Škoda Enyaq iV ukázala světla. Dostane i osvětlenou masku jako nové vozy BMW

Premiéra elektrické Škody je na spadnutí, ještě předtím nám ale značka dopřává detailnější pohled na osvětlení vozu.

Škoda pokračuje v upoutávkách na své elektrické SUV Enyaq iV, které se naplno ukáže v rámci celosvětové premiéry už 1. září v Praze. Po oficiálních skicách interiéru i exteriéru se automobilka blíže zaměřuje na design osvětlení vozu, které bude vpředu s technikou Matrix-LED a naváže na dosavadní styl značky.

I na Enyaqu iV si totiž Škoda udrží proklamovaný krystalický design se členitou grafikou předních světlometů i zadních lamp. Enyaq bude rovněž vybaven zajímavým prvkem. Jakmile se denní svícení přepne do nočního režimu (zapnou se tlumená světla), rozzáří se spojnice denních světlometů a jednotlivá žebra masky schovaná pod průhledným krytem. Půjde o volitelný prvek stejně jako u vozů BMW.

Škoda Enyaq iV na oficiálních skicách. Tvůrce ji přirovnává ke kosmické lodi

Škoda Enyaq iV na oficiálních skicách. Tvůrce ji přirovnává ke kosmické lodi

Zhruba 140 diod svítí v režimu potkávacích světel a po odemknutí vozu vykreslí zajímavou uvítací animaci (dynamické osvětlení vpředu i vzadu tedy určitě nebude chybět). Komu by toto řešení nevyhovovalo, může mít vůz s tradiční maskou s vystupujícími žebry s černým nebo chromovaným lemováním.

Jak už víme, elektromobil s délkou 4648 mm převezme po modelu Superb pozici vlajkové lodi značky. Nejprve přitom dorazí klasická verze s větším kufrem o objemu 585 litrů. Sportovněji působící „SUV-kupé“, rozsáhleji inspirované původním konceptem Vision iV, se objeví později.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Jakožto první sériový model značky využije Enyaq iV modulární platformu pro elektromobily (MEB) koncernu VW. V interiéru má nabídnout podobný prostor jako současný Kodiaq, i když je na délku kratší než Octavia. Kompletní rozměry ve srovnání s dalšími modely značky jsme už přinesli v prvních jízdních dojmech s maskovaným prototypem.

K mání bude možnost pohonu zadních nebo všech kol, hned tři velikosti baterie a pět výkonnostních stupňů. Dojezd Škoda uvádí na maximálně 500 km (WLTP). Nejsilnější verze iV RS pak nabídne výkon 225 kW (306 koní), pohon všech kol a lehce nižší dojezd 460 km.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků