Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

94 komentářů

Zdar
6. října • 20:36

Zase tomu dali jméno, jako zvratky, hovno, sračka...

Lukáš Veselý
7. září • 23:16

Nablýskaná pudřenka. Jako muž bych upřednostnil nového Tucsona. To na mě působí jako chlapský vůz.

10w60
2. září • 16:46

Hezký by to bylo, jen mít love:-D

qwertz
2. září • 13:04

kde se to da koupit s poradnym motorem?Idealne 2.0TDI :-D

Maro
2. září • 15:08

Včil je to prej elektromobil, tak asi ne. Ale nějaký diesel-hybrid by temu slušel ja.

Lotte
1. září • 19:29

Nádherné auto! Czech pride!!!!

petr r. (petrumr)
1. září • 15:35

každý se musí rozhodnout při kupu za sebe a myslím, že pro mamataxi to bohatě postačuje. Druzí si koupí konu a dojedou o 50km dále a ti co si kupují auta co má policie, půjde do ioniqu a my socky, kteří rádi hi-tech koupíme obyčejný hybrid co má otáčkoměr.

Max
1. září • 14:38

A ted to srovnejte s elektro vw id3 a tim co zatim vime o id4 a je jasny, kde je celej problem se “smerovanim” skodovky.

EL2020
1. září • 15:05

Já vidím, že problém je právě řešen. Třeba ta zadní světla dělají Enyaq správně levný a zastaralý (a k Dacii lahodící).

Jyrka Syrka
1. září • 14:15

Mě se líbí jak ti promotéři vždycky říkají "uvidíte co jste ještě neviděli" a když to vyleze tak první co mě napadne je " kde já už jsem to viděl "
Ale abych nebyl jen kritický, tu černo orange verzi bych si v garáži představit uměl, ale tak za polovic.
Jsem zvědav jak dopadne to připravované coupe.

666
1. září • 13:43

Tak to se povedlo B-]

Jethro
1. září • 13:43

Spíš než SUV je to kombi.

Stejsky
2. září • 15:33

Cross over woe :-P

puk123
1. září • 13:40

Zaujala mě evoluce spojení masky a loga pomocí nového prolisu. Maska samotná vypadá divně. Elektra dostávají většinou hladší tvary, tohle vypadá jako nový spalovák.

Deméter
1. září • 13:28

More, neví tady ňáký gádžo kolik je v tom autě mědi? S Eržikou čekáme desátý dítě a potřebujeme nutně nějaký love.

petr r. (petrumr)
1. září • 15:28

Horváte, mědi nevím, ale je tam dost kobaltu, na nově je pěkný článek o ekologii a píší tam, že při získávání kobaltu ekologie jde stranou uplně.

Petr Vaněk
1. září • 14:44

Až budete v důchodu, dostanete od pána z stb rouškovné. Do té doby musíte do práce:-D

expat
1. září • 13:22

Prý může vypadat kompaktně....s délkou 4648....je delší než první X5.....to jsou mi kecy.....B-]

Michal2
1. září • 13:02

Mít u nás omezení jak v německu tak by se omladil vozový park(diesel pod E6 by zmizel z ulic měst) a kupovalo by se víc hybridů,plugin i elektro aut.Až naši něco co ještě ostatní nemají zavedou tak budem jezdit na kole :)

Bob
1. září • 13:46

Mít u nás platy jako v Německu tak by se vozový park omladil určitě.B-]

EL2020
1. září • 15:10

Jenom aby. Místní Joudové jsou schopní místo nových Octávek kupovat ojeté Audiny a budeme tam kde jsme, jen bude ten dieselový smrad pocházet z prémiovějšího segmentu.

JK
1. září • 13:27

KOlik lidí v CZ si reálně může dovolit nové auto a kolik procent z nich je hodnotou alespoň nad 500tis? Většina nakupuje v Áčkách Octavie do "stopade". U nás není reálné aplikovat "vynucování EV" z několika důvodů - není tady kupní síla, ojetiny jsou drahé a většinou k ničemu. Malá rozšířenost prodražuje i servis a současná vláda by si ani nemohla dovolit dotace, protože už teď "ukradli" 500 miliard. V téhle realitě je u nás nějaká přirozená i nepřirozená výměna vozového parku v nedohlednu. A navíc vyhláškou někomu znehodnotit majetek a jiný zvýhodnit, by mělo být trestné. Sorry jako, ale pokud mi někdo řekne, že můj benzín je zlo, tak ok, ale chci adekvátní náhradu výměnou, nikoli že se můj majetek stane bezcenným, budu ho muset na své náklady likvidovat, nebo extrémně pod cenou prodávat a pak si ještě za šílený peníze kupovat nějaký nedodělek jen proto, že je do zásuvky.

EL2020
1. září • 15:08

Nemusíme hned vnucovat EV, ale s diesely Euro5 a horšími by se něco udělat mělo. Holt si Jouda za stopade koupí Octavii TSI a ne Passata TDI, ono ho neubude.

asdf
1. září • 13:47

Proč bys měl chtít náhradu za tvůj smradlavý šrot? Abys nedostal místo toho jízdenku do lágru :-O

Petr Vaněk
1. září • 14:43

Prosím mírněte se ve svých výrazech, "jízdenky do lágru" . Domnívám se, že i vy máte navíc. Nehledě k tomu, že zde má pan JK pravdu.

asdf
1. září • 15:47

A pravdu rozhoduješ ty? Chceš přestupní nebo první třídu? :-D

jozka
1. září • 13:16

jj, vystizne receno... "kupovalo BY se"... bycharu je kolem EV jak naseto, ale pak prijde na vec a pomalu jedine, co se ozve je "a kolik na to bude dotace?".

JK
1. září • 12:55

Hezká barva kůže - ta vlastně dělá celý interiér. Ten monitor uprostřed je otřesný. Designéři buď rezignovali a dali se na chlast, nebo hůř - jsou s tím spokojeni. Exteriér není tak strašný, jako u konceptu, ale ani povedený. Dopadlo to o chloupek lépe, než Octavia, tak je ale vizuálně takovej průser, že laťka je velmi nízko. Zadek auta připomíná Seat, což není dobré ani pro jednu značku a předek je divnej, tak jako byl už u konceptu. Trochu to celé evokuje noční výlohu vietnamské večerky. Škoda no.

EL2020
1. září • 12:53

Zamaskované to vypadalo určitě líp. Jinými slovy základní proporce jsou OK, ale provedení jednotlivých designových prvků se nepovedlo...

dzozifko
1. září • 12:40

Paráda. Nemôžem si pomôcť, ale škodovácky dizajn interiéru aj karosérie je v posledných rokoch presne podľa môjho gusta. Ani neviem, či (aspoň podľa mňa) je na tom niektorá z automobiliek lepšie. Možno tak Volvo je na úrovni škodovky. Mercedesy, bavoráky, ale aj audiny sa môžu ísť niekam vopchať...
Konečne budú mať Nemci možnosť kúpiť si slušný elektromobil za slušnú cenu. Len treba doriešiť tie softvérové problémy a elektro-lavína sa môže spustiť.

Tomas
1. září • 15:07

Já to na nějakou elektrolavinu nevidím.Fabrika na EV prodělává, takže jich bude vyrábět jen to nezbytné množství, kolik musí aby jim vyšly emise. Když jsem viděl, kolik dostanou obchodníci na tento model kusů, tak to nebude lavina, ale pořadníček jako za komančů...

Jezdec
1. září • 13:49

No, před lavinou budou asi muset ještě poštelovat cenu.

Jezdec
1. září • 12:23

Designově tomu není co vytknout. Působí to vyváženě bez nějakého přešlapu, což se třeba u Octavie nepovedlo.

EL2020
1. září • 12:44

Kdybych měl známkovat design jako ve škole, dám Octavii 2 minus a tomuhle tak lepší 4. Jinými slovy dostatečný, dobrý určitě ne.

Jezdec
1. září • 12:52

Kdybych chtěl auto typu enyaqu, tak to klidně koupím. O Octavii jsem uvažoval, ale kvůli tomu designu za tu cenu od toho asi upustím.

EL2020
1. září • 12:57

Mně Octavie přijde designem v pohodě. Není to Giulia a i minulá generace byla hezčí, ale nemám problém...

Elpin E. (Elpin)
1. září • 12:06

Osobně tleskám designu. Z fotek v maskování už to vypadalo, že to bude jen zas další krabicoid ala Kodiaq a Karoq, ale tohle vypadá vážně dobře. Prolisy na předním nárazníku a na zádi jsou v podstatě totožné s konceptem (v minulosti se tady vždycky ubíralo) a dodává autu dynamiku a patřičnou agresivitu. Bravo.

EL2020
1. září • 12:27

Je vidět, že co člověk, to názor. Třeba podle mě jsou ty fejkové prolisy akorát šaškárna a opičárna a o dynamice a agresivitě nemůže být řeč. Navíc rádoby agresivní forma, která vůbec nekoresponduje s obsahem je směšná sama o sobě...

Zelí
1. září • 11:44

Vnější design je stále z dílny Kabaně a to je dobře. Přístrojovou desku má v designu, který je stále moderní (ve světě moderní a najdeme ho pajcnutej prakticky ve všech značkách). Pochází z roku 2004, kdy byl popré použit v passatu b6 (designér slovák Štefan Levko)a následně se používal cca 10let i v audi. Aktuálně ho jak passat b8 tak audi již opustilo a tak se mohl použít ve škodárně. Je to poprvé co byl použit v autě škoda.
Jinak podstatné bude jak bude elektrokárka použitelná. Jak se postupně objevují reálné ceny dobíjení, tak nejen v pořizovacích, ale i provozních nákladech se bude jednat o vyloženě luxusní zboží.

lelek prudique
1. září • 11:03

Ze se tu vsichni tak cilite?! Vzdyt na to vetsina z vas stejne nema, takze zachovejte klid a chladne pohlavi. :-D :-D :-D

EL2020
1. září • 11:11

1. nesuď druhé podle sebe
2. Škodovka je důležitou součástí české ekonomiky, takže i ti, co neuvažují o její koupi, by měli mít zájem, aby prosperovala
3. Škodovek je všude plno, takže když budou hnusné, bude to všude hnusné :-D

JK
1. září • 12:46

"3. Škodovek je všude plno, takže když budou hnusné, bude to všude hnusné"
Amen. To je vlastně největší důvod, proč mě každá nová vždycky akorát rozčílí. Jsou hnusné. Když potom vidím, jak to parkuje v centru města, tak bych z toho nejraději udělal všude cyklostezky. Fiat má krásný citát, který se hodí na aktuální realitu koncernu (ale i na některé modely Fiatu samotného, aby to bylo fér): "Ošklivost, je nejhorší forma znečištění." A má pravdu.

všechpitomcůprezident
1. září • 13:08

"Ošklivost, je nejhorší forma znečištění."- tak proč potom ti taloši udělali Multiplu?Zadej do vyhledávače "nejošklivější auto". Větší nádhera je jenom Aztek...

JK
1. září • 13:17

Hele úplně bezesrandy - multipla před faceliftem, je hezčí auto, než tohle. :-D Ale chápu připomínku. Jen jsem je citoval, protože to vnímám stejně, ale zaroveň vím, že zrovna jejich portfolio taky není výkladní skříň estetiky. Nicméně ta citace sem kontextuálně hezky zapadla. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
všechpitomcůprezident
1. září • 13:34

Pořád si můžeš koupit současné Fiat Tipo- esli ti to sedí. To je fakt teda designérský šperk zevnitř, zvenku...

EL2020
1. září • 13:54

Tipo je v kategorii "malá nižší stření za 300tis" celkem v pohodě.

Lord Owl
2. září • 9:00

Zrovna jsem byl v Itálii a těch Tip tam poměrově moc nejezdí. Všude je ta nabubřelá 500/L a hodně Lancií Y.
V kategorii levných to ale vypadá obstojně.
Enya v kategorii drahých nemá šanci.

JK
1. září • 13:40

Hele, když si projdeš to vlákno, tak by ti mohl dojít kontext. Reaguju na to, že škodovek, potažmo aut od VW je všude nejvíce. Proto mi vadí, že jsou škaredá. V tomto kontextu cituji Fiat, jelikož se s jejich citátem ztotožňuji. Kdyby to napsal/řekl, někdo jiný, tak cituji někoho jiného. Tipo jsem neviděl ani nepamatuju. Až jich budou plné parkoviště a budu mít pocit, že to hyzdí prostor, tak jako Škodovky, nebo VW, tak se tu sejdeme a dám jim to v několika řádcích pořádně sežrat, neměj strach. ;-):-D

Petr Vaněk
1. září • 14:40

Škodovky nejsou škaredé, když pominu Octavii 3 generace facelift. Ale měly fádní interiéry a nejezdí nijak přesvědčivě. Ale design, který dodnes těží zcela z pana Kabaněho je dobrý. Je třeba si ale vybrat. Mohu potvrdit, že s Kamiqem se mi jezdí líp, než s Octaviou 3. Elektriku zatím neřeším, možná jednou moje děti, já už těžko.

lelek prudique
1. září • 11:58

Tak, tak, nesuď druhé podle sebe. B-]

emkejx
1. září • 14:04

veru to zas bude o rok vypadat parkovisko na Strbskom Plese.

Joe Doe
1. září • 10:53

Mohla zostat schovana, ma co skryvat ;)

ROB
1. září • 10:35

Díky svislé příčce v předních oknech , NEEEEE !

Twan
1. září • 10:33

Není to hnusné ale rozhodně ne krásné...co mozci ze Škody vyplodili je prostě humus....Koiqas, Kqarkq, Enjq....nad Yettim jsem už také kroutil hlavou ale že to může zajít tak daleko jsem netušil. Co by bylo špatně třeba na Škoda Trekka? Má to nějakou historii. Chápu, že číselná označení ostatních terénních modelů by dnes nebylo to pravé ale proboha proč tohle 3-[

EL2020
1. září • 10:27

No nic moc teda. Za mě designově nejslabší Škodovka za poslední roky. Potvrzuje, co si myslím už dávno, tedy že Oliver Stefani není dobrý designér a na Kabaně nemá ani náhodou. Vidím krabici připomínající Škodovku ověšenou jakýmisi tuzingovými divnoprvky. Ne, nelíbí.

Ludovít
1. září • 10:34

Souhlas, ale podívej se třeba na Mitsubishi. Škoda chce mít jeden vůz pro všechny. Všichni znamená indočínský zákazník. Ten bude hodnotit tvary. Na idnes byl pěkný rozhovor se Škodovákem a ten jasně řekl, že pro čínské zákazníky je automobil další elektronická hračka. Tím je řečeno vše. Musí to jet a uvnitř to bude, jak obrovský mobil.

EL2020
1. září • 11:03

To je pravda, ale na druhou stranu to podle mě ještě nevylučuje, aby to trochu vypadalo (tuzing ale svítící maska chladiče tam pro indočíňany mohou dobastli tak jako tak). Co se mi hlavně nelíbí:
Přední světla - ten podivně zalomený desing...
Zadní světla - naopak totálně unylý design (taková zadní světla by bylo možné připlácnout na 90% aut na trhu)
Přední maska - nechápu, co má tak kolmá a vysoko umístěná maska znázorňovat (něco jako: "I když jsme elektro, tak vám dopřejeme pořádný gril chladiče a ještě máme lepší Cx než ID4"?)
Ty podivné prvky pod A sloupky
Klasický tuzing, které je teď v módě napříč značkami v podobě hypertrofovaných předních násosek. Štěstí, že nedali i fejkové výfuky...

jozka
1. září • 13:13

Pritom kazdej vi, ze EV prece chlazeni nepotrebuji, ze?

EL2020
1. září • 13:43

Každej ví, že i EV nějaké chlazení potřebují, nicméně gril jako stodola a navíc stoprocentně zaslepený s tím ideově moc nekoresponduje.

Mirek
1. září • 11:16

Tak výfuky nejsou ani pravé, natož fejkové, to by snad byl největší úlet, jaký kdo dokázal.
Za mě je to takové nějaké oteklé, hlavně v černém provedení, a se zdvihnutým rypákem. Dále to raději nebudu rozvíjet. Nelíbí.

Anka s čárkou
1. září • 12:14

Miro, nekoukaj do zrcadla :-D Sportuj ať nési ňáký oteklý a rypák nezvedaj. I keď na Enyaqa nemáš :-D Toš móžeš zkusiť radšej Scalu, když nemáš moc tých penězí.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
1. září • 16:15

Blbost tohoto typu může člověku, který celý život aktivně sportoval, napsat jen mozkově postižený člověk, který celý život sedí za klávesnici a nejspíš nedokáže bez pomoci přejít ani na záchod.
Je jasné, že máš problém se svou srdcovkou, kterou ti nazvali oteklou, což opravdu je. Neřeš peníze, ne každý má hluboko do kapsy, a pokud si nekoupí nějakou škodovku, tak je dle tebe asi chudák. Peníze většinou řeší právě "borci", kteří se zmůžou tak akorát na nějakou dvacet let starou ojetinu. Než Enyaqa, případně to auto s pejorativním jménem :-D, tak si raději koupím pořádné auto, ne tenhle podivný elektrický mixér.

Josef
1. září • 20:36

Mirku, "diskutér" WP minulý týden v jiné diskusi sdělil, že jde o "výkřikáře". Takové označení snášejí lépe, než označení "mozkově postižený člověk", či odborné označení "debil" kvůli nízkému IQ a souvisejícím projevům, které zde "výřikáři" předvádí. Očekávej proto od výkřikářů spoustu minusů...:-)
Když občas do "diskusí" nahlédnu, tak "výkřikáři" se v diskusích vyloženě "množí". :-) Když jim to ale dělá radost, tak proč ne, že? Bylo by možná vhodné přejmenovat Autorevue na Výkřikrevue. Ještě větší úspěch by asi měl název Debilrevue. Hned by každému došlo, oč v "diskusích" asi půjde a člověk by ohledně informací kolem aut mířil hned jinam a naopak výkřikáři by hned podle názvu poznali, že jsou na správné adrese a můžou si v "diskusích" užívat("vykřikovat"...).

EL2020
1. září • 11:08

A ještě si neodpustím: ze zadního tříčtvrtečního pohledu to vypadá cca jako 5 let starý Seat (možná tak ale Škodovky teď vlastně vypadat mají, když se mají zařadit kamsi dva levely pod Seaty).

Vóša
1. září • 10:21

Doufám, že tohle bude pro ty Emisní leváky s mastnými prsty od Bratwurstů poslední hřebík do rakve....pak si otevřu Šampaňské a zapiju to !

pirate
1. září • 10:40

Nezapiješ.

Vósa
1. září • 13:27

Koukám, že je tady nalezlý samý Škodomilský dobytek...

Jezdec
1. září • 21:10

Ty jistě pracuješ v kravíně.

pirate
1. září • 13:34

Koukáš dost špatně.

Vósa
1. září • 19:31

Potrefený dobytek se vždy ozve

kobliha s řepkovou náplní
1. září • 10:18

Nuda bez nápadu, vypadá to jako něco co navrhl člověk, který před 30 lety dělal designera ledniček Calex. Prostě škodovácký standard. Oproti Codiakvu je to krása, jen s trapnějším názvem.

chacha
1. září • 10:03

To bude srandy kopec až za pár let uvidíme v Áčkách olítanou Škodovku po konci operáku a bude stát 800 - 900 tis. Už vidím ty davy, lidi tam budou stanovat jak před Mototechnou za komoušů aby se na ně dostalo.B-]

Skodovak
1. září • 11:38

za tech 800k je docela rado 3 roky stare Ecko ci Petka ... dat tolik za jetou Skodovku? Nebo ten cenovy odhad pocita s nejakou brutalni inflaci?

Ludovít
1. září • 10:12

Kde jsi přišel zrovna na tuhle cenu?

Frankie
1. září • 10:30

A ty si myslíš že když to nový bude 1,25 - 1,5 mega tak to po třech letech budou švihat za 300?

Rofi
1. září • 13:36

Zacinat bude nekde mezi 700-800 tisic.

Ludovít
1. září • 10:39

Budou to švihat za to, za co se to prodá. Nejvíc bude záležet na stavu baterie a cenách v případě nutnosti výměny. Nemyslím si, že o bazarové elektromobily bude obecně velký zájem. Cena bude muset být nižší, uvidíme.

iPace
1. září • 15:32

bazarove elektromobily si drzi cenu podobne jako spalovaky, treba Tesly maji prumerny pokles ceny dokonce nizsi nez "Nemecka premie" aneb drzi si lepsi cenu i jako bazarove, je treba si uvedomit ze pro drtivou vetsinu zakazniku neni auto modlou jako pro nektere zdejsi diskutery, ale normalni spotrebni zbozi na normalnim trhu, a cenu neurcuji tedy diskuzni kovbojove ale normalni trh se zakazniky, ostatne neni nic sloziteho si otevrit nejaky portal s bazarovyma autama a skouknout prumerne ceny daneho modelu a prumernou casovou osu po kterou tam inzeraty vydrzej, tedy do prodeje daneho auta, aneb v koncinach CR to elektromobilum zatim moc nejde coby bazarovkam a vetsina se jich spise coby bazarove dovezou ze zahranici, ale na Nemeckem nebo Francouzskem trhu se s elektromobily v bazaru obchoduje dobre, nektere modely jsou podobne zadane zbozi tako je treba v CR Octavia nebo Fabia a pro tamni "bazarniky" je to snadny prodej auta ktere jim tam vetsinou moc dlouho nestoji

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RR
2. září • 15:48

Zde souhlasim, lidi technika uz vůbec nezajímá, hlavne ze to nejak funguje...:-O

Anka s čárkou
1. září • 12:08

Třeba hybrid Prius se v bazarech celkem prodá. Jaké jsou preference trhu dnes tak jiné můžou být za 5 let. Za mě proč ne, i když čistě benzínová verze s hdm by mě potěšila i víc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JK
1. září • 12:37

Hybrid je trochu něco jiného. Málokdo si bude chtít koupit auto za Xset tisíc, které bude mít dojezd na 60% - který samozřejmě bude už jen a jen horší a a nová baterie bude stát minimálně polovinu ceny auta. Hybridy jsou spíš takové spalováky s parkováním v modrých zónách zdarma.

iPace
1. září • 15:38

cena baterie Enyaq opravdu nebude polovina ceny daneho auta, tyhle nesmysly sirej jen lidi co nemaj ani mozek na to, aby si nasli dany dil zalistovany v servisnich seznamech ;-) elektromobil kde bude pokles baterie o 60% po rekneme 4 letech by byl podezrelej sam osobe a muselo by to korespondovat s najezdem daneho auta, zaruka je 8let/160kkm (Enyaq), protoze takovou baterii by meli menit v zaruce ;-) a ze nechat si vyjet diqsgnostiku stavu baterie neni nic sloziteho, klidne se da vyjet i seznam vsech uskutecnenych nabijeni

petr r. (petrumr)
1. září • 16:58

8let/160tkm se nebude vztahovat na pokles baterie, ale třeba na vadu článku, nevím kolik bude mět článků a fakty nevíme cu bude krýt záruka, ale třeba na bmw i3 jeden článek-modul stojí 52tkč a je jich tam 8ks.

iPace
1. září • 19:24

tak rekneme si narovinu v BMW vedi ze tu baterii bude menit tak malo lidi behem prvnich 10-15 let ze je celkem fuk kolik stoji, protoze ti dalsi majitele si urcite pro novou do BMW nepojedou a nechaji si baterii spise repasovat za petinu te sumy nekde u firmy co se se zabejvaj prave repasem baterii, v Nemecku takove firmy jiz jsou, v CR zacnou bejt az to bude nejak zajimave s poctem BEV na Ceskem trhucena baterie Enyaq bude normalne zalistovana jako kazdy jiny dil, a jelikoz kuprikladu baterie Citiga iV je zalistovana za necelych 130 tisic bez dane, tak bych opravdu necekal ze baterie 83kWh pro Enyaq by stala vice nez treba 350-400 tisic, navic se s tim opet pocita jen pro pojistovny a pripadne zarucni vymenykdys se na spalovaku odvari po 6 letech motor, tak taky lidi bezi do autorizaku pro novej motor a nechaj tak za opravu 300-400 tisic? ne nebezi a nechaj to nekde jinde opravit za 60-100 tisic ;-)vesmes uplne stejny keci se dali cist pred 20 lety v diskuznim foru zde na autorevue o autech vybavenych nejakou novejsi elektronikou, uplne stejny nesmysly se dalo docist kdys u dieselu zacvali bejt povinne DPF kde nekteri vyrobci to meli zalistovane za statisice ;-)

petr r. (petrumr)
1. září • 19:34

kolik je automechaniků co mají školení na vysokoproud? A vyplatí se OEM výrobcům vyrábět specifický díly na elektromobil?

iPace
2. září • 8:55

koukam ze jsoi to asi cetl tak kazde 5 slovo ne? a vyplati se OEM a piratskym vyrobcum vyrabet baterky pro telefony, tablety, notebooky a dalsi spotrebni elektroniku? reapse baterii znamena, ze se baterie repasuje, tedy na diagnostice se zjisti stav jednotlivych clanku nebo moduly clanku, pak se rozebere a vymeni se jen ty ktere vymenu potrebuji, v USA jiz zcela bezne, tech firem ktere repasuji baterie v BEV je tam nekolik stovek, v Nemecku vim o 3 firmach ktere se tim zabejvaj a u jedne z nich jsem byl s mim prvnim elektroautem Leaf 1 generace, repas baterie me prisla na necelych 600 eur, menili 3 moduly ze 48 a zabralo to tomu mechanikovi asi 2 hodky, zbyle moduly jen "formatovali" , baterie v zaruce jiz nebyla neb auto melo najeto prez 100 tisic km a bylo stare 6 let, takze zadna finacni darda se nekonala, a z puvodniho poklesu baterie na 83% me ji repasem dostali na 98%, a vesmes ikdyby to pak kazdy rok stalo treba 500-600 eur na servisu + provoz, porad by to bylo levnejsi nez servis treba podobne stareho Qashqai + jeho provoz na podobnem rocnim najezdu ;-)

kukolar
24. února • 16:29

ktorá bateria ti v repasovanom notebooku, telefone, tablete vydrží to isté čo od výroby ? žiadna , aj tie MEGA napisy OEM bateria od výrobcu,sú na smiech :D :D :D
či niekto vyrába na staré mobily baterky stále :D nie čakaju a roy plynú, až ich čínanik alebo šikovný europan, prebalí novými nápismy a predaje idu na 100% , tak o bude aj tu pri autách
,len smola že bateriek niet ani pre nové autá,tak sa rozoberaju a repasuju staré

homer
3. září • 9:50

repasí na 98% - fakt tomuhle oblbovani veris? Veris jinak bys to nepsal, takovyhle verozvesty potrebujou a mozna i platej?

RR
2. září • 15:46

Pán Bůh promluvil....:-D

Zdeny
2. září • 17:57

Vidím to podobně. Raději se půjdu dívat na videa, na netu už něco je a zatím se zdá že dobrý. Menší prosklení kastle a průzory jak z tanku, ale vevnitř líbí, konečně trochu styl.

EL2020
1. září • 16:17

No nevím, ale že po x (nevím, jestli 4) letech bude cena nové baterie v autorizáku odpovídat polovině ceny dané ojetiny mi nepřipadá jako něco nereálného.

Nojono
1. září • 16:54

Do 8 let je baterie v záruce a není třeba řešit její cenu.

petr r. (petrumr)
1. září • 15:15

nevím nejsu z prahy, ale nejsou už hybridy vyjmuty ztoho parkování nad 50 gco2/100km.?

Rokyta ex Acz
1. září • 10:01

Kodiaq se svetlama z O4. Celkem to jde :-)

Doporučujeme

Články odjinud