Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího elektromobilu. Do provozu se dostane v roce 2020. Po více než osmi letech se tak zrealizuje vývoj započatý octavií green e-line.

Už v roce 2025 chce automobilka Škoda prodávat čtvrtinu svých aut s elektrickým pohonem. V tom jsou samozřejmě započítány jak vozy typu plug-in hybrid, tak i čistě elektrická auta.

Prvním plug-inem s logem Škoda se stane za dva roky současná generace modelu superb, následovat bude kodiaq. První elektrické auto zatím nemá jméno. Prakticky jisté je ale to, že půjde o crossover s rozměry většími než jsou klasická městská auta.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda již poskytla první skici tohoto vozu, respektive konceptu, který se ukáže v polovině dubna na autosalonu v čínské Šanghaji.

Skoro tak dlouhý jako kodiaq

Jeho označení je Škoda Mission E.  Délka činí 4 645 milimetrů, což je o zhruba pět centimetrů méně než měří v podélném směru kodiaq, šířka 1 917 milimetrů a výška 1 550 milimetrů. Díky dlouhému rozvoru (2 850 milimetrů) a krátkým převisům vpředu  má být interiér typicky škodovácky prostorný.

Vůz budou pohánět dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW, které pohánějí všechna čtyři kola vozu. Maximální rychlost činí 180 km/h. Akumulátory umožňují dojezd až 500 kilometrů.

Vůz dostane karosérii ve tvaru kupé-suv, dalším dominantním znakem jsou úzké světlomety a absence klasické mřížky chladiče.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Také interiér je, podle lidí, kteří již koncept mohli vidět naživo, hodně futuristický. Na čelním skle se mnoho údajů zobrazuje na velkém head-up displeji, tlačítek je kolem pracoviště řidiče minimální množství. Interiéru dominují dva podlouhlé displeje a pod nimi ještě jeden další s mnoha funkcemi pomocí dotykového ovládání.

V autě se sedí výše než v klasickém rodinném autě. Je to logické, pod podlahou je totiž sada baterií.

Škoda se vývoji elektromobilů věnuje již od počátku tohoto desetiletí. Nejprve se technologie ověřovaly pomocí testovací flotily octavií green e-line, poté měl již před třemi lety vzniknout sourozenec Volkswagenu e-up a nakonec vedení automobilky dospělo k názoru, že nejlepším řešení bude bateriové SUV.

Na fotogalerii dokumentující vývoj škodováckého elektromobilu se podívejte zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků