Škoda znova převlékla Enyaq iV. Ukázala jej po boku ikon automobilové historie

Enyaq iV je nejočekávanější novinkou Škody Auto tohoto roku. Oficiálně se představí za necelý měsíc v Praze, ještě před tím jej ale Škoda převlékla do nové kamufláže.

Řada lidí je vůči elektromobilům skeptická a tento stav u nich jen tak nepomine. Z vlastní zkušenosti však vím, že pokud je vůz na jedno nabití schopen ujet okolo 400 kilometrů, v zásadě mu není z hlediska běžného denního používání co vyčítat. Takových už na českém trhu seženete dost – třeba Konu Elekctric a Ioniq Electric od Hyundaie nebo Renault Zoe. Ještě v letošním roce by se k nim měl přidat další – tentokrát z domácí produkce.

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Ve Škodovce se v těchto dnech dějí velké věci kvůli změně vedení na domácí i nejvyšší úrovni. Tento fakt ale neovlivňuje oslavy 125. výročí od založení značky, během nichž si automobilka připomíná zásadní modely své historie. Nejinak je tomu i v dnešním případě, kvůli němuž se musel elektromobil Enyaq iV převléknout do „slavnostnějšího“ polepu.

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Zatímco v Irsku, kde jsme se s enyaqem v rámci takzvaného covered drivu svezli poprvé, se „hodil“ do zelené, aby splynul s prostředím, dnes to vypadá spíše na bílý smoking. Má to svůj důvod. Na úvodní fotce článku a hlavně v přiloženém videu se totiž nejmodernější Škoda současnosti objevuje vedle takových ikon, jako jsou L&K Voiturette A, Superb 3000 OHV, Popular Monte Carlo, Felicia, 1000 MB, 110 R či Octavia první generace ve „výběhové“ verzi Tour.

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Je téměř jisté, že Škoda „převlékla“ Enyaq iV naposledy, protože jej oficiálně ukáže už 1. září v Praze. Bude se nabízen v několika specifikacích, lišících se výkonem a kapacitou baterií, přičemž vrcholné iV RS má nabídnout až 225 kW (306 koní), pohon všech kol a dojezd asi 460 km. Vůz zaujme i novým pojetím interiéru, které těží z platformy MEB pro ryze elektrické modely.

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Enayq iV bude vznikat v Mladé Boleslavi po boku konvenčních modelů se spalovacími motory. Výroba by měla začít koncem letošního roku, nedlouho poté by se měly první sériové vozy dostat na silnice.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků