Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího elektromobilu. Do provozu se dostane v roce 2020. Po více než osmi letech se tak zrealizuje vývoj započatý octavií green e-line.

Už v roce 2025 chce automobilka Škoda prodávat čtvrtinu svých aut s elektrickým pohonem. V tom jsou samozřejmě započítány jak vozy typu plug-in hybrid, tak i čistě elektrická auta.

Prvním plug-inem s logem Škoda se stane za dva roky současná generace modelu superb, následovat bude kodiaq. První elektrické auto zatím nemá jméno. Prakticky jisté je ale to, že půjde o crossover s rozměry většími než jsou klasická městská auta.

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Škoda již poskytla první skici tohoto vozu, respektive konceptu, který se ukáže v polovině dubna na autosalonu v čínské Šanghaji.

Skoro tak dlouhý jako kodiaq

Jeho označení je Škoda Mission E.  Délka činí 4 645 milimetrů, což je o zhruba pět centimetrů méně než měří v podélném směru kodiaq, šířka 1 917 milimetrů a výška 1 550 milimetrů. Díky dlouhému rozvoru (2 850 milimetrů) a krátkým převisům vpředu  má být interiér typicky škodovácky prostorný.

Vůz budou pohánět dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW, které pohánějí všechna čtyři kola vozu. Maximální rychlost činí 180 km/h. Akumulátory umožňují dojezd až 500 kilometrů.

Vůz dostane karosérii ve tvaru kupé-suv, dalším dominantním znakem jsou úzké světlomety a absence klasické mřížky chladiče.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Také interiér je, podle lidí, kteří již koncept mohli vidět naživo, hodně futuristický. Na čelním skle se mnoho údajů zobrazuje na velkém head-up displeji, tlačítek je kolem pracoviště řidiče minimální množství. Interiéru dominují dva podlouhlé displeje a pod nimi ještě jeden další s mnoha funkcemi pomocí dotykového ovládání.

V autě se sedí výše než v klasickém rodinném autě. Je to logické, pod podlahou je totiž sada baterií.

Škoda se vývoji elektromobilů věnuje již od počátku tohoto desetiletí. Nejprve se technologie ověřovaly pomocí testovací flotily octavií green e-line, poté měl již před třemi lety vzniknout sourozenec Volkswagenu e-up a nakonec vedení automobilky dospělo k názoru, že nejlepším řešení bude bateriové SUV.

Na fotogalerii dokumentující vývoj škodováckého elektromobilu se podívejte zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků