Škoda Edice 100: akční modely Fabie, Octavie a Superbu

Ku příležitosti stého výročí vyrobení prvního automobilu připravila Škoda speciální limitovanou sérii modelů Edice 100. V ní můžete pořídit Fabii, Octavii i Superb ve výbavě Elegance doplněnou dalšími prvky vč. plné kůže. Známe všechny ceny.
Škoda Edice 100: akční modely Fabie, Octavie a Superbu

Právě v těchto dnech uvádí Škoda na trh akční modely označené Edice 100; ta byla představena na ženevském autosalonu. Týká se modelů Fabia, Octavia a Superb, přičemž u Fabie a Octavie lze v této výbavě pořídit pouze základní karosářské verze, tedy ne sedan a kombi. V základu najdete ozdobné prahové lišty a hlavici řadicí páky s logem limitované série Edition 100, kožený interiér se světle modrým nádechem (podle dealerů jde spíše o šedomodrou barvu), kola z lehkých slitin se speciálním lakováním stříbrnou barvou a vysoce kvalitní lesklý černý dekor Piano v interiéru (Octavia a Superb).

Fabia

Fabia bude dostupná jen s motory 1.4 16V 74 kW a 1.9 TDI 74 kW, s nimiž bude stát 472 900 Kč a 532 900 Kč; to je o 80 tisíc více, než kolik stojí výbava Elegance. Oproti ní bude mít Edice 100 navíc:

  • kola Poli 6,5 J x 16" z lehkých slitin se speciálním lakováním stříbrnou barvou,
  • vkládané tkané koberce se stříbřitě šedým lemováním,
  • přední a zadní nárazník s integrovaným spoilerem převzatým z modelu RS,
  • ozdobnou koncovkou výfuku,
  • vnější kliky lakované v barvě vozu,
  • autorádio Symphony s osmi reproduktory,
  • ESP
  • panel přístrojů s velkým bodovým displejem Maxi-DOT,
  • vyhřívaná přední sedadla,
  • síťový program,
  • elektricky ovládaná přední a zadní okna,
  • sadu skel s vyšším stupněm tónování – SunSet,
  • ochranné boční plastové lišty v černé barvě,
  • výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

Celková cenová výhoda není příliš vysoká, podle konfigurátoru jsem ji odhadl na cca 30 až 40 tisíc. V konfigurátoru některé prvky výbavy chybí (nárazník, kliky v barvě vozu...), takže odhad je skutečně jen přibližný.

Poznámka: V tiskovém materiálu z Ženevy Škoda nezmiňuje ESP, zatímco jeden z prodejců jej v extra výbavě uvedl.

Octavia

U Octavie je Edice 100 dostupná pouze pro silnější motory, a sice 1.6 FSI, 2.0 FSI, 1.9 TDI a 2.0 TDI, a to jak pro verze s manuální převodovkou, tak automatem (příplatek 55 tisíc Kč). Ceny jsou následující

  • 1.6 FSI 85 kW: 729 900 Kč
  • 2.0 FSI 110 kW: 769 900 Kč
  • 1.9 TDI 77 kW: 739 900 Kč
  • 2.0 TDI 103 kW: 799 900 Kč

V základu je opět černá barva a oproti Elegance najdete ve výbavě:

  • kola Sputnik 7,0 J x 17" z lehkých slitin se speciálním lakováním stříbrnou barvou,
  • vkládané tkané koberce se stříbřitě šedým lemováním,
  • leštěnou koncovku výfuku,
  • aktivní hlavové opěrky hlavy vpředu a hlavové airbagy,
  • autorádio Audience se Sound Systemem a dvanácti reproduktory,
  • panel přístrojů s velkým bodovým displejem Maxi-DOT,
  • multifunkční volant s ovládáním pro rádio včetně malého koženého paketu,
  • přípravu pro telefon GSM I,
  • xenonové světlomety s dynamickou regulací sklonu a s výsuvnými integrovanými ostřikovači světlometů,
  • elektrochromatická vnější a vnitřní zpětná zrcátka s automatickým stmíváním a senzor automatického spouštění stěračů,
  • signalizaci vzdálenosti při parkování – vzadu a vpředu, se zobrazením vzdálenosti na displeji rádia,
  • vyhřívaná přední sedadla,
  • síťový program,
  • mezipodlahu v zavazadlovém prostoru,
  • Light Assistant (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light).

Oproti Eleganci je cenová výhoda více než 50 tisíc, přičemž Edice 100 stojí o 150 tisíc více než Elegance.

Superb

Edice 100 se u Superbu oproti Elegance příliš neliší, ta je totiž sama o sobě velmi bohatá a má i prvky jako kombinaci kůže/látka nebo bi-xenony. Navíc tak dostanete jen následující drobnosti:

  • kola Cubic 7,0 J x 17" z lehkých slitin se speciálním lakováním stříbrnou barvou,
  • vkládané tkané koberce se stříbřitě šedým lemováním,
  • zdvojenou koncovku výfuku,
  • autorádio Rhapsody se Sound Systemem a osmi reproduktory,
  • multifunkční volant s ovládáním pro rádio včetně malého koženého paketu,
  • přípravu pro telefon GSM I,
  • sadu skel s vyšším stupněm tónování – SunSet,
  • elektricky ovládané střešní okno se solárními články,
  • vyhřívaná přední a zadní sedadla,
  • síťový program,
  • vkládané tkané koberce s opěrkou pro nohy vzadu – Lounge-Step,
  • stínicí rolo na zadní sklo,
  • dělené a sklopné opěradlo zadních sedadel.

Cenová výhoda činí okolo 30 tisíc, přičemž Edice 100 je o 65 tisíc korun dražší než Elegance. Ceny jsou následující (za automat se připlácí 75 tisíc):

  • 1.8T 110 kW: 879 900 Kč,
  • 2.8 V6 142 kW: 969 900 Kč,
  • 1.9 TDI 96 kW: 919 900 Kč,
  • 2.5 V6 TDI 120 kW: 1 059 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků