Škoda znova převlékla Enyaq iV. Ukázala jej po boku ikon automobilové historie

Enyaq iV je nejočekávanější novinkou Škody Auto tohoto roku. Oficiálně se představí za necelý měsíc v Praze, ještě před tím jej ale Škoda převlékla do nové kamufláže.

Řada lidí je vůči elektromobilům skeptická a tento stav u nich jen tak nepomine. Z vlastní zkušenosti však vím, že pokud je vůz na jedno nabití schopen ujet okolo 400 kilometrů, v zásadě mu není z hlediska běžného denního používání co vyčítat. Takových už na českém trhu seženete dost – třeba Konu Elekctric a Ioniq Electric od Hyundaie nebo Renault Zoe. Ještě v letošním roce by se k nim měl přidat další – tentokrát z domácí produkce.

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Ve Škodovce se v těchto dnech dějí velké věci kvůli změně vedení na domácí i nejvyšší úrovni. Tento fakt ale neovlivňuje oslavy 125. výročí od založení značky, během nichž si automobilka připomíná zásadní modely své historie. Nejinak je tomu i v dnešním případě, kvůli němuž se musel elektromobil Enyaq iV převléknout do „slavnostnějšího“ polepu.

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Zatímco v Irsku, kde jsme se s enyaqem v rámci takzvaného covered drivu svezli poprvé, se „hodil“ do zelené, aby splynul s prostředím, dnes to vypadá spíše na bílý smoking. Má to svůj důvod. Na úvodní fotce článku a hlavně v přiloženém videu se totiž nejmodernější Škoda současnosti objevuje vedle takových ikon, jako jsou L&K Voiturette A, Superb 3000 OHV, Popular Monte Carlo, Felicia, 1000 MB, 110 R či Octavia první generace ve „výběhové“ verzi Tour.

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Je téměř jisté, že Škoda „převlékla“ Enyaq iV naposledy, protože jej oficiálně ukáže už 1. září v Praze. Bude se nabízen v několika specifikacích, lišících se výkonem a kapacitou baterií, přičemž vrcholné iV RS má nabídnout až 225 kW (306 koní), pohon všech kol a dojezd asi 460 km. Vůz zaujme i novým pojetím interiéru, které těží z platformy MEB pro ryze elektrické modely.

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Enayq iV bude vznikat v Mladé Boleslavi po boku konvenčních modelů se spalovacími motory. Výroba by měla začít koncem letošního roku, nedlouho poté by se měly první sériové vozy dostat na silnice.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků