Dobrý den,
jelikož jsem v letošním ročníku nováčkem a ani precizně připravené propozice k závodu mě nedaly odpovědi na některé otázky, zkusím to tady. Zajímalo by mě, je-li proces technické přejímky vozidla puntičkářský a nesplnění nějakého bodu ve předpisech, např. o povinné výbavě vede k bezpodmínečnému nepřipuštění vozu k soutěži (např. když fáč v lékárničce bude mít po záruce).
Účastníkům bych rád sportovně připomněl, že na webu EconomyRun 2003 přibyla informace o tom, že v Polsku patří do povinné výbavy vozidla i hasící přístroj! Třeba by absence tohoto předmětu ve vaší výbavě mohla zapříčinit diskvalifikaci, kdo ví? Doufám, že se komise spokojí i s hasícím sprejem, který jsem si zapůjčil od kolegy v práci a budu připuštěn na start...
Economy Run je soutěž, kde se opravdu dbá na pravidla. Takže povinnou a standardní výbavu si opravdu zkontrolujte. Obsah lékárničky ale nakontrolovali, jde spíš o věci, které jsou vidět na první pohled: chybějící opěrka sedačky, demontované zpětné zrcátko apod.
Hasičský přístroj vezměte s sebou. Nejde ani tak o Economy Run, jako možná spíš o to, aby vás pustili přes hranice. Kolega, který s tím má zkušenosti, mi teď říkal, že v Polsku to je opravdu povinné podobně jako u nás trojúhelník a lékarnička. Sprej by snad mohl stačit.
Dobrý den, soupeři ,
Hasičák si osobně raději vezmu, zejména z důvodu, který zmiňujete - kvůli pohraniční policii.Na druhé straně jsem hledal nějaké informační zdroje a polský autoklub na svých stránkách říká, že "A car should be equipped with warning triangle, extinguishers and first aid kit".
Dáma v autoklubu mi telefonicky potvrdila, že hasičák prostě mít musím, byť jsem pouze turista.
ABA informuje, že by hasičákem měla být vybavena pouze auta registrovaná v Polsku.
Tak jsme tady a šlo i bez hasičáku :) Pořád jsme čekali na pumpu, kde jsme ho chtěli koupit, a kde se vzala, tu se vzala celnice. Tak jsme to zkusili ...
a kde jsou vysledky?!
V zítřejším vydání...
Taky budu účastníkém této soutěže, vybrali mě jako jediného s RSem. Předpokládám, že budu beznadějně poslední, mám najeto totiž pouze 2000km a motor ještě není pořádně zajetý a spotřeba je tím pádem vyšší. Už jsem trochu trénoval a zatím jsem se nedostal pod 4,5l. Nejhorší výsledek při loňské soutěži byl tuším 3,8l. No aspoň se zúčastním.
Dobrý den,Letos taky jedu. V rámci příprav jsem si knížku, o které hovoří pan Lutonský, pořídil. Mohu potvrdit, že jak kniha, tak její autor jsou skvělí.
Bál jsem se, že ji neseženu včas (protože jsem na přijetí do soutěže moc nevěřil), tak jsem si ji pro jistotu objednal na dvou místech. Jednu už mám doma, druhá přijde z Vltavy zhruba za týden . Nechtěl byste ten jeden, pro mě přebytečný, výtisk? Kdyžtak se ozvěte na mail, pokud jste z Prahy a okolí, mohl byste ji mít už dnes.
Kolik vubec stoji? Mozna ze bych mohl mit zajem ....
89 Kč, takže za stovku . S přibližující se Economy Run bude cena samozřejmě stoupat
Ba ne, ale dal jsem dost za poštovné, takže s přihlédnutím k těmto okolnostem a na druhé straně k určitému "osahání" knihy navrhuji to kilčo.
No ja nevim - jestli ji maji v normalnim krame za 89,- tak mi to zas neprijde jako dobrej kseft. Kazdopadne ja economy run nepojedu, takze na to nechvatam, tudiz si ji nejspis v klidu prohlednu v nejakem obchode a pak pripadne zakoupim. Kazdopadne diky za nabidku.
to Marek: jestli on nema Octavku RS, ale to by zas bylo docela malo.
Určitě to ještě půjde níž. Se stejně nezajetým motorem Fabie RS jsem se při dost svižné jízdě, kdy jsem ani trochu nedbal na spotřebu, dostal na 5,1 l/100 km. Zkuste si případně ještě do víkendu koupit knihu "Jak jezdit s nižší spotřebou" od Jana Horníčka, jsou tam zajímavé tipy, které mohou pomoci.
a nemohli by ste hodiť pár tipov na web?
No myslím, že už to lepší nebude. Trasa povede přes hory, takže spotřeba spíš stoupne než klesne. Těch 4,5l jsem dosáh v rovinaté krajině a přišlo mi, že pomaleji už jet nemůžu, držel jsem otáčky od 1000 do 1600 a jel jak šnek průměrnou rychlostí podobnou té při soutěži. Já když nedbám na spotřebu, tak jezdím mezi 6 a 7l. někdy i za víc. nejhorší je na spotřebu dálnice. Letos bude soutěž náročnější i na navigaci, názvy polských měst jsou si dost podobné.
Až tak do tří litrů na sto kilometrů to vždycky může být lepší :) Fakt zkuste tu knížku, dost pomůže.
(Bavíme se o Fabii RS, že?)
Ano o Fábii. Nevíte jestli takováto extrémně úsporná jízda neškodí motoru? Přece jen se jezdí na dost nízké otáčky.
Jinak s Octávií TDi 66kW mám rekord 3,2l. s tou bych měl více šancí.
Trať není myslím tak dlouhá, aby jízda na extrémně nízkou spotřebu udělala něco s motorem. Navíc je sporné, jestli jezdit na nízké otáčky - konkrétně Horníček ve své knize radí, že optimální je držet otáčky v rozmezi nejvyššího točivého momentu, kdy je motor efektivně využit.
Jestli máte s Octávií rekord 3,2, tak problém bude asi opravdu v motoru Fabie. Nijak jsem se s ní nesnažil šetřit a je možné, že pod pět litrů už průběh není vůbec lineární, že je tam někde hranice, za kterou to už nejde dál. U mé Fabie 55 kW/16V ji mám na hranici čtyř litrů, pod které se zatím za žádnou cenu nemohu dostat. Možná za to může to, že se nedržím výše zmíněné rady o efektivních otáčkách - můj motor je oproti MPi nebo dieslům posazený výš a naopak se mi zdá, že to tam neúnosně žere. Ale třeba je to jen psychologická překážka :)
s těma otáčkama okolo maxima točáku, to je trochu jinak. V nich funguje motor skutečně nejúčinněji, ale spotřeba není nejnižší možná. Pokud nejedete na pětku je možné (a pro snížení spotřeby nutné) v případě jízdy ustálenou rychlostí přeřadit na vyšší rychl. stupeň. Neocenitelnou pomůckou je tady palubní počítač...
Určitě je to motorem. Říká se, že TDi se systémem PD žere víc než původní staré TDi. Nedávno jsem vyzkoušel trasu Kolín Praha s oběma vozy. S Fabií RS (jedna osoba) spotřeba 4,7l při max. snaze o úspornou jízdu. S octavií combi TDi 66kW (4 osoby) při běžné jízdě spotřeba jen 4,5l.
Letos stejně asi vyhrajou Fabie 1,4TDi
Můžete mi prozradit v čem spočívají kontrolní otázky, které musím zodpovědět abych nebyl diskval.? Jsou těžké?
říká se to proto, protože je to prostě fakt (vyšší tlaky PD = více paliva do válce), na druhou stranu to dává daleko větší výkony (díky dokonale(ji) rozprášené naftě).
Ona je Octavia Combi TDI66 mnohdy i lehci nez Fabia RS Zalezi na vybave, nadrz ma take vetsi=tezsi.
Otázky byly v minulých ročnících dost záludné: jaká je barva domu na konci vesnice, koho zpodobňuje socha na náměstí, jaké je číslo mostu, přes který jedete. Zdá se to být jednoduché, ale dělalo nám to občas problémy.
S tou Fabií je to zvláštní. Vezl jsem ji z Prahy do Brna, u Jihlavy sjel z dálnice, abych vyzkoušel, jak jezdí na normálních cestách. Zbylých sto kilometrů jsem jel trochu jako prasátko, svižně, s maximálními akceleracemi, a skončil jsem na 5,1. Možná už byla víc zajetá, teď si neuvědomuji, kolik na ní bylo najeto.
Tak to je zvláštní, protože já při stejném stylu jízdy skončím většínou o 2l. výše. Ale je znát že poslední dobou to trochu klesá.
Minimalne v textovem rezimu se mi prvni odkaz jevi jakozto nefungujici... Jevi se to pouze mne?
Už by to mělo být v pořádku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.