Kdo chce šetřit at šetří, kdo nechce at motor vytáčí... Osobně 4 dávám zpravidla při rychlosti 40km/h a 5 asi v v necelé 60 a to jsou pravidla úsporné jízdy. Nechápu jak někdo může jet po městě na 3 v 60km/h když 5 to v pohodě zvládne( u mého motoru PEUGEOT 1,5D /1998) a ještě ušetřím!!! Nechápu jak někdo má v sugerované, že musí 5 řadit v 80 a podobně podřazovat.Můj motror si v 60km/h krásně ševelí a plynule zatahuje někde od 50km/h na 5!!! Podtáčení( pokud jsou otáčky vyšší než volnoběh) není škodlivé...škodlivé je to až tehdy, kdyš v nízkých otáčkách pořádně sešlapujete plyn na podlahu.Pokud motoz v nízkých otáčkách po sešlápnutí plynu zrychluje - je to ok! Pokud ale ne zrychluje tak jde motor do pr....! Je třeba dodržovat...málo otáček - dávat málo plynu!
Za 5 davam pri 140:-P
Jel jsem tu soutěž už dvakrát a letos chtěl taky, ale nevzali mě protože se přihlásilo víc jak 65 soutěžících což je limit Vzhledem k tomu že mi škodovku ukradli tak by stejně nebylo čím.
Nemám sílu se zapojit do diskuse.. Kdo ví o čem mluvím,musí být zoufalý jako já,vy ostatní šetřete a podtáčejte,žádné argumenty nevytáhnu,je vidět,že někoho NIC nepřesvědčí,a tak hodně štěstí při výměně dílů! (Už dávno se motory neopravují-jen Vám vymění co se dá,a pak Vám to krááásně spočítají,až z faktury nabydete dojmu,že tam musí být ůčetní chyba! A pokud tady zaznívají extrémy,pak se pochlubím také: Hádejte kolik má spotřebu Fiat UNO? Kamarád v tom má asi 1.0,nevím přesně,ale je to klasický šetřílek.Servis nezanedbává,a stav auta výborný,škoda že Vás sklamu že to *ŽERE* 8,5L průměrně! (30%město) Chachá! Ale až to bude prodávat,každý rád uvěří,že to *musí*jezdit za 4-5L
Mimochodem mluvíte tu o nižších emisích při velmi nízkých otáčkách ?. S tím nemohu až tak plně souhlasit.Skoro většina auta ,která se EkoRally zúčastnila měla zpětné vedení výfukových plynů .Ten to systém funguje při středních otáčkách a částečném zatížení.Když vezmu fakt,že seriová řídící jednotka musela relativně prodlužovat délku vstřiku když jste jeli takřka na volnoběh a tím se i zvyšovali emise.Tak se vsadím, že kdybych jel např. ve středních otáčkách tak budu mít spotřebu sice o višší ,ale emise nižží.Tak že s tou šetrností k životnímu prostředí to bude trochu jinak myslim.
Na chyby nekoukejte
Jedno takové (vlastně dvě, ale ten druhý mi dal přednost) vozidlo mi nedalo přednost v Mnichovicích a jel jsem za ním (nadávajíc, jako křeček) 5 km serpentinami do Struhařova rychlostí +/- 40 km/h. Taková soutěž na silnici prostě nepatří
Nedání přednosti je mi líto, i když nejsem organizátor. Nepamatujete si RZ nebo aspoň startovní číslo?Soutěžní vozidla jsou řádně označena, ochota vyjet serpentiny do Struhařova takto rychle souvisí podle mne jen s tolerancí a otevřenou myslí.Napadá mne, jestli většina řidičů nepřehodnotí svůj styl jízdy ve prospěch jízdy úsporné, až bude stát palivo v dnešních cenách třeba 100 Kč za litr.
a mne nejde na otevrenou mysl banda zavodniku jedouci po rovine od melnika. Vzdy "závodník" řítící se asi tak 73.25kmh přesně podle svých výpočtů a za ním zoufalci čekající až ho předjedou. když už jsem míjel asi desátou skupinku, došlo mi že se jede ekorallye. V kombinaci s tou krásnou novou silnicí kterou nějaký č...k postupně celou opatřil zákazy předjíždění a plnou čárou (během roku od dokončení...) fakt bezva soutěž která patří do provozu. žádné přestupky proti bezpečnosti a PLYNULOSTI provozu.
To myslíte vážně? Dovedete si představit, jak bude vypadat převodovka a klika po 10tisících podobným způsobem??? To auto bude na zralé na opravu v částce daleko za tím, co jste "uspořil". Tyhle soutěže nemají žádný význam. Je to nesmysl a trapné promo automobilky. Podtáčení motoru je daleko větší zlo, než vytáčení k červenému poli. Kvalitní olej lecčemus pomůže, ale když jsou ve válci ohromné tlaky při explozích maximální porce paliva a klika se plouží jako důchodce s činží... Jedině idiot a na slově idiot trvám, může něco podobného považovat za dobrý nápad. Nejsem sice fanda "závodníků" na silnicích ale dacany kteří v naložené felde dají ve 40 4, bych na místě popravoval.
Dobrý večer,Máte prosím jediný konkrétní, zdokumentovaný případ motoru zničeného či předčasně opotřebovaného podtáčením? Jaké jsou ty "ohromné tlaky"? Co je to "ploužící se klika"? Prosím, vynechte své efektní paraboly a uveďte čísla.Vaše klasifikace ostatních motoristů o Vás leccos vypovídá. Abych Vás vydráždil k ještě výstižnějším charakteristikám, vězte, že se svou Fabií jedu na pětku 750-800 otáček a to i do mírného kopce. Pokud řidiči jedoucí s Felicií na čtyřku čtyřicet jsou podle Vás "dacani", pak já jsem...?
a co emise? moturek si jenom prede co? ale do toho vam nic není, hlavně že okamžitý efekt je dokonalý.paneboze to musí bejt diagnoza...
Tak schválně: co emise?Rozepište se, prosím.
to opravdu ve vasem pripade nema smysl, zacnete mi tu tvrdit ze mene zapalu znamena mensi emise. Ale ze je opet RJ a motor optimalizovan pro nejake trosicku jine otacky nez volnobeh s velkou zatezi... Nastesti je pouhym okem mozne sledovat co z takto opecovavaneho motoru leze.
K věci prosím. Vkládáte mi do úst konstrukce, které se Vám hodí. Zajímá mne Váš názor na problematiku nízkých otáček a emisí a nikoliv na Vaše rádoby veselé odhady, co Vám začnu tvrdit.
vsak jsem ho tam napsal. staci cist . takze jeste jednou. emise jsou opet optimalizovane pro bezne otacky a ne pro 1000 otacek pri zatizenem motoru. o tom ze motor absolvuje slusny kovarsky vycvik tu jiz psal kdosi jiny. nebudu se tu hadat, nicte si sve auto jak chcete, tvrdte ze mate pri mesicnim najezu 3600km u noveho vozu ostatni vydaje na provoz cca 2 kc/km (to je tak s bidou na pokles ceny a fixní náklady). me to proste pripada trapne takto bez vyznamneho efektu trapit sebe i auto pro pocit usetrenych procent az promile.
Ony jsou emise hlavne optimalizovane pro NEcipovane Tdiesely. Jeden podtoceny motor benzin bude nesrovnatelne mensi zlo nez super vocipovany TDI, kterych jsou na silnici mraky.
No jestli máte tříválec "natřikráte uložený", tak jsem zvědav jak bude jezdit za dva tři roky... Pokud máte alespoň mlhavé povědomí o fyzice, pochopíte, že exploze se snaží odhodit píst (nic jiného nemůže) a když ten chudák leze jako onen důchodce s činží, působí síla exploze daleko déle na nebohá ložiska v klice. Benzínový motor má naprosto jinou konstrukci než nafta, víme? Tam se počítá s pomalým chodem a extra tlaky. Abych vám tu počítal jaká síla namáhá ona ložiska, to fakt nebudu, nejsem si ani jist, jestli bych to korektně dovedl a na odhady vy zvědav nejste . Čistě mezi námi, nejsou ti výrobci blbci? Když stavějí motory s max. toč. momentem někde za 4000 a výkonem v 5500? Hlupáci viďte, však ono se dá jezdit lacinějš a pohodlnějš. Že to těm pitomcům někdo neřekl. LOL Doporučuji vám pozeptat se někde v odborném servisu, kde vám mechanik jistě ochotně vysvětlí, že teze podtáčeného motoru jak ji prezentuji já je zcela správná. PS: učí se to i v autoškole, že byste jí neměl? Jinak bych rád viděl tu pětku na 750 otáček. To má volnoběh a ještě více...
Vaším uvahám neupírám faktický a racionální základ. Nicméně, znovu se ptám na praktický příklad motoru zničeného/předčasně opotřebeného podtáčením. Domnívám se, že konstrukce je natolik solidní a dobře dimenzovaná, že i přes možné zkrácení životnosti agregátu mi dříve odejdou ostatní části vozu, případně auto morálně zestárne natolik, že se jej právě pro tuto zastaralost zbavím.S těmi 750-800 otáčkami jsem to asi fakt nechtěně přehnal, omlouvám se. I když Vás asi nuvedu v extázi, opravuji na 950 - 1000 otáček. Tuším, že otáčkoměr je ve Fabii po 250 otáčkách, je to hodnota těsně pod první "velkou" čárkou.
Auto je stavěno na cenu. To znamená, že jsou tam jen takové materiály v takové kvalitě, aby to jelo a neshnilo to do konce záruky. Pokud se k autu chováte nestandardně, a to se chováte, zákonitě přijde problém. Ty ložiska vám skutečně odejdou a nepřejde si vidět jak mastná faktura to bude, protože společně s tím se odmrví í pístní kroužky, potažmo válce a bude výbrus (že to vadí řemenu je snad z toho jasné taky). Ten motor je skutečně stavěn na provoz v rozmezí 2500 až 4500. Takhle je schopen najet třeba 250 tisíc při zachování svých parametrů. Pokud voláte po příkladu, jakákoli autoškola. Tamní vozy vydrží řádově o desítky procent méně kilometrů než vozidlo "normálního řidiče". Ne, není to kvůli špatným startům, nebo rozjezůdm s ručkou atd. Je to z důvodu špatného zacházení s převodovkou. Pokud vám v autoškole neřekli, že benzín je lepší vytočit co červeného (tedy v momentě, kdy je zahřátý na provozní teplotu) než ho dusit ve volnoběžných otáčkách, udělali chybu. Chcete-li šetřit, brzděte motorem a jezděte plynule a hlavně si hlídejte tlak v pneumatikách. Dobrá pneu správně nahuštěná udělá klidně litr až dva ve spotřebě. Další věc, co příznivě ovlivňuje spotřebu je jízda v pásmu kde má motor točivý moment. Výkon jako takový u auta nehraje roli, důležitá je hodnota točivého momentu a při jakých otáčkách je k dispozici. To je důvod, proč nafťáky baští litrů pět a benzínek třeba osm...
Nafťáky baští míň, protože mají větší účinnost. S kroutícím momentem to imho nemá co dočinění.
Díky za (konečně) korektní komentář.S Vašimi radami (plynulost, tlak, brzdění motorem, využití otáček v oblasti nejlepšího kroutivého momentu) se zcela ztotožňuji.Pro zajímavost, červené pole v otáčkoměru při mé autoškole nehrozilo, nanejvýše tak hodiny Osobně považuji jízdu v nízkých otáčkách za extrémní přístup k úsporné jízdě, ale neváhám ji praktikovat podle libosti, což NEznamená pořád. Při měsíčním průměru najetých 3600 km by mě to ani nebavilo. V reakci na příspěvek jiného kolegy ještě dodávám, že můj podíl výdajů na palivo vůči ostatním výdajům na auto činí 46% a má dlouhodobá spotřeba není naprosto nijak zázračná: 6,2l/100 km. Tímto chci doložit, že ač se to možná nezdá, neaplikuji extrémní přístup(y) k úsporné jízdě 100% času stráveného ve voze.
hadate se tady o podtaceni jako mali fakani: podtacena 1.3 OHV, po 180 tis motor na kompletni GO .... tlaky 15/11/14.5/14 brano od remenice ... spotreba oleje 1lt/1000km ... motor vevnitr dokonale zas*anyPro srovnani - jsou stejne 1.3, ktere vydrzi 300-400tis.upravena 1.3 (pretaceni) - prehrati oleje na 5tis, jenom mrklo mazaci oko a vysypaval jsem z motoru spony (vybralo to valce)MiRoX - chtelo by to vice praxe s klicem v ruce (a to nemyslim ten od zapalovani)
Precetl jsem si tuhle diskusi celou a musim rict, ze se zda byt az neuveritelne, jake (ne)znalosti mas. Podtaceni motoru je opravdu to nejhorsi, co pro nej muzes udelat (spolecne s vytacenim zastudena). Pretoceni brani v podstate u vsech aut omezovac, ale podtoceni (jak videt, bohuzel) nijak hlidano neni. Pri dlouhodobem podtaceni se po par tisicich muzes s motorem rozloucit a kdyz se poptas kolegu skodovkaru (nejlip v nejakem mensim servise), radi ti reknou, kolik aut s totalne vymlacenymi lozisky, pripadne primo zlomenou klikou, uz tam meli. Takze jsem rad, ze tuto magorskou soutez porada jen Skoda, nemusim se tedy pri nakupu sveho dalsiho auta bat, ze natrefim na kus od podobneho setrilka. Nicmene pokud chces motor znicit co nejdriv, tak ho po nastartovani toc do cerveneho, aby se rychle zahral, a pak s nim jezdi do 1000 otacek, aby moc nezral. Mimochodem, k tem emisim - ve valcich je pri podtaceni motoru hromada benzinu (protoze nejak se ridici jednotka musi pokusit udrzet motor v chodu, tak tam strika spoustu benzinu), coz ovsem vede k jeho nedokonalemu spaleni a k nekolikanasobne horsim emisim. Cisla nemam, ale urcite si to na stanici technicke (maji-li mobilni zarizeni) muzes overit sam. A poznamka na zaver - prumerny mesicni najezd 3600 km znamena 43200 km rocne, coz pri prumerne spotrebe 6.2 a prumerne cene benzinu 27 kc (jsem decentni, na zacatku roku stal benzin sotva 23 kc) dava nejakych 188000 kc rocne za benzin. Pokud tato castka predstavuje 46% rocnich nakladu na auto, pak te auto rocne stoji 409000. Takze otazka - to je to takovej kram, kterej porad opravujes, nebo mas sluzebni auto a to, co uvadis, jsou jen nejake pomerne castky, ktere platis ze sve kapsy? A pokud je to tvoje a platis vse ze sve kapsy, pak gratuluju k dobremu jobu, ja mam plat slusny, ale utratit 409k rocne za auto by me nenapadlo.
Skyline napsal: Mimochodem, k tem emisim - ve valcich je pri podtaceni motoru hromada benzinu (protoze nejak se ridici jednotka musi pokusit udrzet motor v chodu, tak tam strika spoustu benzinu), coz ovsem vede k jeho nedokonalemu spaleni a k nekolikanasobne horsim emisim.1. Benzinu tam nemuze jit moc, protoze jinak by tak lide jezdici ekonomy rallye nejezdili!2. Nevim, proc by zrovna v nizkych otackach mel byt problem s nedokonalym spalovanim, kdyz tam je benzinu tak akorat (max. bohatsi smes, ale presto v ramci dodrzeni lambda pomeru)...3. Pokud je spotreba na urovni 60% bezne jizdy a emise +- v norme, kde je problem?
K Vaším výpočtům: jsou chybné. Můj podíl 46% je podíl aktuální, což jsem zapomněl zdůraznit. Je závislý na více proměnných, zejména způsobu financování vozu. Nepochybně se bude v čase měnit.
Chybu ve vypoctu uz odhalil mfilip, viz moje odpoved vyse. Nicmene zbytek meho prispevku plati porad.
V pracovní době nestíhám reagovat úplně pružně.Nepopírám, že motor je namáhán jinými poměry, zejména tlakovými.Věřím, že z celkové životnosti motoru ponížené o "nadměrné opotřebení" extrémní úspornou jízdou pořád zbude dost k tomu, abych auto 4-5 let v pohodě používal. Z různých příspěvků jsem získal dojem, že je snad téměř zločin své auto "spotřebovat", to je ojet k plnému opotřebení. Samozřejmě je případná prodejní cena ojetiny důležitou položkou v celkové ekonomice provozu auta, ale kdo ví, co bude za 4-5 let.
Len som chcel poznamenat, ze znamy kupil pred par rokmi auto, a musel menit pol motora lebo predchadzajuci majitel jazdil na nizke otacky. -> Konkretny dokaz ze motor sa nici. Moj otec je zas casto lenivy podradovat a jeho auto je uz tiez v zalostnom stave, je v servise castejsie ako moj 13 rocny favorit. Pozn: Je to Fiat Bravo(r.99)
jinak k tematu: taky jezdim usporne a taky se mi to vicemene dari, je to dano znalosti trasy, casem jizdy atd. Vyrazuji, dojizdim, odhaduji, predvidam, delam vsechno mozne, ale skutecne na zadny stupen krom jizdy na 1.,2. stupen na volnobeh pri popojizdeni v kolonach nejedu na otacky kolem 1000. Nejnizsi otacky na ktere jezdim na 5.stupen jsou 1500 na pri 60km/h po svazujici se rovince ve meste, pri potrebe akcelerace podrazuji. PO 35 tkm a 2 letech mam na 1.8T prumer 5.991l/100 km
S temi pocty mas pravdu, beru zpet, jsem vul. To je tak, kdyz neco delas narychlo v excelu, sypu si popel na hlavu. Rocni naklady 157000 jsou uz docela normalni (po zapocitani amortizace, zvlast u auta, koupeneho jako nove). Je videt, jak moc udela jizda mimo mesto na spotrebe (predpokladam, ze ve meste se moc nepohybujes). Problem niceni motoru nelze vztahnout ke konkretnim otackam, ale spise k zatezi. Podtacet lze motor i pri 2000 ot/min. Takze jak pises - jet s kopce s 1500 otackami je pohoda, protoze motor neni zatezovan. Problem by byl, kdybys dal plnej kotel - chudak by ti pekne kuckal (zvlast proto, ze 1.8T neni motor, staveny na provoz v otackach, kde nezabira turbo - osobne vyzkouseno). Navic v takove chvili bys nic neusporil, naopak spotreba by byla vyssi, nez kdyz podradis. Je videt, ze ten, kdo koupi auto po tobe, chybu neudela
mas nejake divne pocty - 27 * 6,2 * 432 = 72 316 Kc na benzin rocne
pocital jste si nekdy kolik vas stoji vse ostatni krome paliva? tvrdim ze setrit palivem pri cene ostatnich nakladu (amortizace,udrzba,pojisteni) takovym zpusobem je směšné. stačí prodat tu fabii či čím to jezdíte, koupit zachovalý favorit za prezenme 40k (což při průměrné rychlosti 55kmh nebude nekomfortní vůz) a můžete mu šlapat na krk dle libosti a stejně nebude nová fobie uspornejsi.
s Fabiou na 5 pri 750-800 ot. moze ist fakt iba debilhowgh
Zdá se, že tuto diskusi navštívil další lékař. Vítejte do teamu.Můžete mi svůj názor trošku více osvětlit? Čísly, fakty?Děkuji.
to:MiRoXchcel by som sa vas spytat ci pri tej vasej uspornej jazde na 5 pri asi 800 ot. do kopca nejake divne zvuky od motora....nejake dusenie a klepanie ventilov....pretoze ak nie tak mate v tej fabii nejaky zazracny motor alebo minimalne V6btw uz ste niekedy skusili ist do kopca na bicykli na co najtazsom prevode ....myslim ze to nebol dobry pocit...osobne si myslim ze keby mal vas motor ruky tak vas prefacka....
800 otáček jsem později opravil na 950-1000 a připojil jsem omluvu. Dušení motoru, klepání a cukání vozu je určitě stav signalizující nutnost podřazení.
inak....aj tych 1000 ot sa mi zda pri jazde do kopca /*aj ked mierneho*/ dost malo ale vam to zjavne vyhovuje takze mne je to tiez jedno....chcel by som vas vsak poprosit ci by ste neskor /*asi po 60 - 80 tis. najazdenych km tymto stylom */ nemohli na autorevue napisat ake pripadne zavady ste na tomto motore mali ....dost by ma to zaujimalo...ak by sa naozaj nic vazne neobjavilo mozno by som tymto sposobom zacal jazdit aj ja
Pokud se v mém životě nic nezmění, pak to nastane do roka (odhad na prosinec tohoto roku je 45000 km). Takže se při troše štěstí můžeme setkat nad článkem popisující jubilejní, 25. ročník Škoda EconomyRun.
Milý pane, fakta očekávejte sám ve svém voze. Čemu vy věříte, nebo nevěříte je mi naprosto ukradené, děsí mě jen představa, že si ty vaše plky přečte někdo, kdo o autech a motorech ví prd a bude se tím řídit. Skutečně si zajeďte do autorizovaného servisu a tam vám to vysvětlí, když si zaplatíte tak i ukáží. Tímto style m vás brzo potká tučná faktura za opravu. Jen doufám, že nemáte stejně spořivý přístup k výměnám oleje a filtru. Už nyní lituji nebožáka, co si od vás koupí jednou rozesranou fabii. To abyste se pak přestěhoval dřív, než vás přijde zastřelit.
Které plky? Prosím citujte.Děkuji.
Vysledky su pekne ale viac by ma zaujimalo ako na to aby som podobnu spotrebu docielil. resp docielil co najnizsiu mmoznu. Napr. vobec mi nieje jasne ci ma vyznam pri aute s riadiacou jednotkou vyradovat rychlost dole kopcom ked riadica jednotka by mohla vyuzit to ze auto ide samo a a davat tam este menej paliva nez kolko treba na udrzanie motoru v chode bez zaradenej rychlosti.
Pár rad se snažím udržovat zde.K Vašemu dotazu: to by řídící jednotka musila udržovat proměnlivé otáčky při volnoběhu. Domnívám se, že to není "normální" vlastnost - bylo by to možné snad jen poté, co by se jednotka přeprogramovala. Ale tím zase narušujeme podmínku "sériovosti" vozidla.
"Pár rad se snažím udržovat zde."KDE? - bud som si nieco nevsimol alebo chyba odkaz
Omlouvám se, ale nějak jsem nezvládl vložení odkazu. Zkusím to ještě jednou. A pro jistotu ještě v otevřeném textovém tvaru: www.uspornajizda.cz
Neni prolblem plne natankovani nadrze v tomto zavodu? Myslim tim mozne zacpani filtru pro odvetravani nadrze, na fabii se mi takova vec stala a v nadrzi potom vznikal obrovsky pretlak....p.
Počátkem září jsem po cca 850 km jízdy večer natankoval PLNOU nádrž, tj. až po hrdlo. Pak jsem jel domů cca 2 km. Neuvědomil jsem si ovšem, že nafta v nádrži benzínky je chladná, kdežto auto po jízdě a počasí ten den byly teplé. Samozřejmě, přetlak v nádrži a pojistný ventil "uchcal" min. jeden litr nafty ven. Naštěstí, protože jinak by nádrž asi praskla. Na asfaltu parkoviště je ovšem dodneska pěkný flek ...
Soutěže jsem se účastnil již třikrát a nikdy problém nebyl. Odvzdušnění nádrže také zhusta používám při dlouhých -zejména zahraničních- cestách a vůz je zatím v pohodě. Je pravda, že již několik diskusí, i zde na Autorevue, toto téma řešilo a že se spíše zaplavování filtru nedoporučuje. Jsem přesvědčen, že krátkodobě a málo často to nevadí. Můj případný argument také zní, že odvzdušnění není v návodu k použití výslovně zakázáno.
Takovéhle testy mě vždy dokážou zvednout ze židle!K čemu to je??Taky dokážu řadit 1-3-5,vypínat motor,nezapínat rádio ani větrání,atd.O rychlosti ani nemluvě.Ať se tohle povede třeba u nás v Plzni v běžném provozu.Mám pocit,že na první křižovatce a zrychlení 0-30km/h za 30s by to nějaký řidič nevydržel a takovéhle spořící auto minimálně vytroubil.
Další názor typu : čím nižší rychlost, tím nižší spotřeba. Tohle není pravda!!!!
Mně zase zvedají ze židle "závodníci" ve městě.
Nevim, co tě na tom dokáže vytrhovat ze židle. Je to jenom typ závodu. Někdo se snaží projet trat co nejrcyhljc, třeba rally, někdo zase co nejpomalejš, další co s nejměnší spotřebou, další jede na orientaci...
Dobrý den, myslím, že motto soutěže je dostatečně výstižné:"Na určené trati (dle itineráře) dokázat, že lze i v dnešním hustém silničním provozu dosahovat dobrou průměrnou cestovní rychlost, malou spotřebu paliva a šetrně se chovat k přírodě."O vypínání motoru v letošním ročníku nemůže být řeč a průměrná rychlost 53 kmh-1 není podle mě vůbec nízká.
no kazdy manual k novsiemu autu pise, ze tlacit auto sa nema!!! :)
Roztlacovaz aby chytlo. Na neutral ho muzes tahnout jak chces (pokud nema automat). NAUC SE CIST.
Automat taky můžeš táhnou, ale jen do vzálenosti 50km. (Škoda)
Není rozdíl, zda manuál, nebo automat. I automat pochopitelne lze bezne tlacit - jak byste potom takovy auto chteli davat do mycky?
Fíha, tady se člověk dozví věcí. Já teda mám auta dvě, jedno manuál, druhé automat a do myčky s oběma jezdím normálně s motorem. To dělám blbě? Mám ho tam radši tlačit?
Zřejmě byla řeč o takové myčce, kde necháš auto vevnitř s nezataženou ruční brzdou a nezařazenou rychlostí. Systém myčky si pak auto sám posouvá. Tyhle carwashe mají třeba některé Shellky a hlavní výhoda je, že se může mýt více aut najednou, prostě postupují v řadě a když se jedno suší na konci myčky, druhé se již na jejím začátku šampónuje
A to tam mají ukrajince v pršiplášti co ty auta tlačí? Taktosemeště neviděl. Musí to být větší prča než emerycká sexymyčka.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.