Škoda Enyaq iV na oficiálních skicách. Tvůrce ji přirovnává ke kosmické lodi

šofér  |  12. 08. 2020 08:37

Hezké, kdyby tomu dali klasický spalovák, tak i velmi všestranné. Takto je toho auta škoda!

Odpovědět  |   | 
lampacyp  |  12. 08. 2020 13:11

Ovsem zato je to o5 revoluce!

Odpovědět  |   | 
HRD  |  12. 08. 2020 08:45

Vždyť je to všechno na jedno kopyto. Zajímalo by mne, jestli dneska pozná někdo na dálku, jestli ta pixla co jede okolo, je enyak, kodiak, zodiak, nebo jinej pičijak. Všechno je stejný a všechno je to primárně na houno. Napříč značkami, to nerní jen o škodovce.

Odpovědět  |   | 
:-)  |  12. 08. 2020 09:13

Nojo, když je někdo tupej tak je jedno jestli má před sebou krychli, kvádr nebo čtyřstěn. Von vidí vždycky ten samej kosočtverec...

Odpovědět  |   | 
HRD  |  12. 08. 2020 11:11

Tupej seš ty, protože o tom, že jsou ty kraksny všechny stejný, se ví obecně. Navrhuje to počítač, podle předem zadaných a většinou neměnných dat, dizajnéři si k tomu přidají kudrlinky a pičičárny a "auto" je na světě. Jestli ty to na dálku rozeznáš, tak jsi génius (asi né, že? Takže jen obdivovatel škodovek a SUVéček a blbě plkáš)

Odpovědět  |   | 
koncernový antipíčus  |  12. 08. 2020 11:19

Holt máš zřejmě obě oči z kašparouc krávy, ty pičijaku!

Odpovědět  |   | 
Karel  |  12. 08. 2020 11:21

ty nejsi antipíčus. Ty jsi píčus!

Odpovědět  |   | 
HRD  |  12. 08. 2020 11:25

Hele, popiš mi zásadní rozdíly ve tvaru všech těch koncernovejch nádher, od škody přes vw, a ostatní. Čím se jako tak liší, že je rozeznáš na dálku? Leda hovno. Nepoznáš nic, dokud si to na jejich zadku nepřečteš, ty chytráku. Doba, kdy každé auto mělo svůj image je pryč. Nebyl problém rozeznat alfu od bmw, škodovky, nebo fordu. nebyl problém rozeznat nejenom značku, ale i typ. Ale to jsi asi ještě nebyl na světě, tak to sorry. To chápu.

Odpovědět  |   | 
koncernový antipíčus  |  12. 08. 2020 12:33

Jo, já je rozeznám na dálku. A rozeznám od sebe nejen značky, nýbrž i typy a tak jednotlivé generace těch těch typů (a většinou i jednotlivé facelifty). A opravdu si ani na velkou vzdálenost nespletu Giulii s BMW3 nebo Stelvio s BMW X3. Podle mě si auta nejsou o nic podobnější než dřív a dokonce bych řekl, že třeba ve 30tých letech 20tého století byla běžná konfekce víc na jedno brdo než dneska.

Odpovědět  |   | 

je to k neroznání, všichni akorát odliší od škodovek hybridní toyotu, ta couvá potichu na elektřinu, kdežto škodovka po ranu chrochtá.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  12. 08. 2020 13:39

Taková snůška nesmyslů v jednom komentáři, to se jen tak nevidí. Musím si udělat printscreen, to by mi totiž nikdo nevěřil, že existuje takový klaun co to za a/ napíše a za b/ to myslí vážně.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  12. 08. 2020 09:45

Kosmicka lod? Takze draha, nebezpecna a silne jednoucelova?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  12. 08. 2020 10:03


A že by jen na cestu tam? A co zpět? Nějaký návratový modul? Skládací elektrokola?

Odpovědět  |   | 

kdyby aspon to nejlevnější mělo možno přívěs a na tym ten skutr.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  12. 08. 2020 10:08

Moc kreativity ani elegance tam zatím nevidím, ale Cx=0,27 je slušné.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  12. 08. 2020 10:24

Tak ono když uvážíme, že Fiat Ducato má Cx=0,30, tak už to tak světoborně nezní, ale jo, není to až tak špatný.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  12. 08. 2020 10:48

Hlavne kdyz uvazime, jakym zpusobem se vypocitava, je podobne srovnavani nesmyslne.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  12. 08. 2020 11:13

Proč by to mělo být nesmyslné? Ducato je prostě účelové krabice s takřka kolmými stěnami (a to včetně té přední), kde moc prostoru pro hraní si s aerodynamickým tvarem a opatřeními není a přesto výrobce dokázal stlačit Cx na 0,30. Když uvážíme, že kdejaká Octavia s výhodnou karoserií typu liftback má Cx > 0,30, tak je to docela ostuda (ostuda Škodovky).

Odpovědět  |   | 
jozka  |  12. 08. 2020 11:40

Skoda Favorit mela 0,36 a nechete doufam tvrdit, ze klade vzduchu vetsi odpor nez to Ducato, ze?

Odpovědět  |   | 
Adam  |  12. 08. 2020 11:47

Viz můj příspěvek níže, výsledný odpor vzduchu vzniká tak, že koeficient odporu vzduchu se násobí s čelní plochou. Tj. i velké SUV může mít Cx nižší než např. malý hatchback, ale vzhledem k čelní ploše bude ten odpor vzduchu větší právě u toho SUV.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  12. 08. 2020 11:47

Viz můj příspěvek níže, výsledný odpor vzduchu vzniká tak, že koeficient odporu vzduchu se násobí s čelní plochou. Tj. i velké SUV může mít Cx nižší než např. malý hatchback, ale vzhledem k čelní ploše bude ten odpor vzduchu větší právě u toho SUV.

Odpovědět  |   | 
P  |  12. 08. 2020 12:35

Můžete dát zdroj vaší informace o cx=0,36 pro Š 781Favorita?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  12. 08. 2020 12:43
P  |  12. 08. 2020 13:20

Díky, tohle stačí. Ano, to je hodnota makety 1:1 bez motoru, bez průchodu vzduchu motorovým prostorem, bez průchodu vzduchu topením, bez průchodu vzduchu spárami mezi dveřmi a těsněním dveří a bez zástěrek za zadními koly.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  12. 08. 2020 13:28

Ano, nicmene pro pripad tehle diskuse je celkem nezajimave, jestli je to 0,36 nebo 0,42. Podstatne je, ze resit, ze ma Octa stejnou hodnotu jako Ducato nevypovida vubec o nicem.

Odpovědět  |   | 
Miloš  |  12. 08. 2020 14:43

Panáček chycený na švestkách a ještě kolem sebe kope. 😀😃😄

Odpovědět  |   | 
koncernový antipíčus  |  12. 08. 2020 13:11

Ne to tvrdit opravdu nechci. Řeším pouze Cx a ne o jeho násobek s čelní plochou...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  12. 08. 2020 13:19

V prvni rade je potreba byt pozornejsi pri prepinani nicku...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  12. 08. 2020 12:05

No, zase tak kolmý ten předek dodávek není a pak už je docela hladký plech. Octa4 se oproti O3 skokem zlepšila.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 08. 2020 13:39

A napadlo tě někdy, že i když je auto menší, jeho pasažéři se poměrně nezmenšují? Takže čelní plocha prostě neroste úměrně celkové velikosti auta a zmenšování má určitý limit na úrovni pohodlí a fyzických možností pojmout posádku?

Odpovědět  |   | 
Kamil_k4  |  12. 08. 2020 15:24

A hlavnē,když si dá na střechu rakev a už ji nikdy nesundá.....

Odpovědět  |   | 
HRD  |  12. 08. 2020 11:15

Uvádět CX u esúvéčka je zoufalství Vždycky to bude mít aerodynamiku cihly a navíc valivý odpory kol a váhu jako kráva

Odpovědět  |   | 
Adam  |  12. 08. 2020 11:45

Pro výsledný odpor vzduchu se koeficient odporu vzduchu násobí s čelní plochou, tj. závisí právě na tom, jak je auto aerodynamické (Cx) a potom jak je velké (čelní plocha). U SUV má naopak Cx velký význam, protože se násobí větší čelní plochou než u malých aut.

Odpovědět  |   | 
.  |  12. 08. 2020 12:41

"valivý odpory kol a váhu jako kráva" Podobné většímu sedanu, nepodstatný rozdíl. Máš v tom trochu zmatek.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  12. 08. 2020 10:28

Ta vzpičená, teda vztyčená přední maska mi silně připomíná ten elektrický Mustang a ten se mi nelíbí vůbec. Tohle si mi zatím nelíbí taky.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  12. 08. 2020 11:13

Co těm motorům udělali že je to tak pomalé? Navíc to vypadá jako koncept minivanu z 90. let....je to ošklivé, pomalé, elektrické, to budou prodejní rekordy.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  12. 08. 2020 11:15

Zrychlení je na elektromobil fakt docela bída. Ten základ je úplně marný.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  12. 08. 2020 16:08

Pšššt, tady se za pravdu vypichují oči...

Odpovědět  |   | 
annaaix  |  12. 08. 2020 11:33

Ahoj
moje horké fotky jsou tady ...
https://mub.me/hxxxu
uživatelské jméno anna1
čekám na tebe
18+

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  12. 08. 2020 12:33

Jedna věc je co je na obrázku a druhá co sjede z výrobní linky. Občas nesedí ani počet kol a ten zbytek snad neseděl ještě nikdy

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  12. 08. 2020 12:38

Aha ? kosmická loď.. mírně face-liftovaný electro-Karoq za dvojnásobnou cenu.
Proč se nedrželi konceptu a nenabízeli to jako limitku pro fajnšmery ? Si jako myslí, že s velkým kufrem to bude lidovka ? za mega ?

Odpovědět  |   | 
Peter(Charouz)  |  12. 08. 2020 12:40

že jim najednou nevadí ty tablety uprostřed 🤔

Odpovědět  |   | 
Mondeák  |  12. 08. 2020 16:18

Není to hatchback, ani kombi, ani Mpv a tak tomu budou říkat Suv, jinak by se to neprodávalo.

Odpovědět  |   | 
vana  |  12. 08. 2020 18:28

To je pořád jakou mají elektromobily medvědí sílu, plný krouťák už od nuly a co vidíme v praxi ? 150kW utáhne na kouli max. jednu tunu a 109 kW neutáhne vůbec nic ....

Odpovědět  |   | 
šofér  |  13. 08. 2020 11:56

ale utáhne, jenže pak je dojezd v pr*eli!

Odpovědět  |   | 
vana  |  13. 08. 2020 17:22

Neutáhne. Povolená hmotnost přívěsu je čistá nula

Odpovědět  |   | 

Plácnou tam falešnou masku chladiče a říkaj tomu výraznej kosmickej dizajn?
Já tomu říkám potěmkinova vesnice a zpátečnická zaprděnost.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  13. 08. 2020 11:00

ok, ked to bude za 15-20.000e zacnem uvazovat. to ako ta yaris new hybrid v najvyssej vybave 19.000e co ti bije?!

Odpovědět  |   | 
šofér  |  13. 08. 2020 11:56

Odpovědět  |   | 

VW iD4 s prostřelenou slepicí na kapotě.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Ada je zase tady  |  14. 08. 2020 17:31

Na čem ten kreaturní tvůrce ai ujíždí?

Odpovědět  |   | 

Na mazutu.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro