Škoda už vypouští do ulic elektrické Citigo. Od uživatelů za to bude něco chtít

věrek  |  04. 04. 2019 08:14

Hlavní koncernový zpravodaj opět nezklamal...bože, jak ten hoch tu svoji škodověnku miluje...

Odpovědět  |   | 
Jan Nademlejnský  |  04. 04. 2019 09:26

koukám, že tenhle článek je naprostá bomba, a má obrovský ohlas!

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  11. 04. 2019 01:02

Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.

A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?

Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.

Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.

Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.

Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.

A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.

Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.

My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  04. 04. 2019 09:40

Událost století, škoda nejede ta přímo letí, naštěstí do věčné záhuby.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  04. 04. 2019 10:24

Kdyby nepodváděli v emisních testech, tak by Euro normy nebyly tak přísné a my bychom si mohli ještě mnoho let užívat toxické splodiny ze spalovacích motorů. Teď jsou ale normy hodně přísné a navíc je musí splnit i v simulaci reálného provozu (což je podle mě přímý důsledek podvodů koncernu VW), takže už je problém splnit je s klasickým spalovacím motorem a proto do nás elektroauta budou tlačit všechny automobilky. Ať se nám to líbí nebo ne.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 18:55

Spekulovat "co by bylo kdyby" není můj styl, ale přizpůsobím se a klidně si zaspekuluji také:
Evropské komisi by bylo srdečně jedno i kdyby výrobci nepodváděli a stejně by si to další loni Evropským parlamentem schválené snížení emisí o 25% prosadili.
Bez jakékoliv konzultace s těmi, kterých se to týká - s výrobci.
Ti by jim totiž řekli, že při současném stavu techniky, je to nesmysl a to nechtěli slyšet.
A kde vzali to číslo?
95g CO2/km
Technicky zdůvodněné není.
A tak si zase zaspekuluji - bylo to nejblžší hezké číslo nižší než 100....

Odpovědět  |   | 
R2  |  04. 04. 2019 19:04

Tezko rict, normy by asi byly podobne prisne, ale zmena metodiky byla vyrazna a na tu skandal pravdepodobne vliv mel (respektive na jeji uspiseni). Kazdopadne nastup elektrizace by pravdepodobne prisel i bez dieselgate. S prichodem filtru, SCR a dalsich technologii pro diesely splnujici EURO 6 (coz je norma starsi nez dieselgate) bohuzel doslo k prodrazeni vyroby i provozu dieselovych aut a tak skoncila zejmena mala dieselova auta, ktera jedina mela potencial plnit limity CO2, ktere se na nas riti. Takhle automobilky museji prodat vice auticek na baterky, at se jim to libi nebo ne.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 19:12

No a kdo tu legraci asi zaplatí?
Evropská komise to nebude, že?
Takže ke kase zase pozvou nás, motoristy.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  04. 04. 2019 19:41

Případně i daňové poplatníky, kteří nejsou motoristé (i ti mohou elektromobilitu zadotovat). Můžeme ale po vzoru GB vystoupit z EU (třeba bychom to, na rozdíl od GB, zvládli bez ostudy). Otázkou je, jestli by k nám někdo dovážel auta, která by nám vyhovovala. Přiznám se, že nemám přehled o tom, jaká auta se prodávají mimo EU. Nevíte někdo, jaká auta se prodávají např. ve Švýcarsku, Norsku, Chorvatsku nebo Turecku? Mají automobilky pro tyto země verze, které nemají homologaci podle EURO norem?

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 20:35

Víc než polovinu ceny benzínu a nafty tvoří spotřební daň a DPH.
Když si představím, že 25% těchto příjmů státního rozpočtu by - nahrazením aut se spalovacími motory 25% elektromobilů - zmizelo, chtěl bych vědět, čím to politici nahradí.
Bude mě pak kWh elektřiny doma stát místo Kč 5,10 třeba Kč 12,- ?
Auta k nám budou samozřejmě všichni dovážet taková, jaká budeme chtít.
Jistě mají automobilky pro různé země i jiné verze.
I Škoda měla pro Rusko a Indii Fabie s jinými variantami motorů než pro EU.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  04. 04. 2019 21:54

Našel jsem např. tohle: "Škoda navíc musí zároveň řešit i jiné regiony, kde platí jiné předpisy. „Do toho stále pracujeme i s emisní normou Euro 5, která platí v Rusku, ale i Euro 4, se kterou stále pracují například v Albánii. V Indii pak mají vlastní systém norem Bharat, v Číně zase aktuálně C5 a chystají se zavést C6,“ uvedl Martin Hrdlička."

Vysněné auto s vydatným černým čoudem z výfuku nekoupíte ani v Rusku. EURO 6 je podle mě ve všech stupních přehnaný požadavek, vystupovat ale z EU proto, abychom si mohli kupovat auta třeba s EURO 5, není podle mě rozumné.

Na to, jak nahradí výpadek příjmů ze spotřební daně, jsem také zvědavý. Obávám se, že snížení nákladů na léčbu nemocí způsobených automobilovými exhalacemi bude sotva vyčíslitelné. Lékaři sice nebudou léčit NAPŘÍKLAD šedesátiletého člověka s rakovinou plic, budou ho ale léčit později na jiné nemoci, takže není jisté, že se vůbec něco ušetří.

Na druhou stranu za posledních 30 let spotřeba PHM vzrostla a že by se stát topil v penězích, to se mi nezdá. Zrovna v dnešní E15 psali: "Jinými slovy pokud by ekonomika vymazala růst v roce 2018, který činil dle čerstvých dat 2,8 procenta, pak by nám v rozpočtu hnedle chybělo sto miliard na mandatorní výdaje (platy a důchody)."

Možná holt budou muset politici začít trochu šetřit a přízeň voličů si budou muset odmakat. Přidat důchodcům a učitelům zas taková fuška není.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 22:18

1) Nějak si neumím představit člověka, který by si vysnil auto s vydatným černým čoudem z výfuku. Musel by mít velmi rozvinutou masochistickou vlohu...
2) Kdysi jsem si v časopise Stiftung Warentest přečetl článek "10 největších ekologických lží". Jedna z nich se týkala aut.
Článek konstatoval, že pokud by se ve všech autech nahradily spalovací motory elektromotory, vzrostly by emise škodlivin o 40%. Jen by byly jinak rozmístěné po území SRN.
Tedy - při zachování dosavadní struktury výroby elektřiny - kolik v jaderných elektrárnách, kolik v plynových, větrných atd.
Takže vliv na nemocnost národa by spíš zesílil než aby se zmírnil.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  04. 04. 2019 23:01

Mnoho lidí přece sní o autě, které není přidušené nějakými emisními normami a nemá spoustu filtrů a dalších nesmyslů, které se mohou pokazit, ne? Navíc jsme v Čechách, takže by to měl být diesel. A diesel bez těch "nesmyslů navíc" černý čoud produkuje. U nás (v ČR) vídám často i čoud černomodrý, protože české motoristické heslo je "nebudu vyhazovat peníze za údržbu, když to jede".

SRN má velké množství větrných elektrárnách a ty moc splodin neprodukují (jejich výroba samozřejmě čistá není, ta ale podle mě většinou probíhá na druhé straně planety). Teď sice budují jednu uhelnou elektrárnu, to je ale spíš kvůli tomu, že se zcela nesmyslně zřekli jádra, než kvůli elektromobilitě.

Pro pokrytí elektromobility by bylo dobré postavit ještě jednu jadernou elektrárnu. Bohužel naše současná politická reprezentace nebude podle mě schopna dotáhnout do konce ani rozšíření Dukovan, o stavbě další jaderné elektrárny podle mě nemůže být ani řeč.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 04. 2019 10:18

Takze se nebude testovat Skoda ale VW navic s polovicnim dojezdem. SIMPLY CLEVER

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  04. 04. 2019 11:27

V tomhle je Škodovka nevinně, celou tu šarádu upekli ve Wolfsburgu a rozkaz se musí nejprve splnit a až pak si člověk může jít stěžovat. Co vím od známého v Boleslavi s toho dost lidí kurev.ky bolela hlava.

Odpovědět  |   | 
Jan Nademlejnský  |  04. 04. 2019 12:02

Chudák Honzík, toho taky musela bolet jeho velká 190 cm hlava...

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 21:54

Bohužel tu šarádu neupekli ve Wolfsburgu ani v Boleslavi.
Ale v našem obdivovaném Bruselu.
Koncern dělá jen to co musí aby přežil...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 04. 2019 03:40

Ale kdepák, tu šarádu upekli inženýři Audi v Ingolštadu, když napsali podvodnej softwér pro TDi rakovinomety. Pak si na to za pár let vzpoměli vlčaci z Vlkohradu, když se jim nechtělo snižovat emise a pak jim na to přišla americká EPA a VW se hned ke všemu přiznalo. Zbytek už je jen důsledek tohodle průseru, kterej se ještě furt táhne dál.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 04. 2019 03:43

V roce 2010 dostali chudáci VW, BMW a Daimler od německé vlády dotaci 1 miliardu Eur aby udělali ekoauta, jenže oni se na to vysrali a dovedli to až těhle srágor co i teď vyjídaj.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 04. 2019 03:45

oprava
...dovedli to až do těhle srágor co si teď vyjídaj.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  04. 04. 2019 16:27

No, u Škodovky bych spotřebu typoval tak na třetinu toho, co tvrdí oni.
A to jsem velký optimista.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 04. 2019 12:22

Škoda už vstupuje na umírající trh? USA a Čína konec elektromobilních dotací, totální kolaps poptávky, Tesla před bankrotem a Škoda už testuje elektromobil

To ja opožděný apríl, ne?

Odpovědět  |   | 
Lojzic  |  04. 04. 2019 17:45

Kdyz bude za rok k mani Ev superb za cca 700litru s 100kw/h baterii, jako ze nebude. Klidne si ho koupim.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 19:09

Tak na nic čekat nemusíš.
Klidně si kup už teď elektrický VW e-up! za skvělých 535 tisíc...
Nebo e-Golf za perfektních 994 tisíc...

Odpovědět  |   | 
Lojzic  |  04. 04. 2019 19:27

Ceny EV aut pujdou dolu. Take jsem kupoval drive plazmu za 200litru. Ted stoji 10 000kc-)

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 20:46

Elektrické auto jistě není totéž co plazma.
Ale dobře, kolik let to té plazmě trvalo?
Ať víme jak dlouho máme počkat...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 04. 2019 21:14

Plazmová TV je super příklad. Kdy byla levná? Nikdy! I během masové produkce byla bezkonkurenčně dražší, než mnohem mladší typy LCD.

Odpovědět  |   | 
Burešek  |  04. 04. 2019 21:20

Technologie jako technologie

Odpovědět  |   | 
Lojzic  |  06. 04. 2019 18:52

kupoval jsem 50placu i za 10 000kc, drive pioneer za 200 000Kc. Rozdil nebyl jak vice nez 10let

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 04. 2019 07:35

A to rozliseni na tech 50 palcu, to byla mnamka, ze?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 04. 2019 11:37

Plazmové TV byly i přes masové investice do výroby velmi drahé. S příchodem UHD přišlo ukončení výroby, protože UHD plasma je tak nákladná, že v konkurenci LCD nemá šanci.

A v případě vašich TV, tak přijatelně kvalitní plasma klesla někam ke 30-40 tisícům, vše lacinější je megašunt.

Plasma za 10 tisíc, to musel být děs.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 18:35

Je potřeba zdražit auta se spalovacími motory, aby elektromobily nevypadaly tak drahé.
Nejlevnější Karoq 4x4 za 685. tis to ukazuje nejlíp - v žádné jiné kombinaci než s dvoulitrem není k mání.
Od 1.1.2021 platí limit emisí 95 g CO2/km, což odpovídá spotřebě benzínu 4 l/100km nebo nafty 3,6l/100km.
Pro srovnání - Citigo má emise 100g CO2/km, což ukazuje, jaký nesmysl je stanovený limit, když má platit pro celou flotilu vyrobených aut. Při překročení o každý 1g bude výrobce platit pokutu EUR 1000,- krát počet vyrobených aut. Takže třeba při průměru 98 g místo 95 g a milionu vyrobených aut, zaplatí EU pokutu 3 miliardy EUR. To už jsou peníze i pro velké firmy.
Technicky nařízené emise spalovacích motorů řešitelné nejsou, takže se výrobci chystají prodávat tak 25% elektromobilů a tím se dostat na správný průměr emisí.
Za oběť tomu padla i zmíněná chudinka Citigo, jejíž výroba končí.
Jenže baterky jsou drahé a tak musí výrobci elektromobily dotovat, aby je vůbec prodali a to, oč elektroauta zlevnili zase přirazí k těm se spalovacími motory, aby se dostali na své. Další cesta jak zdražit a dostat se k penězům u spalovacích aut je popsaná korektně jako "redukce komplexity" - viz uvedený Karoq.
Jenže prodávat rodinám auta se kterými nedojedou ani na dovolenou k moři nebude tak lehké (typicky činí dojezd 300 km) a tak musí výrobci počítat, že se na 25% podílu nedostanou a budou platit pokuty. Takže tu máme další důvod zdražit auta se spalovacími motory a dostat peníze na pokuty co nejdřív do firmy..
Když shrnu důvody pro zdražení aut - máme nejvýš 1 rok a 3/4 na to, abychom si doma pořešili čím jezdit, než se auta zdraží. Pravděpodobně ale mnohem méně - někteří výrobci už zdražují teď.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  04. 04. 2019 20:25

Popsal jste to velmi výstižně. Akorát bych neviděl až takový problém v tom, že elektromobil nedojede do Chorvatska. Tedy ve faktické rovině, změna myšlení bude ještě nějakou dobu trvat.

Hodně rodin se dopravuje k moři letecky a nebo k moři nejezdí vůbec. U druhé skupiny je samozřejmě problém v tom, že hodně těchto rodin nemá na zahraniční dovolenou peníze a už vůbec nemají na elektromobil.

Hodně rodin má dvě auta. S prvním větším autem se spalovacím motorem mohou dojet třeba i do toho Chorvatska a jako druhé mohou mít elektromobil.
Už dnes se podle mě dá pro elektromobil najít smysluplné využití, celé to ale zabíjí cena.

Chápu, že většina lidí chce pro jistotu auto s dlouhým dojezdem. Pak třeba k moři autem nikdy nejedou, kdyby ale chtěli, tak mohou.

Osobně bych si elektromobil klidně koupil, kdyby nebyl tak drahý. Pokud bych někdy chtěl jet autem k moři, tak bych si půjčil auto se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 21:29

No, ono nemusí jít o Chorvatsko, ale třeba jen o cestu k rodičům na Moravu.
S Teslou jsem před 2 lety dojel z Prahy do Brna a měl jsem ještě 58% kapacity baterií k dispozici, takže bych asi dojel i zpátky.
Ale radši jsem v Brně dobil.
Jenže jsem jel opravdu těch 130 km/h. Nevím jak bych dopadl, kdybych jel těch 200 km/h, co Tesla uměla.
Ale s tímhle Fiatem 500e a dojezdem 120 km? To bych byl blázen, kdybych se do toho pustil.
Pokud má rodina na dovolenou v Chorvatsku a má na dvě auta (jedno z toho elektrické) i přes to zdražení, které nás čeká a které už začíná, není co řešit. To ale není většina českých rodin.
Ale co ti, kteří na to nemají a mají třeba jen na jedno auto ojeté? Určitě to nebude ojetý elektromobil, které jsou zase cenově mimo jejich možnosti.
A jestli je nějaký poměr mezi cenami nových a ojetých aut se spalovacími motory, co se stane, když se ta nová auta zdraží?
Ano, další rodiny nebudou mít ani na ta dražší ojetá auta...

Odpovědět  |   | 
Rada  |  04. 04. 2019 22:40

Podle toho kam na Moravu. Cesta z Prahy třeba do Ostravy už je nad možnostmi většiny dnešních elektromobilů. Když ale vidím, jak rychle jde vývoj dopředu, tak podle mě do dvou let tuto trasu většina elektromobilů dá (ty, které jsou primárně určené pro městský provoz, to samozřejmě bez dobíjení nezvládnou ani za dva roky). Nepatřím mezi ty, kteří jezdí Praha-Ostrava na jeden zátah, takže třeba mně by nevadilo, kdybych během cesty zastavil na kafe a nějaké jídlo a během toho dobil (co jsem četl, tak už dnes se dá za 20-30 minut docela výrazně zvýšit dojezd).

Je mi jasné, že většina aut s reálným dojezdem pod 300 km nemůže naprosté většině lidí vyhovovat jako jediné auto. Jako druhé auto na pojíždění po městě může stačit i auto s dojezdem 120 km. Kvůli vysoké pořizovací ceně ale podle mě moc smysl nemá.

To, že je cena hlavním problémem, je mi samozřejmě jasné. Cena baterií jde ale dolů a brzy podle mě zlevní i elektromobily.
Trh elektroojetin je podle mě otázkou času. Pokud zlevní nová elektroauta (bez toho to podle mě nepůjde), tak může být i cena elektrojetin celkem rozumná.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 04. 2019 08:19

"S Teslou jsem před 2 le­ty do­jel z Pra­hy do Br­na a měl jsem ješ­tě 58% ka­pa­ci­ty ba­te­rií k dis­po­zi­ci"

Nemůže být lepší ukázka fundamentálního problému elektromobilů.
I kdyby jste mě mučili, neřeknu vám, kolik mi zbývalo benzínu, když jsem tam byl minulý týden.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  05. 04. 2019 08:52

Pamatuji si dobu, kdy se o generaci starší lidé vysmívali našim mobilům, které vydrželi jen týden zatímco jejich telefony s monochromatickým displejem vydržely 2 týdny. Dnes vydrží smartphone většinou jeden den a pokud některý vydrží dva nebo tři dny, tak je označován za smartphone s extrémní výdrží. Reinkarnovaná Nokia 3310 se prodává docela dobře, určitě ale nedominuje trhu a pokud vím, tak se nedostane ani do první desítky nejprodávanějších telefonů. Je to vývoj a ne vždy se zlepšují všechny parametry výrobku. Za 20 let se možná budeme divit, jak jsme mohli jezdit v čoudícím vraku ve kterém jsme museli každých 15-30 tisíc km měnit olej, občas svíčky a mezitím cokoliv, co se během provozu porouchalo.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  05. 04. 2019 12:58

Vypadla mi pointa. Lidé své chování přizpůsobili
nabíjecím potřebám smartphonů a většině to nevadí. Kdyby to většině vadilo, tak by nebyly nejprodávanější smartphony s jednodenní výdrží.

Dříve jsem si nebral nabíječku ani na kratší dovolenou a dnes ji beru skoro všude a většinou mám s sebou ještě powerbanku. Jsou lidé, kteří už si zvykli připojovat telefon na nabíjení kdykoliv a kdekoliv je příležitost (doma, v práci i v autě).

Naplánovat si pauzu na kafe a snack tam, kde mají rychlonabíječku, osobně nepovažuji za nějak extra nekomfortní.

Nebýt vysoké pořizovací ceny, tak bych o elektromobilu uvažoval.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 04. 2019 13:17

Je normální, že jedinec obětuje některé výhody, pokud ziská jiné významně větší.
Lidé obětovali výdrž mobilů za velké displeje. Vzhledem k významu zraku jako smyslu vnímání je to snadno pochopitelné.

A teď zkuste odpovědět, jaké zásadní výhody přináší stejnému jedinci elektromobil, aby akceptoval omezený degenerující dojezd, vyšší cenu a povinnou rutinnu s nabíjením.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  05. 04. 2019 15:16

To je dobrá otázka.
Pokud srovnáváme auta se spalovacími motory s auty s elektromotory, můžeme si udělat nějaké srovnání.
Třeba že elektromobily jsou dražší, mají omezenější dojezd, u dobíjecích stanic začínají být fronty, a že dobíjení trvé déle než tankování.
Pohon elektromobilů (ne celkové provozní náklady vč. pořizovací ceny a jejího poklesu při prodeji atd.) je - zatím (nevíme jak dlouho) - levnější.
Dalším plusem by mohlo být, že děláme něco pro životní prostředí. To "něco" ovšem může být klidně i minus, pokud vezmeme v úvahu, že jen přemístíme (a zvýšíme) emise škodlivin z měst k uhelným a plynovým elektrárnám a vezmeme v úvahu i výrobu a likvidaci baterií, resp. celých elektroaut.
To srovnání s mobily se mi moc nelíbí, protože existují jen mobily na baterii a žádné mobily se spalovacími motory.
Pokud jde jen o jednostranné srovnání, můžeme si projít pokrok v oblasti spalovacích motorů, které se o oblasti spotřeby a emisí škodlivin posunuly také o dost a jejich vývoj stále není ukončen - viz třeba práce na mikrovlnném zapalování, které by mělo přinést další usporu paliva a snížení emisí.
Milovaný Brusel zase jednou uzákonil a přísnými sankcemi obestavěl něco, co je z pohledu současného stavu techniky nesmysl.
Výrobci automobilů - pokud chtějí přežít - musí na to reagovat výrobou elektromobilů a protlačováním jejich prodejů mezi zákazníky.
Politici se na tom budou ve větší nebo menší míře podílet také a to bez ohledu na dopady na státní rozpočet a životní prostředí.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  09. 04. 2019 22:15

Auto, které nečoudí, vysoký točivý moment už od rozjezdu, úsporu provozních a servisních nákladů. Celé to ale zatím zabíjí pořizovací cena.

Mrzuté je, že lidem vadí smrad z ostatních aut, smrad z vlastního auta jim vadí málo nebo vůbec. Zeptejte se některého bezohledného sviňáka, jestli mu vadí, že jeho autu nefunguje DPF (případně třeba i vstřik nebo něco jiného) a že se za jeho autem valí smradlavý kouř. Myslím, že většině je to úplně jedno. Nevěřím, že o tom neví (to, co se valí z některých aut, musí být vidět ve zpětném zrcátku).

Kdyby to bylo naopak (lidem by vadil dým z vlastního auta a z ostatních ne), tak věřím, že by byly elektromobily výrazně oblíbenější.

Nejhorší je, když za nějakým vrakem jedu a nestihnu včas přepnout na vnitřní okruh. To pak nevím, jak se toho smradu v kabině zbavit (snad jedině zabočit do vedlejší ulice, vyvětrat a vrátit se pak zpátky na trasu).

Odpovědět  |   | 
brk77  |  04. 04. 2019 18:48

Škoda, že se do toho projektu nemůže dostat i takový normální "domácí majitel" auta. Mi by teoreticky měl stačit obyčejný elektromobil se stávajícími parametry už teď, ale docela rád bych si tak na měsíc vyzkoušel na vlastní kůží, jaké je takové soužití s elektromobilem reálné.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 19:02

Není to nic zvláštního, pokud nejezdíš na chatu dál než řekněme 50 km.
Já v Praze používám Fiat 500e dovezený z USA.
Dojezd je při teplotách pod nulou tak 100 km.
Teď 120 km.
A jinak už jen samá pozitiva a životní jistoty:
1 kWh platím Kč 2,50
Parkování ve všech zónách Prahy mě na celý rok stojí Kč 100,- ...
Něco jako když začínaly diesely - kdo to chytil první, zažil si všemožná zvýhodnění.
A když si to lidi pokupovali, hned je zavolat ke kase.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  04. 04. 2019 19:10

A kam dáš nákup a posadíš rodinu?

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 19:16

Myslíš třeba na cestu do Chorvatska?
Do Škody Yeti samozřejmě.
Ale neptej se radši jaké má emise kysličníku uhličitého na kilometr (je to 1,8 TSI 4x4)...
Ty by se jistě těm 58 000 úředníkům v Bruselu nelíbily.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 04. 2019 21:50

A ty si snad myslíš, že e-auta neprodukují CO2? Tam kde jedeš ne, mají výfuk někde jinde a i odborníci se přou, jestli nakonec není elektroauto, po započtení jeho výroby a likvidace, škodlivější, než obyčejné spalovací auto.

https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/elektromobil-je... ...

https://www.auto.cz/dieselova-auta-jsou-ekolo... ...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/diesel... ...

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 22:31

To si nemslím.
Řekl bych, že větší poškozování životního prostředí elektromobily - i včetně toho, co uvádíš - je dostatečně prokázané.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 04. 2019 03:55

Spalováky maj 2 výfuky, jeden na autě a druhej taky v elektrárně, ale to si jejich naivní majitelé radši nepřipouštějí.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  07. 04. 2019 11:04

Mně se hrozně líbí to typický chvástání VW, kdy se s dalšími výrobci prvně v zásadě všichni shodli na tom, že každý investuje do roku 2025 do elektromobility asi 10 mld euro a do téhož rou bude 25% jejich aut elektrifikovaných. Během toho ve VW utrousili občas něco o tom, že udělají daleko lepší káru než je Tesla.
Heh, zatím je rok 2019, pořád prodávají pouze E-Golf a E-up. :D Aby se alespoň trochu přiblížili jejich plánům, udělají klasiku, E-up přeznačkují na Citigo-E a na Seat e-Mii - všechny tři káry se teď prezentují se stejně zastaralou technikou jako má E-up už od roku 2013, ale hlavně že zabiják Tesly.

Ale v zásadě to dává smysl, chtějí do 6 let mít 20 elektrifikovaných vozidel, když od každý značky udělají hybrid a elektromobil, mají to hned.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  11. 04. 2019 00:58

Všimněte si, že na obrázcích jsou nabíjecí stojany. Ale skutečnost je jiná - chtějí zatajit chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.

A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?

Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.

Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.

Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.

Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.

A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.

Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.

My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A