na 80 %. Provedete to snadno v infotainmentu. Nabíjet do maxima se doporučuje až před delšími cestami.

Nabíjení Škody Enyaq iV je první rok výhodnější. Je tu nová služba Powerpass

Nabíjení Škody Enyaq iV je první rok výhodnější. Je tu nová služba Powerpass

Díky rozšíření nabídky o variantu s pohonem všech kol mají nyní zákazníci u modelové řady Škoda Enyaq iV skutečně široký výběr. Výhledově očekáváme její podíl na celkových prodejích modelové řady Enyaq kolem 20 %,“ říká Jan Pícha, vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika.

Škoda Enyaq iV: Technická data a ceny verzí prodávaných v Česku
Verze iV 60 iV 80 iV 80x
Největší výkon [kW] 132 150 195
Točivý moment [N.m] 310 310 425
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 (62) 77 (82) 77 (82)
Max. dojezd WLTP [km] 413 537 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 8,5 6,9
Max. rychlost [km/h] 160 160 160
Spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] 15,6-16,6 16,6-18,1 17,3-18,7
Provozní  hmotnost [kg] 1965–2160 2090–2308  
Max. hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu  750/1000 750/1000 750/1200
Vnější průměr zatáčení – stopový 9,3 9,3 10,8
Součinitel odporu vzduchu cx 0,255 0,258 0,258
Cena Loft [Kč] 1.072.900 1.202.900 1.277.900
Cena Sportline [Kč] 1.152.900 1.282.900 1.357.900
Cena Founders Edition [Kč] - 1.379.900 -
Údaje v závorkách značí celkovou kapacitu Li-ion baterie

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků