Škoda do Frankfurtu přiveze další studii: jmenuje se MissionL

Automobilka Škoda na svém stánku na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu vystaví koncept pojmenovaný MissionL, který je dalším stupněm původní studie VisionD (představené letos v Ženevě a vystavené také na Autosalonu v Brně) na cestě k uvedení šesté modelové řady. Podle tvrzení firmy Škoda Auto je MissionL již blízko konečné podobě pětidveřového hatchbacku nižší třídy, který má být vyráběn především v Evropě a v rozvojových zemích jakými jsou Rusko, Čína nebo Indie. Vůz, jenž má zaplnit mezeru mezi Fabií a Octavií, se stane strategickým produktem v plánu, podle kterého chce Škoda v roce 2018 dosáhnout roční produkce 1,5 mil. automobilů. MissionL rovněž naznačí, jakým směrem se bude ubírat design nových škodovek, předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland navíc slibuje, že v následujících dvou až třech letech bude značka Škoda prezentovat nový vůz každých šest měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda MissionL pro letošní autosalon ve Frankfurtu

Ke zvyšování odbytu automobilů Škoda mají přispět především rozvojové trhy. Během roku 2013 například v Číně naběhne kromě nového modelu vycházejícího ze studie MissionL také výroba řady Yeti. Typ Škoda Yeti má být od konce příštího roku produkován také v ruské továrně GAZ Group v Nižném Novgorodu, nový kompaktní sedan se pak začne ještě letos vyrábět v Indii. Výroba šesté řady Škody Auto pro Evropu bude probíhat po boku Fabií a Octavií v hlavním závodě v Mladé Boleslavi, zatímco ve Vrchlabí se má od konce příštího roku produkovat také dvouspojková převodovka DQ200.
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků