Takto vypadá nejlevnější Škoda Enyaq iV. Luxusnější vzhled získá relativně za málo

Přestože se se Škodou Enyaq iV reálně svezeme nejdříve příští rok, automobilka neztrácí čas a vedle českých cen zveřejňuje také český konfigurátor. Podívejte se, jak vypadá nejlevnější verze.

Novou Škodu Enyaq iV jsme si už týden před světovou premiérou v Praze prohlédli ze všech stran v poklidu fotografického ateliéru, tenkrát pro nás ale Škodovka připravila vůz v provedení Founders Edition, která platí za nejdražší a nejluxusnější verzi, jakou můžete pořídit. Jak jsme uvedli již dnes ráno, takto vybavený vůz vychází na nejméně 1.379.900 Kč a vznikne pouze 1895 kusů, naprostý základ za 1.059.900 Kč jsme však neviděli až do chvíle, než automobilka spustila oficiální konfigurátor.

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Ke spuštění konfigurátoru došlo dnes odpoledne, není tedy od věci se podívat, jak vůz za „cenu od“ vlastně vypadá. Kdo by čekal holobyt, má smůlu. U modelu Enyaq iV totiž Škoda dost změnila myšlení, co se konfigurací týče, a spoustu zajímavých prvků dala už do standardní výbavy. Místo linií Active, Ambition a Style, které známe z jiných modelů, vsadila na individuálnější konfigurace interiérů. Důvodem je předpoklad, že v době, až budou běžné vyšší úrovně autonomní jízdy, vsadí zákazníci spíše na vnitřní komfort, protože ten bude primární součástí zážitku z jízdy.

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

V českém konfigurátoru jsou zatím dostupné verze iV 60 (cena od 1.059.900 Kč) a iV 80 (cena od 1.189.900 Kč). Na první pohled vypadají naprosto stejně, ale liší se kapacitou akumulátorů, respektive počtem modulů uložených v podlaze. Abyste koupili Enyaq iV za co nejméně, musíte si vystačit s lakem Energy, interiérem Loft a 19palcovými koly Proteus. Za provedení interiéru Lodge se příplácí 16.000 Kč, Lounge stojí 34.000 Kč, ecoSuite se syntetickou kůži v koňakovém odstínu stojí 48.000 Kč a za Suite dáte 40.000 Kč.

Škoda Enyaq iV má další české ceny. Ani luxusní edice není dražší než Kodiaq RS

Škoda Enyaq iV má další české ceny. Ani luxusní edice není dražší než Kodiaq RS

Všechna provedení interiéru nové Škody Enyaq iV najdete v galerii. Pokud si snímky pohlédnete detailněji, zjistíte, že se liší čalouněním přístrojové desky, sedadel a výplní dveří a dekory, nikoliv však viditelným hardwarem. Už základní verze má 13palcový dotykový displej, 5,3palcový displej před řidičem, třízónovou klimatizaci či multifunkční volant s koženým potahem, důraz na jednodušší nabídky a tím pádem i snížení výrobních nákladů je tedy více než zřejmý.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Zatímco dříve měly škodovky několik provedení volantů, různé panely klimatizace či přístrojové štíty v závislosti na výbavě, dnes se liší hlavně čalouněním a dekory. Vzhledem k tomu, že trendem dnešní doby je být co nejvíce online, se nabízí i zahrnutí stěžejního hardwaru už do základu a následné odemykání funkcí, za které si zákazník připlatí. Setkali jsme se s tím už u octavie, jejíž systém Bolero s 10palcovým displejem povýšíte na Amundsen vlastně pouze tím, že si připlatíte za navigaci.

Zapomenutá Škoda Eltra položila základy elektromobilů v Česku. Zbylo jich jen pár

Zapomenutá Škoda Eltra položila základy elektromobilů v Česku. Zbylo jich jen pár

Když to vezmu zjednodušeně, z „holátka“ uděláte luxusně vypadající auto za nějakých sto tisíc korun. Stačí vybrat naživo krásný interiér ecoSuite, 21palcová kola a metalízu. Vzhledem k tomu, že se bavíme o autě za nejméně 1.059.000 Kč, to případné zájemce tam moc bolet nebude. Jednu ukázkovou konfiguraci jsem přihodil do galerie. Uznejte sami, že za příplatek nižší než 10 procent z původní ceny enyaq hezky prokoukne!

Škoda Enyaq iV: Technická data verzí se zadním pohonem a české ceny
Verze iV 60 iV 80
Kapacita akumulátorů 62 kWh 82 kWh
Zadní synchronní elektromotor 132 kW, 310 Nm 150 kW, 310 Nm
Dojezd dle měření WLTP [km] 390 510
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0 8,8
Maximální rychlost [km/h] 160 km/h 160 km/h
Hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu [kg] 750/1000 kg
Cena Loft [Kč] 1.059.900 1.189.900
Cena Lodge [Kč] 1.075.900 1.205.900
Cena Lounge [Kč] 1.093.900 1.223.900
Cena Suite [Kč] 1.099.900 1.229.900
Cena ecoSuite [Kč] 1.107.900 1.237.900
Cena Founders Edition [Kč] - 1.379.900

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků