Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

151 komentářů

Vladimír
10. května • 16:02

Ať je to jaké chce, kdyby se jich prodalo 1.000 ks/měs. Můžete mi prosím říci, kde se o bude nabíjet? Na sídlištích ve městě asi těžko :-D

Tommy
10. května • 18:34

To je asi tak smysluplná otázka jako: Nevím, kdo furt kupuje ty Kodiaky, Superby, BMW, Mercedesy? Lidi ze sídlišť asi ne :-D

St.
10. května • 14:22

To auto je elektrický spotřebič. Pokud EU zakázala už dvě generace vysavačů, protože měly malou účinnost a velkou spotřebu elektrické energie, jak pak může povolit větší auta se spotřebou více jak 20 kWh na 100 km, když to jde také za 13? Je to celé postavené na hlavu...
Proč si pak nemůžu koupit třeba žárovku, ale zato nikomu nevadí Porsche Taycan nebo Audi e-tron?

Rembaz
10. května • 17:19

Pretože stále lepší Taycan ako nejaký benzínový model.

Elpin E. (Elpin)
8. května • 12:06

Z konceptu toho tedy moc nezbylo. Splývavá záď je fuč a celkově sportovní tvary ustoupily krabicoidnosti. Na tohle auto jsem se těšil, ale bohužel to je zas jen konzervativní tuctovka ve stylu Škodovky.

Lukino
8. května • 0:16

No nevím, přijde mi to takové konzervativní Bmw 2er. Elektromobil si podle mě kupují nekonzervativní lidé, kteří chtějí něco nového. Čekám tedy odvážnější tvary zvenku i uvnitr. Šikovného autopilota, spousty sw fcí a o něco lepší elektrické parametry. Zatím mi to přijde taková cesta nejmenšího odporu.

Kundaj & Hovnaj
7. května • 17:50

Jetojen konczerntová mrtka ztoled zavopycema!

Kukacka
8. května • 12:00

eFujtajblaq

Ílon.M
7. května • 16:52

“Samozřejmě záleží na zvolené motorizaci, která je k dispozici ve třech stupních – 109 kW (220 Nm), 132 kW (310 Nm) a 150 kW (310 Nm), ovšem ani ta nejvyšší se nesnaží dělat v tomto směru rekordy a zrychlení z nuly na sto nabídne za 8,8 s. Maximem je pak rychlost 160 km/h.“
————————————————-Dobrý den.Už se můžeme u nás v Tesle začít smát? :-)

Freddka
7. května • 18:05

Presne tak, udelat elektromotor do auta pod 150kW, to se jeden musi doslova snazit.
Ja myslim, ze i nejpomalejsi Tesla Model 3 (ktera stoji o 50tis vic nez Hyudai Kona EV) ma 0-100 za 5.6 s ... :-) A to bude pravdepodobne Tesla M3 stale levnejsi nez tahle skodovka ve verzi 150kW a mozna bude mit i vetsi dojezd... :-)

Ďoďo
7. května • 22:49

Tesly su najväčšími podvodníkmi v realnom svete spotreby.Z testovanych 12 modelov EV najviac klamali Tesly.Až o 111 km menši dojazd ako uvadza podľa EPA mal model 3.Model S klamal o 88 km a najväčši X zavádza o 80 km.
https://insideevs.com/news/407807/eletric-car-r... ...

Ílon.M
9. května • 11:47

Jak máme My v Americe chápat tenhle směšný hejt?Není snad Evropa největší lhář například v otázce spotřeby phm? :-)Už někdy nějaké evropské auto mělo skutečně takovou spotřebu, jakou má napsanou v papírech? :-)

Ďoďo
9. května • 13:39

Tesla vždy popiera pravdu v prospech svojich klamstiev a nedosiahnuteľnej fantázie.Tento test je ako dokaz toho,že 90% majiteľov nedosiahne kilometrovy dosah ako im ho Tesla prezentuje.V teste sa nemerala spotreba phm,ale dojazd viecerych EV,všetky mali rovnaku štartovaciu latku.Rozdiel 28,6% v udavanom a realnom dojazde modelu 3 je brutalny.U ostatnych je odchylka 4-5%,ale BMW a Jaguar maju o 8% väčši dojazd ako uvadzaju.Za to by mali dostať niekoľko 100 milionovu pokutu za zavadzanie spotrebiteľa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ílon.M
10. května • 18:49

A jen tak na okraj, i v zimě pořád suverénně dojedeme nejdále s naprostým přehledem:https://cdn.24net.cz/5/obrazek/test-dojezdu-el... ...

Ílon.M
10. května • 18:46

Máte-li rád pokuty, nebo si rád honíte triko poctivostí, tak za poslední podvod největší evropské automobilky tady u nás v USA inkasujeme tučné miliardy EUR a co vím tak u vás v Evropě to není o moc lepší.Takže navrhuji, abyste stáhl ocas a zametl si nejdříve ten váš evropský práh.

Kundaj & Hovnaj
7. května • 18:29

Voňimaj tenmotor pořát ztejnej Akorádže zavječí víkon symusí lyďi ježťevýc přyplaťid, prozťe mrtki!

hobit
7. května • 14:56

To bude maso.
DC nabíjení 125 kW to měli elektromobily s 80kWh baterií už před 15 lety!!!Škodovka = smart inovationTo se zase Škodováci předvádí.

Lee
7. května • 16:38

Chceš ty nebohý baterky usmažit nebo co?

Freddka
7. května • 18:07

Tak konkurence je nekde na 280 kW a funguje to...

Martin P.
7. května • 13:40

Podle sterilního a umělého nádechu né vše jsou fotky, ale spíš CGI montáž.Vzhledem k tomu, že se nejedná o manažérský sedan, nebo sporťák Spíš bude důležitá e cena v hotovosti bez dotace v moment kdy půjde do prodeje. Zmínky o vegan potahu nebo "zvuku motoru" nejsou tak podstatné, jako jak dobře půjde do kufru dát kočárek. Jak tam půjde dát posmerná a protisměrná detská sedačka ( nejen vajíčko) A tonejde vždy poznat jen podle objemu a cm... Hlavně nepředpokládám, že HDP v ČR stoupne tak moc aby prodeje v ČR byly nějak podstatné. Tohle je především na export na západ. Hezké auto snad nebude mít problémy jako ID a dá firmě vydělat.

Freddka
7. května • 15:05

Tohle auto je ID s logem Skodovky, takze probly jako ID mit bude.

Jozef
7. května • 12:16

Všechno končí na iag...... to navrhuje ňáký Laponec ve Škodovce 🤔

Luďa
7. května • 22:11

To není IAG ale VAG, jen se šetří tiskařsou barvou :-D

Jouda
7. května • 12:15

Škodovka nikdy nešokovala. Je to značka spíše pro starší generaci. Co se týče elektro, tak to nesmysl. Je to jako kdybych si koupil lyže a za sněhem a lyžováním bych jezdil do Alp.

Roman
7. května • 11:51

Dojezd, výkon, design - celkem slušný. Z Prahy do Ostravy nebo do Chorvatska s tím člověk nedojede, na to budou vlaky a autobusy nebo možná letadla:-P ale na běžný ježdění práce, nákupy, chalupa to stačí, ale pořád to má jeden zásadní problém . CENA a kde to NABÍT !

hobit
7. května • 14:54

Jasně, že 200 km/ho rychlostí s tím do Ostravy nedojede. Stejně tak do Bratislavy, do Vídně, atd. Můžu vždycky vybrat město, které je dál než dojezd auta. To je ale zase argumentace....
80 kWh už není jen na ježdění do práce, ale i dál.Do Ostravy dojedeš úplně vpohodě. Tohle auto má dojezd dálniční rychlosti cca 350 km. Ale to by jsi musel jet pořád 130 a to nejde. Někdy jede člověk rychleji, jindy pomaleji.
Do ostravy je to 380 km. To je úplně v pohodě. Zase jen trolování, bez reálných faktů.A i kdyby tak stačí jen 5 až 10 minut zastavit v Humpolci odskočit si na záchod a má člověk nabito na dalších cca 80-100 km.
Problém s dojezdem vidí jen ten kdo nikdy v elektromobilu nejel.

EL2020
7. května • 15:02

Jako OK, ale co když bude v Humpolci u dobíječky plno? Síť nabíječek je v Česku tak řídká, že jakmile začne Škodovka prodávat ve velkém, tak bude za chvíli plno všude....

666
7. května • 16:06

Naprosto stejně jako když je narváno u Tank ONO. Navíc předpokládám, že se použije obvyklá taktika u Škody, kdy vám nedostatek prodají jako přednost. Jistě Vám vysvětlí, že budete mít alespoň dostatek času na navazování sociálních kontaktů s ostaními vlasníky Enyaqů ve frontě..:-D

mrazik
7. května • 20:11

Kdyz bude u Tank ONO plno, staci pockat 5 - 10 minut a nejaky stojan se uvolni. Pokud bude plno u nabijecky, budu muset cekat 1 - 2 hodiny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
7. května • 20:46

Za třicet minut je nabito dost na dlouhou cestu dále, tak jaké hodiny? Tebe taky neučili číst?

Shimi
7. května • 21:16

Allamarein: Mně se líbí, jak každý elektronadšenec automaticky počítá s tím, že ostatní elektronadšenci budou vždy a všude maximálně ohleduplní. Ne, nebudou. Lidská povaha je neúprosná. A taky se mi líbí, jak každý elektronadšenec automaticky počítá s tím, že před ním bude stát u nabíječky vždy maximálně jedno e-auto. Ne, nebude. Takže z těch 30 minut se v mnoha případech stanou opravdu hodiny. Ale jinak je to celkem zábavná parta, to se musí nechat.

Allamarein
8. května • 15:05

Dokud jde o věc nadšenců, tak ano, lidi k sobě jsou ohleduplní. Ale jasně, i to jednou skončí, až se k elektrovozům dostane ta zaostalá společenská spodina. Takoví jedinci, kteří dnes zablokují stojan u čerpačky, aby si dali v klidu kafe, například...

666
8. května • 15:36

Obávám se, že zaostalost je u čerpaček, kdy vám nakazují odjetí od stojanu až po zaplacení.

Ďoďo
7. května • 23:38
Tommy
8. května • 12:18

A zase Autoforum a jejich výmysly :-D
U Tank ONO taky pravidelně stojím frontu. To se holt stává

Mirek
9. května • 19:16

A jak rychle zmizí těch pět aut před tebou, 15 minut max?

Tommy
10. května • 18:35

Podle toho, kolik berou. Když je tam nějakej náklaďák, stojím tam jak Y.
Doma mi benzín ze zásuvky bohužel neteče...

Mirek
11. května • 17:42

Benzínky mají většinou určené stojany pro nákladní auta. Za náklaďákem jsem ještě nestál.

Tommy
7. května • 23:15

No tak to je bussines majitele nabíječky. A kdyby ses ty trochu zajímal, tak víš, že ceny jsou nastaveny tak, aby se ti 2h u rychlonabíječky krutě nevyplatily. Připomínáte stejce, co prskali, že auto koně nikdy nenahradí, pač kůň se napase v každý škarpě.

Shimi
8. května • 8:44

Tommy: Já se o e-mobilitu a všeobecně o e-svět zajímám víc, než si myslíš. Ty 2 hodiny u nabíječky je z tvé strany trochu úlet, protože já jsem nic v tomto duchu nepsal. Já pouze narážel na zbožné přání elektronadšenců, že budou všichni ohleduplní, že budou všichni nabíjet jen a pouze po dobu nezbytně nutnou (to je těch +/- 30 minut) a že bude u nabíječky většinou volno a nebo u ní bude stát max. jedno e-auto. Tudíž se z těch původních 30 minut stanou rázem tebou zmiňované 2 hodiny (3 e-auta čekající před tebou). Samozřejmě, při trochu přemýšlení/plánování před cestou se tomu dá vyhnout, ale v tom případě už přestává e-auto sloužit mně, nýbrž já začínám sloužit jemu.

Tom
7. května • 14:39

Pridam jeste jeden problem, co s bateriema? Zijeme v dobe kdy na oko recyklujeme plast, 80% ho konci v oceanech, baterky jsou jina liga, slozitejsi proces recyklace nez u plastu a k tomu jedy. Do toho nikdo doopravdy nepujde. A jed v oceanech znamena konec tehle planety tak jak ji zname.

Allamarein
7. května • 16:51

Chytrý si přečte, že baterie se dají využít dalších patnáct let ve stacionárních úložištích.
Mimochodem, kde končí ty baterky v oceánech při recyklaci?

jozka
7. května • 11:57

...to jsou problemy dva...

Benzín
7. května • 11:47

Kolik budou na 1 ks celkem tratit? Loni VW ztrácel 80 000kč na každém EV a hádejme, kde si tu částku vemou zpět? Do toho nějakou tu pěknou socialistickou dotaci + ideálně šrotovné. No jé to by bylo, aby se ten trh pěkně "tržně a zeleně" neohnul.https://www.novinky.cz/auto/clanek/volkswagen-na... ...

Tom
7. května • 11:08

tak redaktoři se měli možnost na všechno vyptat a předloží nám tady takové všeobecné PR bez chuti. Hrůza. Můj první dotaz by směřoval na to, do jaké míry požívá tohle auto techniku z nefunkčního ID3. A myslím, že by bylo vymalováno.

petr r. (petrumr)
7. května • 20:11

Já bych na to šel oklikou, aby se management neurazil, zeptal bych kolik aut se vejde na Milovické letiště.

Freddka
7. května • 12:52

Tak na to se ptat ani nemusis, to je presne ta stejna technika s logem Skodovky. To je snad jasny.

Ivan Leixner
7. května • 10:23

A vůz bude mini mpv jakoby Mégané Scénic nebo cross over jakoby Kaškaj? :-)) Na SUV to totiž nevypadá. Elektriku ocení asi na jiných trzích než ČR.

Calibra GTI
7. května • 10:26

Mi to připomíná něco mezi Hondou CRV a Bmw 2, tak si vyber :-D

šofér
7. května • 13:11

Mi jako Kia Niro..

McQ
7. května • 10:41

CRV už vlastně také elektromobilem je, jen místo půl tuny baterek si vozí svoji elektrocentrálu :-D

eCVThater
7. května • 12:21

Je to tak a funguje to mnohem líp než eCVT! :-)

Michal
7. května • 9:55

Nejvíce šokovaní budou dealeři až to nebudou moct komu prodat.U nás na růžích ustláno nebude.

iPace
7. května • 10:13

to seme se psalo ohledne Citigo iV a SUperbu iV, a obe maji a meli velice slusne prodeje, firmy kde maji moznost nabijeni s tim nebudou mit problem to do flotil porizovat, bude zalezet na nastavene cene a TCO ktereho se dopocitaji nakupci danych firem, o par firmach kde cekaji na Octavii iV a prave Eniaq vim, se Superby iV tam zatim vybavili jen nizsi management

lukacenko
7. května • 10:26

A veril by jsi, ze je nam to tu u zadele?

Allamarein
7. května • 11:19

Dokonce tak moc, že jsi to všem musel napsat, jo?

Mojo
7. května • 10:18

„Citigo iV a SUperbu iV, a obe maji a meli velice slusne prodeje"Nemají. Podíl všech elektromobilů na prodejích je extrémně nízký, tudíž logicky prodej jen těhle dvou bude ještě nižší.

iPace
8. května • 9:20

Citigo iV se prodava cca 2x vice nez se prodavali fosilni motorizace, jestli to neni uspech, tak fakt nevim co by melo bejt uspechem daneho modelu :-OSuperb iV ma v celkovem podilu prodeju superbu prez 30% co se vybavovych linii tyce, ty jsou 4, to neni uspech? hmmm, ale kdys to pise Mojo tak to bude pravda :-D

Rembaz
8. května • 10:29

To je ale asi len kvôli dotáciám nie?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ílon.M
9. května • 11:44

Prosím jaká částka Slevy je podle vás zlomová, abyste si koupil jiné auto za milion?20 tisíc? Nebo si snad naivně myslíte, že v ČR někdo dostává na elektromobily statisícové sumy?

Rembaz
9. května • 17:20

To bola reakcia na predaj citigo.

Ďoďo
9. května • 13:40

Ukážte mi stimuly a ukážem vám výsledok“: Charlie Munger.

Tommy
9. května • 10:34

Ne.

Allamarein
7. května • 11:19

Záleží na tom, jak chceš vnímat "slušné" prodeje. V porovnání s celkovým trhem to může vypadat směšně. V porovnání s prodeji elektromobilů a PHEV už jsou dobré. Na to, že se u obou modelů jedná o novinky v nabídce bych řekl, že skvělé.

Mojo
7. května • 11:28

To je slušná demagogie.Jako kdyby novinka byla nějak diskvalifikována. Naopak slovo „New-Neu-Nové-Moderní-Nová generace" je pro všechny marketingové krysy zaklínadlem.A to s tím celkovým trhem -.:-D - no comment. Nejsi potomek Goebbelse?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
7. května • 12:47

Plácáš naprosto mimo mísu, uvědomuješ si to? Co jsem napsal, dle tebe, špatně?
Jsou ta auta v nabídce Škody nová? Jsou. V segmentech, kde figurují, se prodávají dobře? Prodávají. A v celkových prodejích aut jsou elektromobily (zatím) zanedbatelné? Jsou, ostatně to píšeš sám, takže chceš popřít sebe sama?
Vidíš, jak jednoduché bylo tě dostat na lopatky?

Tommy
7. května • 23:08

Elektrifikovaná auta dnes dělají až 25% prodejů. Aspoň tak to hlásí vyloženě budgetová značka KIA. Tvoje plácání o tom, že jsou to "okrajové" záležitosti se nějak nepotkává s realitou.

Mojo
7. května • 13:54

Zase jeden co si v zoufalé situaci musí dokazovat, že je to naopak a že to on někoho dostal na lopatky.
„Na to, že se u obou modelů jedná o novinky v nabídce bych řekl, že skvělé."
Tím říkáš, že novinky to mají nějak těžší, přitom je to naopak. Segmenty trhu se mají vnímat jako nižší třída, střední třída atd. Na pohonu nezáleží. Pokud řeknu, že se něco prodává dobře, tak tím myslím celkově a ne jenom v rámci tebou uměle vytvořeného segmentu. Elektrická Octa vs benzínová Octa vs dieselová Octa. Tak to lidé vnímají. Je nezajímá, jestli je ele Octa prodávanější než Leaf - to totiž nic nedokazuje. Ale kdyby se ele Octa prodávala stejně jako benzínová, tak to už něco znamená. Je to těžké na pochopení? Tak už se zvedni ze země, nemusíš ležet na lopatkách.

Allamarein
7. května • 16:49

Krásně jsi svůj původní komentář překroutil, jen co je pravda. Asi jako každý hloupý odpůrce elektra, vymýšlíte jen samé absurdity.
Nestojíte za snahu o skutečnou diskusi.

Lee
7. května • 18:06

Pořád jen blouzníš a argumenty nikde.
BTW já měl elektromobily rád ještě v době, kdy EU retardi chtěli bojovat s globálním oteplováním pomocí nafty v osobácích - takže zase vedle chytrolíne. Jen nemám rád, když se lidem vnucuje jediná EU pravda (pomocí dotací a kurvení spalovacích motorů), která v praxi ani nefunguje. Chudší se nemají skládat na auta bohatším, to je zrůdnost.

Allamarein
7. května • 18:41

Argumentů jsem uvedl až dost, ale jak je vidět, stále ti chybí potřebné dva vitamíny I a Q, abys to vůbec mohl pochopit. Ale to je obecná vlastnost všech elektroodpůrců, z toho si nic nedělej.

Lee
7. května • 19:02

„Ale to je obecná vlastnost všech elektroodpůrců"
Pěkně ses odkopal omezenče. Všichni co nesouhlasí s tvým názorem jsou blbci. Ok chytrolíne.

Allamarein
7. května • 20:45

Každý vidí to, co chce. Sám ses označil za blbce, dobře ti tak.

Lee
7. května • 21:26

Trapáku, jak jinak lze chápat tvůj rádoby vtip.
„Argumentů jsem uvedl až dost, ale jak je vidět, stále ti chybí potřebné dva vitamíny I a Q, abys to vůbec mohl pochopit.".
Už přestáváš ty svoje hlody vnímat, tak jsou pitomý.

Allamarein
8. května • 15:02

Každý v tom vidí jen to, co vidět chce. Ale když ses označil už sám za blbce, tak jo, jsi blbec.

jozka
7. května • 10:01

No a pak zacne tlak na dotace...

EL2020
7. května • 12:18

Podle mě nebude problém ani tak cena a parametry, ale prakticky nulová dobíjecí infrastruktura v Česku. Hlavně pak ve městech, kde mají ta auta největší smysl. Pokud by se mělo něco dotovat, pak zřízení dobíjecích míst ve městech a nemusejí být nutně rychlodobíjecí, takže by se nejednalo ani o nějaké extrémní náklady. Spíš jde o to, aby těch míst bylo hodně a byly i běžně v ulicích.

Rembaz
7. května • 20:16

Nulová infraštruktúra? Nabijaciek je viac ako dosť. Odhliadnuc od toho? že 50% obyvateľstva ma doma zásuvku. Na rozdiel od benzínky.

EL2020
8. května • 12:02

"Víc než dost"? Sorry jako, ale asi žiju v nějakém paralalením vesmíru. Když se podívám na mapu užší Prahy 4, tak sou tu cca dvě, jedna v nákupním centru (Arkády) a druhá neveřejná (sídlo ABB nebo tak něco). Absurdní...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
8. května • 12:30

A? Koľko tam jazdi EV?

EL2020
8. května • 13:27

S tímto přístupem k infrastruktuře se divím, že vůbec nějaké...

Rembaz
8. května • 13:37

Koľko ľudí si kupuje EV aby boli odkázaní čisto na verejne nabíjacie stanice?
1%?Zvyšok dobíja doma alebo v práci.
Infraštruktúra sa buduje tempom akym rastie podiel EV.

EL2020
8. května • 17:11

Dokud nebudou nabíječky, nebudou auta. A jinak je v Česku nabíjecích stanic zhruba o řád míň než v západní Evropě (ve srovnání s Holandskem pak skoro o dva řády..).
Zákazníků typu: Bydlím v centru a nabíjím v práci a nabíjím v rodinném domku doma si myslím moc nebude. Kolik lidí v centru Prahy má rodinný domek? :-D

Tommy
9. května • 10:32

Těch co pracujou v centru? Většina...

hobit
7. května • 14:42

Nulová se rozhodně říct nedá.
Spíše naopak. Dneska se staví spousta nabíječek. Po republice jich je mraky.
A hlavně na současný počet aut je to více než dostatečný.
Nová auta přibývají pomalu takže v pohodě stačí současný nárůst nabíječek takový jaký je.
NAbíječky rostou jak houby po dešti teď hlavně u supermarketů, hypermarketů a obchodů.
Nabíječky přibývají, jen to není vidět, protože lidi stále ani neví, že elektromobily existují.

EL2020
7. května • 14:56

To co nám může připadat "jako mraky" je ve srovnání se západní Evropou "jako šafránu". Nejdřív musí být ty nabíječky, pak mohou být auta. Když si dám mapu Prahy a dobíjecích míst, je to až směšně tristní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
7. května • 18:24

republika není jen praha, třeba já mám tři fáze a jenom nevím kam ten box přidělám, nechci být jak v tych reklamách, že tahají po podlaze kabel na druhou stranu.

EL2020
7. května • 18:37

To sice není, ale jaksi logicky bych v Praze očekával potenciál nejvyšších prodejů, protože:
1. Praha je jakž takž alespoň trochu velkoměsto
2. V Praze je největší kupní síla
3. V Praze ušetří firma od třetího auta dále 36000 Kč ročně za parkování v zónách
Proti tomu ovšem jde to, že v Praze bydlí většina lidí v bytech, které často nemají ani garáž/parkovací místo. I ty, co ty garáže mají, tak tam zase nemají možnost dobíjení. A i trochu lepší byt ve vysmívaném paneláku na lepším místě dneska může stát třeba 6 mega, takže se nedá říct, že jsou to socky, co na elektromobil nemají. Mají, ale absolutně nemají kde dobíjet. Současným tempen přírůstu veřejných dobíječek to bude reálné tak v roce 2060.

Freddka
7. května • 12:50

Co resite, Skodovky se prodavaji v zahranici, tech par kusu v CR pche ... a elektricke Skodovky tam rozhodne neni cilovym trhem CR ani nahodou.

EL2020
7. května • 14:37

To byla reakce na ty dealery, předpokládám, že byli myšleni hlavně dealeři v Česku. Globálně to samozřejmě vypadá úplně jinak a řekl bych, že Škodovka přichází na trh elektroaut právě tak akorát - ani moc brzy, ani moc pozdě.

Mojo
7. května • 9:49

Všem zájemcům o elektromobil, bych doporučil se informovat o vlivu rychlonabíjení na životnost jakýchkoliv akumulátorů na bázi lithia. Automobilky tohle zákazníkům rádi zatajují.

jogurt
7. května • 11:19

zapomněl jste dodat na životnost špatně chlazených akumulátorů. Protože pokud má auto motory o výkonu 300kW a nabíjí 150kW, pak to vliv na životnost žádný významný nemá, protože má pro tyto výkony zvládnutý termomanagement. U vozítek s motorem 100kW se to čekat nedá.

Mojo
7. května • 11:32

To není tak úplně pravda. Když nabíjíš tak velkými proudy, tak to dobře uchladit ani nejde, protože chladící kapalina by musela procházet samotným článkem. Sebepropracovanější chlazení povrchu nestačí.

Freddka
7. května • 12:48

To zvlada nekolik tisic cyklu v pohode.
Zase hledas problemy tam kde nejsou. Navic tyhle VW moc rychle nabijet nejdou, to je sotva 100kW tedy skoro 3x pomaleji nez Tesla Model 3 ... a s tou taky problemy nejsou.Jinak jeden rok ma 365 dni, tak se nad tim zamysli. 10 let jsi uplne v pohode, nejspis 15, mozna 20. Co bude potom to se uvidi, ale to asi prvniho a nejspis ani druheho majitele zajimat nebude.

Ďoďo
8. května • 11:32

Každý, kto vlastní laptop alebo mobilný telefón vie, že čím viac nabíjate, tým viac sa batéria vybíja. A v prípade EV je rýchle nabíjanie ešte viac škodlivé pre výdrž batérie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin P.
12. května • 9:02

Většina mobilů a notebooků je po konci záruky a podpory ze strany výrobce na vyhození. Hlavně se Vám nestane, že by na nové silnici to auto nejelo......Srovnávat takovou rychloobrátkovou věc jako je spotřební elektronika s osobními auty ve vztahu k aftermarketu je hodně mimo.

Martin P.
7. května • 13:52

Zatím i v západní Evropě vozový park k těm 15ti letům. Ale je tu malý problém na to aby někdo koupil to auto ojeté, musí ho někdo koupit nové.... ....pokud se bude méně prodávat nových bude méně ojetých > tech méně ojetých bude dražší> koupí je méně lidí.... atd... Je to stejné to stejně naivní tředstava jako byla iu prvního šrotovného když někteří fanatici mysleli že by se měla sešrotovat všechna bazarová starší než..... A nechápali že v prodeji novým to opravdu zásadně nepomůže.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
7. května • 23:05

Ale elektrifikovaná vozidla jsou uprostřed padajícího trhu jediný segment, který roste. Takže za pár let bude spíš problém sehnat ten olítaný dýzl.

Mojo
7. května • 13:47

„Věděli jste, že stačí zajet 3x do měsíce na rychlonabíječku a po 10 letech máte 25% kapacity akumulátoru fuč? Pokud byste přitom akumulátor nabíjeli jen doma přes noc, kapacita akumulátoru klesne přibližně jen na 97% původní hodnoty. Že vás to nezajímá? Mělo by, elektromobily budou, stejně jako auta se spalovacími motory, i po deseti letech stále na cestách. Namísto firemních parků však už v rukou druhých majitelů či na parkovištích autobazarů."Není to tak profesionální jako studie co tento jev popisují na chemické-fyzikální úrovni a ani jsem si to číslo nijak neověřoval, ale jako úvod do problematiky to stačí. Už 100kW je opravdu hodně a Model 3 je mladíček.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
7. května • 15:02

To je vsechno pravda, ale 1. normalne se to nabiji doma a na rychlonabijecce vyjimecne a 2. prvnimu majiteli je to jedno, ten to nebude mit vic nez 5 let a nejspis je to jedno i druhemu majiteli.A je to stejny jako s kazdym jinym autem. Blbec ho znici za 3 roky a 50tis km a pritom ten, kdo se k tomu chova slusne, tomu auto vydrzi 10 let a 250 tisic a dela jen zakladni servis (ktery samozrejme neni zadarmo, po 5. roku to zacne stoupat a po 10 uz to doslova poleze do penez, ale tak to proste je).

Koppec
14. září • 19:35

Nevím jak mě můžete tak dobře znát... Ale zatím jsem každý auto umrtvil kolem 50tkm.... V audi nevydržela převodovka, u oktavky zadní náprava, focus motor... Koupím tohle a uvidíme co upadne

Lee
7. května • 16:34

Prej na rychlonabíječce jen vyjímečně:-D. Tak to řekni všem těm, co jsou pro ně rychlonabíječky klackem proti dlouhé době tankování elektromobilů. Všude se staví rychlonabíječky, protože je těžké psycho chtít po řidiči, aby někde čekal v řádu hodin a prej VYJÍMEČNĚ.

Freddka
7. května • 18:00

Ano, lidi, kteri si to poridi pojedou vic nez 400km jen vyjimecne.
Tudiz to nabiji doma a jedou s tim do prace a mamataxi a na nakup.Tak to proste je. Ze ty to nechapes, to uz je jiny problem.Obchodaci co jezdi 600km denne a lidi kteri jezdi krizem krazem evropou si to kupovat nebudou, na to se EV nehodi.

Michal
8. května • 21:53

Prosím o info, kdo si koupí auto které ho omezuje respektive se mu musí přizpůsobovat. Děkuji

Tommy
9. května • 10:31

Každý. Jednou jsem zkoušel být za hrdinu a musel jsem s kanystrem na pumpu pěšky...:-D

Michal
9. května • 21:44

To já bych si něco stopnul:-P

Michal
7. května • 9:44

Kdo ve škodovce vymýšlí ty hloupé názvy? Každému, kdo ví, co je ENIAC, to musí nutně evokovat zastaralost, poruchovost, nízkou energetickou účinnost.

EL2020
7. května • 12:13

ENIAC naprostá většina lidí nezná a z té menšiny, co ho znají, už si zase většina nepamatuje na zastaralost, poruchovost, nízkou energetickou účinnost, takže jim to může připadat i cool, prostě první počítač. :-D. Mně se ten název líbí. Je to takové duo Kodiaq/Eniaq (tradiční/moderní).

Daniel
7. května • 20:12

Este sa moze volat Kardiaq. :)))

EL2020
8. května • 12:05

No pokud má ta nejvýkonější varianta RWD (150 kW) 0-100 za 8,8s, tak to teda fakt nic moc...
A mimochodem už to, že mají všichni stejný motor a výkon se odemyká podle toho, kolik kdo zaplatí je zákaznicky docela těžko zkousnutelné... Přece jen tohle je auto, ne aplikace :-D

Michal
7. května • 12:26

A nebyl by lepší Curaq? :-D

EL2020
7. května • 12:31

Asi jak pro koho ;-)

Joe Doe
7. května • 10:53

Mne to evokuje istu damu menom Enya - a absolutne prisernu hudbu :)

jogurt
7. května • 11:17

Příští model bude maniac, podle té party, co ty pitomé názvy vymýšlí, navrhuje a schvaluje

Roman
7. května • 11:45

Jen si dovolím poupravit...Maniaq:-))

McQ
7. května • 9:06

who cares

David
7. května • 8:57

Pokud nemáte příplatek za kazde zveřejněné foto tak jich stačilo cca 6 a ne 45 skoro stejných pane redaktor ....

JirkaA
7. května • 9:31

Pátý pád - oslovujeme voláme - pane redaktore.
Jak tě má brát redaktor vážně, když ho ani neumíš správně oslovit, natož správně volat?

David
7. května • 9:43

To je schválně tak napsaný.

JirkaA
7. května • 17:49

Schválně píšeš jak negramot, aha, to je dneska móda.

petr r. (petrumr)
7. května • 18:19

učitelskéj jdi prudit do učitelských novin.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
7. května • 19:13

Na začátku věty se píše velké písmeno.

petr r. (petrumr)
7. května • 19:44

kromě diskuzí o autech, v učitelských novinách ano, tam je to aji v desatero základech.

JirkaA
7. května • 18:44

Negramotný, vlez mi na záda. Zrovna ty, který po sobě nedokážeš přečíst jediný příspěvek, a očekáváš, že to po tobě budeme luštit, se ozýváš. Humorné.

LOL
7. května • 8:56

autíčko na baterky. :-D

Rokyta ex Acz
7. května • 8:24

Celkem se mi to líbí i mě to zajímá. Ale zatím moc nevím, jak si to mám představit. :-D Jsou to takové neprobádané vody. Což je asi dobře.;-)

Michal
7. května • 12:23

Mě ta nezajímá, protože po dálnici při 130 dojedu sotva z Prahy do Brna B-]

petr r. (petrumr)
7. května • 18:18

Míšo radím ti poohlédnout se po testech hyundai kona, ta dojede z Nošovic až na přažský castle, kdežto ID3 dojede z fabriky na záchytné parkoviště.

Michal
7. května • 22:52

Přiznávám že jsem EV ještě nejel, ale ve 3 os. se zapnutou klimou nebo v zimě možná dojedu s trochou štěstí ke značce Praha ale to si myslím že bude tak vše. Dobíjení na 20 min. po cestě abych se vůbec k té ceduli docoural neberu. Co když to bude obsazené apod. Jinak co se týče masového rozšíření EV asi takhle: https://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-nejsilne... ...

Tommy
7. května • 23:01

LOL Autoforum a jejich bláboly. To sis vybral fakt super zdroj :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
7. května • 23:31

Prostá matematika. A to neočuráš. Nebuď líný a počítej.

Tommy
8. května • 12:15

Jasně, kampak na tvoje počty s prohlášeními distributorů. Co ti o tom ví, že...?
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/cesko-ma... ...

Michal
8. května • 20:31

A já zase už nějakou tu dobu čtu jak budou auta zdražovat...:-D:-D:-D

Tommy
9. května • 10:16

No ty zdražujou i tak. U elektromobilů je ta přirážka výrazná a to taky představuje brzdu jejich rozšíření. Dokud se nezredukuje, opravdu nehrozí, že by se nám kvůli nim hroutila síť. Na druhou stranu je to řešení emisních limitů u aut jednou pro vždy. Už nebude moct nějaká pošahaná zelená mánička šoupat limity postupně k nedosažitelným hodnotám a prosazovat svoji vizi cyklistické společnosti. Takže každý autmobilista by měl tu technologii podporovat a fandit jí. Vyrazí ekokomoušům z ruky solidní argumenty a zůstanou jim už jen ty ideologické.

Michal
9. května • 21:47

Až na to, že spalováky dotují již tak drahé EV na kterých automobilky stejně prodělávají. Takže? Jinak na pomatené ekopaka z vysoka kašlu. Vesměs nedorostlé děcka, které ví o reálném životě naprosté prd. Sorry jako

Koppec
14. září • 19:30

Něco jako vy Michale. Vy sice na ekopaka kaslete, ale k čemu vám to je... Beztak si prosadí že vaše olitana ocka 1.9tdi s vylagrovanym filtrem najednou na silnici nebude smět. Jediný co vám zbyte jsou eauta nebo nějaký preturbovany motory ze sekacky, které sice ujedou na jednu nádrž 1000km, ale tak jejich životnost bude max 100 nádrží... Ještě 10let zpět se o elektroautech jen mluvilo. Dneska je vyrábí každej. Proč? Asi v tom opravdu něco bude... A pokud budete chtít prodávat auta s benzínovým motorem, budete muset mít i eko auta co kadí kytičky...

Elpin E. (Elpin)
8. května • 11:57

Samozřejmě že jak se budou zvyšovat nároky na elektrickou síť, tak se bude zvětšovat i tlak na stavbu nových elektráren. Autor článku jen prostě vynásobil dvě čísla a ukončil to tím, že je to nereálné, což je celkem krátkozraký a předčasný závěr. Magické slovo je totiž "postupně".

Michal
8. května • 12:11

Takže kvůli EV budeme muset stavět nové elektrárny - jak ekologické. Nebo se to netlačí kvůli ekologii? Hlavně že v DE elektrárny zavírají a zbavují se jádra. A nepište mi tu, že to budou soláry, větrníky apod.
Chápu fanoušky EV a nic proti nim nemám, jen by si už konečně mohli vytáhnout hlavu ze zádele.
Jak 2. auto do rodiny na pojížďky OK, jinak omezující nesmysl.

Lojza
9. května • 16:25

Zatím roční vývoz elektriny je cca 15TWh. Milion ev aut je cca 3 TWh. Elektřiny je více než dost.

Michal
7. května • 22:58

A to se ještě nebudu bavit o tom že to není fin. výhodné ani ekologické. A všichni víme jak fin. nevýhodné věci končí. Ale možná to za naše prachy přes zelenou ideologii, v paradoxně koronavirové době, protlačí. O to je to smutnější!

Luďa
7. května • 22:09

Kokotóna či jak se tomu nadává je blbost. S petrumr tu vymýšlíte pikačoviny, sorry hoši.

petr r. (petrumr)
7. května • 22:47

KONA, manažéři ze škodovky taky mají z hyundai koktavku a neumí to vyslovit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dejv
8. května • 20:42

Ano, všichni tady již dávno chápeme že jste hrdým majitelem hyudaie, ale váš hate na konkureční automobilku začíná být vcelku dosti trapný. Ja osobně mám i30 2014 skoro ve fullu a služební ovci 2016 a ovce je prostě lepší auto. Jo a až vám ten hyudai někdo klepne, tak se připravte tak na 1-2 měsíce bez auta, protože korejští inženýři s nehodami asi nepočítají a čekačka na náhradní díly je stejná, jako za socíku na banány. Taky vlastní zkušenost.

Michal
7. května • 14:01

Ty mínusy jsou od fanoušků EV nebo za pravdu? Jinak doporučuji přečíst ´´test´´ na IDNESU - to je teprve koncernové péčko. A potom si přečtěte profil autora :-D

hobit
7. května • 14:35

Mínusy jsou za trolování a lži co tu předvádíš. Evidentně jsi v žádném eautě nejel, ale prohlašuješ, že to tak je.
Vlastní zkušenost: baterka 18 kWh, rychlost 130 po dálnici dojezd 85-90 km. (WLTP 130 km)
Tohle má kapacitu baterie 80 kWh, velmi zhruba vynásobit koeficientem reálnosti a vyjde nám že dojezd dálničních 130 km bude cca 300-350 km
Z Prahy do Brna je to 200 km. S jendou 10 minutovou přestávkou na nabíječce v Humpolci se člověk dostane Z prahy do Brna a zpět. To jest o pouhých 10 minut delší než spalovákem na jeden zátah.To znamená tvůj příspěvek není nic jiného než vykonstruovaná lež, bez jediného rozumnéh argumentu, jen trolování.

Michal
8. května • 11:02

Jo a myslím, že na vykonstruované lži je tu někdo jiný B-]

Michal
7. května • 22:47

Prosím o značku a model EV s kapacitou 18kWh - děkuji

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
8. května • 12:09

první generace i3 ??? :-)

Michal
8. května • 12:25

Ta má přes 20kWh a jednoduše s tím autem 130km/h z Prahy do Brna nedojedeš - nehledě po pár letech...

Dejv
8. května • 20:34

První generace i3 měla kapacitu 21kwh, takže číslo 18kwh po 6 letech provozu mi přijde celkem reálné

Elektrikar
12. května • 13:49

Mam na i3 2014 najeto 110 000km a vyuzitelna kapacita je 17.8 kWh z puvodnich 18.8 kWh B-]

Doporučujeme

Články odjinud