Škoda do Frankfurtu přiveze další studii: jmenuje se MissionL

Automobilka Škoda na svém stánku na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu vystaví koncept pojmenovaný MissionL, který je dalším stupněm původní studie VisionD (představené letos v Ženevě a vystavené také na Autosalonu v Brně) na cestě k uvedení šesté modelové řady. Podle tvrzení firmy Škoda Auto je MissionL již blízko konečné podobě pětidveřového hatchbacku nižší třídy, který má být vyráběn především v Evropě a v rozvojových zemích jakými jsou Rusko, Čína nebo Indie. Vůz, jenž má zaplnit mezeru mezi Fabií a Octavií, se stane strategickým produktem v plánu, podle kterého chce Škoda v roce 2018 dosáhnout roční produkce 1,5 mil. automobilů. MissionL rovněž naznačí, jakým směrem se bude ubírat design nových škodovek, předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland navíc slibuje, že v následujících dvou až třech letech bude značka Škoda prezentovat nový vůz každých šest měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda MissionL pro letošní autosalon ve Frankfurtu

Ke zvyšování odbytu automobilů Škoda mají přispět především rozvojové trhy. Během roku 2013 například v Číně naběhne kromě nového modelu vycházejícího ze studie MissionL také výroba řady Yeti. Typ Škoda Yeti má být od konce příštího roku produkován také v ruské továrně GAZ Group v Nižném Novgorodu, nový kompaktní sedan se pak začne ještě letos vyrábět v Indii. Výroba šesté řady Škody Auto pro Evropu bude probíhat po boku Fabií a Octavií v hlavním závodě v Mladé Boleslavi, zatímco ve Vrchlabí se má od konce příštího roku produkovat také dvouspojková převodovka DQ200.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků