Škoda už vypouští do ulic elektrické Citigo. Od uživatelů za to bude něco chtít

Mladoboleslavská značka přechází do další fáze příprav na elektrickou budoucnost. Do českých ulic vypustí elektrické verze modelu Citigo, od uživatelů však bude něco požadovat.

Není to poprvé, co Škodovka vypustila na silnice elektrický model homologovaný pro běžný provoz. Už před lety vzniklo pár exemplářů elektrické Octavie druhé generace, nazvaných příhodně Green E Line (podrobně si vůz můžete prohlédnout v galerii). Ani jeden z nich jste si nemohli koupit, protože šlo o prototypy určené ke sběru poznatků o elektromobilitě. Sloužily u vysokých škol, ministerstev, a dokonce i jako VIP taxi. Nyní je Škoda na prahu nové éry a do ulic vysílá další elektrické vozy.

Slova šéfa Škody se naplňují. V Česku startuje elektrická revoluce

Slova šéfa Škody se naplňují. V Česku startuje elektrická revoluce

První sériově vyráběnou elektrickou Škodovkou bude eCitigo s dojezdem asi 300 km na jedno nabití dle metodiky WLTP. Elektrické modely Citigo, které vidíte na snímcích, jsou ale převlečené Volkswageny e-up!, který je schopen dle NEDC ujet asi 160 km. Jsou součástí pilotního projektu eMobilita a budou je testovat vybraní zákazníci automobilky.

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Nebude to ale zadarmo. Škoda bude na oplátku požadovat zpětnou vazbu a informace, jak se elektrická vozidla osvědčila v běžném provozu. Uvedla také, že se exempláře svými parametry liší od sériové verze Škody eCitigo. Kdyby nebylo zelených polepů na karoseriích, v provozu byste je patrně zaregistrovali pouze podle neslyšné jízdy.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Informace nebudou předávat jen uživatelé, ale také samotné vozy. Jsou totiž vybaveny senzory, které zaznamenají vnější teplotu a teplotu ve voze či zrychlení. Automaticky se budou odesílat přímo k rukám pracovníků technického vývoje a pomohou při sledování využití vozu či zatížení baterie a elektrické sítě při dobíjení. Všechno pak nabere rychlý spád. Sériová výroba Škody eCitigo totiž začne již koncem letošního roku.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

„V roce 2019 vstoupí Škoda do éry elektromobility a do konce roku 2022 uvede deset elektrifikovaných modelů. V rámci projektu Škoda Citigo e-Pilot budeme testovat řadu služeb, souvisejících s bateriovými elektromobily, abychom byli na konci letošního roku dokonale připraveni na zahájení předprodeje prvního sériově vyráběného elektrického vozu Škoda,“ říká Luboš Vlček, šéf společnosti Škoda Auto ČR. Vedle modelu eCitigo značka ještě v letošním roce nabídne také plug-in hybridní verzi vlajkové lodi Superb.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků