Škoda Edice 100: akční modely Fabie, Octavie a Superbu

111 komentářů

Martin
30. dubna • 12:39

Ačkokiv je škoda super značka, zvysoka na mě kašle a troufám si říct že na daleko víc lidí. myslíte si, že do jaékoliv škodovky naložíte krom sebe ještě manželku a 3 děti v autosedačkách. Výsměch. Ať žije Renault Scenic.
PS: Odvez jsem v něm i panelákovou kuchyňskou linku cca 2,5 m spodni i horní díl, najednou, vcelku, a to jsem zavřel kufr a vzadu měl vyndané jen 2 sedačky
BY

patrik
27. dubna • 12:31

Speciální edice v pojetí Škodovky (100, Tour de France...)(ale i mnoha jiných značek) jsou speciální jen tím, že mají zvýšit prodej. Neslouží spotřebitelům, ale výrobci+dealerům. A my hloupí spotřebitelé to zaplatíme, v případě Škody navíc ještě pěkně draze. Tak to bohužel chodí v germanizované zóně, kde je auto indikátorem společenské prestiže - jako když paviáni soutěží, který bude mít červenější zadek.

P.F.
27. dubna • 22:15

Ale dyť tak to funguje všude. Někde to jsou auta, někde baráky, někde kdovíco... Prostě vždycky a všude se nějak měří společenská prestiž...
 
Když jsem byl v US, tak od určité pozice ve firemní hierarchii nikdo neměl auto pod 25k USD a čím více koupelen v baráku, tím to byl "větší king"...

Jirka
27. dubna • 11:57

Když si vezmete, že Mazdu 6 2,3 benzin v kůži dostanete také za 700 000 Kč - fakt nevím - tady někdo MB ulít.

p3k
27. dubna • 12:03

má ta M6 taky kůži?

Marek
27. dubna • 15:48

"Mazdu 6 2,3 benzin v kůži"

Tipol by som si, že áno, ale možno zle vidím

p3k
27. dubna • 18:54

OK přehlédl jsem to

194.211.214.236
27. dubna • 11:08

A bude nějaké edice zadarmo?

L2
27. dubna • 9:16

já si osobně (stejně jako spousta z vás) myslím, že Škodovky jsou obecně dražší, než by jim příslušelo, ale: A) výrobce se asi nebude podbízet "nízkými" cenami, protože ví, že český člověk stejně koupí i předražené auto(dle úsloví: "mě stačí jenom škodovka"), proč by přesto zlevňoval a snižoval si zisk, že ?   B) více mě zaráží a vadí, že když už Škoda "slaví" 100 let (Edice 100), proč neudělá "hogo fogo" akci např. Fabku za "sériovou cenu" mínus např.100.000 Kč, Octavku za minus 150.000 Kč a Superb za minus 200.000 Kč. Přece oslava výročí něco stojí a ještě by potěšili spoustu malých českých lidiček, kterým "stačí obyčejná Škodovka". Třeba se bojí, že by rozpoutali boj o zákazníky i u jiných automobilek podobným způsobem a to by se jistě nelíbilo řadě výrobců a "to se prostě nedělá". Na druhou stranu je samozřejmé, že výrobce vyrábí pro zisk a ne pro potěšení malého človíčka. C) Škodovku nebrat !!!!

p3k
27. dubna • 11:02

Chtělo by to slevy - při výročí, na mé narozeniny, na mamky narozeniny, pro mladé manžele na zlatou svatbu .... Proč by měl stánkař slevňovat hoddog z 20 kč na 15 když se mu dobře prodává za těch  20 - ledaže by měl stánek otevřený už rok a to by mohl pohostit ostatní zadarmo, že
Škoda opravdu nepatří k nejlevnějším, a s tím se tady hromada lidí asi nesmíří, a tak si ji nekoupí. Ale jelikož je mezi prodejci největší konkurence tak při koupi .... (kdo je líný zaplatí plnou cenu a dostane koberečky, že)

Lubos
27. dubna • 9:56

ja to nechapem. tolko averzie k domacej znacke. ja by som bol hrdy, ze auto, ktore sa vyraba u nas ma vo svete taky uspech. sice som nakoniec nekupil O2, ale focusa2, aj tak si myslim, ze O2 je dobre auto.
je tu volny trh, ak trh akceptuje danu cenu, tak je to v poriadku, komu sa cena nezda, nech kupi ine.

giuseppe
27. dubna • 10:49

Myslim ze se brzy dostanou do pozice kdy jim nic jineho nezbude protoze tohlo nemuze nikdo dlouho kupovat. Ty auta nejsou spatny ale kdyz si clovek prepocita o kolik da vic je to jasny jako facka. Za kolik to prodas za 4 roky v bazaru je strasne irelevantni kdo hodne jezdi tak muze bourat kazdej tejden a pak z toho bude takovej vrak ze budes rad ze to pujde pryc.

p3k
27. dubna • 11:22

Máš celkem zajímavý myšlenkový pochod - a proto je ta škoda vlastně drahá nebo špatná že

giuseppe
27. dubna • 11:27

ne proto nema cenu ji kupovat

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p3k
27. dubna • 12:01

No jistěééé. Víš ty, že nabouraný megan, si představ, byl levnější než nebouraný. A kolega, tomu bouračku odvezli si představ do šrotu, to teda tratil co!! Onehdy jsem si koupil hamburger, ale nebyl zvýhodněn, ikdyž se mi zdál nějaký postarší...

giuseppe
28. dubna • 10:27

Doufam ze dostal tatarku.
Jde o to ze ta porizovaci cena je podstatne lepsi.

L2
27. dubna • 10:42

ceny jsou jedna věc (to že jde o "obyčejnou Škodu" jsou přemrštěně vysoké),  ale mě trápí spíše to, že se do Octavky prostě neposkládám, o Fabii ani nemluvě ---> takže si stěžovat na ceny jsou pro mě vcelku nepodstatné

KO
27. dubna • 9:10

pokud uz jste tady taci odbornici na ceny tak jen bych chtel pripomenout ze nakupni cena auta neni vse. Ona takova hodina v servisu ci nahradni dily dovedou udelat peknej pruvan v penezence. Proto se ptam: Nevite nekdo jak si stoji Skoda v porovnani s jinymi automobilkami? Napr. Renault, Peugeot, Mazda, Nisan ci nakej korejec?

Pavel
1. května • 12:52

Krasne. Cena origos tlumicu na fabii je nekdo kolem 1700,- ; Renault Clio 1300,-, Hodina v servisu Skoda je levnejsi, ale nesmite pocitat slevy, ktere dava renault (mame az 20 % slevu na praci - v provozovne kde jsme auta koupili).
A mala statistika:
Ve firme mame 4 auta: O1, CLio, Megane 5D a Mazda 2, O1 je suverene nejdrazsi (je o mesic dele v provozu nez megane), servis je u Reanultu cca 5500 rocne (prohlidka, vymena oleju a tekutin, kontrola vseho), Oktavka ma nyni prumer (za lonsky rok) 32 000,- coz je docela palka (vaha vzduchu, tlumice, prohlidky, vyfuk). Jezdi se se vsema stejne t.j. cca 30tKm za rok (pouze po praze+okoli)... Mazda je nejmladsi, takze nejde hodnotit. Pomer cena/vykon a naklady na provoz jednoznacne vede Clio (1,2 16V, 55kW - vic jak oktavka :)) ), ale pocitam, ze pristi rok to bude Mazda.

No name
27. dubna • 9:21

Dělal jsem si srovnání některých cen Škody Fabie, Hondy Jazz a Renaultu Modusu a garančky, ačkoli jsou v různých intervalech a jsou v různých cenách, vycházejí téměř nastejno a náhradní díly stojí také téměř stejně. Renault je o kousek dražší, nejlevnější byla Honda, ale rozdíly nebyly větší, než cca 10%. Kde koupíte levnější brzdové desky, tak se prohlete za kotouče a pod.... takže celkově to je jedno...

Haya
27. dubna • 7:52

mám takový dojem, že kdyby stála Fábia 750 tis. a Octávia milión a PR oddělení Škody ještě trošičku více zapracovalo, tak v česku se to prodá...

RRR
27. dubna • 0:33

Osobne sa musim prihovorit za skodu, lebo som teraz vyberal auto v nizsej cenovej kategorii a presiel som vsetky autosalony sa vsetky dostupne modeli. Vyslo mi toto. Skoda ma jednoznacne najlepsie spracovanie interieru zo vsetkych ( lepsi ako ford, opel, korejske veci a o francuzoch ani nehovorim, ti su snad najhorsi ). Skoda ma dobre aj cele spracovanie vozu, jazdne vlastnosti atd. Jediny problem vidim pri fabiach s malym motorom. Pretoze tie 3-valce nie su moc dobre a priplatok na 1,4 16v je 40tis. Preto som si vybral Seat Ibizu, lebo tam je prekvapivo doplatok na 1,4 iba 10tis :) Tak to skodavka kazi svoje predaje.

Mišo
26. dubna • 22:32

Nevravím, že škodovky sú najhoršie autá na svete, ale...otvára sa mi nožík vo vrecku, keď si čítam o tom, ako sú škodovky úžasné a lacné autá, ktoré sa predávajú celkom samé a nepotrebujú žiadnu reklamu. To je absurdné. Ak by to tak bolo, celá Európa by bola plná Fabii, Octavii, Superbov a neviem čoho ešte. Mal som tú česť napríklad s Feliciou TDI, v súčasnosti napríklad s dvomi firemnými Fabiami Junior. Je síce pravda, že sú to modely na spodnej hranici ponuky, ale to neznamená, že tie autá majú po 45000km vyzerať tak ako vyzerajú. Ak dokáže Škoda vyrobiť toto, nikto a nič by ma nepresvedčilo ku kúpe iného modelu Škodovky, tzn. Octavie ani Superbu. Škoda bude vyrábať vždy len druhoradé autá, bude robiť vždy len to, čo jej nakáže Volkswagen, nikdy nič sama od seba. A dokiaľ bude môcť ťažiť z toho, že je tu Škoda doma a väčšina ľudí ju berie tak trochu za svoju vlastnú, ani nič sama neurobí.

Nedik
27. dubna • 11:18

priklanim se k vam chlapci,rad by som sa zopital chalana zo Slovenska,kde kupil tu feliciu tdi  Musim uznat,ze nas bratr ze Slovenska ma opravdu zkusenosti s jednema z nejlepsich modelu od skodovky...

Řepík
26. dubna • 23:25

....s Felicií TDI, říkáš. Hmmm.....

nocni dříč
27. dubna • 0:13

na slovensku sezenes lecos jak vidno i felicii TDI

Dr1v3r
26. dubna • 19:03

To jo no pul mega za fabii je hrozny. Kdyz si vemu, ze za pul mega je treba Mazda 3, ktera lip vypada, urcite i lip pojede a je proste vic reprezentativni, nez fabia. No a O2 a superb, to ani nema cenu resit. za cenu superbu se v pohode sezene Audi nebo BMW se stejnou vybavou. Nebo treba novej passat taky zacina nekde na 649000 a vypada lip nez Superb. Skodovky jsou hrozne drahy a jejich radoby vyhodnej leasing je taky super

Jencek pan Trencek
26. dubna • 20:26

Tak noveho bavoraka bych chtel videt.... tady asi dnes jeste nekdo nevstaval... 5 touring + vybava, je dobre nachystat si dva mega... vim, protoze vlastnim...
Passat novej, ze je hezci, je to sice subjektivni, ale i o dve generace je passat hezci, nez ten novy, videl jsem ho uz ve skutecnosti... Skoda O2 vyhrava spoustu odceneni, coz nebude jen tak, takze cene se nedivim, nepripada mi premrstena, kupuju je do firmy a spokojenost, jak zamestnancu, tak ma. Servis u nas vsude, prodejnost ojetiny perfektni, jizdni vlastnosti dobre, spotreba je ok. A jestli megane je vic reprezentativni nez O2 combi, je take sporne... Postavit to vedle sebe, tak se vic lidi koukne na megane, protoze tolik hnusu na hromade snad jeste nikdo nevidel...dost legrace... majitel octavky bude pusobit lepe a to nejen u nas.

vedeni
27. dubna • 9:31

Vtip je v tom, ze jste pristoupil na masaz Skodovky, ze Superb konkuruje 5, Ecku apod. Omyl. Superb konkuruje, samozrejme radoby, 3 a Cku! A v tom pripade uz se VYPLATI traba 320i nebo d. Je to STREDNI trida, ne VYSSI STREDNI. Nejde prece o rozvor a delku auta. Nebo je snad vrcholem nabidky BMW 5 VR6 (prastarej) 2,8???

ZooM
30. dubna • 10:45

Superb vs 3 se mi nezda, je mi jasny ze jizdni vlastnosti jsou asi jinde ale prostorove bych rek ze se mi v zadu v 7ce nesedelo o nic lip (prostor na hlavu) nez v superbu o 3ce radeji ani nemluvit

Petr Broža
27. dubna • 10:34

Motory to bohužel Superbu dost kazí. Kdyby tam byl alespoň starý 3.0 V6 162 kW a 2.5 V6 TDI 132 kW...

maglajs
26. dubna • 21:12

Ja mit vedle sebe Megane a O2, tak ti tu O2 pobleju
 
Cist relativne rozumny nazor s totalne dojebanym koncem (narazka na jinou znacku) me vzdycky vyprovokujou.

Cynik
26. dubna • 21:54

Mas pravdu. Nablyskany Megane je skoro stejne pekny, jako poblita Octavia.

Roné
26. dubna • 22:25

No ona ta Octavia není poblitá, ale vyblitá.

Jirka
26. dubna • 17:59

Vážení,
dovolím si pár faktických poznámek k Vaší diskuzi :
- Škodu skutečne nelze srovnávat s Renaultem ale v žádném případě NEE také s MAZDOU , nicméne ne každý potřebuje velký kufr a liftback jako je O2 a proto klidne stačí Megane at už jakákoliv verze a pokdu nepotřebuji dieselový motor a nebudu auto prodávat za 3 roky a nechám si ho třeba 6 let což při průmerném provozu 20-30 tkm není problém tak je rozhodne dle mého lepší volbou Megane. Pokud potřebuju vetší auto, najedu hodne a potřebuju luxusní výbavu, auto na reprezentaci atd tak je azse dle méno lepší MAZDA a to at už 6 nebo dle mého i 3 ! nebot za cenu kolem 550 000 se dá koupit 3 sedan s automatickou klimou, elektrony atd a 1,6 motorem takže je to víc než konkurence Octavii v 1,6 v eleganci........a hlavně pokud počítám za kolik prodám ojetou Octavii ( která se skutečne bude za 3-4 roky prodávat víc než dobře ) a uvedomím si že i pokud mám auto na podnikání a za 3-4 roky ho dám pryč a  ted ušetřím třeba 120 000 tak si spočtete kolik Vám ty peníze mohou vydělat když je dáte do nečeho jiného nebo si za ne koupíte neco jiného. ne každý potřebuje na cestování obrovský kufr a velký rozvor jako má O 2.....stejně v autech jezdíme z 90 % sami

Pavel
1. května • 12:45

Fakticka poznamka: O2 ma stejne jako Golf nejmensi rozvor ve sve tride. Dokonce i nektera auta z "male tridy" maji vetsi rozvor...

Kostej nesmrtelny
26. dubna • 15:18

To jsou ceny jak *****! Jak nekdo muze dat na O2 v nejaky, honosne pojmenovany, serii osm kil, tak to nechapu! Za Fabii pul mega! To je des

Nedik
27. dubna • 11:11

Zkus si sestavit octaviu combi v konfiguratoru na jejich strankach. Dal jsem 2.0 TDI,trosku slusnejsi vybavu a nestacil jsem se divit,kdyz mi na zaver naskocila castka pres 980 000,- To uz je celkem mazec,dat tohle za oktavu. O cenách superbu nemluvě. Ale musim se priznat,ze skodovky se mi moc libi at si rika kazdej co chce. A jak se tady nekdo zminoval o tech renaultech,tak to jsou u me nejvic smecka auta. Soused ma lagunu a nadava jak soacek,bracha sluzebni clio. Des auto. Znamej mel lagunu a dal ji pryc a koupil mondeo a ted si chrochta...

ZooM
30. dubna • 10:39

njn combi musis brat na odpocet DPHcka
ted jsem tohle presne resil a skoncil jsem u mondea combi ktery me v akci vyslo v Trendu a TDCi za 650 + odpocet tzn nakonec 530 finalne

Takze jsme na 1/2cene je fakt ze to neni ghia ale je to jedno z mala aut do kteryho se vejde 2m clovek dozadu.

kdo by chtel neco namitat - sednete si do tech aut a pochopite ;)

Petr Broža
27. dubna • 11:50

V té ceně snad musel být i obytný přívěs

Dix_
1. května • 21:02

Řekl bych že to bude skládané s DSG.

Alex..
27. dubna • 13:06

Haha...no jinak ta cena vysvětlit nelze

MTK
27. dubna • 15:19

Je pravda, že 980.000,- je přestřelené číslo, ale 800.000,- tam jde vytvořit úplně vpohodě a to ani neobsahuje navigaci  každopádně je to hrůza, když se nová Sonata dováží pod 600.000,-

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
27. dubna • 16:07

To je fakt, ale Sonata zatím nemá nafťák, který v tomto segmentu tvoří cca tři čtvrtiny prodejů... Naftové motory jsou vůbec bolístkou korejců, zpravidla je v nabídce jeden (slabý Sportage s motorem CRDi 85 kW) nebo žádný (třeba Lacetti). Je to trochu smůla, protože by prodeje korejských značek byly daleko lepší.

Dusan
27. dubna • 15:28

Clovek nemusi jit ani do Korejcu. Staci vzit slusne vybavenou C4ku a mit 150.000Kc rozdil oproti stejne vybavene Octavii (a to pomijim, ze nektere prvky vybavy C4 Oktavka ani nema) neni zadny problem.

Tomáš
26. dubna • 16:27

To nejsou auta jen tak proněkoho. Jde o vyjímečnou serii akčních modelů a nikdo nepočítá s tím, že se jich prodají tisíce. Ale kdo chce tak trochu jinou Škodovku...  Jinak bych se rád podíval na srovnatelný model jiné značky s podobnou výbavou za nižší cenu.

Petr Broža
26. dubna • 16:45

Přesně tak, je to výroční model s omezeným počtem kusů. Bohužel mi prodejce nedokázal říct, kolik jich bude v prodeji.

FAN.
26. dubna • 17:46

Ja si myslím,že se jich moc neprodá.Cena je vysoká, až moc.Navíc ,ta barva není moc oblíbená,to mi řekli sami v prodejně, je nepraktická.To už nemohli udělat ,při tak významném výročí ,nějakou speciální metalízu.

Koby
26. dubna • 17:30

Ted to zase zní jako kdyby to měla být náká sběratelská serie pro opravdové fajnšmejkry)

Petr Broža
26. dubna • 17:32

Může být  Prodejci zatím nemají o Edici 100 moc informací, takže na dotazy "do kdy bude v prodeji" nebo "kolik jich bude vyrobeno" mi nebyli schopni odpovědět.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
FAN.
26. dubna • 17:58

Dnes jsem se ptal v Havířově v prodejně,na Fábii Sport a oni mi nebyli schopni nic říct.Přitom mi z MB napsali že prodejci ví o tomto modelu vše. O té ceně,za 470tis. bych mohl mít RS úplně novou na objednávku.

Petr Broža
26. dubna • 18:00

RS je sice dražší jen o pár korun, ale nemá zdaleka tak bohatou výbavu; je nutné dokoupit boční airbagy, tempomat, zrcátka v el. apod.

FAN.
26. dubna • 18:43

Jistě,ale zas má lepší motor,6speed,xenony.Pane Broža a vy víte o f-sport a že model 2006 se má dělat od 22 týdne? Sice půjdu do "SVE" prodejny ,koncem týdne budu vědět víc a doufám, že si už i cosi objednám.

Petr Broža
26. dubna • 20:52

Prodejci už info mají, ale když jsem toho "svého" lámal, aby mi dal ceny Edice 100, zdržel jsem ho asi 45 minut a už tam čekali další lidé... Takže příště.

Koby
26. dubna • 16:06

To je fakt peklo, pořád na to musim myslet Je to divný. Ale je fakt. Výš je psáno, že škoda nemusí dávat slevy, že itak prodá 10x víc aut než lepší, levnjěší a asi i kvalitně Renault. Otázka zní, proč to tak je?

Tom
26. dubna • 16:30

V čem je Renault lepší? Pár let jsem ho prodával, tak se rád nechám vyškolit. 

Dusan
27. dubna • 10:13

Cena, bezpecnost ...

Petr Broža
27. dubna • 11:08

S tou cenou to není tak jednoznačné. Renault dává vysoké slevy (teď třeba až 120 tisíc na Mégane sedan), jen se v meziročním hodnocení stal importérem no.1; jinak by se propadl o pár příček níže. A není to případ jen Renaultu, ale i Citroenu, Peugeotu, Hyundai, Fiatu apod. Oproti tomu Škoda na českém trhu slevy nedává, resp. v daleko menší míře, protože má svou pozici jistou.
 
Nedávno psal do diskuze jeden prodejce, že akční slevy musí částečně táhnout ze svého a že na prodeji v podstatě prodělává.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
27. dubna • 12:10

Ale to mne jako zakaznikovi je preci jedno, ne? Pro mne je dulezite, ze ten Megane sezenu za nizsi cenu nez srovnatelne vybavenou Fabii nemluve o lepsi nabidce motoru a moznosti mit automatickou klimatizaci, coz u Fabie jaksi nejde.

Tom
27. dubna • 14:28

Levnější je pouze momentálně, díky akci. Tato akce je mimochodem jen a jen proto, že to auto nikdo nekupuje. To je celkem logický, že model, který se neprodává se zlevní, aby se ho aspoň pár kusů prodalo. Jen proto, to ale není lepší auto. Snad levnější, ale lepší rozhodně ne. A ta bezpečnost.... Dobrý marketingový tah Renaultu. Stojí to hromadu peněz a stejně jako třeba Toyota = spolehlivost, chtějí aby Renault = bezpečnost. Ve skutečnosti to tak úplně není, ale marketing je mocný...

Dusan
27. dubna • 15:07

No minimalne se Renaultu uz leta nepovedl v crash testech takovy propadak jako Skodovce s novou Octavii.

Petr Broža
27. dubna • 16:04

Mezi zakladatele EuroNCAP patří i Renault, což přímo vybízí k zajímavým asociacím...

Laďa
28. dubna • 9:46

Opravdu mě fascinuje tento už x-krát opakovaný rádoby argument, že Renault je zakladatelem, takže si můžeme spoustu věcí domyslet. Tzn. že Renault Mégane a Laguna nepatří mezi nejbezpečnější auta????????? Takže jenom proto, že je Renault zakladatelem, tak je Oktávka bezpečnější auto??????????

Petr Broža
1. května • 13:07

Říkám snad něco podobného?

Kaprik
3. května • 9:15

Neříkáte, naznačujete... A to je možná ještě horší. Jakou souvislost s bezpečností Renaultu tedy má podle Vás skutečnost, že Renault je zakladatelem této instituce? Tak to napište otevřeně.

Petr Broža
26. dubna • 16:11

Je to holt naše domácí značka. V Německu jsou patrioti, ve Francii jsou patrioti... Snad jen Španělé nejsou patrioti a prodá se tam víc renaultů než seatů...

Kostej nesmrtelny
27. dubna • 9:45

A vite, cim to je zpusobene? Predne tim, ze Spanele nemaji radi katalance a naopak! Seat je odjakteziva katalanska znacka a take proto je v Madridu videt vice jinych znacek nez Seatu. Zato v Katalansku clovek narazi na jine auto nez na Seata. Takze ta patriotivni rovnice tam vlastne plati. Taky. Pracoval jsem v Seatu... tak vim.

Petr Broža
27. dubna • 9:58

Trávím pár týdnů do roka v Barceloně (Katalánsko), ale že by tam byla nějaká přemíra seatů, to ne. Třeba nové Toledo jsem viděl v březnu během týdne všehovšudy dvakrát... Nejvíce seatů (stará Toleda) jezdí jako taxi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kostej nesmrtelny
27. dubna • 10:18

Ja pracoval trictvrte roku v Martorellu..

Petr Broža
27. dubna • 10:35

Hodně jezdí v BA a okolí renaulty, Clio a Mégane jsou dost populární.

efram
26. dubna • 20:22

Kromě Seatu, vyrábí ve Španělsku také Renault a PSA. Taky Mercedes-Benz (dodavky) a Opel (i kdyz ten mozna vyrobu zrusil) a ještě další (Ford; lokální producenti - offroady, trucky, autobusy; taky bych si tipl, ze nejakou malou výrobu nebo montovnu má Fiat).
Podle statistiky z roku 2003 (možná 2002, teď si nejsem jistý) vyrábí ostatní autoproducenti více než Seat.
Howgh.

Petr Broža
26. dubna • 21:10

Nejde o to, kdo co kde vyrábí, ale o to, že Seat je španělská značka, Renault francouzská, Škoda česká apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ivan
26. dubna • 22:40

Podle čeho soudíte, že Škoda je česká značka? Má český název, pracují v ní (převážně) čeští dělníci, má sídlo v ČR, produkce je z velké části šita na českého spotřebitele .... ale stačí toto, abychom ji považovali za českou?

Huhla
28. dubna • 10:46

Tohle se tady probíralo snad stokrát. K zmiňovaným argumentům bych přidal ještě daně v čr, nadpoloviční výroba dílů v čr a související byznys v čr (reklama, sport...) Co jiného by si měl člověk přát?
Huhla

Ivan
29. dubna • 21:23

- TPCA Kolín používá 60% dílů z ČR (Škoda jen 40%)
- TPCA Kolín platí daně v ČR
- TPCA má taky marketing v ČR (i když asi ne tak velký jako Škoda)
- ostatní co platí pro Škodu platí i pro TPCA Kolín - až na český název automobilky - ale tento detail myslím nepostačí k tomu, abychom TPCA Kolín nepovažovali za českou automobilku . . .

Petr Broža
26. dubna • 22:44

Bavíme se tu o tom, proč Češi kupují převážně Škodu. Odpovídám, že ji berou jako domácí značku. S mými názory to nemá co dělat...

Ivan
29. dubna • 22:26

V kterém příspěvku píšete, že Češi berou Škodu jako domácí značku? Nemůžu to najít....

Butthead
26. dubna • 15:17

za ty prachy nikdy

Koby
26. dubna • 15:17

Asi před 3 měsícema sme za tu samou cenu jako ten 1.6Fsi pořídili Mazdu 6 v té samé výbavě, krom teda kůže s vyhřívanejma sedadlama. Pořád tedy přemejšlim, proč si ty lidi ty škodovky kupujou, když maj za tu samou cenu daleko spolehlivější auto s 2 litrovym motorem... Nechápu to. Taky sme váhali co, ale prostě když nám dealer u škodovky vyjel tu samou výbavu co má ta Mazda a vyšlo by to na 750t a ta Mazda na 770t tak snad neni co řešit. Ale nevim, jak tak vidim, jak ty Octavky přibejvaj, tak to asi tak každej nevidí...

Pavel
1. května • 12:39

Tak tak, navic mazda 6 je o pul tridy vys nez octavia....

ZooM
30. dubna • 10:18

jo je to NAPROSTO ULITLY podivejte se na Ford, na Mondeo meli do dneska -18% a na focus -14% akci.

Proste kdyz to propocitate tak s lepsi vybavou mam misto fabie Focuse v lepsi 1.6 a misto octavie mam Mondeo v TDCi. Sakra to je opravdu nekdo takovy hovado aby vymenil mondeo za Octavii?????????

S tou mazdou to bude nastejno M3 vs fabia M6 vs Octavia
Superb je mimo misu, 6ka i mondeo jsou lepsi auta tak proc o nem vubec mluvit.

p3k
27. dubna • 11:10

To ale měla Mazda akci- výprodej před faceliftem a ta M6 byla o 10% levnější, ale to už je pryč -pokud se nemýlím takže v současné době to tu už není argument. (Nad tou M6 se váhal ale byl tam problém s doplněním výbavy jinak jistě pěkné auto) .

Petr Michalec
26. dubna • 17:13

Moje řeč. Taky nechápu blázna, který dá za golfoidní Octávii a ještě k tomu s motorem 1.6 v benzínu 730tis. To snad musí být celá ze zlata, ne? Já koupil vloni na podzim nový 5dv. faceliftovaný Ford Mondeo v nejvyšší výbavě Ghia s 2litrovým TDCi za 700tis. Podle mě je to mnohem lepší volba než nějaká Octavie.

No name
26. dubna • 15:21

Za 325000 se dá koupit Renault Mégane Sedan II, když dohodíte klimu, CD, dieslový motor a pár ptákovin tak jste na ceně 405000,- Kč. Řekne mi někdo jediný důvod, proč si koupit škoda - jednoduše vychcaný ?

GOGO
28. dubna • 8:22

Ještě větší šílenost je koupit si Renaulta. Bohužel mluvím z vlastní zkušenosti. Měl jsem Renaulta Megana Coupé - funglovka a po 5 letech mírného provozu jsem ho musel dát pryč. Větší sypku  a šrot jsem neviděl. Vlastně jo, podobně se mi sypalo v tu samou dobu 28 let staré erko (Škoda 110 R). Ale opravy u erka stály dohromady to co jedna průměrná oprava renaulta (cca 10.000 kč), a že jich bylo. Tak jsem začal opatrně sondovat u známých co mají taky rencky a ve směs mají stejný zkušenosti (blbý). A o úrovni odborného servisu radši ani nemluvit. Jsem rád, že jsem se Renaulta zbavil.
Teď mám O2 a jsem spokojenej. Líbí se mi a je to auto přesně mýho gusta. Kdyby škodovka nevyjela s O2 možná bych šel do opla nebo do mazdy či toyoty. Asi bych byl taky spokojenej, hlavně když by to nebyl RENAULT. Je to auto na logo (abych nebyl sprostej).

Sopťas
10. března • 11:44

Je to názor pár jedinců. Já mám megana sedana a nemůžu na něj říct ani slůvko. A nejsem sám kdo je spokojený. Průměrně najezdím 45.000Km ročně a do oktávky bych nešel. (Jezdil jsem sní ale s meganem jsem 10x spokojenější). Zřejmě to bude v mezikuse.

sova
2. května • 14:01

jo to uz jsem na renaulty slysel a pomerne od dost lidi, jedno logo na kapote, druhy logo za volantem
peace...

KptBobr
26. dubna • 16:34

Ale jakápak šílenost ?
Sám mám O1 (150 kkm), TDI chiptuning, a žádné takové problémy jak tady psal někdo mě nepotkaly. Asi jezdím i přes ten chiptuning jako člověk...Teď po 4 letech provozu a 150 kkm za ní dostanu téměř 0.4 původní ceny, ukaž mě jiné auto,které má tak zajímavý koeficient nákupu a prodeje ?!
Nicméně :
- asi by jste již měli konečně zapomenout na Škoda auto jako nějaký symbol laciného auta, v této souvislosti je zajímavé, že přesto že v zahraničí měla tu pověst ještě horší než u nás (Británie, Německo, Izrael atd...) jsou tam nyní nové Škody velmi oblíbené, např. ve spoustě velkých angl. měst jsem oktávky a superby vidět jako policejní auta (místo je jich Vauxhallů - angl. Opelů)
- Škoda má auta vyprodané na skoro 3 měsíce dopředu, a skoro všechno jde ven, do vyspělých zemí, do rozvoj. zemí jdou jednodušší Škody vyráběné mimo ČR
- proč tady nějaký ťulpas argumentuje Meganem, nebo čím ? Vždyť je to již nesrovnatelné...
- Edice 100 je výroční model, kterých nebude moc, a pro informaci od dealerů jsem se dozvěděl, že přesto, že oficiálně se ještě včera neprodávala, od pátku je o ní obrovský zájem
- ad "Nick2" - ty jsi opravdu mimo, neboť Tvé poznámky jsou úplně inverzní od reality - běž se optat k prodejcům, kam jdou všechny Škody, jaký model je dle lidí nejhezčí atd..
- spíše mě vadí problém instalace orig. nezávisl. topení do MR2006 s automatem, o tom píši v Garáži (diskuze)

Marek
27. dubna • 13:43

V Nemecku je napr. Octavia večšia rarita ako SLK od Mercedesu... Možno sa pohybujem v nie moc typickom prostredí ( menšie mesto u Stuttgartu ), ale ani na diaľnici to nie je o nič lepšie a v Berlíne takisto.

Nehovorím, že je to špatné auto, to nie ( aj keď ja by som dal prednosť radšej tej Mazde 6 ), ale jej rozšírenosť mimo ČR ( a SR ) je omnoho nižšia.

A Fabia už ani nehovorím, keď nejakú vidím, tak je to buď Čech, alebo Poliak...

echo zulu
2. května • 18:37

ja som teda v nemecku videl skodoviek dost a rovnako aj vo svedsku..

real_goldie
2. května • 12:31

To je zajimavej postreh. Ja bydlim ve Frankfurtu a skodovek je to jak naseto nejvic oktavek (kombi), pak fabii a nejmin superbu. Prakticky se mi nestane pri ceste do prace ze bych nenarazil na minimalne jednu oktavku (mimo ty moji a to dojizdim jenom 4 km . Hodne lidi tady vnima skodu jako VW auto, coz mne prekvapuje, prtoze ja bych Dacii nevnimal jako renault.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
3. května • 12:12

Zhodou okolností som aj ja dnes stretol jednu cestou do práce, bola to O1 kombi. Je to fakt zaujímavé, ale naozaj je ich tu dosť málo.

A minulý týždeň cestou do ČR som asi na 400 km stretol 4 Octávky a jednu Fabiu.

Proste, moja skúsenosť je taká, že tu síce Škodovky jazdia, ale je to dosť rarita.

w211
27. dubna • 16:43

kupodivu se pohybuji v temer stejnem prostredi a octavia zcela jiste neni vetsi rarita nez megane, dokonce proti takovemu stilu nebo nubire je to vylozena masovka. vzhledem k tomu, ze Baden-Wuerttemberg je mercedes-land (podle autobildu 24% trhu)je tady slk skutecne rozsirene, takze jsi zvolil velice nestastny priklad. jen pro zajimavost, v prodejich octavii a fabii v nemecku krome modelu "domacich" vyrobcu (audi,bmw,ford,opel,vw) predstihuji(malo a ne kazdy mesic) jenom megane,corolla a P206 :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
28. dubna • 8:17

Ja som neporovnával s Meganom, ten SLK som použil ako príklad auta, ktoré je u nás málo rozšírené. Takisto som miesto SLK mohol spomenúť Mini, alebo z4 a to uznáš, že nie sú mercedesy . Chcel som len povedať, že rozšírenosť Škodovky mimo východ. Európu je o hodne menšia, ako si niektorí dokážu predstaviť, pretože pre nich Európa končí v Rozvadove.
Ale to samé bolo v Berlíne... a na diaľnici mimo Baden-Wuerttemberg, proste stretnúť Octaviu ( to už nehovorím Fabiu ) s nemeckou značkou je pre mňa celkom problém

PS: Nubiru som videl tuším len jednu, zato asi 2-3 Nexie, Stilo ani nie, skorej coupe a barcheta, takisto z Meganov skor vidim CC, ako obycajny HB, alebo nebodaj sedan.

w211
28. dubna • 9:54

megane jsem pouzil z toho duvodu, ze je v tehle diskuzi casto zminovan jako "lepsi" alternativa k octavii. mini beru, je skutecne prodavanejsi nez skodovky, ovsem tu z4 jsi myslel jako vtip, ze jo . pochopitelne je skoda v nemecku (jine zeme eu si netroufam posoudit) mene rozsirena nez v cr nebo sr, ale to je snad normalni. jinak ja potkavam octavie i fabie (s de znackou) kazdy den, ale je pravda, ze do prace jezdim po okreskach, nikoli po dalnici...

Marek
28. dubna • 11:38

Jasné, to bol preklep, malo byť Z3 Z4-ky som videl asi len 2 zatiaľ. Verím, že tu Škodovky jazdia, len ja na ne nejako nemám šťastie. Proste je to bohatší trh a na tom zložení vozového parku je to vidno, u nás si rodinka zo strednej vrstvy kúpi Octávku kombi a v DE taká istá rodinka siahne po BMW 5...

Skyline
27. dubna • 14:49

Zavili skodofkari, kteri nikdy nevytahli paty z CR nikdy nepochopi, ze skodofky jsou za ty brutalni prachy prodejne tak akorat u nas. Vsude jinde se jedna o levne, dobre vybavene auto (neco jako Korejci u nas), nic vic. Staci si to spocitat - za 2004 vyrobila skoda cca 500k aut (vsech bez rozdilu), z nichz cca 50k prodala u nas a dalsich 200k nekde na vychode. Pro Zapad zbyva cca 250k aut - takze to, ze "zapadaci" jedou po skodofkach jak po veprovym je jen blud. Kdyby v tom Nemecku stala oktavije tolik, co stoji tady, neprodali by uz vubec nic. Staci se podivat, jakou vybavu exportni skodofky maji - a pritom za mensi peniz. Cesky sedlak se vsak rad necha okradat a pak pise nesmysly o tom, ze skodofka nekoho predbehla v kvalite. Kdyz tohle slysim, tak se jen smeju, takovym kravinam snad nemuzou verit ani oni sami. Ale jak uz to byva - je tezke si rozumove zduvodnit, proc jsem za sotva prumerne auto, ktere ma kazdy druhy, vyplacal tolik penez - a tak nezbyva, nez se ukajet na netu.

Dusan
27. dubna • 10:18

Najezdit 150.000km v Octavii, to uz by clovek mel dostat bolestne v cenne minimalne noveho vozu. Tezko bych si ze sve zkusenosti vzpomnel na mene pohodlny vuz na delsi cesty nez je Octavia.

Pete
26. dubna • 15:25

Řeknu hned dva: to auto je škaredý a vypadá jak Thalia, za druhý až budeš do toho kufru rvát krabici od monitoru, budeš objednávat dodávku
 
Škodovky jsou drahý, ale asi si nepochopil tuto akci. To není sleva, ale výbava navíc oproti nejvyšší výbavě.  Škoda nemusí dávat slevy, i bez nich prodá asi 10x víc aut než Renaultek. O tom to je.

Vilém
26. dubna • 20:40

ty máš ještě crt monitor ?  Protože krabice od LCD ti v pohodě vleze i do trabanta.Trochu zvolni a kup si raději kvalitnější LCD ať v té tvé Octávce ještě vidíš

Huhla
28. dubna • 10:35

Oftopic: LCD se v poslední době dost zlepšilo, ale pořád je to hrůza vhodná tak pro baby do kanclu. Přešel jsem z adiny a eiza na philips a pláču... Už jen z prinicipu pevnýho rozlišení je to pro lamery...
Huhla 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
1. května • 12:37

Takovyhle prispevky me rozesmivaji - pokud nemate na kvalitni monitor tak nenadavejte. (Graficke a DTP studio, 12x LCD, 1x CRT prumerna cena LCD je 45.000)

Petr Broža
26. dubna • 20:58

Nebo notebook

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
echo zulu
2. května • 18:34

ale no tak :))) lcd sa vsetkym vlastnostiam crt este celkom nevyrovna..

No name
26. dubna • 15:31

Tady je asi někdo Škodofil  Po zkušenostech s Fabii (r.v.2000) a Octavii (r.v.98) Škodu nikdy víc.... Poslouchat v servisu, že rozstřelená převodovka, spadené elektricky ovládané okno, nebo mrtvý posilovač řízení je normální, mě moc nebere....

Pete
26. dubna • 15:33

Omyl, nejsem škodofil, ale jen uvádím, proč Škoda nemusí dávat slevy. A na tom, že Mégane není právě miss universum, se asi shodneme, snad jedině kombi vypadá obstojně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
limach
26. dubna • 17:18

No vidíš, právě design je věcí velmi individuální. Pro mě je 5D Megane jedno z nejhezčích aut na silnicích a o Ochcávce si myslím pravý opak. Takže zřejmě s každým se neshodneš. Podle mě nebudu jediný. A to nejsem obdivovatel Renaultu.

Nick2
26. dubna • 15:43

-proda se jich 10x vic pouze v cr
-jen proto, ze tobe sedan nevyhovuje, neznamena to, ze to je horsi auto
-to o tom vzhledu plati stejne tak u octavie (mne se napr. vice zamlouva megane)
-jedine kombi snad vypada obstojne? -no co k tomu dodat, snad jen, ze v tom pripade je octavia kombi opravdu hnusne auto (je to muj ciste subjektivni nazor..)

Pete
26. dubna • 16:01

Však já taky nemyslel Octu, ale Mégane kombi. Nejhůř vypadá hatchback, sedan dost připomíná Thalii a kombi vypadá docela dobře. Octavia kombi se mi moc nelíbí, ale liftback je hezkej.

vedeni
27. dubna • 9:21

Sedan ze pripomina Thalii??? To snad ne. Naopak - na to, ze to je sedan odvozenej od hatchbacku mi to prijde jako velice pekne. Na rozdil od fabie sedan - to je "thalia".

Pete
26. dubna • 15:03

No teda ceny nic moc, omezený výběr motorů, jedna barva a ve výbavě jsou docela zbytečnosti. Tak nevím.

Doporučujeme

Články odjinud